Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 december 2018, 20:16   #821
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Michel stemt in met het VN migratiepact en benadrukt dat het niet bindend is.

Hij volgt daarmee de uitspraken van Theo Francken die hetzelfde verklaarde op de NVA website.

Good move
Zelf de Raad van State volgde die stelling, gezien de N-VA in september geen bezwaren had.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 22:49   #822
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

VN-migratiepact met zeer grote meerderheid goedgekeurd - N-VA pakt uit met cartoon: “Na de linkse bocht der bochten is het duidelijker dan ooit”

Het omstreden VN-migratiepact is intussen met een grote meerderheid in New York goedgekeurd.

Citaat:
In de tekst staat onder meer dat het migratiepact niet bindend is en dat ons land zelf het onderscheid wil blijven maken tussen ?*reguliere en irreguliere migratie.
De laatste doet het licht uit?

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 19 december 2018 om 22:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 december 2018, 23:03   #823
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Misschien toch nog even Theo Francken over het pact:

https://www.n-va.be/nieuws/verklaring-van-marrakesh

En Vuye en Wouters:

https://vuyewouters.be/2018/05/15/de...van-marrakesh/
Dat is de "verklaring van Marrakesh", dat zou iets heel anders zijn. Dat heb je met die stomme benamingen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 09:27   #824
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Nu extra korting naar Marrakesh :

Fijne reisbureaus ginder achter.

Naam: 20181220_011124-448x640.jpg
Bekeken: 278
Grootte: 47,3 KB

bron :
https://samnytt.se/marockansk-reseby...ill-marrakech/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 12:19   #825
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Ja ik weet het beter. Mijn excuses daarvoor. Volgende keer probeer ik even dom te zijn als het klootjesvolk.

Zoekt u intussen foto's van de ondertekening. Als u er geen vindt is het zeker een zoveelste bewijs van het feit dat het pact een duivelspact is.
Noemt u wie geen juridische opleiding heeft maar kritisch kijkt naar uw beweringen klootjesvolk? Uw post getuigen van een betweterige arrogantie, want natuurlijk maakt het niet uit of je nu " voor" stemt, of tekent, je verklaart akkoord te gaan met de inhoud.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 13:40   #826
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Noemt u wie geen juridische opleiding heeft maar kritisch kijkt naar uw beweringen klootjesvolk?
Neen hoor. Ik doel eerder op mensen zonder juridisch achtergrond die zonder kennis van zaken grote statements maken over juridische kwesties.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw post getuigen van een betweterige arrogantie,
Omdat u inhoudelijk niet mee kan, noemt u het betweterige arrogantie. Anderen noemen het kennis van zaken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
want natuurlijk maakt het niet uit of je nu " voor" stemt, of tekent, je verklaart akkoord te gaan met de inhoud.
Het maakt zelf niet uit of je voor stemt of tegen. De VN-resolutie is aangenomen en 'geldt' in eenzelfde mate voor voor- als tegenstemmers.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 14:14   #827
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Het maakt zelf niet uit of je voor stemt of tegen. De VN-resolutie is aangenomen en 'geldt' in eenzelfde mate voor voor- als tegenstemmers.
Heeft geen belang, is niet bindend. Was heel belangrijk om aan mee te doen.
Speelt geen rol.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2018, 14:35   #828
Ja_an
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 5 januari 2014
Berichten: 908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Heeft geen belang, is niet bindend. Was heel belangrijk om aan mee te doen.
Speelt geen rol.
Als je het oprecht niet snapt, dan versta je niet veel van internationale politiek en diplomatie tout court, patrick.
Ja_an is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 12:44   #829
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Neen hoor. Ik doel eerder op mensen zonder juridisch achtergrond die zonder kennis van zaken grote statements maken over juridische kwesties.



Omdat u inhoudelijk niet mee kan, noemt u het betweterige arrogantie. Anderen noemen het kennis van zaken.



Het maakt zelf niet uit of je voor stemt of tegen. De VN-resolutie is aangenomen en 'geldt' in eenzelfde mate voor voor- als tegenstemmers.
Dat pact is dus volgens u enkel een juridische kwestie? Dus wie geen jurist is moet zwijgen? Of is dit pact iets wat iedereen aan gaat en bijgevolg ook anderen een kritische klik mogen hebben en benoemen wat hun bezorgdheden zijn?

Zeggen dat wie een ander standpunt heeft" niet mee kan" is precies de arrogantie waar ik u al op wees.

Kennis van zaken? Op vragen rond de gevolgen arbeidsmarkt, woningmarkt, sociale zekerheid, onderwijs bracht u niets meer dan " ik weet het niet".


Dus verdedigt u eigenlijk iets, waar u niets over kunt vertellen wat gevolgen betreft voor thema's die nu al van gelang zijn voor deze samenleving.

En dan heb ik het nog niet gehad over integratie, ook al iets waar veel aandacht ( en geld) naartoe moet.
Alle andere bedenkingen, rond de druk op media, gezinshereniging, wordt door u gesust of ontkent, maar even liet u in de kaarten kijken, ja een rechter kan dit pact gebruiken om een beslissing te motiveren.

