Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 augustus 2019, 07:04   #1
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard Porsche Taycan, eerste indrukken

Speciaal voor de Musk liefhebbers, een echt sportwagen merk dat samen met ander premiummerken Tesla zal laten crashen. Eerst de topversie en daarna lichtere versies tegen prijzen van een gewone Tesla. Mijn keuze is al gemaakt. Ik heb terug iets om naar uit te kijken. Straffer nog ik wil er een hebben. De reservatie die mijn zoon al lang gedaan heeft mag voor mij daadwerkelijk in een bestelbon omgezet worden.

https://www.youtube.com/watch?v=TP9k..._2aQEklHpQP8_Y
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 09:00   #2
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Speciaal voor de Musk liefhebbers, een echt sportwagen merk dat samen met ander premiummerken Tesla zal laten crashen. Eerst de topversie en daarna lichtere versies tegen prijzen van een gewone Tesla. Mijn keuze is al gemaakt. Ik heb terug iets om naar uit te kijken. Straffer nog ik wil er een hebben. De reservatie die mijn zoon al lang gedaan heeft mag voor mij daadwerkelijk in een bestelbon omgezet worden.

https://www.youtube.com/watch?v=TP9k..._2aQEklHpQP8_Y
Ach ik zou doodgraag terug een Porche hebben maar: Een vriend van mij heeft een Panamera, erin stappen gaat nog voor mij maar uitstappen is een grotesk gebeuren en ik wil niet dat oude ventje zijn met een dikke auto die er amper in en uit geraakt. Dus jammer genoeg geen dure of andere sportwagen meer voor den Hoomer zijn creator.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 09:26   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Wat een onnozele test.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 09:29   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Die test gaat over het feit dat die auto constant in dezelfde tijd zijn launch control kan gebruiken... Qua onzinnigheid kan dat tellen. Het zegt niks maar dan ook niks over het dagelijks gebruik en de kwaliteiten als elektrische auto.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 10:18   #5
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Speciaal voor de Musk liefhebbers, een echt sportwagen merk dat samen met ander premiummerken Tesla zal laten crashen. Eerst de topversie en daarna lichtere versies tegen prijzen van een gewone Tesla. Mijn keuze is al gemaakt. Ik heb terug iets om naar uit te kijken. Straffer nog ik wil er een hebben. De reservatie die mijn zoon al lang gedaan heeft mag voor mij daadwerkelijk in een bestelbon omgezet worden.

https://www.youtube.com/watch?v=TP9k..._2aQEklHpQP8_Y
Da's ne jannetten auto. Koopt liever nen auto voor echte venten.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 10:24   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die test gaat over het feit dat die auto constant in dezelfde tijd zijn launch control kan gebruiken... Qua onzinnigheid kan dat tellen. Het zegt niks maar dan ook niks over het dagelijks gebruik en de kwaliteiten als elektrische auto.
Inderdaad.

Als je van een electrische auto een race-auto op circuit wil maken (euh af en toe moet men toch bijladen) moet je enkel maar zien dat er genoeg "koelingsgaten" in de wagen zitten of een bepaald koelingsdesign, zodat het batterijpack en motoren binnen bepaalde temperaturen blijven zodat ze zichzelf niet moeten beperken in vermogen wegens de duurzaamheid.

Dus meer koeling betekent meer luchtweerstand en minder rijbereik bij dezelfde wagen.

Ook die Porsche Taycan gaat nog geen mirakelcellen hebben die minder vloeistofkoeling nodig gaan hebben.

Een Porsche Taycan is echter voor de openbare weg, uiteraard the German Autobahn ook. Waar men vandaag al heel blij moet zijn met een gemiddelde snelheid van 130 kmh op lange ritten. In de regel wordt dat eerder 110 kmh gemiddeld (ook zonder files) want het verkeer op de linkerrijstrook bepaald jouw snelheid. (inhalende vrachtwagens, of gewone wagens met sleep, enz...)

Een Tesla model 3 bvb heeft alleszins al ruim voldoende koeling voor hoge snelheden in het enige land waar dat nog wettelijk mogelijk is.
Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-mode...ed-test-video/

June 15, 2019

Tesla owner and longtime electric car advocate Bjorn Nyland recently took his Model 3 Performance to the Autobahn in order to test the vehicle’s limits in sustained high-speed driving. More specifically, the Tesla enthusiast wanted to see if his Model 3 will overheat when it’s being floored for miles on end. The results of the test, to say the least, were incredibly surprising and impressive.
...

