Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 oktober 2010, 20:01   #1
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard Pas vanaf 24 jaar met een "zware" motor?

Europa en onze eigen superminister van verkeersveiligheid Etienne Schouppe hebben het weer voor elkaar.

Het is aan te bevelen voor elke beginnende motorrijder om te beginnen met een minder krachtige, vooral minder snelle machine maar dat heeft weinig te maken met leeftijd al speelt de onbezonnenheid op jongere leeftijd wel een rol maar in die zin zijn de motorrijders die starten of herstarten in hun midlifecrisis minstens een even groot gevaar voor zichzelf en anderen.

Als het om de veiligheid van het motorrijden gaat zou ik eerder criteria opleggen voor de opleiding en de examens en niet alleen voor de motorrijders zelf.

Maar europa en zeker onze minister, ex spoorman, weten immers beter wat goed is voor de veiligheid van motorrijden, veel beter dan bv. de motorrijders zelf of een organisatie als de MAG. Mag zet zit al jaaaren in voor de motorrijders en hun veiligheid maar volgens Europa zijn het slechts een stelletje dommeriken die niets van motorrijden afweten.

Bovendien, heb niet onmiddellijk kunnen terugvinden wat men verstaat onder zware motoren maar als dat zoals in het verleden gebaseerd is op cilinderinhoud zijn ze op zich al verkeerd bezig. Een 125cc racemachientje is immers sneller dan een 250cc chopper en dan heb ik het nog niet over de remmen, wegligging e.d. die al dan in verhouding zijn. Alleen al om te bepalen hoe "gevaarlijk" de ene motorfiets is t.o.v. de andere naar veiligheid toe.

Het belangrijkste is de bestuurder. Die kan je best zo goed mogelijk opleiden zodat hij of zij tenminste weet hoe je zo veilig mogelijk kan rijden met de motor. Daarna is het aan de motorrijder om z'n verantwoordelijkheid te nemen.

Ik heb al een paar honderdduizend km gereden met de motor en net als elke ander motorrijder weet ik bv dat de wegmarkeringen extra glad zijn. De instructeur waarbij ik ooit een opleiding heb gevolgd was ook instructeur voor de zwaantjes en zette zich ook in voor in allerhande commissies. Al hij dat durfde te beweren werd dat ontkent. Labotests hadden immer uitgewezen dat... Zo en door dergelijke mensen word beleid bepaald. Ik heb ook de indruk dat het op meerdere gebieden zo gaat.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 20:25   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Dat zal toch wel volgens de zuivere PK´s gaan, denk ik.

Maar bij Schouppe weet men idd nooit.

Citaat:
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4835111255.htm

Ontslagnemend federaal staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) wil de minimumleeftijd om met zware motoren te mogen rijden optrekken tot 24 jaar. De Belgische motorbond reageert negatief.
...

De nieuwe regelgeving zou in 2013 van toepassing worden. De Belgische motorbond - de Motorcycle Action Group - is niet te spreken over het voornemen van Schouppe.
...
Tegen 2013 is Schouppe van het Belziektoneel verdwenen, hoogstens in Vlaanderen kan hij nog wat verderprutsen...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 20:36   #3
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Zeer goed initiatief.
Veel te veel doden en verminkten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 20:59   #4
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dat zal toch wel volgens de zuivere PK´s gaan, denk ik.

Maar bij Schouppe weet men idd nooit.


