Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2018, 11:54   #21
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Ik vind dat Orban zijn respons in het Europees Parlement nog vrij beheerst was. Ik had hem graag horen zeggen dat hij zijn standpunten inzake migratie pas zou herzien de dag dat onbetwistbaar bewezen wordt dat Europa zijn grenzen doelstreffend bewaakt en er geen illegaal ongevraagd meer binnen komt. We zijn van een stevig uitgeruste en performante Europese kustwacht-vloot (zoals de Amerikaanse Coastal Guard) nog jaaaaaren verwijderd.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 15:37   #22
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Europa activeert ‘atoombomprocedure’ tegen Hongarije

Citaat:
Het Europees Parlement heeft beslist om de procedure onder artikel 7 tegen Hongarije te starten. De parlementsleden keurden woensdag het bijzonder kritische rapport van de Nederlandse Judith Sargentini met een ruime meerderheid goed. Het is onwaarschijnlijk dat het echt komt tot sancties tegen Hongarije, maar voor premier Orban is dit een symbolische nederlaag.
Zo ziet u maar beste forumleden en lezers hoe erg het gesteld staat met de dwingelandij binnen de EU.

Enkele persoonlijke reacties:

Zipper

Citaat:
waarom moet elke lidstaat onvoorwaardelijk en tegen de wil vd eigen bevolking massaal islamieten importeren ???
Ik vind dat persoonlijk er ook zwaar over dat men dat opdringt aan de landen die lid zijn van de EU.

Elk land zou daar zijn zegje moeten kunnen in doen, buiten of binnen!

vlijmscherp

Citaat:
Hij wil alle baten van de EU maar geen enkele last. Tja, dat hij er dan uitstapt.
Ik vind het erg dat het zo erg gesteld is dat men de landen binnen de EU tot zo'n overwegingen dwingt, juist maar om het Merkeliaanse 'wir schaffen das' in stand te houden?

Misschien doet Orbán het nog wel als hij de kans ziet Hongarije uit de EU halen.

Er zullen nog landen volgen.

De andere landen van de EU zijn en blijven dus voor het binnenhalen van wat in de EU niet thuis hoort te zijn?

Dat gaat ze nog wreed zuur opbreken, nu al aan de gang trouwens her en der.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 15:51   #23
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.074
Standaard

Een Hexit voor Hongarije lijkt met prima.
De EU zoals die nu is kan niet verder gaan.
Daarom is de enige weg om te kiezen voor een kern EU ,samen met Duitsland en Frankrijk , deze met een euro, Schengen en een Banken Unie,
met een gemeenschappelijk vluchtelingen beleid en een veel betere controle van de buitengrenzen.
Daarnaast EU- light landen, alleen voor een gemeenschappelijke markt ,zonder euro en zonder Schengen.
Landen zullen dan moeten kiezen voor (blijven )bij de kern of vertrekken naar de periferie.

Laatst gewijzigd door cato : 12 september 2018 om 15:53.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 15:59   #24
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Een Hexit voor Hongarije lijkt met prima.
De EU zoals die nu is kan niet verder gaan.
Daarom is de enige weg om te kiezen voor een kern EU ,samen met Duitsland en Frankrijk , deze met een euro, Schengen en een Banken Unie,
met een gemeenschappelijk vluchtelingen beleid en een veel betere controle van de buitengrenzen.
Daarnaast EU- light landen, alleen voor een gemeenschappelijke markt ,zonder euro en zonder Schengen.
Landen zullen dan moeten kiezen voor (blijven )bij de kern of vertrekken naar de periferie.
Dat lijkt mij een ingewikkelde opgave, ze kunnen het nu nog niet baas in de EU.

Beste optie is dat ze de kraan dicht draaien en het 'wir schaffen das' gedoe uitwuiven, er gedaan met maken, daar dat alleen maar meer en meer voor onrust zorgt en zwaar de spuigaten aan het uitlopen is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 september 2018 om 16:00.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 16:06   #25
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Zijn Oostenrijkse "vrienden" lieten hem al in de steek.