It did not take long for the Tesla owner to notice that his all-electric sedan was behaving in a different manner compared to his previous vehicles. The Model 3 Performance proved incredibly resilient, largely maintaining speeds above 120 mph (200 km/h) without any issues. The car also had no problems hitting speeds beyond 140 mph (230 km/h). What really surprised the Tesla owner was that the Model 3 did not overheat at all. There were times when the Model 3 Performance seemed to be limiting its speed to around 120 mph, but after a few moments, the vehicle was ready to hit top speed once more.

The Model 3 Performance might not be equipped with the gut-wrenching acceleration of its larger sibling, the Model S and Model X Performance, but the electric sedan does have its unique attributes. The vehicle, for one, is Tesla’s only track-capable car in its current lineup, with the Performance variant even getting a dedicated “Track Mode,” which helps the all-electric sedan maintain its optimum performance during closed circuit driving. Tests of the Model 3 Performance with Track Mode have shown that the vehicle can outdo high-performance cars such as the BMW M3 around the track.

These capabilities might soon be rolled out to the Model S and Model X, as well, if recent rumors are any indication. According to a recent leak from a reported insider from Tesla, the electric car maker is working on an update for the Model S and Model X, which will give the vehicles increased performance and more range. The “refreshed” electric vehicles will reportedly be adopting a new cooling system for their batteries and motors too, which could potentially open the doors to even more extended periods of high-speed driving, minus any overheating tendencies.

Watch Bjorn Nyland’s Autobahn test of the Model 3 Performance in the video below.
En dit met een luchtweerstandsfactor of Cd van 0,23 wat het model 3 voorlopig de zuinigste EV maakt bij hoge snelheden (ook officieel gemeten EPA highway-cyclus).

Ook bij het Tesla S/X is het koelingsdesign van het accupack significant verbeterd sinds de komst van het 100 kWh pack in augustus 2016, die het 85/90 kWh aflosde. Koeling is ook belangrijk voor het superchargen, daarom kunnen de eerste batterijpacks niet to snel opladen als de laatste (model 3).

Hieronder word het koelingsdesign tussen eerste model S (2012-2015), de al significant betere model S/X (vanaf 2016), en het model 3 (vanaf eind 2017), in woord en beeld simpel uitgelegd:
Citaat:
https://insideevs.com/news/338711/te...ed-track-mode/

The new Model 3 battery module is a completely new design. It bears very little resemblance to the Model S. Not only is it cheaper to manufacture, but it also has improved cooling over Model S and X modules. Scott’s Model X 100D has the second-gen Model S/X module design (figure 2) which incorporates two ribbon-shaped cooling tubes, as compared to one in the gen 1 module.

Here are some (but not all) of the reasons the Model 3 has improved battery cooling:

- better heat transfer between the cells and the cooling ribbon because the cells are now glued directly to the cooling ribbon and the cooling ribbon spans a greater percentage of the cells' height.
- fewer cells per pass of the cooling tube

First, we will walk through the gen 1 and gen 2 Model X/S module design. Then, we will show you the new Model 3 module design.

# The gen 1 Model S/X battery module only had one cooling tube per module. This single cooling tube had to cool 444 cells. Cells at the end of the cooling tube end up being significantly hotter than cells at the beginning of the cooling tube pass.

# The gen 2 Model S/X battery module (see article) had two cooling tubes per module instead of just one in gen 1 design. This new module is in the 100 kWh versions of the Model S and X. Each pass of the cooling tube only has to cool 258 cells instead of 444 = much better.

