Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2020, 17:11   #21
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En aan die scholen geeft men dan subsidies.

https://www.youtube.com/watch?v=Y3eW...HW_1jvypwtp40c

Buitenzwieren die moslims!! Onmiddellijk!!!

En alle moslims die zich strikt houden aan de sharia en de koran: buitengooien! Even snel!!
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 17:14   #22
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

In een niet zo ver verleden toonde men op de Iraanse staatszender een tekenfilmpje waarbij de jeugd werd aangemoedigd om zelfmoordterroristje te spelen.

https://www.telegraph.co.uk/news/wor...n-kids-TV.html

Hoeft het ons dan te verbazen wat ze op die islamitische schooltjes indoctrineren?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 23:35   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Krijgen die naschoolse instellingen geen subsidies?
Graag een bron.
Geen idee. Er wordt wel heel duidelijk gesteld dat het om niet-regulier onderwijs gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2020, 23:37   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Buitenzwieren die moslims!! Onmiddellijk!!!

En alle moslims die zich strikt houden aan de sharia en de koran: buitengooien! Even snel!!
Wat is het nu eigenlijk? Eerst moeten alle moslims buiten. In de tweede zin moeten moslims buiten die zich "strikt houden aan de sjaria en de koran".

Wat moet ik verstaan onder "zich strikt houden aan de koran"?

Bij mijn weten houdt geen enkele moslim in dit land zich strikt aan de sjaria, om de eenvoudige reden dat de sjaria hier niet wordt toegepast. De sjaria is een rechtssysteem, geen levenshouding.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 00:23   #25
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Een interessant artikel uit Nederland, waar dat probleem al langer aan het etteren is:

Kan de overheid ingrijpen bij salafistische moskeescholen die Nederlandse samenleving afwijzen?

"NRC en Nieuwsuur spreken in het onderzoek over ongeveer duizend kinderen bij vijftig salafistische onderwijsinstellingen; verspreid door het land, maar vooral in de Randstad. De grootste groep als salafistisch aangemerkte scholen (negen) zit in Amsterdam. Het onderzoek sluit aan op bevindingen uit het jaarrapport 2018 van de AIVD, die dergelijke onderwijsinstellingen al langere tijd in het vizier heeft.

NRC schrijft dat er minstens 500 moskeeën zijn die ‘vaak ook iets doen aan educatie’. Hoeveel koranscholen er zijn, is onbekend, zegt Trees Pels, emeritus hoogleraar en onderzoeker aan het Verwey-Jonker Instituut. ‘Er is daar weinig onderzoek naar gedaan. We schatten dat 70 procent van de islamitische kinderen dergelijk onderwijs naast het reguliere onderwijs volgt."


https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...jzen~b91f734f/

Fascistische indoctrinatie recht onder de politiek correcte neuzen, maar die hebben het te druk te doen alsof ze bloeden...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 00:32   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Een interessant artikel uit Nederland, waar dat probleem al langer aan het etteren is:

Kan de overheid ingrijpen bij salafistische moskeescholen die Nederlandse samenleving afwijzen?


Fascistische indoctrinatie recht onder de politiek correcte neuzen, maar die hebben het te druk te doen alsof ze bloeden...
De vraag is of een burger in een democratie nog steeds de vrijheid mag en kan hebben om vanuit zijn recht op vrije meningsuiting bepaalde principes in vraag te stellen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 01:04   #27
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag is of een burger in een democratie nog steeds de vrijheid mag en kan hebben om vanuit zijn recht op vrije meningsuiting bepaalde principes in vraag te stellen.
Goede vraag.
Ik vermoed dat die censuurtendens in Nederland, net zoals in België en Duitsland, dezelfde richting uitgaat, zoals de Franse minister die meende te stellen, dat een 'belediging' aan een religie een 'inbreuk op de godsdienstvrijheid' zou zijn.
Heeft dat mens dan nooit van Charlie Hebdo gehoord ?

De politiek correcte waanzin is al redelijk ver doorgeslagen in de tenakels van het nationaal en Europees bestuursbeleid, dus ik vrees er idd wat voor, dat opgelegde censuur meer en meer de kritische burgermond zal snoeren.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 7 februari 2020 om 01:05.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 09:18   #28
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is het nu eigenlijk? Eerst moeten alle moslims buiten. In de tweede zin moeten moslims buiten die zich "strikt houden aan de sjaria en de koran".

