Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2003, 17:29   #41
Alvader
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 30 mei 2003
Berichten: 2.694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wardje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Ziehier de gefrustreerde vrouw.
Ik zou zeggen: ziehier de man zonder tegenargumenten

Circe heeft overschot van gelijk; dat ge haar argumenten van de hand doet met een verwijzing naar haar vrouw-zijn (allez ik denk toch dat het een meisje is), is een klaar teken van seksisme.
LOL LOL LOL

1. Ik heb gewoon geen zin om hierover te argumenteren. Ik observeer gewoon en vertel wat ik zie.

2. Ik ben niet over vrouw-zijn begonnen. Trouwens dit heeft helemaal niks met seksisme te maken.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 06:53   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daarom blijf ik het systeem oneerlijk vinden dat kinderen verplicht worden tot kosten waarvan geen probleem wordt gemaakt voor kinderloze mensen.
Kinderloze mensen(alleen al uit ecologische overwegingen zou dat de norm moeten zijn) draaien toch ook op voor het kindergeld van koppels die er lustig op los telen?
Vergeet ook niet dat een kind tot zijn 25 jaar totaal onproductief is. Daar kunt ge al heel wat bejaarden mee helpen!

De HELE gemeenschap draait op voor het kindergeld.

Kinderen draaien wel DUBBEL op als zij moeten bijbetalen voor hun ouders terwijl dat door de HELE gemeenschap gedragen wordt voor kinderloze mensen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 09:33   #43
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Kinderen draaien wel DUBBEL op als zij moeten bijbetalen voor hun ouders terwijl dat door de HELE gemeenschap gedragen wordt voor kinderloze mensen.
Dus is het onethisch om kinderen te maken, vermits die opgezadeld worden met de zorg voor de ouderen.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 10:39   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Kinderen draaien wel DUBBEL op als zij moeten bijbetalen voor hun ouders terwijl dat door de HELE gemeenschap gedragen wordt voor kinderloze mensen.
Dus is het onethisch om kinderen te maken, vermits die opgezadeld worden met de zorg voor de ouderen.
Is het 'ethisch' wat jij hier zegt?

Werkende kinderen worden, net zoals iedereen die werkt, 'opgezadeld' met de zorg voor ALLE ouderen. Net zoals iedereen 'veroordeeld' wordt tot het (mee)betalen van kindergeld.

Wat is er onethish aan om die kinderen, daarbovenop, NIET nog eens financieel te laten opdraaien voor hun EIGEN ouders omdat kinderloze mensen die geen kinderen MAAKTEN nu eenmaal niemand hebben om nog eens te kunnen afgetroggeld worden?

Zal ik jou dus maar bij de weinigen rekenen die zich hierbij niet teveel vragen (willen) stellen maar die het desalniettemin normaal vinden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 11:15   #45
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Citaat:
Alexandra Colen schreef:
Ik vind ook dat de staat een promotor is geworden van immoraliteit.
Een voorbeeld daarvan is de recente euthanasiewet.
Dit is geen wet uit medelijden voor zieken, want de geneeskunde staat vandaag bijzonder ver in pijnbestrijding, maar als u het mij vraagt veeleer om de overheid geld te besparen.
De overheid kan de stijgende kosten van de ziekteverzekering niet meer aan: 70% van de ziekte-uitgaven die voor een individu worden gedaan, gebuiren tijdens de laatste zes maanden van diens leven.
Men wil die periode daarom met opzet inkorten.
Bovenvernoemd vrouwmens leeft blijkbaar toch in een andere dimensie als zij steld dat de moderne wetenschap vandaag ver staat in pijnbestrijding. Vraag dat maar aan de tienduizenden mensen in België die dag in dag uit met helse pijnen moeten leven. Daarbij bregt een levend Wrak nog alijd meer op dan een dood. Het typische standpunt van iemand die nog nooit echt pijn heeft gehad.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 11:47   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Pijnbestrijding
Euthanasie
Alexandra Coolen
Ethisch
Onethisch

Wat denken jullie eigenlijk over het feit dat kinderen dubbel voor hun ouders moeten betalen als ze in een home geraken omdat ze door hen nu eenmaal op de wereld werden gezet?

