Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 mei 2020, 08:26   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard VN-bericht: “Migranten zijn geen vluchtelingen”

VN-bericht: "Migranten zijn geen vluchtelingen"

Ik denk dat bovenstaande regel voor velen onder ons al meer dan duidelijk was dat migranten géén vluchtelingen zijn, totaal niet zelfs.

De meesten hebben in de EU gewoon niets te zoeken.

Onder het mom komen dat er oorlogen aan de gang zijn in hun landen dat is zever in pakken want in véél van de gevallen is daar juist niets aan de hand in bepaalde van die landen.

Naast bovenstaande rijst dan ook de vraag: 'Wat heb je daar zelf uitgestoken als je het op een vluchten moet zetten???'

VOICES OF IRREGULAR AFRICAN MIGRANTS TO EUROPE

«I migranti non sono profughi». Ecco il rapporto Onu che fa impallidire la Bellanova

Uit de tekst van bovenstaande site 'leerden' wij:

Citaat:
Wat was dan de werkelijke reden voor hun “vlucht”? 60% van de geënquêteerden gaf aan dat ze in Europa een andere baan wilden vinden en het verdiende geld naar huis – naar “familie of vrienden” – te sturen. 8% wilde op deze manier een betere opleiding financieren. Maar niemand noemde de een of andere gevaarlijke situatie thuis of verklaarde dat hij tot emigratie gedwongen zou zijn. De reis naar Italië is veelmeer als “investering” te beschouwen. De illegale migranten betalen gemiddeld ongeveer $ 2700,- om naar Europa te komen. Een bedrag, dat vaak meegefinancierd wordt door familieleden. Zodra ze aangekomen zijn, zoeken ze een baan en sturen het verdiende geld naar diegenen die in de reis geïnvesteerd hebben. “Investeerders” die, zoals de VN schrijft, deze terugbetalingen ook verwachten, want voor hen gaat het om een soort “Return of Investment”, dus een “kapitaalopbrengst”.
Hoe men in bepaalde landen tewerk gaat met 'legers' richting de EU uit te sturen:

Stuurt Pakistan vrijgelaten zware criminelen op migratie?

Wat hebben wij geleerd vandaag?

Dat de EU zijn grenzen hermetisch moet afsluiten en niets meer mag toelaten wat aangelopen/aangevaren komt?

Citaat:
Mensenhandelaars (<-lees: kassa*kassa ) ageren daarbij nog steeds ongegeneerd openlijk. Een Facebook-groep, die Arabisch en Urdu gebruikt, biedt via een telefoonnummer via WhatsApp Bosnische visa aan, terwijl een andere bron een taxiroute van Bosnië naar Italië aanbiedt (géén idee of er wat van waar is daar ik geen FB/whatsapp gebruik <- lees weiger te gebruiken)
Soms probeert men onze mensen wijs te maken dat het om arme mensen gaat die op zoek zijn naar de 'hoorn des overvloeds'.

Daar is dus totaal niets van waar want als je de bedragen die mensensmokkelaars vragen kan betalen ben je niet echt arm.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 mei 2020 om 08:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 08:44   #2
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 10:31   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Nee zeg, zijn ze nu tot die conclusie gekomen? Na al die jaren en dit terwijl iedereen met twee gram hersencellen in zijn hoofd dit al van dag één had gezien...

We zitten dus met de situatie dat het hier langzaam maar zeker vol loopt met profiteurs en criminelen en wij hen levenslang moeten onderhouden. En voor hun reis naar hier maken ze de maffia ook slapend rijk door hen grote bedragen te betalen. En links steunt dit ten volle en wil dit zelfs nog meer faciliteren dan dat ze nu al doen...

Dat belooft veel goeds voor de volgende generaties. In Bruxelles kunnen vrouwen al niet meer ongestoord buiten komen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 10:42   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Nee zeg, zijn ze nu tot die conclusie gekomen? Na al die jaren en dit terwijl iedereen met twee gram hersencellen in zijn hoofd dit al van dag één had gezien...

We zitten dus met de situatie dat het hier langzaam maar zeker vol loopt met profiteurs en criminelen en wij hen levenslang moeten onderhouden. En voor hun reis naar hier maken ze de maffia ook slapend rijk door hen grote bedragen te betalen. En links steunt dit ten volle en wil dit zelfs nog meer faciliteren dan dat ze nu al doen...

