Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2002, 16:36   #1
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Dit is een uitreksel van wat te lezen staat op de Vlaams Blok-site:


09/08/2002] - Michel blundert weer

Op 6 september zal Louis Michel het Afrikaanse continent verlaten, nadat hij heeft deelgenomen aan een top over 'duurzame ontwikkeling'. Hij zal van Johannesburg naar Brussel vliegen met Swiss International Airlines (SIA), de opvolger van Swissair. Swissair heeft een grote rol gespeeld in het faillissement van Sabena en tegen SIA heeft de Belgische regering nog miljardenclaims lopen.

Nochtans zijn er op 6 september vluchten genoeg met andere maatschappijen, tegen een vergelijkbare prijs. Een vlucht met SIA had dus helemaal niet gehoeven. Het maakt Michel andermaal niet erg geloofwaardig. Nog geen jaar geleden had deze paars-groene regering geen goed woord over voor de Zwitsers. Verbale stoerdoenerij alom. Dat is blijkbaar allemaal show geweest, want nu boekt men alweer rustig vluchten bij de 'tegenstander' van weleer.

Het is zonder meer ook een dolk in de rug van het voormalig Sabena-personeel, van wie velen nog steeds zonder job zitten. Frank Willemse schrijft in Het Laatste Nieuws: "Het is alsof na het sluiten van Renault in Vilvoorde de regering enkele maanden later een grote order bij de constructeur zou plaatsen voor dienstwagens". En Willemse besluit: "Een groot diplomaat zaal Michel wel nooit worden". Dat denken we ook niet, nee ...



Nu vraag ik me af. Vinden jullie dit nu zo aanstootgevend? Maakt het nu echt niet uit met welke luchtvaartmaatschappij hij vliegt? Zou dit de ex-sabéniens nu echt pijn doen? Brengt het zoden aan de dijk om met een andere luchtvaartmaatschappij te vliegen? En kun je hier nu aan zien dat Louis Michel geen groot diplomaat zal worden?
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2002, 16:53   #2
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Ik vind de keuze van Louis Michel zeer ongelukkig. Als rasechte "belg" word toch van hem verwacht de "belgische" instellingen te gebruiken ?
Het lijkt mij ook grof dat hij met de maatschappij verkiest te vliegen die de ondergang van sabena heeft veroorzaakt.
Ik kan moeilijk weten wat de sabena werknemers er van denken. Maar ik denk dat deze zet velen pijn gaat doen aan hun hart.

Swissair heeft hun zonder werk gezet en Louis Michel vliegt er mee.

Waarschijnlijk ambieert Louis Michel een zitje in het Europees parlement. Hij is de plooien al aan het platstrijken.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2002, 10:48   #3
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Misschien kiest hij gewoon de beste luchtvaartmaatschappij en trekt hij zich geen rekker aan van wat de voorgeschiedenis is van deze luchtvaartreus.
Hij gaat tenslotte ook weer gaan skiën naar Oostenrijk. Daar is de sneeuw nu eenmaal het best
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2002, 12:47   #4
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Hoe komt het trrouwens dat jij die teksten van het vlaams blok kan copy/pasten ? Bij mij komt er altijd "copyright vlaams blok"op.
Heb jij bepaalde privileges die ik niet heb soms ?
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2002, 13:07   #5
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Ik heb daar nog nooit enige last van ondervonden. Wist zelfs niet dat er restricities aan verbonden waren. Hopelijk komen ze het niet te weten...
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2002, 16:50   #6
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Gebruik jij soms netscape ? Misschien daarom.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2002, 16:54   #7
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Nee, hoor. gewoon Internet Explorer. Daarnet heb ik het nog eens geprobeerd en toen kreeg ik inderdaad het kadertje waarvan sprake was. Zou het gebruik van dit artikel problemen kunnen opleveren? Mijn bedoelingen zijn goed
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2002, 17:50   #8
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Via netscape kan ik het wel. Ik betwijfel uw goede bedoelingen niet. Ik denk dat ze willen vermijden dat citaten uit de kontekst worden gerukt. Of zelf ze te wijzigen. Speelt geen rol. Dat is mijn probleem niet.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2002, 09:59   #9
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Te lezen in het Pallieterke van 7/03/2002


