Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2019, 23:01   #201
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat zijn ze niet en zullen ze nooit zijn.

Taal en cultuur is een -weliswaar belangrijk- onderdeel van wie je bent, maar ook hoe je er uit ziet, wat je afkomst is en wat je naam is.
Dat is je reinste onzin en rabiaat racisme.
Meer valt daar niet over te zeggen.
Onbegrijpelijk dat iemand die toch niet bepaald achterlijk is anno 2019 nog zo'n infantiele praat uit zijn botten kan slaan.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 23:04   #202
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Wat een gedaas Bembem.

Doe toch eens normaal.
Hoezo doe eens normaal.. ik stel vast dat de condities veranderd zijn -een zitje in een moderne 'vlieger' waar ze hoogstens een tiental uurtjes in vertoeven itt de goederenwagons waarin men dagen/nachten opgesloten zat als vee opgestapeld om uiteindelijk ih kamp omgebracht te worden (iedereen weet wel waarover ik het heb nietwaar)- maar de intentie erachter i.e. kappen op 'de vreemdeling' om op populistische wijze stemmen te ronselen/sympathie/steun op te wekken dezelfde is; en ja, ik noem dat verachtelijk en laag, heel laag.

Laatst gewijzigd door bembem : 21 mei 2019 om 23:06.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 23:17   #203
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hoezo doe eens normaal.. ik stel vast dat de condities veranderd zijn -een zitje in een moderne 'vlieger' waar ze hoogstens een tiental uurtjes in vertoeven itt de goederenwagons waarin men dagen/nachten opgesloten zat als vee opgestapeld om uiteindelijk ih kamp omgebracht te worden (iedereen weet wel waarover ik het heb nietwaar)- maar de intentie erachter i.e. kappen op 'de vreemdeling' om op populistische wijze stemmen te ronselen/sympathie/steun op te wekken dezelfde is; en ja, ik noem dat verachtelijk en laag, heel laag.
Nee,niet echt...

Vertel dan eens hoe het écht zit met hun behandeling...

Zijn het mensen die hier in ons midden geboren zijn...

En krijgen die mensen dan niet de kans om een asielaanvraag in te dienen...

Of willen ze er géén indienen omdat het land waarin ze dat indienen dan ook hun bestemming zal zijn als hun aanvraag wordt goedgekeurd...

Zeg eens,verplichten wij hun om in de illegaliteit te vertoeven,of kiezen ze er zélf vrijwillig voor omdat ze hopen illegaal over het kanaal te geraken naar die bestemming die ze eigenlijk altijd voor ogen hebben gehad...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 23:23   #204
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Air Francken!
All your C130 are belong to us!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 23:25   #205
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Nee,niet echt...

Vertel dan eens hoe het écht zit met hun behandeling...

Zijn het mensen die hier in ons midden geboren zijn...

En krijgen die mensen dan niet de kans om een asielaanvraag in te dienen...

Of willen ze er géén indienen omdat het land waarin ze dat indienen dan ook hun bestemming zal zijn als hun aanvraag wordt goedgekeurd...

Zeg eens,verplichten wij hun om in de illegaliteit te vertoeven,of kiezen ze er zélf vrijwillig voor omdat ze hopen illegaal over het kanaal te geraken naar die bestemming die ze eigenlijk altijd voor ogen hebben gehad...
Ja het zijn vogels voor de kat en ze hebben het veelal zelf gezocht, maar dat wilt nog niet zeggen dat ik meega in het haatzaaierij discours van le grand manitou; hij wenst 'den bak vol te laden'.... , awel mij gaat dat te ver, er zijn andere manieren om zoiets aan de man te brengen. Als hij wilt ontmenselijken dan moet hij maar terug naar de jaren '30 van vorige eeuw, zo te zien een van z'n favoriete periodes in history ()

