Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2009, 16:28   #61
hamer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 november 2009
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Als je leugens verspreidt, probeer tenminste de details juist te hebben.

Het "Frankenberger verhaal" gaat niet over Adolf Hitler's moeder, maar over zijn grootmoeder langs vaders zijde.

Zoals oa door Kershaw aangetoond is het hele "Frankenberger verhaal" een verzinsel, daar er in die tijd helemaal geen Joden in Graz woonden.

"Frankenberger" was dus noch de grootvader van Hitler, noch een weldoener, hij heeft nooit bestaan.

En daar dit idioot verhaal al verschillende keren op dit forum ter sprake kwam zal ik niet nogmaals de bronnen geven. Believers trekken zich van bronnen toch niets aan.

Nu maak ik me evenmin de illusie dat de verspreiders van dit soort leugens zich iets aantrekken van feiten.
Dit stupiede "Hitler was een half/kwart Jood" zal steeds terugkomen, steeds zonder de minste aanwijzing, steeds met het totale negeren van de bewijzen die het ontkrachten.

Dit stupiede "Hitler was een half/kwart Jood" staat los van de historische werkelijkheid, maar vertelt wel veel over de kerels die het maar blijven verspreiden.

EDIT: Stef Leeuwenhart typt sneller!
Waarom zou dat eigenlijk zo erg zijn, dat Hitler zelf een ( halve ) jood was ? Maakt het enig verschil ? Worden de joden er beter of slechter door ? Of Hitler zelf ?
Wat ik mij de laatste tijd al wel eens afgevraagd heb was hoe zou Europa eruit zien vandaag, moesten die zes miljoen joden niet gestorven zijn, evenmin als de miljoenen zigeuners, homos en communisten die de nazis in de tijd uitgeroeid hebben ?
Hoe zou de wereld er uit zien zonder al de oorlogen die de mensen door de eeuwen heen uitgevochten hebben ?
Met hoeveel zouden we dan zijn nu ?

Laatst gewijzigd door hamer : 6 december 2009 om 16:29.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be