Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 27 januari 2006, 23:26   #1
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard Oudste dief kan stelen niet laten.

Oudste dief kan stelen niet laten.

Pastoor vergeeft offerblokschuimer na nieuwe diefstal
Vosselaar – Nog maar vorige dinsdag veroordeelde de rechter in Hasselt offerblokdief Georges Pirard uit Anderlecht (78) tot zes maanden cel. Het verdict maakte weinig indruk op de oudste dief van België want donderdagnamiddag plunderde hij opnieuw offerblokken in een kerk in de Herentalsstraat in Turnhout en de kerk van Vosselaar. In Vosselaar liep hij tegen de lamp.
“Om compassie meet e hebben”, luidde het milde oordeel van pastoor Jef Van Looveren. “Die man kwam hier al een paar jaar. Twee of drie keer in de week zat hij soms urenlang in de kerk. Ik dacht, een vrome mens die zijn paternoster komt bidden. Tot ik hem deze week op tv zag. Ik herkende hem onmiddellijk”.
Gisternamiddag rond 15 uur kreeg pastoor Jef Van Looveren van Vorselaar een verontruste parochiaan over de vloer. “Hij had Georges Pirard de kerk zien binnengaan. Met twee gingen we hem achterna, heel stilletjes. Pirard zat devoot op de eerste rij. De parochiaan bleef in de kerk en ik haalde de politie”. Even later mocht Pirard zijn identiteitspapieren tonen aan de politie. “Rustig bekende hij en haalde negen stukken van 2 euro uit zijn zak. Hij toonde gewillig het inbrekersmateriaal: ene stuk plooimeter, een schroevendraaier en plakmiddel. Excuses kreeg ik niet. ‘Ik maak toch niets stuk’, zei hij”.
Met de ontmaskering van de vrome kerkbezoeker werd in Vosselaar een jarenlang mysterie opgelost. “Hier worden veel kaarsen gebrand maar zelden zat er geld in de offerblok. Nu weten we waarom”, aldus de pastoor.
Pirard moet de kerkfabriek duizenden euro’s hebben gekost maar toch toonde Van Looveren zich vergevingsgezind. “Ik schenk hem vergiffenis. Hij moet in het vervolg geld vragen. Niet elke dag natuurlijk”. Het parket toonde zich al even mild. “Gelet op zijn leeftijd – wij wordt volgende week 79 – en de elementen in het dossier moet hij de nacht niet in de cel doorbrengen”, verklaarde parketwoordvoerster Inge Delissen. “We laten hem na verhoor en een vermaning van de procureur vrij. Hij moet zich later verantwoorden voor de rechter”.
AK
Bron: Het Belang van Limburg, vrijdag 27 januari 2006.


-------------------------------------------

schitterend wat hij doet en zeker de manier waarop hij helemaal niks verbergt, gewoon de feiten toegeeft, de bewijsmaterialen toont
en dit allemaal ondanks zijn veroordeling van vorige week
en eigenlijk leert hij ons iets heel belangrijk
hij kan er niet aan doen dat hij van zo n klein pensioen moet leven he
dat zijn huishuur zo hoog is. hij kan er dus niets aan doen dat hij moet stelen. Daarbij komt dat hij niet gaat stelen van zijn medearmen maar van de kerk die toch in feite geld genoeg heeft en die eigenlijk meer voor de armen zou moeten doen in navolging van hun eigen oprichter.
dus waarom ontkennen ? wat misdoet hij eigenlijk ? in leven proberen blijven ?

vooral dat hij gewoon verder doet maakt dat het iets krijgt van burgerlijke ongehoorzaamheid - iets militants - een daad van verzet tegen armoede !!!

voor mij is hij dan ook een held en ik zal hem mits zijn goedkeuring bij de eerste de beste gelegenheid postuum tot ridder slaan ( ridder van de orde van bedelaars en vlooien ! )
verder beschouw ik hem als zijnde genomineerd voor de prijs van de assertieve arme van het jaar "2006" Er zal volgens mij trouwens nog wat moeten gebeuren in 2006 om hem die prijs alsnog te doen ontvallen !

meer info over pirard op http://www.vierdewereldsyndicaat.org/?q=node/555
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 januari 2006 om 23:37.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 27 januari 2006, 23:29   #2
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Tja...
Chipie is offline  
Oud 27 januari 2006, 23:33   #3
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

dubbele rotpost
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 januari 2006 om 23:34.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 27 januari 2006, 23:33   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Tja...
wat dan ? Volgens jouw moet hij maar kreperen zeker

of laat me raden ....

gaan werken
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 januari 2006 om 23:34.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 27 januari 2006, 23:39   #5
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

voor wat werd da geld gebruikt mss?
Duvelke is offline  
Oud 27 januari 2006, 23:42   #6
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

hoe bedoel je duvelke ? waar de kerk dat gel d voor gebruikt of pirard ?
King of beggars and fleas is offline  
Oud 27 januari 2006, 23:43   #7
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

de kerk
Duvelke is offline  
Oud 27 januari 2006, 23:46   #8
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

in engeland weet ik dat in de katholieke kerk de pastoor moet leven van wat er in het offerblok steekt omdat die daar niet gesubsidieerd worden.

hier worden ze wel gesubsidieerd dus als er te weinig in het offerblok zit is het denk ik de staat of de kerk die ervoor opdraait

het is van de staat dat hij te weinig pensioen krijgt om te leven
dus moet het wel kunnen dat hij zich op die manier wat meer neemt vind ik

er is geen particulier die erbij geschaad is en hij doet ook niks kapot
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 januari 2006 om 23:48.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 27 januari 2006, 23:48   #9
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

maar ik heb intussen gezien dat tony hier al een toppic over startte - dus dubbeltoppic
King of beggars and fleas is offline  
Oud 28 januari 2006, 00:35   #10
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
wat dan ? Volgens jouw moet hij maar kreperen zeker

of laat me raden ....

gaan werken
Ik wou maar aanduiden dat U een reeds bestaande draad aan het herspinnen was...

Waarom hebt U toch altijd zo'n nare gedachten over iemand?

Laatst gewijzigd door Chipie : 28 januari 2006 om 00:36.
Chipie is offline  
Oud 28 januari 2006, 00:58   #11
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik wou maar aanduiden dat U een reeds bestaande draad aan het herspinnen was...

Waarom hebt U toch altijd zo'n nare gedachten over iemand?
ga toch azijn pissen
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline  
Oud 28 januari 2006, 01:21   #12
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
ga toch azijn pissen
Betrapt ?
Bobke is offline  
Discussie gesloten



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be