Laatst gewijzigd door bembem : 21 mei 2019 om 23:27.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 23:26   #206
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hoezo doe eens normaal.. ik stel vast dat de condities veranderd zijn -een zitje in een moderne 'vlieger' waar ze hoogstens een tiental uurtjes in vertoeven itt de goederenwagons waarin men dagen/nachten opgesloten zat als vee opgestapeld om uiteindelijk ih kamp omgebracht te worden (iedereen weet wel waarover ik het heb nietwaar)- maar de intentie erachter i.e. kappen op 'de vreemdeling' om op populistische wijze stemmen te ronselen/sympathie/steun op te wekken dezelfde is; en ja, ik noem dat verachtelijk en laag, heel laag.
Het vervoer in die goederenwagons was wel GRATIS hé!
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 23:40   #207
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het vervoer in die goederenwagons was wel GRATIS hé!
Ja,en die vliegers betalen wij...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 23:42   #208
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja het zijn vogels voor de kat en ze hebben het veelal zelf gezocht, maar dat wilt nog niet zeggen dat ik meega in het haatzaaierij discours van le grand manitou; hij wenst 'den bak vol te laden'.... , awel mij gaat dat te ver, er zijn andere manieren om zoiets aan de man te brengen. Als hij wilt ontmenselijken dan moet hij maar terug naar de jaren '30 van vorige eeuw, zo te zien een van z'n favoriete periodes in history ()
Zeg eens,wat moet er dan gebeuren...

Ze hier maar laten rondlopen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 00:05   #209
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zeg eens,wat moet er dan gebeuren...

Ze hier maar laten rondlopen...

Ze gaan best terug ja, maar dat kan evengoed zonder dergelijke haatzaaierij propaganda getuige bvb hoe het er in landen als Thailand, Korea, Japan.. aan toegaat, daar gaat een illegal alien het immigration detention center in + eventuele boete vr overstay/imprisonment & uiteindelijk release back2sender. En dat wordt daar toegepast zonder dat Jan/Jeanine met de pet er aanstoot aan neemt. Nu ze zijn niet perfect vermits er op andere vlakken wel het een & ander schort maar op vlak van immigratie vind ik ze tamelijk efficient.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 00:30   #210
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...cken-smakeloo/
Citaat:
Volgens de Dienst Vreemdelingenzaken (DVZ) is het niet uitzonderlijk dat politiediensten nagaan bij DVZ of die opgepakte illegale migranten kan opvangen. "In elke provincie heeft DVZ een verbindingsofficier die contact houdt met de lokale politie", vertelt woordvoerder Geert De Vulder. "Bij overlast in een wijk met een concentratie aan mensen zonder verblijfspapieren, kan het hoofd van de lokale politie (de burgemeester of commissaris) vragen om een grote actie te ondernemen. Dat gebeurt in tal van Vlaamse gemeenten. De voorbije jaren onder meer in Kortrijk, Gent, Oostende en Antwerpen."

De gecoördineerde actie wordt op voorhand gepland. DVZ zorgt voor voldoende plaats in de gesloten terugkeercentra om te voorkomen dat de opgepakten meteen weer vrij komen. Ook wordt de planning van de “Joint Return Operation”-vluchten bekeken. De EU-organisatie Frontex vliegt namelijk drie tot vier keer per maand naar tal van bestemmingen. Op een vliegtuig met bijvoorbeeld bestemming Nigeria mag dan elke EU-lidstaat plaatsen reserveren voor Nigerianen die ze het land uit willen.

Dat gebeurt in tal van Vlaamse gemeenten. De voorbije jaren onder meer in Kortrijk, Gent, Oostende en Antwerpen

Geert De Vulder (Dienst Vreemdelingenzaken)
Ook voor wie opgesloten wordt, is er een wettelijke procedure die gevolgd wordt. De eerste tien dagen mag de gedetineerde beroep aantekenen. Uitwijzen mag dan nog niet.

De persoon moet ook geïdentificeerd worden en het land van herkomst moet de nodige reisdocumenten leveren. Landen als Nigeria en Guinee werken relatief goed mee, bij andere landen is dat een stuk moeilijker of soms zelfs niet mogelijk.