Tegen 2013 is Schouppe van het Belziektoneel verdwenen, hoogstens in Vlaanderen kan hij nog wat verderprutsen...
Ik vrees van niet. Zuiver pk's zegt immers ook niet veel. De verhouding van het vermogen t.o.v. het gewicht is al belangrijker. En dan is er nog het koppel, het remvermogen enz. Met mijn 1100cc chopper kon ik ook 180 �* 200 km/h rijden. Tegen die snelheid kon ik wel niet stoppen of vertragen zoals een sportievere tegen die snelheid kan. Maar je past je aan. Je houd meer afstand enz.
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 21:30   #5
Alfred
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 september 2010
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zeer goed initiatief.
Veel te veel doden en verminkten.
Ik vat het sarcasme niet, dus ik vermoed dat je niet goed leest (of wil lezen). Ik zal het even extra citeren en in het vet zetten:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Het is aan te bevelen voor elke beginnende motorrijder om te beginnen met een minder krachtige, vooral minder snelle machine maar dat heeft weinig te maken met leeftijd al speelt de onbezonnenheid op jongere leeftijd wel een rol maar in die zin zijn de motorrijders die starten of herstarten in hun midlifecrisis minstens een even groot gevaar voor zichzelf en anderen.
Als het voor jou prima is dat iemand op z'n 40-50ste de held wil uithalen met een bromfiets, dan kan die dat nog steeds, want hey, die is ouder dan 24 en al die levenswijsheid zal hem wel redden. Of je nu 18 bent, 24 of 50, als je geen ervaring hebt ben je allemaal minstens even gevaarlijk.

Laatst gewijzigd door Alfred : 13 oktober 2010 om 21:31.
Alfred is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 21:31   #6
George
Staatssecretaris
 
George's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2003
Locatie: huis
Berichten: 2.982
Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zeer goed initiatief.
Veel te veel doden en verminkten.
Akkoord dat er teveel doden en verminken zijn maar jij ziet heil in inefficiënte maatregelen. Je bent er blijkbaar van overtuigd dat mensen die nog nooit op een motorfiets hebben gereden het beter weten dan de motorrijders zelf. Het is jouw goed recht natuurlijk maar ik stel me er wel vragen bij. Ik kan je natuurlijk wel volgen. Als Etienne en Europa zegt dat het 1 leven kan redden ben je content en keur je het initiatief goed. Als een ander beleid 10 levens kan redden maar niet van de onwetende komt dan is het fout.

Serieus gast, voor mij is elke verkeersdode of gekwetste er 1 teveel ongeacht met welk voertuig die zich verplaatste maar de maatregel die word voorgesteld is gewoon absurd.

Ik kan je wel volgen als het louter om slachtoffers gaat. Maar waar eindig je dan? Je kan motorrijden totaal verbieden en dan zullen de cijfers dalen. Dan zit je echter nog wel met doden en gewonden met betrekking tot het autoverkeer. Wil je dat dan ook verbieden?
__________________

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 21:42   #7
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zeer goed initiatief.
Veel te veel doden en verminkten.
Hilarisch.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 22:11   #8
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hilarisch.
Bijna iedere dag staat er zo één hilarisch in de krant. Bij de overlijdens.

Ik neem aan dat u telkens dubbel van het lachen ligt?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 22:28   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Akkoord dat er teveel doden en verminken zijn maar jij ziet heil in inefficiënte maatregelen. Je bent er blijkbaar van overtuigd dat mensen die nog nooit op een motorfiets hebben gereden het beter weten dan de motorrijders zelf. Het is jouw goed recht natuurlijk maar ik stel me er wel vragen bij. Ik kan je natuurlijk wel volgen. Als Etienne en Europa zegt dat het 1 leven kan redden ben je content en keur je het initiatief goed. Als een ander beleid 10 levens kan redden maar niet van de onwetende komt dan is het fout.

Serieus gast, voor mij is elke verkeersdode of gekwetste er 1 teveel ongeacht met welk voertuig die zich verplaatste maar de maatregel die word voorgesteld is gewoon absurd.

Ik kan je wel volgen als het louter om slachtoffers gaat. Maar waar eindig je dan? Je kan motorrijden totaal verbieden en dan zullen de cijfers dalen. Dan zit je echter nog wel met doden en gewonden met betrekking tot het autoverkeer. Wil je dat dan ook verbieden?

Ik ben zelf moto rijder en ik vind het een zeer goed initiatief.
Voila het komt dus wel van moto rijders.

