Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 augustus 2020, 12:38   #41
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200811_...ger-autorijden


Ondertussen wilt de man, waar het hier om draait, niet meer autorijden.
Misschien de juiste keuze gezien zijn medische toestand. Tis dat of hij is moedwillig op die wagens ingereden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2020, 14:17   #42
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Ik durf al wel eens naar Dr Pol kijken op tv en in één van de uitzendingen kwam er een enorme pick-up aangereden (gevlogen) met zieke stier/koe in de aanhanger.

Twee meisjes, de bestuurdster was 16 jaar haar zus 14.

Dr Pol zei zelf nog, wow! je kwam er nogal doorgevlogen?

In die streken viel de grote wagen nog niet eens op.

De ellenlange afstanden naar landerijen en boerderijen die men daar moet afleggen dan komt dat type wagen misschien wel tot zijn recht.

In ons land hoort het niet thuis op de baan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 augustus 2020 om 14:17.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2020, 15:33   #43
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik durf al wel eens naar Dr Pol kijken op tv en in één van de uitzendingen kwam er een enorme pick-up aangereden (gevlogen) met zieke stier/koe in de aanhanger.

Twee meisjes, de bestuurdster was 16 jaar haar zus 14.

Dr Pol zei zelf nog, wow! je kwam er nogal doorgevlogen?

In die streken viel de grote wagen nog niet eens op.

De ellenlange afstanden naar landerijen en boerderijen die men daar moet afleggen dan komt dat type wagen misschien wel tot zijn recht.

In ons land hoort het niet thuis op de baan.
ik ga eens wat zeggen: misschien is onze roaddesign niet zo goed en willen we teveel verkeer op hetzelfde wegdek doen rijden.

Wat mij opvalt is in steden waar trammen rijden, hoe men zo hilarisch omspringt met ruimte, eens rijdt de tram in eigen bedding, dan versmalt het wegdek en rijdt de tram op weg voor de auto's, hij moet obligaat ook stoppen voor de auto's, en als ze geluk hebben mogen de fietsers achter de opstapzone, en nog leuker is dan in het centrum dat en de fietsers en de tram en de auto's allemaal op dezelfde wegstrook moeten rijden, allemaal in één grote flessenhals..

En dan maar lullen dat er teveel auto's zijn, dat de files de schuld zijn van de weggebruker, dat zo'n mastodonten niet passen op het wegdek

ik denk dat trams, die helemaal niet flexibel op de weg zich verplaatsen best in een gescheiden bedding rijden.. jawel... En hé dat de auto's dan maar een vak apart moeten krijgen jawel, de fietsers ook nog een keer, dat de voetpaden op die plaatsen gerust smaller mogen zijn want soms slaan ze er echt achter met hun klak en zijn de voetpaden breder dan de wegstrook...

En heb het hier al ondertussen vijf jaar voorspeld:

er is een verpletterende verantwoordelijkheid voor de overheid om te zorgen dat de zelfrijdende auto al die moeilijke passages aankan.. Het kan helemaal niet dat er zodanig geklungeld wordt met strepen en fantasietekeningskes die wereldvreemd uniek zijn voor belgie, dat men in onherkenbare situaties belandt waar auto's zich maar moeten tussen de fietsen wurmen

Ik moet zeggen de zelfrijdende eigenschappen flippen volledig in die situatie en schakelt uit, maar ook de adaptive cruise controle flipt op die situatie en zit elke fietser als een hindernis op de weg, en durft niet op de tramrails rijden, en staat te piepen en te toeteren en elke fietser in het rood als hindernis te afficheren, terwijl je in Belgie gewoon bent naats fietsers te scheuren aan 40km/u of minder, is dit idd een totaal wereldvreemde situatie...

en of die auto nu zo'n monstertruck is, of een cybertruck, of een camionette of een vrachtwagen of een auto, of een mini stadsauto... Is allemaal niet relevant, ze hebbenallemaal dezelfde problemen met hun ACC, en level3,4,T

onze Belgische wegn moeten dringend een STANDAARD afspreken hoe ze ontworpen worden, CONFORM de mundiale standaard
Daar kan misschien 10% verzuurde groene fietsers tegen zijn, en de rest alleen maar voor zijn

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 augustus 2020 om 15:38.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be