Wat moet ik verstaan onder "zich strikt houden aan de koran"?

Bij mijn weten houdt geen enkele moslim in dit land zich strikt aan de sjaria, om de eenvoudige reden dat de sjaria hier niet wordt toegepast. De sjaria is een rechtssysteem, geen levenshouding.

Voor de zoveelste keer : u moet ‘goed’ leren lezen. ‘Juist’ lezen. En mij geen gezegdes in de mond leggen die ik nooit heb uitgesproken.

Ik heb gezegd: mensen die zulke dingen onderwijzen als deze waarnaar een poster verwees, die moet men uit het land zetten. Zonder pardon!

En mensen die de koran strikt volgen (en dus ook de sharia aanvaarden) moet men ook aan de deur zetten. Even vlug! Want zulke moslims beogen uiteindelijk maar één ding : de vernietiging van onze Westerse levenswijze en de invoering van een nieuw obscurantisme zoals we dit hier kenden in de christelijke middeleeuwen.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 21:00   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Voor de zoveelste keer : u moet ‘goed’ leren lezen. ‘Juist’ lezen. En mij geen gezegdes in de mond leggen die ik nooit heb uitgesproken.

Ik heb gezegd: mensen die zulke dingen onderwijzen als deze waarnaar een poster verwees, die moet men uit het land zetten. Zonder pardon!
Op basis van welke wet?

In het Westen is de wet toch de basis van het staatshandelen, nietwaar?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 21:01   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En mensen die de koran strikt volgen (en dus ook de sharia aanvaarden) moet men ook aan de deur zetten. Even vlug! Want zulke moslims beogen uiteindelijk maar één ding : de vernietiging van onze Westerse levenswijze en de invoering van een nieuw obscurantisme zoals we dit hier kenden in de christelijke middeleeuwen.
U verwart koran en sjaria. U stelde echter heel duidelijk "de koran strikt volgen". Wat moet ik daar dan onder verstaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 21:24   #31
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U verwart koran en sjaria. U stelde echter heel duidelijk "de koran strikt volgen". Wat moet ik daar dan onder verstaan?
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen , Van den Berghe. De Koran strikt volgen, is hem letterlijk interpreteren. De sharia steunt op de (letterlijke) interpretatie van de koran. Vaneiges.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 21:26   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen , Van den Berghe. De Koran strikt volgen, is hem letterlijk interpreteren. De sharia steunt op de (letterlijke) interpretatie van de koran. Vaneiges.
Nu weet ik nog steeds niet wat "de koran strikt volgen" betekent, want u verwijst naar moslims van bij ons.

Dan vraag ik u: welke moslims in België dienen de doodstraf toe zoals voorgeschreven in de sjaria? Welke moslims in België dienen andere straffen toe zoals de sjaria voorschrijft (bijvoorbeeld bij herhaalde vastgestelde diefstal het afhakken van een hand)?

Of nog anders gezegd: waar hebt u het concreet over?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 21:43   #33
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu weet ik nog steeds niet wat "de koran strikt volgen" betekent, want u verwijst naar moslims van bij ons.

Dan vraag ik u: welke moslims in België dienen de doodstraf toe zoals voorgeschreven in de sjaria? Welke moslims in België dienen andere straffen toe zoals de sjaria voorschrijft (bijvoorbeeld bij herhaalde vastgestelde diefstal het afhakken van een hand)?

Of nog anders gezegd: waar hebt u het concreet over?

Moslims van bij ons die zulke dingen ,zoals boven vermeld, aan kinderen onderwijzen bij ons , en de koran dus strikt (letterlijk) interpreteren , en ook op andere vlakken dingen doen die flagrant ingaan tegen onze humanistische Westerse waarden, moeten uit ons land worden gezet.

Maar helaas, men doet het niet. Of toch maar zeer zelden.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2020, 21:46   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Moslims van bij ons die zulke dingen ,zoals boven vermeld, aan kinderen onderwijzen bij ons , en de koran dus strikt (letterlijk) interpreteren , en ook op andere vlakken dingen doen die flagrant ingaan tegen onze humanistische Westerse waarden, moeten uit ons land worden gezet.