Dat belooft veel goeds voor de volgende generaties. In Bruxelles kunnen vrouwen al niet meer ongestoord buiten komen.
Maar ze weten dat allang.
Het probleem is, dat met de coronacrisis alles een beetje te duidelijk is geworden voor de lompste onder de burgers.
Daarnaast zit de VN met enorm veel vluchtelingen opgeschept, die ze door de wilde toevloed aan gelukszoekers in het westen niet meer kwijt kunnen.

En ondanks de enorme toevloed aan asielzoekers in het westen, komen hun vluchtelingen kampen steeds voller te zitten en verdwijnen er geen oorlogsvluchtelingen uit de VN-kampen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 11:22   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Nee zeg, zijn ze nu tot die conclusie gekomen? Na al die jaren en dit terwijl iedereen met twee gram hersencellen in zijn hoofd dit al van dag één had gezien...

We zitten dus met de situatie dat het hier langzaam maar zeker vol loopt met profiteurs en criminelen en wij hen levenslang moeten onderhouden. En voor hun reis naar hier maken ze de maffia ook slapend rijk door hen grote bedragen te betalen. En links steunt dit ten volle en wil dit zelfs nog meer faciliteren dan dat ze nu al doen...

Dat belooft veel goeds voor de volgende generaties. In Bruxelles kunnen vrouwen al niet meer ongestoord buiten komen.
Wel, ik viel dus bijna van mijn stoel toen ik het artikel las en dacht zowat hetzelfde als wat u schreef: zijn ze nu maar pas tot die conclusie gekomen??

Het heeft mij zelfs aangezet om er een draad over te starten.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 11:52   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Wel, ik viel dus bijna van mijn stoel toen ik het artikel las en dacht zowat hetzelfde als wat u schreef: zijn ze nu maar pas tot die conclusie gekomen??

Het heeft mij zelfs aangezet om er een draad over te starten.
Je moet daarvoor niet van je stoel vallen, iedereen wist dat er een ogenblik ging komen dat men de problemen niet meer kan ontkennen.

Spijtig genoeg is het al 2'' voor 12 uur.

Alles oplossen zonder dat er geweld word veroorzaakt is niet meer mogelijk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2020, 18:25   #7
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je moet daarvoor niet van je stoel vallen, iedereen wist dat er een ogenblik ging komen dat men de problemen niet meer kan ontkennen.

Spijtig genoeg is het al 2'' voor 12 uur.

Alles oplossen zonder dat er geweld word veroorzaakt is niet meer mogelijk.
Dat is dan ook het doel niet; het doel is dat er een onomkeerbare situatie wordt geschapen waarbij de groot finance op een gemakkelijke manier nog vlug heel veel geld uit Europa kan weghalen en elders op een vruchtbare manier kan investeren terwijl Europa zelf door het binnenhalen van de vierde wereld zelf verwordt tot de vierde wereld....
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 07:11   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat is dan ook het doel niet; het doel is dat er een onomkeerbare situatie wordt geschapen waarbij de groot finance op een gemakkelijke manier nog vlug heel veel geld uit Europa kan weghalen en elders op een vruchtbare manier kan investeren terwijl Europa zelf door het binnenhalen van de vierde wereld zelf verwordt tot de vierde wereld....
Klopt, maar eens Europa in verval komt, gaat er geweld ontstaan.
Men kan dat nu al zie in veel Europese steden, waar politie in sommige wijken zelf niet eens meer durft te komen.

Zelf raad ik mijn kinderen steeds aan om de westerse wereld te verlaten, want die is naar de kloten geholpen door Linkse en Liberale politici.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 08:48   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt, maar eens Europa in verval komt, gaat er geweld ontstaan.
Men kan dat nu al zie in veel Europese steden, waar politie in sommige wijken zelf niet eens meer durft te komen.

Zelf raad ik mijn kinderen steeds aan om de westerse wereld te verlaten, want die is naar de kloten geholpen door Linkse en Liberale politici.
Dus als ik dat goed begrijp wat u schreef geeft u uw kroost de 'opdracht' om het zelf op een lopen te zetten uit eigen land?

Dat de Westerse wereld naar de 'kloten' geholpen is door links en liberale politici daar kan ik u nog in volgen want dat is nu éénmaal zo en nog steeds aan de gang.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be