Jullie zijn zeker nog allemaal erg jong en/of hebben geen kinderen?

Of hebben jullie die wél en maken jullie je geen zorgen over wat hen later te wachten staat?

Gedenk dan dat jullie misschien zelf nog ouders hebben en op een dag waarschijnlijk zullen gedwongen worden voor hen (bij) te betalen terwijl voor de 'collega's homebewoners' van jullie ouders het OCMW betaalt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 12:24   #47
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Het is niet ethisch om van uw kinderen-die er niet om gevraagd hebben om verwekt te worden-als vanzelfsprekend aan te nemen dat ze later voor u zullen zorgen!
Ik heb een dochter van 8 jaar en ik zal er wel voor zorgen dat die zich later nuttiger kan bezighouden dan met voor mij te zorgen>probleem opgelost. Als ieder voor zijn eigen deur veegt is al die ingewikkelde"solidariteit" niet nodig.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 12:26   #48
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Het is niet ethisch om van uw kinderen-die er niet om gevraagd hebben om verwekt te worden-als vanzelfsprekend aan te nemen dat ze later voor u zullen zorgen!
Ik heb een dochter van 8 jaar en ik zal er wel voor zorgen dat die zich later nuttiger kan bezighouden dan met voor mij te zorgen>probleem opgelost. Als ieder voor zijn eigen deur veegt is al die ingewikkelde"solidariteit" niet nodig.
En wat gaat er met je gebeuren als je morgen een ongeval krijgt waardoor je geen werk meer kan vinden ? Ga je dan bedelen met een hoed in Brussel ?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 12:28   #49
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat denken jullie eigenlijk over het feit dat kinderen dubbel voor hun ouders moeten betalen als ze in een home geraken omdat ze door hen nu eenmaal op de wereld werden gezet?
Dat die kinderen zelf wat voor hun ouders zouden kunnen zorgen ipv dat aan vreemden over te laten. Dat is geen kwestie van centen maar van mee-leven en verantwoordelijkheid.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 12:31   #50
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
En wat gaat er met je gebeuren als je morgen een ongeval krijgt waardoor je geen werk meer kan vinden ? Ga je dan bedelen met een hoed in Brussel ?
Ik had het hier wel over de specifieke problemen van verantwoordelijkheid van kinderen tov ouders en omgekeerd, niet over sociale zekerheid en ziekteverzekering in het algemeen.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 12:33   #51
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Dat die kinderen zelf wat voor hun ouders zouden kunnen zorgen ipv dat aan vreemden over te laten. Dat is geen kwestie van centen maar van mee-leven en verantwoordelijkheid.
Kinderen, die voor hun ouders moeten zorgen, kunnen niet gaan werken, waardoor ze de staat niets aan sociale inkomsten opbrengen... Bovendien is er dan minder werk in die homes waardoor er nog minder werkgelegenheid is en dus nog minder sociale inkomsten... En ondertussen zouden de torenhoge opvoerderslonen wel door ons sociaal systeem gedragen moeten worden... Dan kan je dat toch beter overlaten aan die homes die zorgen voor werkgelegenheid, terwijl die mensen, die normaal voor hun ouders zouden moeten zorgen, ook nog eens de mogelijkheid hebben om mee te draaien in onze economie, en die op deze manier een klein beetje staande te houden !?
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 12:43   #52
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

[quote="Wanne"]Kinderen, die voor hun ouders moeten zorgen, kunnen niet gaan werken, waardoor ze de staat niets aan sociale inkomsten opbrengen/quote]