Conclusie: het is al jaren een gangbare praktijk en niet nieuw voor deze regering of burgemeester. Het is niet zo dat de burgemeester van Antwerpen de enige is die de vraag kan stellen. De vragen komen uit verschillende gemeenten en steden. De politie en Dienst Vreemdelingenzaken plannen samen wanneer welke acties mogelijk zijn en opportuun.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 00:46   #211
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ze gaan best terug ja, maar dat kan evengoed zonder dergelijke haatzaaierij propaganda getuige bvb hoe het er in landen als Thailand, Korea, Japan.. aan toegaat, daar gaat een illegal alien het immigration detention center in + eventuele boete vr overstay/imprisonment & uiteindelijk release back2sender. En dat wordt daar toegepast zonder dat Jan/Jeanine met de pet er aanstoot aan neemt. Nu ze zijn niet perfect vermits er op andere vlakken wel het een & ander schort maar op vlak van immigratie vind ik ze tamelijk efficient.
En is er enig verschil wat betreft het lot van die illegaal in vergelijking met hier...

Stop dan maar met hier uw psuedo verontwaardiging te komen etaleren...

Ginds vliegen ze er effectief uit met in véél gevallen nog een boete bovenop...

Hier zijn al meerdere gevallen bekend waar uitwijzingen van uitgeprocedeerde asielzoekers verhinderd werden door de aanwezigheid van franstalige linkse politici dit nét hetzelfde vliegtuig namen en daarbij de nodige heisa veroorzaakten ...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 01:44   #212
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En is er enig verschil wat betreft het lot van die illegaal in vergelijking met hier...

Stop dan maar met hier uw psuedo verontwaardiging te komen etaleren...

Ginds vliegen ze er effectief uit met in véél gevallen nog een boete bovenop...

Hier zijn al meerdere gevallen bekend waar uitwijzingen van uitgeprocedeerde asielzoekers verhinderd werden door de aanwezigheid van franstalige linkse politici dit nét hetzelfde vliegtuig namen en daarbij de nodige heisa veroorzaakten ...
Wel ze worden om te beginnen al niet als propaganda/desinformatie- materiaal misbruikt, wat tenslotte mede de drijfveer vd ts is (die precies doet alsof er geen gesloten terugkeercentra hier in BE bestaan). En tja die boete... het is dat of imprisonment dus eigenlijk betalen ze die niet altijd, dat was een beetje ongelukkig geformuleerd door mij.

Laatst gewijzigd door bembem : 22 mei 2019 om 01:50.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 02:48   #213
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Het actief opsporen van criminelen, dat komt als een schok hoor daar in Walbanië.

Je mag niet vergeten dat ze daar de P$ hebben hé...
Ja en die leven enkel van en met dat soort, je kan die mensen hun brood toch niet afpakken hé.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 02:58   #214
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Ik ben niet echt een BDW fan maar het zal daar wel meevalen in Antwerpen zeker als er al evenveel vreemdelingen als "Aentwearpenears" wonen?
We moeten niet flauw doen met de verkiezingen maar er zijn er te veel en we kunnen het niet meer betalen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 04:41   #215
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ze gaan best terug ja, maar dat kan evengoed zonder dergelijke haatzaaierij propaganda getuige bvb hoe het er in landen als Thailand, Korea, Japan.. aan toegaat, daar gaat een illegal alien het immigration detention center in + eventuele boete vr overstay/imprisonment & uiteindelijk release back2sender. En dat wordt daar toegepast zonder dat Jan/Jeanine met de pet er aanstoot aan neemt. Nu ze zijn niet perfect vermits er op andere vlakken wel het een & ander schort maar op vlak van immigratie vind ik ze tamelijk efficient.
Misschien zijn oorzaak en gevolg omgekeerd, he. Die zogezegde "haatzaaierij" is normaal omdat het een natuurlijke reactie is op een bedreiging van het territorium, zoals dat aangevoeld wordt wanneer "binnenkomers" een zekere fractie van de bevolking overtreffen. Dat wordt dan - terecht trouwens - als een invasie beschouwd. Maw, zolang je die fractie laag genoeg houdt, zullen er geen haatreacties zijn. Als de toegepaste wetgeving zodanig is dat de fractie klein genoeg blijft, zal er in de bevolking geen verdedigingsreactie ontstaan tegen een invasie die er niet is.