Ik heb 4 moto's gehad.
1 rd200 yamaha
1 750 honda uitgeboord naar 810 cc en aangepast voor te racen
1 900 kawasaki die ik zelf opnieuw heb geschilderd en veranderd heb en waarmee ik nog ooit de eerste prijs op de racing show mee heb gekregen. Replica (maar veel mooier dan) van Godier Genoud (zoek maar eens op)
En nu nog een 800 intruder. Een custom zeg maar. En trouwens de eerste veilige moto die ik ooit in mijn handen heb gehad.

Ja ik word een dagje ouder maar weet heel goed uit ervaring dat vooral jonge mensen (en zelfs ik ook nog) gewoon het maximum uit hun machine persen. Dikwijls zelfs nog extra tunen voor net dat ietsje meer.
Dat zijn tegenwoordig prestaties die men in de race kan beschouwen.

Daar zet je geen jonge gasten meer op!
Toch niet als je eens nadenkt.

Jarenlang zijn pk's het enige criterium geweest om de moto's te verkopen.
Wie denkt dat de motohandelaar ook maar één traan laat telkens er één dood is die is super naïef.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 oktober 2010 om 22:30.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 22:29   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Ik vrees van niet. Zuiver pk's zegt immers ook niet veel. De verhouding van het vermogen t.o.v. het gewicht is al belangrijker. En dan is er nog het koppel, het remvermogen enz. Met mijn 1100cc chopper kon ik ook 180 �* 200 km/h rijden. Tegen die snelheid kon ik wel niet stoppen of vertragen zoals een sportievere tegen die snelheid kan. Maar je past je aan. Je houd meer afstand enz.
Klopt, vermogen+koppel //gewicht is nog beter.

Hoe zit het eigenlijk met de risicoklasse bij motoverzekeringen, is dat ook zo ingedeeld als bij auto´s ? (het is al zeer lang geleden dat ik een moto had)

Maar in feite is het te zot voor los te lopen daarenboven discriminerend.

Jeugdige of beter beginnende autobestuurders kunnen zonder ervaring pakweg met 500 Pk onder hun rechtervoet beginnen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 oktober 2010 om 22:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 22:33   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Klopt, vermogen+koppel //gewicht is nog beter.

Hoe zit het eigenlijk met de risicoklasse bij motoverzekeringen, is dat ook zo ingedeeld als bij auto´s ? (het is al zeer lang geleden dat ik een moto had)

Maar in feite is het te zot voor los te lopen daarenboven discriminerend.

Jeugdige of beter beginnende autobestuurders kunnen zonder ervaring pakweg met 500 Pk onder hun rechtervoet beginnen.
Idd en daar moet men ook eens iets aan doen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 22:34   #12
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bijna iedere dag staat er zo één hilarisch in de krant. Bij de overlijdens.

Ik neem aan dat u telkens dubbel van het lachen ligt?
Neen, maar ik vind de oplossing voor het probleem door de leeftijd te verhogen tot 24 hilarisch.
Oplossing voor het hoge aantal ongevallen van jongeren met auto's: Volgend jaar: vanaf 18 mag je met zo ene bomma tuftuf rijden aan 45 Km/u, 2 jaar later opnieuw examen doen( kassa, kassa) tot 850 cc, 2 jaar later 1400, enz.
Ah ja en dan passen we dat ook toe op fietsers; te beginnen met 2 jaar op een driewieler, dan ene gewone fiets. En pas vanaf 18 mag je op een koersfiets kruipen......En vanaf 50 gaat dat in omgekeerde richting zijn.


Maar kindjes maken en opvoeden dat mag je vanaf 16.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2010, 22:53   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Neen, maar ik vind de oplossing voor het probleem door de leeftijd te verhogen tot 24 hilarisch.
Oplossing voor het hoge aantal ongevallen van jongeren met auto's: Volgend jaar: vanaf 18 mag je met zo ene bomma tuftuf rijden aan 45 Km/u, 2 jaar later opnieuw examen doen( kassa, kassa) tot 850 cc, 2 jaar later 1400, enz.
Ah ja en dan passen we dat ook toe op fietsers; te beginnen met 2 jaar op een driewieler, dan ene gewone fiets. En pas vanaf 18 mag je op een koersfiets kruipen......En vanaf 50 gaat dat in omgekeerde richting zijn.