Al eens in zo'n home geweest? Het genoegen dat ze eraan beleven dat hun kinderen volop kunnen gaan tweeverdienen terwijl zij op hun dood zitten te wachten staat volop op de gezichten van die oudjes af te lezen.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 12:46   #53
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Al eens in zo'n home geweest? Het genoegen dat ze eraan beleven dat hun kinderen volop kunnen gaan tweeverdienen terwijl zij op hun dood zitten te wachten staat volop op de gezichten van die oudjes af te lezen.
Daarom moet je ook de vrije keuze laten aan de mensen om ze te laten doen wat ze willen... Er zijn nu eenmaal ouderen van dagen die naar zo'n home willen... Anderen verkiezen het om bij hun thuis te blijven leven. Je kan die dingen niet gaan afschaffens, netzoals je onthaalmoeders niet kan afschaffen...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 12:54   #54
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Daarom moet je ook de vrije keuze laten aan de mensen om ze te laten doen wat ze willen... Er zijn nu eenmaal ouderen van dagen die naar zo'n home willen
Geloof je dat nu echt?
Het is meer een geconditionneerd worden om te denken ik kan mijn kinderen niet met die last opzadelen
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 13:01   #55
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Geloof je dat nu echt?
Het is meer een geconditionneerd worden om te denken ik kan mijn kinderen niet met die last opzadelen
Als we hun pensioentjes en die van ons willen garanderen zullen we anders weinig andere keus hebben vrees ik... En daar bedoel ik niet mee dat men ouderen moet opsluiten in homes, maar dat men wel de mensen de vrije keuze moet laten om daar zelf op een normale manier over te beslissen...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 13:28   #56
Bece
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 12 augustus 2002
Locatie: Limburg
Berichten: 2.261
Standaard

Nog PIEP jong Wanne? Ik raad u aan eens een bezoekje aan onze moderne commerciele homes te brengen.
__________________
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 13:34   #57
Wanne
Staatssecretaris
 
Wanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2003
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Nog PIEP jong Wanne? Ik raad u aan eens een bezoekje aan onze moderne commerciele homes te brengen.
Zouden staatshomes, zonder winstoogmerk dus, dan geen betere oplossing kunnen zijn ? Zou dat geen voordelen kunnen bieden vanuit menselijk oogpunt ? Ook niet verplicht natuurlijk... Als de moderne commerciele homes dan winst willen maken, dan moeten ze ervoor zorgen dat ze beter zijn en dat zou de klant dan weer ten goede kunnen komen...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 13:36   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
En wat gaat er met je gebeuren als je morgen een ongeval krijgt waardoor je geen werk meer kan vinden ? Ga je dan bedelen met een hoed in Brussel ?
Ik had het hier wel over de specifieke problemen van verantwoordelijkheid van kinderen tov ouders en omgekeerd, niet over sociale zekerheid en ziekteverzekering in het algemeen.
Ik dus wel.

Ik WIL helemaal niet in een home belanden maar evenmin dat mijn kinderen verplicht zullen worden op een andere wijze dan via de sociale zekerheid, voor mij te moeten opdraaien als dat toch gebeurt.

Vinden jullie het dan geen discriminatie dat degene mét kinderen anders behandeld wordt door de staat als degene zonder kinderen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 13:52   #59
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

[quote="michr.oscoop"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Kinderen, die voor hun ouders moeten zorgen, kunnen niet gaan werken, waardoor ze de staat niets aan sociale inkomsten opbrengen/quote]

Al eens in zo'n home geweest? Het genoegen dat ze eraan beleven dat hun kinderen volop kunnen gaan tweeverdienen terwijl zij op hun dood zitten te wachten staat volop op de gezichten van die oudjes af te lezen.
Daarom wil er dus ook nooit naartoe. Wie doet alsof ook maar iemand uit vrije wil naar een home gaat is al vergeten hoe het er vroeger meestal aan toe ging.(En het gebeurt nog maar dan wel bij 'kinderen' die NIET gaan werken).

Wat willen we nu:
gaan werken voor de sociale zekerheid,
of thuisblijven om voor onze ouders te zorgen?

En gaan we discrimatie toelaten omdat we onze kinderen hebben en anderen niet?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2003, 20:02   #60
michr.oscoop
Parlementslid
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: rupelmonde
Berichten: 1.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Als we hun pensioentjes en die van ons willen garanderen zullen we anders weinig andere keus hebben vrees ik
Toch wel. Schaf pensioen, sociale zekerheid, kindergeld af, vervang de belasting op arbeid door één op consumptie en geef iedereen vanaf zijn of haar meerderjarigheid een leefloon dat naar goeddunken kan aangevuld worden en alle problemen zijn opgelost.
michr.oscoop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be