Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 september 2014, 13:16   #1
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard Niet discriminerende paspop met niet discriminerende kleding

Ongelooflijk. Daarvoor betalen wij dus belastingen:

Citaat:
Een initiatief van: Meldpunt Discriminatie, het Stedelijk Onderwijs Antwerpen, Katholiek onderwijs bisdom Antwerpen en Expertisenetwerk Lerarenopleidingen Antwerpen (ELAnt). Met medewerking van Ella vzw en het ModeMuseum Provincie Antwerpen.

Schrijf je in en ga met je klas aan de slag rond het thema mode & discriminatie. Kleed met de klas een paspop aan met je eigen 'antidiscriminatie-creaties' en toon jullie proces aan de vliegende reporters die jouw school bezoeken op 16, 17 of 18 maart 2015.

De deelnemende klassen ontwerpen niet-discriminerende kledij, gedrapeerd op een niet-discriminerende paspop. Het proces van ontwerpen, draperen en vooral, het leren over discriminatie, vooroordelen en stereotypen, leggen de leerlingen vast met foto’s, woorden, gedichten,… Dit proces tonen en vertellen ze op creatieve en ludieke wijze aan de vliegende reporters.
Citaat:


Je staat er niet alleen voor!

Om je als leerkracht te ondersteunen in dit proces plannen we 3 samenkomsten. Daarnaast staan ook enkel enthousiaste aspirant-leraren van CVO Crescendo en AP Beeldende Kunsten klaar om jullie tijdens de lesmomenten op school bij te staan.



1. Introductie

Woensdag 22/10/2014 - 09:00 - 12:00 - Permeke – zaal Consul – De Coninckplein 25, Antwerpen (Ingang: Muizenstraat).

Tijdens de introductie wordt het concept van de actie toegelicht. Aan de hand van educatieve tips en verwijzingen naar educatief materiaal omtrent vooroordelen, stereotypen, discriminatie en mode dompelen we je helemaal onder in dit thema. Je krijgt een stoomcursus poppen maken, draperen en gesprekken voeren over stereotypen, vooroordelen en discriminatie door medewerkers van Ella vzw en het ModeMuseum Provincie Antwerpen.





2. Aan de slag met het concept.

Donderdag 20/11/2014 - 13u.30-15u.30 – Permeke – zaal Sierra - De Coninckplein 25, Antwerpen (Ingang: Muizenstraat)

In deze sessie ontdek je de plannen van de andere leerkrachten en je bekijkt samen met hen de uitdagingen waarvoor je staat. We reiken bruikbare handvaten aan en laten je kennis maken met goede praktijkvoorbeelden van het voorbije jaar.




3. Delen van ervaringen:

Woensdag 04/02/2014 - 9u.-12u.30 – Permeke – zaal Sierra - De Coninckplein 25, Antwerpen (Ingang: Muizenstraat)

Tijdens dit moment deel je je ervaringen van het klasgebeuren. Hoe hebben je leerlingen de actie opgevat? Welke creaties zijn er uit voortgekomen? Wat werkte goed en wat minder goed? We maken ook de laatste praktische afspraken met betrekking tot het bezoek van de ‘vliegende reporter’ en gaan na hoe dit thema een blijvende verankering in jouw school zal kennen.



Tot slot brengen de vliegende reporters een bezoek aan jouw school op 16, 17 of 18 maart 2015. Tijdens dit bezoek brengen jouw leerlingen hun creaties en het leerproces in beeld.



Ook helemaal warm gelopen voor dit initiatief? Schrijf je dan snel in via deze link. Er is maar plaats voor 20 klassen. Na inschrijving word je zo spoedig mogelijk gecontacteerd om te verwittigen of je al dan niet tot de eerste 20 inschrijvingen behoort.



Mochten er nog vragen zijn, contacteer ons dan via: [email protected].



Van harte,





Zouhra Naeme| verantwoordelijke diversiteit

AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen | Onderwijskwaliteit, organisatieontwikkeling en onderwijsvernieuwing
Kan iemand me even verduidelijken?