Maar kindjes maken en opvoeden dat mag je vanaf 16.
Voila men kan zich beter bezig houden met kindjes te maken. Allez repeteren tenminste.

Mocht ik nog 18 jaar of zo zijn wel ik zou eveneens vloeken als een ketter.

Maar nu ik ouder ben vind ik het een zeer wijs besluit.
Met de jaren zal je dat allicht ook zo zien.

En eerlijk gezegd op zo'n 35 pk moto (vanaf 21) kan men heus heel wat fun hebben en heel wat km afbollen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 oktober 2010 om 22:54.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 08:21   #14
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar nu ik ouder ben vind ik het een zeer wijs besluit.
Met de jaren zal je dat allicht ook zo zien.
Met de jaren??? Ik ben korter bij de 60 dan 50.

Ik ben van mening dat het grote aantal ongevallen van jongeren (ook bij auto's) meer met opvoeding dan met leeftijd te maken heeft.
Neem als voorbeeld 30 km/u aan scholen (waar ook 18/19 jarigen zitten). Daarmee geef je aan de jongeren het signaal dat zij niet verantwoordelijk zijn. Als er een ongeval gebeurt is dat de fout van de automobilist die het aangedurfd heeft meer dan 30 te rijden. Dat die jongere zonder kijken de weg oversteekt of zonder voorrang van rechts te geven met zijn fiets het kruispunt overrijdt is allemaal van geen tel.
En als ze 18 zijn zouden ze van de ene op de andere dag verantwoordelijk gedrag moeten vertonen?
Leer kinderen vanaf heel jonge leeftijd dat als je risico's neemt dat (zware) gevolgen kan hebben. Dan zal het probleem voor een groot stuk opgelost zijn.

ps Ik stel voor dat men Schoupe ook verbiedt om met een wagen te rijden van meer dan 90pk. Mensen van zijn leeftijd hebben statistisch gezien ook een groter risico op ongevallen. Hun reactievermogen is ook te traag om nog met een zware wagen te rijden.

Laatst gewijzigd door pajoske : 14 oktober 2010 om 08:25.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 08:24   #15
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bijna iedere dag staat er zo één hilarisch in de krant. Bij de overlijdens.

Ik neem aan dat u telkens dubbel van het lachen ligt?
Dat gaat meestal niet over jonge knapen. Lees er de kranten maar op na.
In de logica van Schoeppen Zot moeten we dan ook maar de jongeren tot 24 jaar verbieden met een auto te rijden. Daar staat de krant wél vol van.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 08:26   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

dat ze eens beginnen om motorrijders wat strenger aan te pakken. Volgens mij gelden er andere regels voor motards dan voor gewone autobestuurders. de keren dat ik in een bebouwde kom voorbijgeraasd wordt door een moto, ik hou het al lang niet meer bij. en dan spreek ik nog niet over het negeren van voorrangregels en het langs rechts inhalen.

Pas op, ik weet ook dat dit door een minderheid gebeurt, vooral beginnende motards, jonge gasten of 40'ers in hun midlifecrisis, die met de auto even gevaarlijk doen. maar toch, bestraf het eens aub.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 08:31   #17
Francis Vere
Provinciaal Statenlid
 
Francis Vere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Met de jaren??? Ik ben korter bij de 60 dan 50.