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieterke
Wat veel te veel Blokkers, niet alleen mandatarissen maar ook militanten, onvoldoende beseffen, is dat zij zich in een oorlogssituatie bevinden met de andere partijen van dit land. Het "cordon" dat door het Belgische establishment werd aangelegd rond de enige politieke beweging van betekenis (met vijftien procent van de stemmen op haar actief) die de revolutie predikt (want wat is "België barst" anders dan een volledige omwenteling?), heeft een veel grotere betekenis dan alleen maar de onmogelijkheid van verkozenen van het Vlaams Blok om coalities te vormen met andere partijen teneinde in gemeentebesturen te gaan zetelen. Het gaat om een strijd voor het politieke voortbestaan (of niet) van België, en dit is een strijd waarin door België "alle middelen" zullen worden aangewend, zoals Louis Tobback zich eens liet ontvallen. En "alle middelen" dat wil zeggen: inclusief leugen, verdachtmaking, vervalsing, provocatie, enz. Niets zal nagelaten worden om België te redden en het Vlaams Blok te vernietigen, niets. En ik schrijf dit niet zonder nadenken, wees gerust.
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2002, 13:10   #10
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Daarom zit het vlaams blok in het cordon sanitair. Omdat het tegen belgie is. Als de NVA van enige betekenis gaat zijn dan zullen zijn ook in het cordon sanitair terecht komen. Niet dat ik daar leedvermaak over heb! In tegendeel. Ik ben zeer blij dat er nog een partij is die republikeins is.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2002, 13:50   #11
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Daar ben ik nu heilg van overtuigd dat dit niet zal gebeuren. Daarom ook dat er een 'fundamenteel' onderscheid moet gemaakt worden tussen het N-VA en het Vlaams Blok. Het N-VA nog steeds vastbesloten maar niet onverwurmbaar!
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2002, 18:18   #12
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Wat bedoel je ? Het elektoraal succes van de NVA ? Of in het cordon sanitair ? We zullen zien.
Binnenkort word het vlaams blok misschien toch verboden. En dan gaan alle vlaams nationalisten op de NVA stemmen. Dan is er een plaatsje vrij in het cordon sanitair.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2002, 23:48   #13
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Waarom zou een partij als de N-VA gecordonsanitaired moeten worden? Verklaar u nader...
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2002, 23:56   #14
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Van mij moet er helemaal niets! Ik voorspel alleen de toekomst. Als de NVA elektoraal van enige betekenis word. En ze vasthouden aan het afschaffen van de monarchie dan zou het kunnen dat ze ge cs-t gaat worden.

Bourgeouis (spelling?) heeft gelijk. Monarchie en democratie gaat niet samen.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 00:02   #15
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Monarchie en democratie gaat niet samen.

Leven wij niet in een democratie? Of is dit dan wat men noemt een monarchistische dictatuur?

Ze kunnen samengaan maar dat is gewoonweg geld verspilling. Stel u voor: grote firma, filialen verspreid over het ganse land, nieuwe manager (goed betaald) komt steeds uit de familie.....Wat dreigt er te gebeuren?...........(tromgeroffel)........failliss ement!!!!!!!!
oorzaak: een incompetent berstuur. Niet zo moeilijk toch?[/u]
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 00:11   #16
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Is dit een nu een democratie ?
Wij leven in de dictatuur van de gevestigde orde.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 00:16   #17
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Monarchie en democratie gaat niet samen.

Leven wij niet in een democratie? Of is dit dan wat men noemt een monarchistische dictatuur?

Ze kunnen samengaan maar dat is gewoonweg geld verspilling. Stel u voor: grote firma, filialen verspreid over het ganse land, nieuwe manager (goed betaald) komt steeds uit de familie.....Wat dreigt er te gebeuren?...........(tromgeroffel)........failliss ement!!!!!!!!
oorzaak: een incompetent berstuur. Niet zo moeilijk toch?[/u]
Maar dit was wel een citaat van uw voorman Bourgeouis. Monarchie en democratie gaan niet samen. Enne erfleiderschap is helemaal niet democratisch. Niet zo moeilijk toch ?
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 11:04   #18
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amexx
Maar dit was wel een citaat van uw voorman Bourgeouis. Monarchie en democratie gaan niet samen. Enne erfleiderschap is helemaal niet democratisch. Niet zo moeilijk toch ?

Zoals het een vrij man betaamt hoeft hij niet telkens slaafs de mening van de voorzitter volgen! Als je kijkt naar de Scandinavische landen dan zie je dat een democratie naast een monarchie kan passen maar dan heb je nog steeds het financiële aspect......het kost verdorie geld!!!
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 11:39   #19
amexx
Schepen
 
Geregistreerd: 5 mei 2002
Berichten: 415
Standaard

In die scandinavische landen is geen cordon sanitair. Dus inderdaad! Een hoger democratisch gehalte.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2002, 18:38   #20
Pieterjan
Parlementslid
 
Pieterjan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2002
Berichten: 1.771
Standaard

Daar hebt u een punt! Zijn er eigenlijk extreem-rechtse partijen aan de macht in de Scandinavische landen? In Denemarken heb je wel een rechtse partij die het heel goed doet. In Zweden deed een kleine rechtse protestparty 'Ny demokrati' haar intrede in het
parlement in 1991. De belangrijkste partijen in Noorwegen worden gevormd door de sociaal-democraten en de christen-democraten. Rechts is ook sterk vertegenwoordigd. In 1989 verloor de Arbeiderspartij de verkiezingen en gedurende een jaar werd het land geleid door een centrumrechts minderheidskabinet. Die regering viel in oktober 1990. Grote verliezers bij de parlementsverkiezingen van september 1993 waren de conservatieven en de kleine rechtse Vooruitgangspartij.
En over Finland tenslotte is er mij niet zoveel bekend. Wel weet ik dat er 2 (!) extreem-linkse partijen zijn.

Hoe het met de regeringsdeelnames nu precies zit weet ik echt niet, zelfs na enig zoekwerk moet ik u het antwoord schuldig blijven. Hopelijk reikt u me de helpende hand....
__________________
Politiek is vloeibare geschiedenis, geschiedenis is gestolde politiek
Pieterjan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be