Citaat:
Als de Fidesz-partij lid wil blijven van de Europese Volkspartij (EVP), moet Viktor Orban snel een duidelijk signaal geven dat hij de Europese waarden onderschrijft. Die boodschap kreeg de Hongaarse premier gisteravond van de EVP-fractie in het Europees Parlement.

Zijn steun brokkelt snel af en de kans is reëel dat Orban vandaag door zijn eigen fractie in de steek wordt gelaten. Want ook de Duitse EVP’ers zijn van plan om te stemmen voor de activering van de atoombomprocedure artikel 7 wegens de ondermijning van de rechtsstaat. Dat kan leiden tot de opschorting van het Hongaarse stemrecht in de ministerraden.

De Oostenrijkse kanselier Sebastian Kurz, nochtans een partij- en bondgenoot van Orban in de strijd tegen illegale migratie, speelde een cruciale rol. Hij pleit zelfs voor de uitzetting van Fidesz uit de EVP als een meerderheid van de fractie voor artikel 7 stemt.

En de huillie huillie reactie was ook voorspelbaar.

Citaat:
In de regeringsgezinde Hongaarse pers werd hij direct weggezet als een loopjongen van de Amerikaans-Hongaarse speculant/filantroop George Soros – Orbans grote vijand.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 16:11   #26
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zijn Oostenrijkse "vrienden" lieten hem al in de steek.




En de huillie huillie reactie was ook voorspelbaar.
Wie horen we hier de hele tijd huilie huilie... Die arme migranten...
Om buikpijn van te krijgen; het druipt ervan af... en oh wee al degene die niet braaf hun leugens en aberaties slikken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 16:48   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Hij wil alle baten van de EU maar geen enkele last. Tja, dat hij er dan uitstapt.
Dit dus. Hongarije heeft een verdrag getekend bij de toetreding. Je kan daar zo maar niet eenzijdig wijzigingen aan aanbrengen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 16:49   #28
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Een Hexit voor Hongarije lijkt met prima.
De EU zoals die nu is kan niet verder gaan.
Daarom is de enige weg om te kiezen voor een kern EU ,samen met Duitsland en Frankrijk , deze met een euro, Schengen en een Banken Unie,
met een gemeenschappelijk vluchtelingen beleid en een veel betere controle van de buitengrenzen.
Daarnaast EU- light landen, alleen voor een gemeenschappelijke markt ,zonder euro en zonder Schengen.
Landen zullen dan moeten kiezen voor (blijven )bij de kern of vertrekken naar de periferie.
Klopt, die massale import van islamieten moet onmiddellijk stoppen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 16:53   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Een Hexit voor Hongarije lijkt met prima.
De EU zoals die nu is kan niet verder gaan.
Daarom is de enige weg om te kiezen voor een kern EU ,samen met Duitsland en Frankrijk , deze met een euro, Schengen en een Banken Unie,
met een gemeenschappelijk vluchtelingen beleid en een veel betere controle van de buitengrenzen.
Daarnaast EU- light landen, alleen voor een gemeenschappelijke markt ,zonder euro en zonder Schengen.
Landen zullen dan moeten kiezen voor (blijven )bij de kern of vertrekken naar de periferie.
Als ze nog lang zitten zeveren inderdaad. Na het uk ook Hongarije en Polen eruit. Opgeruimd staat netjes.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 16:59   #30
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Klopt, die massale import van islamieten moet onmiddellijk stoppen.
Als men voort gaat zoals her er nu aan toe gaat zal het nog erger worden.

Hou maar in het oog dat ze er Turkije ook wel zullen bijhalen, nog een pak meer islamieten bij.

De EU is naar de kl.... <- invuloefening.

p.s.

Europees Parlement stemt in met ‘nucleaire optie’ Hongarije

Citaat:
Voor steun aan het rapport was twee derde van de stemmende Europarlementariërs nodig. 448 leden stemden voor, 197 leden tegen. Nog eens 48 onthielden zich van stemming.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 september 2018 om 17:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 17:05   #31
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De stemming straks zal waarschijnlijk in het nadeel van Orban zijn, maar het zal niet veel uithalen : zonder unanimiteit kan men Hongarije zijn stemrecht in de EU niet afnemen. En Polen zal nooit akkoord gaan hiermee.
En zo krijgt die Hollandse trien een dikke middenvinger van Orban Hollanders kunnen nu toch echt niets, veel blablabla maar ze haalt haar slag nooit thuis. En dat ze met haar "kop" op TV kwam was nu ook niet echt om naar uit te kijken.

