Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 januari 2019, 20:38   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard Ongeveer 2.500 mensen in Brussel op straat voor waardige migratiepolitiek

Ongeveer 2.500 mensen in Brussel op straat voor waardige migratiepolitiek.

Citaat:
Aan het Brussels Noordstation hebben zich zaterdag ongeveer 2.500 mensen verzameld om een echte, humane migratiepolitiek te eisen. Dat hebben de organisatoren van de manifestatie gemeld. De aanwezigen klaagden de politieoperaties aan die regelmatig plaatsvinden in het Maximiliaanpark, maar ook over het uitblijven van antwoorden in het dossier rond de dood van de kleine Mawda.
2.500 verwarden?

De politieoperaties zijn meer dan nodig om het straatbeeld een beetje te fatsoeneren daar het beeld dat toeristen nu krijgen van een park of van Brussel in het algemeen mij niet al te best lijkt.

Antwoorden op het pijnlijke dossier Madwa daar ligt de schuld bij de ouders en bij niemand anders.

Graag reactie.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 12 januari 2019 om 20:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2019, 22:29   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.132
Standaard

2500? Dus 10.997.500 kan het geen zak schelen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 21:18   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
2500? Dus 10.997.500 kan het geen zak schelen.
Waarschijnlijk kan die het inderdaad geen bal schelen.

Ik dacht dat wij nog altijd maar met 9 milj Belgen waren ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 21:40   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ongeveer 2.500 mensen in Brussel op straat voor waardige migratiepolitiek.



2.500 verwarden?

De politieoperaties zijn meer dan nodig om het straatbeeld een beetje te fatsoeneren daar het beeld dat toeristen nu krijgen van een park of van Brussel in het algemeen mij niet al te best lijkt.

Antwoorden op het pijnlijke dossier Madwa daar ligt de schuld bij de ouders en bij niemand anders.

Graag reactie.
Zijn er zo weinig mensen die er belang bij hebben?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2019, 21:47   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Waarschijnlijk kan die het inderdaad geen bal schelen.

Ik dacht dat wij nog altijd maar met 9 milj Belgen waren ...
Belgen wel, die andere +2 miljoen is import.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 08:52   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Belgen wel, die andere +2 miljoen is import.
Dat dacht ik ook.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 17:05   #7
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Waarschijnlijk kan die het inderdaad geen bal schelen.

Ik dacht dat wij nog altijd maar met 9 milj Belgen waren ...
Ik dacht dat we inderdaad met ongeveer 11 miljoen zijn, en dat er de laatste jaren in sneltempo 1 miljoen vreemdelingen zijn bijgekomen!
Dank zij onnozelheden als snel-Belg-wet en gezinsverenigingen en plaatselijke kwekerij van de nieuwkomers...
Die snel-Belg-wet had naar het schijnt de bedoeling dat ze daardoor vlugger echte Belgen gingen worden, we zien het resultaat! En de gezinsherenigingen zouden de laatste jaren wat moeilijker worden gemaakt, maar of dat enig resultaat heeft opgeleverd? Wie hier over onze grens stapt is met geen stokken meer buiten te slaan! Dank zij...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 20:37   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik dacht dat we inderdaad met ongeveer 11 miljoen zijn, en dat er de laatste jaren in sneltempo 1 miljoen vreemdelingen zijn bijgekomen!
Dank zij onnozelheden als snel-Belg-wet en gezinsverenigingen en plaatselijke kwekerij van de nieuwkomers...
Die snel-Belg-wet had naar het schijnt de bedoeling dat ze daardoor vlugger echte Belgen gingen worden, we zien het resultaat! En de gezinsherenigingen zouden de laatste jaren wat moeilijker worden gemaakt, maar of dat enig resultaat heeft opgeleverd? Wie hier over onze grens stapt is met geen stokken meer buiten te slaan! Dank zij...
En men gaat ze nog meer verwelkomen zie postje

Citaat:
Er zijn ook kennismakingslessen met de Vlaamse en Belgische cultuur voorzien. De Marokkaanse werknemers krijgen hulp bij het vinden van een woning, maar zullen die zelf moeten betalen. ‘Ze krijgen een marktconform loon. Dat zal voldoende zijn om op de huurmarkt huisvesting te vinden’, klinkt het bij Enabel. In principe kunnen ze ook hun gezin overbrengen, net zoals andere migranten die in ons land verblijfsrecht hebben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 januari 2019 om 20:39.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2019, 22:31   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.942
Standaard

Dus aan de ene kant een titel "voor een waardige migratiepolitiek",
en aan de andere kant een titel: "voor alle illegalen een legalisatie".

Dat is straf.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 20:59   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dus aan de ene kant een titel "voor een waardige migratiepolitiek",
en aan de andere kant een titel: "voor alle illegalen een legalisatie".

Dat is straf.
De straffe zaken zijn de wereld nog niet uit zouden we kunnen stellen.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 21:43   #11
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De straffe zaken zijn de wereld nog niet uit zouden we kunnen stellen.

't zou beter omgekeerd zijn.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2019, 21:55   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
't zou beter omgekeerd zijn.
Inderdaad het zou beter omgekeerd zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 05:04   #13
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.499
Standaard

En wat precies hebben de vordering in een gerechtelijk onderzoek, de agressie en geweld tegen - niet van - de politie, het oppakken van illegalen voor onze veiligheid, regularisering van uitgeprocedeerden en straffen van medeplichtigen voor bijstand aan illegalen die de wet overtreden, nu te maken met een waardige migratiepolitiek?
Me dunkt dat er nogal eieren gelegd worden onder het gat van vluchtelingen allerhande, zelfs illegalen en dat op onze rug. De meesten worden zelfs beter verzorgd en gepamperd dan onze eigen bejaarden!

Deze idiote manifestanten zijn het spoor vér bijster...zouden ze hun waanzin wel zelf beseffen?
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2019, 18:22   #14
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
En wat precies hebben de vordering in een gerechtelijk onderzoek, de agressie en geweld tegen - niet van - de politie, het oppakken van illegalen voor onze veiligheid, regularisering van uitgeprocedeerden en straffen van medeplichtigen voor bijstand aan illegalen die de wet overtreden, nu te maken met een waardige migratiepolitiek?
Me dunkt dat er nogal eieren gelegd worden onder het gat van vluchtelingen allerhande, zelfs illegalen en dat op onze rug. De meesten worden zelfs beter verzorgd en gepamperd dan onze eigen bejaarden!

Deze idiote manifestanten zijn het spoor vér bijster...zouden ze hun waanzin wel zelf beseffen?
Dat soort manifestaties gaan nu eenmaal door, maar wat hebben al de andere mensen zich daarvan aan te trekken? Van nul en generlei waarde voor de maatschappij, buiten een stel lieden die hier gewoon geen zaken hebben, laat staan eisen te stellen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be