# The Model 3 battery module is machine assembled. Each length of tube with cells attached is nicknamed a “bandolero” because it looks like a machine gun bandolero (see article here). The cooling tube in each bandolero now only has to cool 164 cells. The cooling tube is bigger than Model S/X cooling tubes (cells are larger) and can pass more glycol cooling flow. The tube also covers a higher percentage of the cells' height.
...
The seven bandoleros are then connected in parallel, resulting in better cooling than the old series design and, as mentioned, each pass only cools 164 cells.
...
In a previous article we speculated that Model 3’s now being shipped are gen 3 Supercharging capable. Gen 3 Superchargers are more powerful, and better cooling is necessary to keep cell temperatures down. The new Model 3 cooling system should help in that department.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2019 om 10:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 13:13   #7
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Dank u Mijnheer de influencer in dienst van Tesla
Of stuur je een factuur naar Tesla en werk je op zelfstandige basis?

Maar ik zal persoonlijk geen wagen meer kopen. Oké nu even weer een classic car gekocht. Maar dit is met de bedoeling om deze wat op te frissen en terug te verkopen. Eerder een hobby en bezigheidstherapie.

De Taycan is niet te vergelijken met een Tesla. De Taycan is de Rolls, de Tesla eerder de Lada. Wat al wel overal geschreven wordt is dat de Taycan veel huidige Tesla eigenaars of potentiële klanten zal overhalen om een Porsche te gaan kopen. Mijn zoon zal zijn reservatie bon sowieso omzetten in een bestelbon. En ik kan daar dan ook gebruik van maken.

Echter mijn droom is nog steeds een tweede verblijf in Spanje. Dit heeft voorrang boven alles. En dit moet zeker dit jaar nog rond zijn. Als mijn vrouw het op haar werk kan geregeld krijgen gaat ze een loopbaanonderbreking nemen. Om daarna hopelijk stilaan definitief te mogen uitbollen. En dan is het sowieso "overwinteren" in Spanje. Eventueel ga ik alleen en neemt ze soms een week verlof en komt ze ook tot daar.

Ze mogen mijn dop gewoon blijven doorstorten
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 13:43   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Dank u Mijnheer de influencer in dienst van Tesla
Of stuur je een factuur naar Tesla en werk je op zelfstandige basis?

Maar ik zal persoonlijk geen wagen meer kopen. Oké nu even weer een classic car gekocht. Maar dit is met de bedoeling om deze wat op te frissen en terug te verkopen. Eerder een hobby en bezigheidstherapie.

De Taycan is niet te vergelijken met een Tesla. De Taycan is de Rolls, de Tesla eerder de Lada. Wat al wel overal geschreven wordt is dat de Taycan veel huidige Tesla eigenaars of potentiële klanten zal overhalen om een Porsche te gaan kopen. Mijn zoon zal zijn reservatie bon sowieso omzetten in een bestelbon. En ik kan daar dan ook gebruik van maken.

Echter mijn droom is nog steeds een tweede verblijf in Spanje. Dit heeft voorrang boven alles. En dit moet zeker dit jaar nog rond zijn. Als mijn vrouw het op haar werk kan geregeld krijgen gaat ze een loopbaanonderbreking nemen. Om daarna hopelijk stilaan definitief te mogen uitbollen. En dan is het sowieso "overwinteren" in Spanje. Eventueel ga ik alleen en neemt ze soms een week verlof en komt ze ook tot daar.

Ze mogen mijn dop gewoon blijven doorstorten
Koop jij, of beter je zoon, maar een Taycan.
Hopelijk weer ne kankerbak minder.

Daar gaan er weinig overlopen van Tesla naar Porsche, veel eerder van fossiele Porsche naar electrische Porsche.

We zullen eens zien hoeveel Porsche ervan kan maken per jaar, en of ze wel vlot verkopen. Als die Taycan hetzelfde pover verhaal wordt als de # Audi e-Tron dat zullen maar niet hopen zeker? (om bij de VW-Gp te blijven)

Europa zou de beste markt moeten zijn van een Europees merk, nietwaar?


Citaat:
# https://www.electrive.com/2019/04/23...ron-downwards/

Audi has reduced the e-tron production target for this year at its Brussels plant by more than 10,000 units to 45,242 units, due to supply issues. Also, production of Audi’s second electric model, the e-tron Sportback, is to be postponed until 2020.

The Brussels Times reported on both production adjustments citing internal sources. So far there has been no official statement from Audi, but apparently, the production problems stem from supply bottlenecks for LG Chem batteries said the BT sources. At the end of March this year, German radio station Bayerischer Rundfunk also reported on a battery bottleneck in e-tron production, saying that the German company could only produce about # half of the originally announced 300 e-Tron per day due to the battery shortage. Audi’s battery supply comes from the LG-Chem plant in Poland.