Nederland - Hongarije : 0 - 1
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 17:06   #32
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Een Hexit voor Hongarije lijkt met prima.
Een Belgische exit zou pas helemaal prima zijn
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 17:12   #33
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dit dus. Hongarije heeft een verdrag getekend bij de toetreding. Je kan daar zo maar niet eenzijdig wijzigingen aan aanbrengen.
in dat verdrag zal wel niet gestaan hebben dat Hongarije een massale import van islamieten zou moeten toestaan op zijn grondgebied.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 17:13   #34
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Een Belgische exit zou pas helemaal prima zijn
Misschien zou dat wel een goede actie kunnen zijn dat er ineens verschillende landen het gehad hebben met de EU maar uit de stemming leerden wij dat de meesten gevangen zitten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 17:25   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
in dat verdrag zal wel niet gestaan hebben dat Hongarije een massale import van islamieten zou moeten toestaan op zijn grondgebied.
Enkele dagen geleden gehoord dat er in Hongarije 6000 moslims zijn. Zou ook 60000 of 600 kunnen zijn, herinner het mij niet zo goed. In ieder geval twee keer niks.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 17:29   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Enkele dagen geleden gehoord dat er in Hongarije 6000 moslims zijn. Zou ook 60000 of 600 kunnen zijn, herinner het mij niet zo goed. In ieder geval twee keer niks.
Misschien zijn dat wel moslims die zich weten te gedragen naar de 'rules & regulations' van het land waar ze in terechtgekomen zijn?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 17:29   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Enkele dagen geleden gehoord dat er in Hongarije 6000 moslims zijn. Zou ook 60000 of 600 kunnen zijn, herinner het mij niet zo goed. In ieder geval twee keer niks.
Misschien zijn dat wel moslims die zich weten te gedragen naar de 'rules & regulations' van het land waar ze in terechtgekomen zijn?

Dat kan van velen niet gezegd worden.

Ik denk ook niet dat als die mensen (moslims die er zouden zijn?) op een normale manier samenleven met de autochtone bevolking men ze een steen moet gooien.

Maar dat ligt in de meeste gevallen wel iets anders.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 september 2018 om 17:33.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 17:38   #38
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
in dat verdrag zal wel niet gestaan hebben dat Hongarije een massale import van islamieten zou moeten toestaan op zijn grondgebied.
Hongarije heeft wel een verdrag ondertekend waartoe het zich verbindt om politieke vluchtelingen te beschermen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 17:43   #39
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hongarije heeft wel een verdrag ondertekend waartoe het zich verbindt om politieke vluchtelingen te beschermen.
Dat klopt inderdaad maar zijn het ook allemaal politieke vluchtelingen, zij die vanwege zijn of haar geloofs- en/of politieke overtuiging gevaar voor leven heeft in eigen land?

Lijkt mij twijfelachtig.

Of zijn het allemaal economische vluchtelingen die op die manier een asielstatus proberen af te dwingen?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 september 2018 om 17:43.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2018, 17:46   #40
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad maar zijn het ook allemaal politieke vluchtelingen, zij die vanwege zijn of haar geloofs- en/of politieke overtuiging gevaar voor leven heeft in eigen land?

Lijkt mij twijfelachtig.

Of zijn het allemaal economische vluchtelingen die op die manier een asielstatus proberen af te dwingen?

Uiteraard een heel groot dele economische vluchtelingen. Maar hoe beoordeel je dat vooraleer hun asielaanvraag is onderzocht?

Ik blijf wel voorstander van asielkampen aan de grens en zelfs liefst buiten Europa. In zulke kampen kan dan het asielverhaal worden beoordeeld waarna enkel de mensen die daadwerkelijk in aanmerking komen voor de status van vluchteling (of subsidiair beschermde) worden verdeeld over de lidstaten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be