Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2010, 13:33   #101
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat was wel een misser hoor, VS stond integendeel bekend om zijn vele amoureuse escapades (voor alle duidelijkheid : in vrouwelijk gezelschap)
Ook mannelijke heteroseksuelen kunnen verwijfde trekjes hebben. Sommige vrouwen vallen zelfs op verwijfde mannen.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 14:24   #102
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Van Severen, tragisch geval.

Een homofiele jongeman die zich graag als militair verkleed, komt terecht met dronken Franse militairen in een treinstel die zijn Drama Queen-allures maar matig konden apprecieren...
Bron?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 15:36   #103
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd Bekijk bericht
Van Severen wordt nog ieder jaar herdacht.
Typisch Vlaams om Belgicistische helden te vereren. Van Severens plannen voor België verschillen nauwelijks van die van de BUB.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 2 september 2010 om 15:36.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 15:41   #104
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Typisch Vlaams om Belgicistische helden te vereren. Van Severens plannen voor België verschillen nauwelijks van die van de BUB.
ik denk dat hij (de late VS) niet meer dan dit http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=4959118 bedoelde ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 15:45   #105
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Oorlogsstokers als Cyriel Verschaeve die anderen opriepen om te gaan vechten aan het Oostfront bleven zelf veilig thuis. Cyriel Verschaeve heeft zelf nooit gaan vechten, maar heeft wel anderen met zijn opzwepende donderpreken de dood ingejaagd. En toen de gealieerden onze streken bevrijdden ging hij gaan lopen in plaats van mee te vechten. Hij is in Oostenrijk gestorven en heeft zich nooit moeten verantwoorden. Hij verdient dan ook geen enkel respekt.
Zo is het. Ook mijn Westvlaamse grootouders zijn op dezelfde wijze slachtoffer geworden van deze laffe zwartgerokte leugenaars. Na de oorlog zijn ze zonder reden zwaar aangepakt door het Belgisch regime, maar voor hen is de grootste misdadiger heel hun leven de Vlaamse kerk gebleven.

Als je dan nu ziet wat voor een degoutante lafaards de Westvlamingen Vangheluwe en Godfried ek zin va Koanehem, ek weet'n van niet'nDanneels zijn, dan is het plaatje wel rond.

Bah!
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 2 september 2010 om 15:45.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 15:47   #106
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Verschaeve was een oorlogsmisdadiger?
Naïeve jongeren opgeroepen om zich te gaan prostitueren aan het Oostfront en hen naderhand laten vallen als ze slachtoffer werden van het Belgisch regime.

Die oorlogsmisdaad heeft Verschaeve begaan. Dat hij dat deed vanuit een gezagsfunctie, maakt het nog erger.

Vlaanderen zal pas vrij worden als het zijn zwartrokken-obsessie achter zich laat.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 15:53   #107
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De man is een voorbeeld in de strijd tegen Belgie.
Hij is vooral een van de velen die de Vlaamse miserie misbruikt hebben om zelf op een goed blaadje te komen bij de heersende machten. Een bekend verschijnsel, alleen heeft deze misbruiker wel zéér veel bloed aan zijn handen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 16:01   #108
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DESSERON Bekijk bericht
Verschaeve is en blijft een van Vlaanderens grootste helden. Anno 2010 zoeken wij tevergeefs naar iemand zoals hij die een geestelijk leidsman kan zijn voor ons volk. Zijn verlies is onherstelbaar. Vlaanderen zal Verschaeve nooit vergeten.
Pfff... hij is al lang vergeten. Net zoals die andere Westvlaamse misbruiker Vangheluwe wordt hij enkel nog herdacht door een aantal perverselingen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 16:07   #109
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DESSERON Bekijk bericht
van een 70-jarige kon men toch niet verwachten dat hij zelf ging vechten.
Hij had gerust het voorbeeld kunnen geven en als aalmoezenier naar Rusland kunnen vertrekken om zijn slachtoffers tenminste moreel bij te staan.

Maar nee, als het hem hier te heet werd, vluchtte hij naar Oostenrijk en liet al zijn slachtoffers over aan de gekken van de Belgische repressie.

Duizenden jonge Vlaamse mensen zijn door die smeerlap gestorven of voor het leven vernietigd.

Herdenken? Bah, breek me de mond niet open.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 16:11   #110
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het maakt weinig uit, de man zal herdacht worden voor zijn poezie en zijn strijd tegen de Belgische staat.
En de Vlaamse slaaf, hij werd verkracht, bestolen, en bedrogen, door zijn eigen leiders, zijn kinderen zelfs vermoord, maar hij bleef in beate bewondering opkijken naar zijn meesters.

Als ik dit allemaal lees, begin ik te begrijpen waarom het 65 jaar geduurd heeft alvorens we tot een ietwat assertieve houding kwamen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 16:14   #111
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, ik organiseer zulke Verschaeve akties hier op het forum.

Om al de anti-Vlamingen te koeieneren.
Misschien doe je dat. Maar je snijdt ook in eigen vlees en hypothekeert onze toekomst.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 16:26   #112
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.797
Standaard

Men heeft het Verschaeve-museum moeten sluiten wegens gebrek aan belangstelling. Cyriel Verschaeve weegt blijkbaar niet zo zwaar door in het Vlaamse collectief geheugen.Verschaeve ging dan ook zwaar in de fout tijdens de oorlog. Maar hij schreef inderdaad ook enkele mooie gedichten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 september 2010 om 16:31.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 16:35   #113
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Oh, ik organiseer zulke Verschaeve akties hier op het forum.