Ik ben van mening dat het grote aantal ongevallen van jongeren (ook bij auto's) meer met opvoeding dan met leeftijd te maken heeft.
Neem als voorbeeld 30 km/u aan scholen (waar ook 18/19 jarigen zitten). Daarmee geef je aan de jongeren het signaal dat zij niet verantwoordelijk zijn. Als er een ongeval gebeurt is dat de fout van de automobilist die het aangedurfd heeft meer dan 30 te rijden. Dat die jongere zonder kijken de weg oversteekt of zonder voorrang van rechts te geven met zijn fiets het kruispunt overrijdt is allemaal van geen tel.
En als ze 18 zijn zouden ze van de ene op de andere dag verantwoordelijk gedrag moeten vertonen?
Leer kinderen vanaf heel jonge leeftijd dat als je risico's neemt dat (zware) gevolgen kan hebben. Dan zal het probleem voor een groot stuk opgelost zijn.

ps Ik stel voor dat men Schoupe ook verbiedt om met een wagen te rijden van meer dan 90pk. Mensen van zijn leeftijd hebben statistisch gezien ook een groter risico op ongevallen. Hun reactievermogen is ook te traag om nog met een zware wagen te rijden.

Leuke opa ben je!
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 08:54   #18
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Klopt, vermogen+koppel //gewicht is nog beter.

Hoe zit het eigenlijk met de risicoklasse bij motoverzekeringen, is dat ook zo ingedeeld als bij auto´s ? (het is al zeer lang geleden dat ik een moto had)

Maar in feite is het te zot voor los te lopen daarenboven discriminerend.

Jeugdige of beter beginnende autobestuurders kunnen zonder ervaring pakweg met 500 Pk onder hun rechtervoet beginnen.
Je zou de verzekeringen voor dergelijke voortuigen voor - 30 jarigen heel duur kunnen maken, (wat ze trouwens meestal toch wel zijn..., Ik had zelf problemen om een verzekering te krijgen voor een voertuig -130 PK maar met een verzekerde waarde van + 30 000 euro dat dan strikt genomen ook nog eens een cabrio was... als net 30 jarige ) Een maatschappij wou mij zelf niet verzekeren...

Of bvb ook hier een PK/Koppel grens kunnen instellen waar dan weer vrijstellingen voor moeten bestaan ook want een 4x4 met 500 newton koppel maar met een gewicht van 2.5 ton is nu niet echt snel te noemen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 08:57   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat ze eens beginnen om motorrijders wat strenger aan te pakken. Volgens mij gelden er andere regels voor motards dan voor gewone autobestuurders. de keren dat ik in een bebouwde kom voorbijgeraasd wordt door een moto, ik hou het al lang niet meer bij. en dan spreek ik nog niet over het negeren van voorrangregels en het langs rechts inhalen.

Pas op, ik weet ook dat dit door een minderheid gebeurt, vooral beginnende motards, jonge gasten of 40'ers in hun midlifecrisis, die met de auto even gevaarlijk doen. maar toch, bestraf het eens aub.
Wat ik levensgevaarlijk vind is ook het inhalen in files, nu mogen ze tussen de auto`s inrijden als dat links gebeurt kan ik er mee leven, maar wanneer ze u rechts voorbijsteken, die kant kijkt ge niet, want ge verwacht vandaar geen verkeer. Toch niet als de auto naast u stil staat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2010, 08:57   #20
Francis Vere
Provinciaal Statenlid
 
Francis Vere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 april 2010
Berichten: 623
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je zou de verzekeringen voor dergelijke voortuigen voor - 30 jarigen heel duur kunnen maken, (wat ze trouwens meestal toch wel zijn..., Ik had zelf problemen om een verzekering te krijgen voor een voertuig -130 PK maar met een verzekerde waarde van + 30 000 euro dat dan strikt genomen ook nog eens een cabrio was... als net 30 jarige ) Een maatschappij wou mij zelf niet verzekeren...

Of bvb ook hier een PK/Koppel grens kunnen instellen waar dan weer vrijstellingen voor moeten bestaan ook want een 4x4 met 500 newton koppel maar met een gewicht van 2.5 ton is nu niet echt snel te noemen...
Als je ziet welke macho rondrijden op moto's, denk ik niet dat ze een probleem zullen hebben met onverzekerd rondrijden.
En dat vergroot het probleem enkel maar.

En zeg nu niet dat ik stel dat alle motards machos zijn.
Francis Vere is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be