Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2017, 08:28   #1
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard Jezus is uit zonde geboren.

God Jahweh heeft een zonde begaan door overspel te plegen met Maria, de vrouw van Jozef.
Aldus is Jezus uit zonde geboren.
Bedenk dat wel als Gij straks het Kerstfeest mocht vieren.
Amen
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 12:40   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
God Jahweh heeft een zonde begaan door overspel te plegen met Maria, de vrouw van Jozef.
Aldus is Jezus uit zonde geboren.
Bedenk dat wel als Gij straks het Kerstfeest mocht vieren.
Amen
Is dat zo?
Leg het me toch eens uit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 16:16   #3
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Leg het me toch eens uit.
Ik heb dat toch al duidelijk gezegd: Maria was al reeds in ondertrouw met Jozef dus Hij had er met zijn fikken af moeten blijven.
Het is tegen het tiende gebod: Gij zult de vrouw van Uw naaste niet begeren.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2017, 18:21   #4
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb dat toch al duidelijk gezegd: Maria was al reeds in ondertrouw met Jozef dus Hij had er met zijn fikken af moeten blijven.
Het is tegen het tiende gebod: Gij zult de vrouw van Uw naaste niet begeren.
Allemaal wel, maar wat betekende dat voor Jezus? Wat zegt de Wet over een jongen die uit een dergelijke zonde wordt geboren? En nog belangrijker, wat vindt jij daarvan?

Vervolgens zeg je niets over het gegeven dat Maria instemde met de bevruchting door de HG, zonder dit probleem met Gabriël te bespreken en Jozef te raadplegen en dat Jozef later moeite deed om de zaak toe te dekken.

De katholieken prijzen Maria trouwens voor haar spontane medewerking. Aan haar wordt daarvoor een actief aandeel in de verlossing van de zondaars toegekend en ze mocht Koningin van de Hemel worden en naast Jesus op de troon zitten om te oordelen en Hemel en aarde te regeren. Jezus is als het ware met zijn moeder getrouwd. Ook dat is niet pluis natuurlijk.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 09:49   #5
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Allemaal wel, maar wat betekende dat voor Jezus?
Volgens mij was Jezus de duivel Lucifer, die Eva heeft verleid tot het eten van de appel.
Dit overeenkomstig Prometheus die het vuur bracht aan de mensen en aan de rotsen werd geklonken, zoals Jezus aan het kruis.
En ook omdat Mozes de koperen slang aan het kruis monteerde en daarmee al reeds de kruisiging van Jezus werd voorzien, dus dat Jezus zelf de zondige slang is.
Citaat:
Wat zegt de Wet over een jongen die uit een dergelijke zonde wordt geboren?
Dat zou ik niet weten, maar het feit dat de joden niks over Jezus willen weten, dat zegt mij al genoeg, al is het dan niet om de zondige bevruchting, maar dat Jezus Gods Zoon zou zijn.
Citaat:
En nog belangrijker, wat vindt jij daarvan?
Ik moet daar nog verder over na denken, maar mijn idee is dat Jezus in de eerste plaats omwille van zijn eigen zonden aan het kruis is gestorven en ook meteen om de zonden van zijn vader.
Kortom: de hele idee dat God en de Zoon allebei goed en heilig geweest zouden zijn, dat idee moet verlaten worden.
Citaat:
Vervolgens zeg je niets over het gegeven dat Maria instemde met de bevruchting door de HG, zonder dit probleem met Gabriël te bespreken en Jozef te raadplegen en dat Jozef later moeite deed om de zaak toe te dekken.
Volgens Mattheus 1:18 had Maria niks in te stemmen, en werd het haar als een voldongen feit medegedeeld, dus zonder dat ze het zelfs gemerkt had, wat wel zo merkwaardig is.
Maar bij Lucas 1:35 staat wel dat het nog gebeuren moet, en heeft Maria zich niet verzet, noch wordt vermeld hoe het dan gebeurde.
Citaat:
De katholieken prijzen Maria trouwens voor haar spontane medewerking. Aan haar wordt daarvoor een actief aandeel in de verlossing van de zondaars toegekend en ze mocht Koningin van de Hemel worden en naast Jesus op de troon zitten om te oordelen en Hemel en aarde te regeren. Jezus is als het ware met zijn moeder getrouwd. Ook dat is niet pluis natuurlijk.
Neen, dat is zeker niet pluis.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 14:57   #6
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
God Jahweh heeft een zonde begaan door overspel te plegen met Maria, de vrouw van Jozef.
Aldus is Jezus uit zonde geboren.
Bedenk dat wel als Gij straks het Kerstfeest mocht vieren.
Amen
Eigenlijk was dat gewoon progressief.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 16:15   #7
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Volgens mij was Jezus de duivel Lucifer, die Eva heeft verleid tot het eten van de appel.
Dit overeenkomstig Prometheus die het vuur bracht aan de mensen en aan de rotsen werd geklonken, zoals Jezus aan het kruis.
En ook omdat Mozes de koperen slang aan het kruis monteerde en daarmee al reeds de kruisiging van Jezus werd voorzien, dus dat Jezus zelf de zondige slang is.
Jezus the Snake. Interessant, zo had ik het nog niet bekeken. Blijven voortdoen Harrie, ik ben verzot op alternatieve interpretaties van religie. Zo heb ik op een ander forum eens een parallel getrokken tss King Kong en Adam. Beiden kwamen ten val door hun zwakheid ten overstaan van een vrouw. Kong verloor zijn paradijs toen hij uiteindelijk als een circusattractie naar New York werd afgevoerd en Adam werd uit het paradijs verjaagd nadat Eva hem verleid had tot het eten van de verboden vrucht.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2017, 23:14   #8
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Volgens mij was Jezus de duivel Lucifer, die Eva heeft verleid tot het eten van de appel.
Dit overeenkomstig Prometheus die het vuur bracht aan de mensen en aan de rotsen werd geklonken, zoals Jezus aan het kruis.
Ja, die overeenkomst wordt gezien in literaire kringen. Het is het karakter van de tragische held.