Let op, het is de *ervaren* fractie die telt, niet de daadwerkelijke. Het is goed mogelijk dat er veel binnenkomers zijn, maar dat die zich zodanig discreet gedragen, en zodanig gemakkelijk assimileren (of toch zo laten uitschijnen), dat zij niet als een "territorium bedreiging" worden ervaren, omdat ze zo goed als onzichtbaar zijn. Men heeft dan geen indruk van invasie, en er is dus geen probleem.
Maar als de fractie duidelijk-niet-van-hier-en-zoals-wij te groot wordt, dan wordt men in zijn heimat bedreigd, en dat uit zich als een normale vijandige verdedigingsreactie.

De tolerantie voor zij-die-anders-zijn-en-hier-binnenvallen is groter naarmate die meer op U trekken (niet noodzakelijk in uiterlijk, maar vooral in gedrag en denkwijze), natuurlijk, omdat de vervreemding in eigen heimat die hierdoor veroorzaakt wordt dan kleiner is.

Kort samengevat: er is een evidente normale verdedigingsreactie die men kan samenvatten als:
hoe meer makakken, hoe meer racisten.

Dat wordt natuurlijk anders wanneer het "altijd al zo geweest is", en wanneer je dus geassimileerd hebt dat uw heimat er een is van grotendeels "anderen". maw, wanneer je aanvaard hebt dat je zelf een immigrant bent "zoals iedereen".

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 mei 2019 om 04:49.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 05:18   #216
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Air Francken zat blijkbaar zonder kerosine gezien er hier onder zijn beleid +/- 550.000 zijn binnen gekomen.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 22 mei 2019 om 05:23.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 05:25   #217
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Hier zie!
Bijlage 110681
Mag het wat groter?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 05:28   #218
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Dat kan zijn Patrick maar zoals de N-VA bezig is wordt het stilaan grotesk; doet me denken aan Sarkozy die er eens met de karcher ging doorgaan ivm de roma's, welnu men zit daar in Frankrijk ook met wat bepaalden 'een invasie' noemen, neemt niet weg dat het gros vd franse blanke autochtoon niet vr extreemrechts kiest, daarvoor gedijdt ie zoals ik reeds eerder stelde nog altijd economisch iets te goed. En dan nog, er bestaan nog altijd mensen die zelfs in tijden v wanhoop & oorlog er niet voor kiezen om met primaire rabiate fascisten mee te heulen, laat staan dat ze zich laten ophitsen door ordinaire populisten.

Laatst gewijzigd door bembem : 22 mei 2019 om 05:32.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 05:30   #219
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Nu ik vraag me af wat Anuna daar van vindt, al dat gevlieg.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2019, 05:33   #220
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat kan zijn Patrick maar zoals de N-VA bezig is wordt het stilaan grotesk; doet me denken aan Sarkozy die er eens met de karcher ging doorgaan ivm de roma's,
Dat is omdat men enkel stoer moet doen voor verkiezingen. Verkiezingen zijn immers een blanco cheque, er is geen enkel contract getekend tussen de verkozene en de kiezer. De verkozene moet canape verkoper praat verkopen VOOR de verkiezingen, om de kiezer hem een blanco cheque doen te tekenen. Daar gaat hij dan mee stoefen, dat hij een "legitiem democratisch mandaat" heeft van het "volk", en dan doet hij een gans mandaat termijn wat hij wil.. Dan weer even stoere praat verkopen, beloftes maken, ALLES WAT GE MAAR WILT HOREN. Blanco cheque innen, mandaat binnen, en weer uw goesting doen.

Men noemt dat boerenbedrog "representatieve democratie".

Citaat:
En dan nog, er bestaan nog altijd mensen die zelfs in tijden v wanhoop & oorlog er niet voor kiezen om met primaire rabiate fascisten mee te heulen.
Het is eigenaardig dat men mensen die doorhebben dat het leven "anderen afmaken" is, en "uw territorium verdedigen", rabiate fascisten gaat noemen. Dat is iets van heel recent, hoor. Gedurende meer dan 5000 jaar heette dat "koene strijders" en/of "patriotten".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be