Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2022, 11:06   #861
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, als de Xi daarmee zijn economisch wonder omzeep kan helpen, en ginder China's grote bedreiging van het totaal overnemen van het westen hun industrie mee naar de vaantjes helpt, is dat prima goed meegenomen.

Xi gaat hopelijk met zijn corona totalitair regime China evenveel omzeep helpen als de Vladimir met zijn Oekraine zottigheden.
Inderdaad. Ik snap niet waarop Westerse leiders China nu smeken om het COVID-beleid te stoppen...

De nadelen van de tijdelijke aanvoerproblemen wegen absoluut niet op tegen de lange termijn voordelen van het economisch uitschakelen van China.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2022, 11:19   #862
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Wat een leugenaars pers, hier is 97% al minstens 1 keer besmet maar de vaccins hier zouden dan zogezegd wel werken. Wat een klucht, ze doen al lang niet meer alsof ze de waarheid proberen te vertellen, ze liegen open en bloot.
Bron ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 november 2022 om 11:20.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 20:03   #863
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Louis Rossman probeert er nog wijs uit te raken aan de hand van persartikelen omtrent recente rellen in Foxcon-industriecomplexen waar ze werken voor Apple..

(overigens,ze werken daar met "closed-loop" systemen.......zoek maar eens uit wat DAT betekent)

https://www.youtube.com/watch?v=ULMUXroq7A8

In ieder geval hebben het autoritaire Chinese gouvernement,en de overijverige fabrieksdirectie daar perfect samen gewerkt , en zijn nu de mensen daar kompleet gek en verdeeld geworden...(we zagen hier al enkele opstootjes.....maar daar is het VEEL erger aan het worden...)

Laatst gewijzigd door kelt : 26 november 2022 om 20:07.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 20:51   #864
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Louis Rossman probeert er nog wijs uit te raken aan de hand van persartikelen omtrent recente rellen in Foxcon-industriecomplexen waar ze werken voor Apple..

(overigens,ze werken daar met "closed-loop" systemen.......zoek maar eens uit wat DAT betekent)

https://www.youtube.com/watch?v=ULMUXroq7A8

In ieder geval hebben het autoritaire Chinese gouvernement,en de overijverige fabrieksdirectie daar perfect samen gewerkt , en zijn nu de mensen daar kompleet gek en verdeeld geworden...(we zagen hier al enkele opstootjes.....maar daar is het VEEL erger aan het worden...)
Hopelijk. Het zou zalig zijn dat al die Chinezen gewoon zot worden en zichzelf omzeep helpen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2022, 21:11   #865
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Louis Rossman probeert er nog wijs uit te raken aan de hand van persartikelen omtrent recente rellen in Foxcon-industriecomplexen waar ze werken voor Apple..

(overigens,ze werken daar met "closed-loop" systemen.......zoek maar eens uit wat DAT betekent)

https://www.youtube.com/watch?v=ULMUXroq7A8

In ieder geval hebben het autoritaire Chinese gouvernement,en de overijverige fabrieksdirectie daar perfect samen gewerkt , en zijn nu de mensen daar kompleet gek en verdeeld geworden...(we zagen hier al enkele opstootjes.....maar daar is het VEEL erger aan het worden...)
Sorry maar die irritante you tube zever kan ik maar 5 seconden volhouden. In feite is Foxconn een Taiwanese fabriek. In hoe ver de Chinezen daar macht hebben blijft in het midden. Uit ervaring weet ik dat ze zonder problemen bedrijven kelderen met enkele honderden werknemers die ze van de ene dag op de andere sluiten. Foxconn met 200.000 of zelfs 300.000 werknemers is andere koek.
Amerika is nu verder bezig Huawei aan het kelderen. Als ze beslissen dat Apple niet meer in China mag gemaakt worden zal Apple China laten vallen zoals een hond zijne stront en zal Foxconn zonder problemen andere horizonten opzoeken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 06:48   #866
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

De geest is uit de fles,de Chinese bevolking,zelfs in die "closed loop" factories WEET ondertussen wel dat elders in de wereld er geen zo een trammelant meer gemaakt wordt over gans die Covid affaire en is het MOE....

