Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2003, 00:42   #1
Ratje64
Vreemdeling
 
Ratje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2003
Locatie: Herentals 2200
Berichten: 1
Stuur een bericht via ICQ naar Ratje64 Stuur een bericht via MSN naar Ratje64
Standaard

Zoals jullie allemaal wel zullen weten heerst er veel armoede in de wereld.En de armoede is niet iets van 'de ver van mijn bed show'.Persoonlijk denk ik dat het armoedebeleid in dit landje practisch niet aan bod komt.Nochthans zijn er meer mensen die in armoede leven dan wij durven te denken.En wat doen we daaraan.Elk mens wordt naakt geboren en heeft recht op liefde en affectie.Maar ook op materieele zaken, zoals voedsel, speelgoed, een goed bed,onderdak,enz.....
Maar beseffen we wel dat er ook in België volwassenen en kinderen op straat moeten slapen?Ik heb lang met de vraag geworsteld hoe het komt dat de medemens zo hard kan zijn.Wanneer je over de Keyserley te Antwerpen loopt dan zie je hoe zelf ingetogen mensen zijn, door gewoon voorbij te lopen of de bedelaar uit tlachen.Heeft deze persoon dan geen recht op een beter bestaan?Volgens mij wel.Ik hoor u al zeggen;"wie gaat dat weeral betalen"?Hier gaat het niet over de kwestie van deze mensen geld te geven, maar eerder stimuleren om geld te verdienen, zoals wij dat allemaal moeten doen.Haal deze mensen van de straat en geef ze tijdelijk onderdak en ga ermee naar een opleidingscentrum.De gezinnen die de steunpilaren van het volk zijn, zouden terug wat meer gastvrij moeten zijn.Ik ben ook een voorstander van eerst naar ons eigen volk te kijken(zonder bokshandschoenen) en onderzoek in te stellen hoe het met de vlaming gaat.Kom in contact met de burger en luister naar zijn verhaal.Je kan er ten eerste veel uit leren en ten tweede kan je deze persoon met de grootste waarschijnlijkheid uit de nood helpen.Ook ik heb noden die kunnen opgelost worden wanneer een bevoegd persoon mij eens kwam opzoeken.Contact en communicatie zijn van essentiëel belang om deze maatschappij draaiende te houden.
__________________
Ik ben een man van 39 jaar en woon alleen.Mijn beroep bestaat erin mensen in nood op een pastorale wijze te helpen.Vroeger ben ik nog zeeman geweest en vond dit een leuke tijd.Momenteel zijn er veel dingen die mij kunnen boeien.
Warme groetjes,
Ronny R.
Ratje64 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 02:21   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratje64
Zoals jullie allemaal wel zullen weten heerst er veel armoede in de wereld.En de armoede is niet iets van 'de ver van mijn bed show'.Persoonlijk denk ik dat het armoedebeleid in dit landje practisch niet aan bod komt.Nochthans zijn er meer mensen die in armoede leven dan wij durven te denken.En wat doen we daaraan.Elk mens wordt naakt geboren en heeft recht op liefde en affectie.Maar ook op materieele zaken, zoals voedsel, speelgoed, een goed bed,onderdak,enz.....
Maar beseffen we wel dat er ook in België volwassenen en kinderen op straat moeten slapen?Ik heb lang met de vraag geworsteld hoe het komt dat de medemens zo hard kan zijn.Wanneer je over de Keyserley te Antwerpen loopt dan zie je hoe zelf ingetogen mensen zijn, door gewoon voorbij te lopen of de bedelaar uit tlachen.Heeft deze persoon dan geen recht op een beter bestaan?Volgens mij wel.Ik hoor u al zeggen;"wie gaat dat weeral betalen"?Hier gaat het niet over de kwestie van deze mensen geld te geven, maar eerder stimuleren om geld te verdienen, zoals wij dat allemaal moeten doen.Haal deze mensen van de straat en geef ze tijdelijk onderdak en ga ermee naar een opleidingscentrum.De gezinnen die de steunpilaren van het volk zijn, zouden terug wat meer gastvrij moeten zijn.Ik ben ook een voorstander van eerst naar ons eigen volk te kijken(zonder bokshandschoenen) en onderzoek in te stellen hoe het met de vlaming gaat.Kom in contact met de burger en luister naar zijn verhaal.Je kan er ten eerste veel uit leren en ten tweede kan je deze persoon met de grootste waarschijnlijkheid uit de nood helpen.Ook ik heb noden die kunnen opgelost worden wanneer een bevoegd persoon mij eens kwam opzoeken.Contact en communicatie zijn van essentiëel belang om deze maatschappij draaiende te houden.
Ik denk dat er inderdaad voldoende opvang zou moeten zijn om hulpbehoevenden te helpen, maar er zijn ook armen die geen hulp willen aanvaarden omdat ze te fier zijn denk ik.
Met bedelaars heb ik wel een probleem. Hoe weet je dat het inderdaad noodlijdenden zijn.
Iedereen in Gent kent wel het verhaal van “moedertje” die zich belangloos voor de armen inzette maar het opgaf omdat ze bedreigd werd door personen die dat onvoldoende vonden.
Ook heb ik een probleem met hulpverleners die armen beschouwen als objecten die hun job verantwoorden.
Ik vraag mij soms af of er niet meer hulpverleners zijn dan noodlijdenden.
Ik betaal graag mee om hulpbehoevenden te helpen op voorwaarde dat het geld aan de hulpbehoevende ten goede komt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 21:30   #3
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

er bestaan genoeg kanalen om de armen te helpen. Er worden te veel belastingen betaald voor het sociale vangnet.

Werk aan de basis en maak uw structuren efficienter. Kom mij niet om meer geld vragen, dat is dwijlen met de kraan open.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 21:39   #4
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Met armen helpen uit de armoede te geraken vallen helaas geen stemmen te rapen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2003, 14:09   #5
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Met armen helpen uit de armoede te geraken vallen helaas geen stemmen te rapen.
Ja, de SP en PS, die halen nauwelijks stemmen natuurlijk.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be