Om al de anti-Vlamingen te koeieneren.
En dan gescandalizeerd zijn indien men een link legt tussen vlaamsnationalisme en collaboratie?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 17:44   #114
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Typisch Vlaams om Belgicistische helden te vereren. Van Severens plannen voor België verschillen nauwelijks van die van de BUB.
Sinds wanneer willen Bubbels de BENELUX omvormen tot natie?

Neen, ik denk dat we altijd duidelijk in acht moeten nemen de pre- nieuwe marsrichting periode en de post-nieuwe marsrichting periode. En het kantelmoment zelf dat mensen als Wies Moens de VERDINASO-deur deed sluiten.

In het boek 'Limburgers in het Vlaams Legioen en de Waffens SS' bijvoorbeeld weet te auteur (Willy Massin) gevoelig aan te tonen dat na het bloedbad van Abbeville het VERDINASO, dat opmerkelijk genoeg een stijging in ledenaantallen kende na Abbeville, door de in het voordeel van Francois beslechtte machtstrijd terug in Vlaamsere vaarwaters terecht is gekomen.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 17:45   #115
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Naïeve jongeren opgeroepen om zich te gaan prostitueren aan het Oostfront en hen naderhand laten vallen als ze slachtoffer werden van het Belgisch regime.

Die oorlogsmisdaad heeft Verschaeve begaan. Dat hij dat deed vanuit een gezagsfunctie, maakt het nog erger.

Vlaanderen zal pas vrij worden als het zijn zwartrokken-obsessie achter zich laat.
Je bent enigzins aan het overdrijven hoop ik.

Er is maar èèn mens verantwoordelijk voor mijn daden en dat ben ik. Men moet niet afkomen a la, de Vlaming is een naieve onnozelaar dus Verschaeve is de schuldige, want dat klopt niet.

In die tijd waren er twee kampen om voor te kiezen, Belgie of Duitsland. Ik had in die tijd ook voor Duitsland gekozen.

Hoe kan je nu van een Vlaming verwachten dat hij voor Belgie kiest? Belgie walgt van de Vlaming en zijn cultuur!
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 17:47   #116
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Nee. Uw reacties tonen duidelijk aan dat het Vlaams nationalisme nog steeds dweept met zijn 'bruin' verleden.

Wie had dat kunnen denken.
Neen, dat is net Uw reactie. Ik kan alleen maar vaststellen dat U nog steeds niet in staat bent om op een volwassen manier naar het verleden te kijken.

Wat er ook van is, ik heb geen zin in een potje heen en weer verwijten geven.
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 17:51   #117
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En dan gescandalizeerd zijn indien men een link legt tussen vlaamsnationalisme en collaboratie?
Neen, niet echt. Weetje, de Vlaams-Nationalisten die toen gecollaboreerd hebben die leefden in hun tijd, een tijd waar wij weinig van af weten. Die mensen kozen partij tegen Belgie omdat Belgie altijd partij heeft gekozen tegen Vlaanderen, zo simpel is dat. En ik begrijp dat, trouwens, voor mij is dat geschiedenis.

Ik weet wel, er zijn er die nog altijd in 1944 leven, maar die hun liedje is bijna uitgezongen, die leugen zal samen met hun generatie sterven en dan zal Vlaanderen bevrijd zijn van die enge haatmentaliteit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 17:51   #118
dominatrix
Minister-President
 
dominatrix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 augustus 2002
Berichten: 4.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Stond het Frans leger in 1940 onder Belgisch bevel?
.
Kijk eens aan zeg! Het is omdat het Frans leger NIET onder Belgisch bevel stond (Mijn slecht karakter zou zelfs willen zeggen dat het altijd omgekeerd geweest is ) dat Belziek zelf geen schuld treft voor de door haar georganiseerde deportatietreinen voor andersdenkenden.

Ge moet maar durven!

Trouwens. Homofiel? 'Et alors?'? Mag je wel eens bewijzen want ik heb hier in mijn boekenrek 'Joris Van Severen, Une âme' liggen die mij toch heel andere dingen doen denken dan 'homofiel'...
__________________
www.vlaamsbelang.org
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 17:54   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Men heeft het Verschaeve-museum moeten sluiten wegens gebrek aan belangstelling. Cyriel Verschaeve weegt blijkbaar niet zo zwaar door in het Vlaamse collectief geheugen.Verschaeve ging dan ook zwaar in de fout tijdens de oorlog. Maar hij schreef inderdaad ook enkele mooie gedichten.
De fouten van Verschaeve zijn relatief, en natuurlijk zeer belangrijk vanuit Belgisch oogpunt.

Maar daar stop het ook, want voor Vlamingen is de strijd tegen Belgie helemaal niet fout.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 17:56   #120
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Neen, dat is net Uw reactie. Ik kan alleen maar vaststellen dat U nog steeds niet in staat bent om op een volwassen manier naar het verleden te kijken.

Wat er ook van is, ik heb geen zin in een potje heen en weer verwijten geven.
Je kan hem dat niet kwalijk nemen na dat Belgie er al 50 jaar en langer over aan het liegen is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be