Dat straalt natuurlijk rechtstreeks af op de Chinese leiding ,tot op Mr Xi toe...Wie belooft alles vastberaden te regelen in ruil voor een "beetje medewerking,desnoods mbv politieknuppels,kan dat niet oneindig volhouden als het dan niet geregeld wordt hé....mensen worden verward en wanhopig...

En als VEEL mensen dat worden verliest een overheid uiteindelijk de macht want geweld is het ENIGE wat ze dan nog over hebben..

geweld stelt uiteindelijk zijn eigen grenzen.

Laatst gewijzigd door kelt : 29 november 2022 om 06:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 09:56   #867
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Die minions weten niet wat ze veroorzaakt hebben en dat hun dood de redding van de ganse mensheid zal zijn.
Voorwaar, mijn radicale praat over die vierde rijkers zal realiteit worden: het zijn de derde rijkers van deze tijd die we beter niet laten uitgroeien gelijk de vorige.

Kom winkelen met ons bende fascisten!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 11:17   #868
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

En as ene peist te ageren tegen 1 van mijn dierbaren gelijk ze in China doen, zal ik eens laten voelen waar ik me jaren op voorbereidde achter gesloten deuren. De linker- en rechterwang zijn reeds aangeboden, geen 2 keer zenne.
Babylonische hoeren!
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 11:47   #869
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En as ene peist te ageren tegen 1 van mijn dierbaren gelijk ze in China doen, zal ik eens laten voelen waar ik me jaren op voorbereidde achter gesloten deuren. De linker- en rechterwang zijn reeds aangeboden, geen 2 keer zenne.
Babylonische hoeren!
Je bent echt heeel bang hee ?

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 12:18   #870
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je bent echt heeel bang hee ?

Ik zou woede niet verwarren/onderschatten voor angst.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2022, 12:22   #871
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En as ene peist te ageren tegen 1 van mijn dierbaren gelijk ze in China doen, zal ik eens laten voelen waar ik me jaren op voorbereidde achter gesloten deuren. De linker- en rechterwang zijn reeds aangeboden, geen 2 keer zenne.
Babylonische hoeren!
De Spartaan van tram 5 is terug!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 09:26   #872
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Het lijkt er op dat China nu ook zal proberen te leven met covid. Ze gaan geen steden meer in lockdown zetten en mensen mogen thuis in quarantaine zitten, eens zien hoe lang dat zal duren.

Nu kunnen er 2 zaken gebeuren de volgende maanden, een gigantische covid wave met een massa doden, of een gigantische covid wave met wat extra doden of zelf zonder oversterfte. Volgens mij is heel China al besmet eind 2019 en dus zou dat goed moeten meevallen. Als ze echt alles zouden open zetten dan zal het virus nog vlugger mild worden.

Spannend

https://www.theguardian.com/world/20...covid-measures
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2022, 17:59   #873
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het lijkt er op dat China nu ook zal proberen te leven met covid. Ze gaan geen steden meer in lockdown zetten en mensen mogen thuis in quarantaine zitten, eens zien hoe lang dat zal duren.

Nu kunnen er 2 zaken gebeuren de volgende maanden, een gigantische covid wave met een massa doden, of een gigantische covid wave met wat extra doden of zelf zonder oversterfte. Volgens mij is heel China al besmet eind 2019 en dus zou dat goed moeten meevallen. Als ze echt alles zouden open zetten dan zal het virus nog vlugger mild worden.

Spannend

https://www.theguardian.com/world/20...covid-measures
De indikaties zijn dat wegens een snelle en spectaculaire daling van het aantal covids-besmettingen,mede door de strikte regeringsmaatregelen de laatste paar jaar,de maatregelen versneld gaan kunnen afgebouwd worden.

De regering bedankt dan vervolgens de bevolking voor haar stoicijns geduld en geeft aan gelukkig te zijn het zo goed geregeld te hebben...

kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 19:50   #874
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Hoernalist pleit voor vaccinatieplicht in China :

https://www.knack.be/nieuws/wereld/x...van-miljoenen/
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 20:25   #875
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Hoernalist pleit voor vaccinatieplicht in China :
Misschien is dat inderdaad nog zo geen slecht idee, de oudere generatie zal veel gemakkelijker instemmen (nog meer dan bij ons het geval was) en geen rellen ontketenen.
En vermoedelijk is het risico op onvoorziene bijwerkingen van SinoVac véél kleiner.