Dus onder uw gesus zit dan toch" vrijblijvend is het pact niet" wat alle kritische bedenkingen dan weer terecht maakt.
Ook al doet u er alles aan om die bedenkingen op zij te schuiven, niet dat uw betoog indruk maakt, maar toch...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 12:51   #830
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat pact is dus volgens u enkel een juridische kwestie? Dus wie geen jurist is moet zwijgen? Of is dit pact iets wat iedereen aan gaat en bijgevolg ook anderen een kritische klik mogen hebben en benoemen wat hun bezorgdheden zijn?

Zeggen dat wie een ander standpunt heeft" niet mee kan" is precies de arrogantie waar ik u al op wees.

Kennis van zaken? Op vragen rond de gevolgen arbeidsmarkt, woningmarkt, sociale zekerheid, onderwijs bracht u niets meer dan " ik weet het niet".


Dus verdedigt u eigenlijk iets, waar u niets over kunt vertellen wat gevolgen betreft voor thema's die nu al van gelang zijn voor deze samenleving.

En dan heb ik het nog niet gehad over integratie, ook al iets waar veel aandacht ( en geld) naartoe moet.
Alle andere bedenkingen, rond de druk op media, gezinshereniging, wordt door u gesust of ontkent, maar even liet u in de kaarten kijken, ja een rechter kan dit pact gebruiken om een beslissing te motiveren.

Dus onder uw gesus zit dan toch" vrijblijvend is het pact niet" wat alle kritische bedenkingen dan weer terecht maakt.
Ook al doet u er alles aan om die bedenkingen op zij te schuiven, niet dat uw betoog indruk maakt, maar toch...
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2018, 13:05   #831
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
2
dank je wel Marie
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2018, 17:02   #832
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ja_an Bekijk bericht
Ja ik weet het beter. Mijn excuses daarvoor. Volgende keer probeer ik even dom te zijn als het klootjesvolk.

Zoekt u intussen foto's van de ondertekening. Als u er geen vindt is het zeker een zoveelste bewijs van het feit dat het pact een duivelspact is.
Blijkbaar zijn er veel mensen die dat niet weten...
Al genoeg keren in nieuwsberichten gehoord dat men het ging ondertekenen enz
Uiteindelijk zal het waarschijnlijk niet veel meer zijn dan wat wind verplaatsen en zullen de landen die geen interesse hebben er zich ook niets van aantrekken, ook al hebben ze "getekend" of hun akkoord gegeven. Misschien is dat de reden waarom er zo lang weinig of niets over was geweten, het kon de landen niets schelen...
Klopt dan met de vermelding/bewering dat het de landen geen enkele vrijheid ontneemt enz
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 06:46   #833
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Nieuw migratiepact in alle stilte zonder publiek debat geschreven.

Citaat:

Roadmap
Feedback period
30 July 2020 - 27 August 2020
Feedback: Closed
Upcoming
Commission adoption
Planned for
Third quarter 2020
Godverdomme!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 september 2020 om 06:50.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 18:23   #834
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ze hebben geen greintje respect voor Europa , zolang ze hun zakken maar kunnen vullen !!
De 2 enige mogelijkheden waar onze huidige incompetente polizeikers thuishoren zijn ,
levenslang opsluiten in een gesloten instelling , of stuur hen met hun fans naar Europa !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 13 september 2020 om 18:26.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 20:42   #835
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
er zit niets anders op dan dit zinkend schip te verlaten.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 20:47   #836
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
No problemo, het is goedgekeurd door Jan Jambon en Theo Francken. Dan moet het wel ok zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 06:53   #837
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

De EU wil migratie en asiel blijkbaar uit handen van de individuele lidstaten halen ?

Wat heb ik toch een hekel aan die Michel.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 08:00   #838
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
De EU wil migratie en asiel blijkbaar uit handen van de individuele lidstaten halen ?

Wat heb ik toch een hekel aan die Michel.
Dat komt niet van Michel, maar van de voorzitster.

En langst de ene kant is dat juist positief, want dan word het zinloos voor de asielzoekers om heel Europa door te trekken om aan asielshoppen te doen.
Ook kunnen de lidstaten dan de kosten voor asielopvang doorschuiven naar de EU.
En moet de EU de grensbewaking verbeteren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2021, 08:17   #839
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het zijn toch vooral de onderlingen moslimoorlogen die vluchtelingenstromen op gang brengen hoor en de armoede veroorzaakt door de Islam.
En waar moeten we dat plaatsen of onder welke noemer?

Imam: „Christliche Frauen sind unsere Sexsklaven“

Vrij vertaald:

Citaat:
Imam: „Christelijke vrouwen zijn onze seksslaven“
Citaat:
Ze verkrachten jullie dochters en maken ze zwanger. Er is dus geen reden om verbaasd te zijn.
Citaat:
Zulke islamaanhangers komen ook met boten en via de Balkanroute naar Italië. Ieder jaar komen er tienduizenden jonge moslims op deze manier naar Europa.

En twijfel er niet aan: ze komen vanwege jullie dochters…
En toch blijft men ze 'uitnodigen?' Begrijpe wie begrijpe kan.

Zou de vergelijking met "Het paard van Troje verhaal" dan toch opgaan?

p.s.

Parasieten-invasie: 95% van de migranten komt naar Italië om een sociale uitkering te krijgen

Zouden er mensen zijn die het probleem toch nog anders zien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2021, 03:29   #840
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Eén lichtpuntje. We hoeven geen klimaatvluchtelingen meer op te nemen want het is in Europa ook niet veilig.


Zagen diegenen die in de EU aan de macht zijn en de instellingen en ngo's bevolken het ook maar zo.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be