Maar helaas, men doet het niet. Of toch maar zeer zelden.
Nu weten we nog steeds niet wat het in concrete feiten betekent "de koran strikt interpreteren".

Bij mijn weten zijn niet die vage "onze (?) humanistische westerse waarden" de referentie in onze samenleving, maar wel de wet. Enkel de wet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2020, 00:13   #35
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.736
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu weten we nog steeds niet wat het in concrete feiten betekent "de koran strikt interpreteren".

Bij mijn weten zijn niet die vage "onze (?) humanistische westerse waarden" de referentie in onze samenleving, maar wel de wet. Enkel de wet.
En echte moslims zeggen dat de koran boven de wet staat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2020, 09:15   #36
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu weten we nog steeds niet wat het in concrete feiten betekent "de koran strikt interpreteren".

Bij mijn weten zijn niet die vage "onze (?) humanistische westerse waarden" de referentie in onze samenleving, maar wel de wet. Enkel de wet.
Dat weten we zeker. Alleen u schijnt dit niet te weten. De koran strikt interpreteren is de letterlijke betekenis toekennen aan de woorden van de koran. Net zoals sommige christenen of joden de bijbel letterlijk geloven wanneer er staat dat de aarde in x dagen is geschapen door god.

De wet bij ons is gesteund op humanistische waarden. De koran niet. Of tenminste: lang niet altijd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2020 om 09:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2020, 09:40   #37
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.086
Standaard

Ik vrees evenzeer dat een gelovige moslim, die de Koran en andere islamitische geschriften strict opvolgt, automatisch tot de conclusie komt dat het zijn plicht is voorstander te zijn van de Sharia.
Als groot voorstander van de individuele vrijheid maak ik mij flink zorgen over het groeitempo van de islamitische bevolking in onze contreien. Er zal een moment aanbreken dat de Sharia-aanhangers veel agressiever zullen naar buiten treden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2020, 10:30   #38
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik vrees evenzeer dat een gelovige moslim, die de Koran en andere islamitische geschriften strict opvolgt, automatisch tot de conclusie komt dat het zijn plicht is voorstander te zijn van de Sharia.
Als groot voorstander van de individuele vrijheid maak ik mij flink zorgen over het groeitempo van de islamitische bevolking in onze contreien. Er zal een moment aanbreken dat de Sharia-aanhangers veel agressiever zullen naar buiten treden.
Zo zal het zijn. Vele moslims houden zich voor wat hun geloof betreft (voorlopig) in en op de vlakte omdat ze een minderheidsgroep zijn. Ze spelen dubbelspel omdat ze beseffen dat ze -tot nu toe - aan het kortste eind trekken.

Een uittreksel van een artikel uit Trouw, uit 2013:
"Moslims moeten terugkeren naar de 'wortels van de islam'. De Koran laat zich slechts op één manier interpreteren en Joden zijn niet te vertrouwen. Wie in landen als Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Oostenrijk en Zweden negenduizend Turkse en Marokkaanse immigranten opbelt en hen vraagt naar hun denkbeelden, krijgt vaak conservatieve antwoorden. Bijna 60 procent wil terug naar de wortels, de enkelvoudige uitleg van de Koran wordt zelfs door 75 procent van hen gesteund."

Dit artikel werd zeven jaar geleden geschreven. Maar de actualiteitswaarde blijft. Niet dat alle moslims in die categorie in te delen zijn, maar meer moslims dan we denken of bereid zijn aan te nemen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 februari 2020 om 10:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2020, 12:10   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En echte moslims zeggen dat de koran boven de wet staat.
Maar geen enkele moslim weet precies wat in de koran staat.
Zo krijg je uitwassen als IS.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2020, 12:14   #40
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.769
Standaard

Nu ja, als het alleen maar die honden zijn, die dood moeten, dan is het niet zo'n probleem.
Daarvan zijn er toch teveel.
En een gelovige hond ben ik nog niet tegen gekomen.
Het is zeker dat ze allemaal ongelovig zijn.
Met de geiten zou het wel eens anders kunnen zijn...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 februari 2020 om 12:15.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be