Laatst gewijzigd door Micele : 11 augustus 2019 om 14:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 19:05   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik kan het enkel toejuichen dat je voor de taycan kiest.

Zeer goede keuze.

(ik ben minder een tesla fanboy en meer pro-EV, als de Taycan een goede EV is, is dat zeer goed!!!!!)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 19:05   #10
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Trouwens, uw zoon boert goed, heb ik de indruk. Congrats.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 19:12   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ach ik zou doodgraag terug een Porche hebben maar: Een vriend van mij heeft een Panamera, erin stappen gaat nog voor mij maar uitstappen is een grotesk gebeuren en ik wil niet dat oude ventje zijn met een dikke auto die er amper in en uit geraakt. Dus jammer genoeg geen dure of andere sportwagen meer voor den Hoomer zijn creator.
Die Panamera is echt wel een vreselijk lelijke auto. Voorkant van een sportwagen en de achterkant een Dacia stationwagen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 19:26   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die Panamera is echt wel een vreselijk lelijke auto. Voorkant van een sportwagen en de achterkant een Dacia stationwagen.
Wow toon eens een foto van die Dacia achterkant.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 19:30   #13
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Die Panamera is echt wel een vreselijk lelijke auto. Voorkant van een sportwagen en de achterkant een Dacia stationwagen.
Kweet niet, het is eigenlijk de gezinswagen van Porche als je wil, ik dacht een dikke 120.000 €urokes.



__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 11 augustus 2019 om 19:35.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 19:35   #14
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kweet niet, het is eigenlijk de gezinswagen van Porche als je wil.

Op de foto toont hij mooier dan in het echt. In de geburen staat er zo eentje. De station car versie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 19:39   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard



Achterkant trekt op een Dacia stationwagen?

Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 19:39   #16
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wow toon eens een foto van die Dacia achterkant.
Als je een snelle auto met ruimte wil, koop dan een AMG of zo. Die ‘familie’ Ferrari’s of Porsches zijn gewoon spuuglelijk.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 19:40   #17
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Op de foto toont hij mooier dan in het echt. In de geburen staat er zo eentje. De station car versie.
Inderdaad, de stationcar versie is lelijk, de gewone gezinsversie mag er wezen, maar niets weegt in verband met schoonheid op tegen de originele Porche 911 en liefst nog de RS versie

Mooier dan de mooiste vrouw



700 pk in de toekomst steek die Taycan waar het licht niet schijnt.

__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 11 augustus 2019 om 19:45.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 19:45   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je een snelle auto met ruimte wil, koop dan een AMG of zo. Die ‘familie’ Ferrari’s of Porsches zijn gewoon spuuglelijk.
Een model Y doet het ook voor de halve prijs.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 20:51   #19
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je een snelle auto met ruimte wil, koop dan een AMG of zo. Die ‘familie’ Ferrari’s of Porsches zijn gewoon spuuglelijk.
Alle auto's zijn nu toch snel ? Een camionette haalt nu de 200. Trouwens wat moet je daar nog mee......
Je kan met een auto nog gemiddeld de 36 km/u halen. Binnenkort nog 30 in de stad en 70 er buiten. Trajectcontroles en files op alle uren en plaatsen.

Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) rijdt een Nederlandse personenauto gemiddeld 16.110 kilometer per jaar. Uit enquetes van het CBS is gebleken dat Nederlanders gemiddeld 440 uur per jaar in hun auto doorbrengen. Dat levert een 'ruwe' gemiddelde snelheid op van 36,6 km/u.

Een fiets is sneller dan aan AMG.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2019, 20:52   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Inderdaad, de stationcar versie is lelijk, de gewone gezinsversie mag er wezen, maar niets weegt in verband met schoonheid op tegen de originele Porche 911 en liefst nog de RS versie

Mooier dan de mooiste vrouw



700 pk in de toekomst steek die Taycan waar het licht niet schijnt.

Om in de files te staan en 36 km/ te rijden ?

Wat moet je met een mooie vrouw waar je niet mag aankomen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 augustus 2019 om 20:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be