Wat is een niet-discriminerende paspop? Ik neem aan een paspop die niet discrimineert? zijn er ook wel discriminerende paspoppen?
Of zouden ze bedoelen: een NIET_BLANKE paspop? alle kleurtjes zijn goed (niet-discriminerend) behalve BLANK?

Wat is niet-discriminerende kledij? Een adams of Eva's kostuum? waarom moet niet discriminerende kledij gedrapeerd worden?

Waarom denk ik nu vooral dat er eerder naar inpaknormen dan naar vrije niet-inpaknormen zal worden toegewerkt? anti-discriminatie weetjewel, geen haren, geen contouren, geen gezicht...... gewoon:



NIET DISCRIMINERENDE KLEDIJ OP EEN NIET DISCRIMINERENDE PASPOP !

Voil�*!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2014 om 13:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 13:20   #2
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Is dit niet-discriminerende kledij? (hij heeft speciaal het kartonneke erin laten zitten denk ik).


Ik vraag me in feite af hoe een "verrijkte" school die niet-discriminerende paspop gaat beschouwen? Want poppen mogen toch niet? en zou niet-discriminerend in zo'n school dan juist wèl blank mogen zijn? Waarschijnlijk niet natuurlijk. Want enkel blanken zijn racist en discrimineren.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2014 om 13:21.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 15:30   #3
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ongelooflijk. Daarvoor betalen wij dus belastingen:





Kan iemand me even verduidelijken?

Wat is een niet-discriminerende paspop? Ik neem aan een paspop die niet discrimineert? zijn er ook wel discriminerende paspoppen?
Of zouden ze bedoelen: een NIET_BLANKE paspop? alle kleurtjes zijn goed (niet-discriminerend) behalve BLANK?

Wat is niet-discriminerende kledij? Een adams of Eva's kostuum? waarom moet niet discriminerende kledij gedrapeerd worden?

Waarom denk ik nu vooral dat er eerder naar inpaknormen dan naar vrije niet-inpaknormen zal worden toegewerkt? anti-discriminatie weetjewel, geen haren, geen contouren, geen gezicht...... gewoon:



NIET DISCRIMINERENDE KLEDIJ OP EEN NIET DISCRIMINERENDE PASPOP !

Voil�*!

ik snap er geen sikkepit van, een niet-discriminerende paspop/kledij zou voor mij een soort van kledij zijn zonder hakenkruis of whatever erop .. zoiets, hmm of bedoelen ze met niet-discriminerend dat een burka of sjaleke juist wel zou mogen? bizar bizar
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 15:31   #4
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is dit niet-discriminerende kledij? (hij heeft speciaal het kartonneke erin laten zitten denk ik).


Ik vraag me in feite af hoe een "verrijkte" school die niet-discriminerende paspop gaat beschouwen? Want poppen mogen toch niet? en zou niet-discriminerend in zo'n school dan juist wèl blank mogen zijn? Waarschijnlijk niet natuurlijk. Want enkel blanken zijn racist en discrimineren.
ja, voor niet-lelijke mannen

Laatst gewijzigd door bembem : 28 september 2014 om 15:35.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 15:34   #5
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Raar dat niemand dus goed weet wat ze bedoelen. Voel ik me niet zo alleen. Hopelijk kan juf Edina ons verlichting brengen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 18:20   #6
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Snap het niet zo goed wat de bedoeling is.

Vind het ook verdacht dat iemand zich voorstelt als iemand van SO, en dan een Gmail-adres gebruikt.
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 19:11   #7
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Wat gaat er nog allemaal verzonnen worden.

Geen mens die weet wat 't betekent en de verzinners nog 't allerminst.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2014, 22:56   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wat gaat er nog allemaal verzonnen worden.