Alleen voor het echte wereldprobleem, de overbevolking, is dit dan wel een slecht idee.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 06:54   #876
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Wel....
er viel,er valt,veel te beweren omtrent de anti-covids-maatregelen die genomen zijn (of juist NIET genomen zijn) buiten de Volksrepubliek...

Tijd is echter een meedogenloze scherprechter....
De cijfers liggen voor.....

Een journalist probeert samen te vallen...

https://www.kyivpost.com/opinion/4798

De anti-covids maatregelen hebben overal,en mogelijk in overdreven mate,pijn gedaan aan de economie en de samenleving nogal onder druk gezet,begrotingen doen scheef hangen....
Maar zowat overal behalve in de Volksprepubliek is Covids dan wel niet "weg" maar maakt men er zich betrekkelijk weinig zorgen meer over......

Zowat overal ziet men mRNA gebaseerde vaccins,massaal toegepast,meerdere malen desnoods, als HET wapen dat dit heeft helpen verwezenlijken.

De Volkrepubliek zag dat niet zo om allerlei redenen (zie het gelinkte stuk) en zit nu op de blaren....
Uiteindelijk MOETEN ze wel de maatregelen lossen,maar riskeren nu wel de "moderne" covids bestrijdingsmethode (met massale mRNA vaccinatiecampagnes) nog te moeten beginnen toepassen......

Dan gaan ze straks al 3 jaar bezig zijn ....

Laatst gewijzigd door kelt : 13 december 2022 om 06:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 07:42   #877
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Na het versoepelen van de strenge anti Covid politiek in China maakt de westerse anti China propaganda de switch van "China is slecht omwille van de lockdowns" naar "China is slecht omdat ze hun mensen laten sterven". Als toetje krijgen we te horen dat China slecht is omdat ze de westerse mRNA vaccins niet willen (alsof er nog niet genoeg twijfels over diens gezondheidsrisico bestaat).

En nu in koor..."China bad"

Westerse propaganda rekent op de dwaasheid en korte geheugen van de bevolking om China tot vijand te pogen maken in de hoofden van het westers publiek.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2022 om 07:49.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 08:24   #878
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Amerikaanse firma’s weigeren hun vaccin in China te produceren, zelfs met behoud van intellectuele rechten vanwege angst op diefstal van die kennis en kwaliteit zorgen.

https://www.ft.com/content/a481c129-...8-3a45bb000098
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 08:53   #879
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Amerikaanse firma’s weigeren hun vaccin in China te produceren, zelfs met behoud van intellectuele rechten vanwege angst op diefstal van die kennis en kwaliteit zorgen.

https://www.ft.com/content/a481c129-...8-3a45bb000098
Dus het gaat er voor de VS vaccin producenten om wat te verdienen in feite. Anders mogen mensen bij bosjes dood vallen. Zeker als het Chinezen zijn. Geen verrassing.

Afrika...6 procent gevaccineerd. En relatief gezien weinig last van Covid. Maar geen nood. Gates investeert nu 7 miljard om de bevolking aldaar wat te pogen decimeren. Ik zou die VS vaccins ook buiten houden moest ik China zijn. Wie weet wat ze er allemaal zouden durven in draaien. Zeker als je het niet eens mag weten.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2022 om 08:58.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 09:13   #880
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dus het gaat er voor de VS vaccin producenten om wat te verdienen in feite. Anders mogen mensen bij bosjes dood vallen. Zeker als het Chinezen zijn. Geen verrassing.

Afrika...6 procent gevaccineerd. En relatief gezien weinig last van Covid. Maar geen nood. Gates investeert nu 7 miljard om de bevolking aldaar wat te pogen decimeren. Ik zou die VS vaccins ook buiten houden moest ik China zijn. Wie weet wat ze er allemaal zouden durven in draaien. Zeker als je het niet eens mag weten.
Yep, in tegenstelling tot de amerikaanse overheid krijgt China geen inzage in de technologie, niettegenstaande ze dicht samenwerken in Chinese labo's waar covid-19 zou kunnen ontsnapt zijn. O de ironie.

De Chinezen gaan echter ook niet vrijuit, dan moeten ze alles maar open gooien zoals in Afrika met maar 6% vaccinatiegraad. De maatregelen bleken veel schadelijker dan de ziekte maar dat feitje is nog maar net aan het doordringen bij de Chinese overheid.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be