Geen mens die weet wat 't betekent en de verzinners nog 't allerminst.
Verdraagzaam moet van 2 kanten komen , en dat ....
Niet discriminerende paspop met niet discriminerende kleding

Er zal altijd iemand worden gediscrimineerd !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 07:41   #9
Ulrik
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 769
Standaard

Voor dit soort mensen hebben we nochtans voorzieningen, namelijk de psychiatrie.
Ulrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 08:11   #10
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Ik heb gekeken wat die ella vzw dan wel zou zijn die erbij betrokken is. (Met medewerking van Ella vzw )
http://www.ellavzw.be/
Citaat:
Ella is een vereniging zonder winstoogmerk die zich inzet voor de bevordering van het emancipatie- en participatieproces van meisjes en vrouwen uit etnisch-culturele minderheids (ECM) groepen in Brussel en heel Vlaanderen. De vereniging werd in 1999 opgericht onder de noemer Steunpunt Allochtone Meisjes en Vrouwen (SAMV).[...]
ella ondersteunt de emancipatie op intern als extern niveau. Intern wordt de emancipatie van meisjes en vrouwen binnen de eigen gemeenschap nagestreefd. Extern wordt de participatie en opname van een rol binnen verschillende domeinen in de samenleving gestimuleerd.
dus toch anti-discriminerend draperen en inpakken.
zouden jongens dan ook die vrouwelijke paspoppen mogen bepotelen? of is dat ook weer discriminerend?

Ik zou graag weten wat er uit de bus is gekomen in feite.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 15:41   #11
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb gekeken wat die ella vzw dan wel zou zijn die erbij betrokken is. (Met medewerking van Ella vzw )
http://www.ellavzw.be/


dus toch anti-discriminerend draperen en inpakken.
zouden jongens dan ook die vrouwelijke paspoppen mogen bepotelen? of is dat ook weer discriminerend?

Ik zou graag weten wat er uit de bus is gekomen in feite.
En wat is er met een grote, zwarte vuilzak? Dat is vormloos, het is niet wit, en het discrimineert niet omdat het allerhande afval bevat. Dat zou toch ideaal moeten zijn?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 16:01   #12
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En wat is er met een grote, zwarte vuilzak? Dat is vormloos, het is niet wit, en het discrimineert niet omdat het allerhande afval bevat. Dat zou toch ideaal moeten zijn?
En goedkoop. (iedereen moet besparen)
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 16:05   #13
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En wat is er met een grote, zwarte vuilzak? Dat is vormloos, het is niet wit, en het discrimineert niet omdat het allerhande afval bevat. Dat zou toch ideaal moeten zijn?
zoiets als dit dus hé

__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2014, 18:54   #14
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Is niet moeiljk hoor. Een vuilzak met wat gaten erin en klaar is kees.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 15:52   #15
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
zoiets als dit dus hé

Ja, niet slecht. Hoewel, ik zie daar nog wat doorschemeren. In een hermetisch gesloten zwarte vuilzak kunt ge de inhoud erin niet zien...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2014, 15:53   #16
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Is niet moeiljk hoor. Een vuilzak met wat gaten erin en klaar is kees.
Niks gaten! Hermetisch toe moet dat zijn!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2014, 03:40   #17
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Raar dat niemand dus goed weet wat ze bedoelen. Voel ik me niet zo alleen. Hopelijk kan juf Edina ons verlichting brengen.
De enige discriminerende kledij die ik ken is het mohammedaanse vrouwen-outfit, van kopvod tot wandellaken.

Ik juich weliswaar toe dat we daar eindelijk officieel iets tegen ondernemen, maar vind niet dat belastinggeld mag worden verkwist aan al deze vormen van leukdoenerij voor beoefenaren van overbodige beroepen, bedoeld om de opvoeding van de jeugd een bepaalde kant op te sturen.

Waarbij de overheid dus bepaalt welke kant dat dient te zijn.

Ik walg ervan, zelfs al is het deze keer mijn kant.

Of wacht eens, nee, tenzij ze liegen dat ze zwart zien natuurlijk. Pardon, dat ze een niet nader bepaalde discriminatieneutrale kleur zien.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be