Citaat:
En ook omdat Mozes de koperen slang aan het kruis monteerde en daarmee al reeds de kruisiging van Jezus werd voorzien, dus dat Jezus zelf de zondige slang is.
Dit is weer een ander onderwerp.

Citaat:
Dat zou ik niet weten, maar het feit dat de joden niks over Jezus willen weten, dat zegt mij al genoeg, al is het dan niet om de zondige bevruchting, maar dat Jezus Gods Zoon zou zijn.
Dat is dan een moreel oordeel naast de door jou genoemde zaak.

Citaat:
Ik moet daar nog verder over na denken, maar mijn idee is dat Jezus in de eerste plaats omwille van zijn eigen zonden aan het kruis is gestorven en ook meteen om de zonden van zijn vader.
Kortom: de hele idee dat God en de Zoon allebei goed en heilig geweest zouden zijn, dat idee moet verlaten worden.
Als je nog moet nadenken dan is je conclusie vootbarig.

Citaat:
Volgens Mattheus 1:18 had Maria niks in te stemmen, en werd het haar als een voldongen feit medegedeeld, dus zonder dat ze het zelfs gemerkt had, wat wel zo merkwaardig is.
Maar bij Lucas 1:35 staat wel dat het nog gebeuren moet, en heeft Maria zich niet verzet, noch wordt vermeld hoe het dan gebeurde.
In Lukas 1:34 staat dat Maria aan de engel vroeg: Hoe kan dit gebeuren terwijl ik geen man ken (heb). King James Bible: Then said Mary unto the angel, How shall this be, seeing I know not a man. Dit toont haar bereidheid. Geen woord over Jozef of een verloofde.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:35   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ja, die overeenkomst wordt gezien in literaire kringen. Het is het karakter van de tragische held.
Zo is het. Met het probleem dat het licht zowel uit de hemel komt, maar ook uit de hel.
Citaat:
Dit is weer een ander onderwerp.
Maar het heeft er wel mee te maken, want Jezus stierf om de zonden der mensen, die in wezen de slang is, en die Hij dus zelf moest worden aan het kruis, dus om de zonden zelf te laten sterven.
En in 2 Petrus 1:19 wordt Jezus dan ook vergeleken met de morgenster = Venus = Lucifer = de duivel.
Dus ik ga nog een stap verder en zeg de Jezus niet alleen heilig is, maar ook de duivel zelf, net als zijn vader.
Citaat:



Dat is dan een moreel oordeel naast de door jou genoemde zaak.
Waarom is het een moreel oordeel?
Citaat:


Als je nog moet nadenken dan is je conclusie vootbarig.
Het is dan een voorlopige veronderstelling voor zover ik het nog moet uitwerken.
Maar dat God de grootste boosdoener is als zijnde almachtig is wel zo logisch, en dan komt zijn zoon als tweede aan de beurt en dan pas de mensheid.
Citaat:


In Lukas 1:34 staat dat Maria aan de engel vroeg: Hoe kan dit gebeuren terwijl ik geen man ken (heb). King James Bible: Then said Mary unto the angel, How shall this be, seeing I know not a man. Dit toont haar bereidheid. Geen woord over Jozef of een verloofde.
Blijkbaar gaf ze niet zoveel om die Jozef of was ze hem door de verschijning van Gabriël haar hele Jozef plotseling vergeten.
Maar God had zo netjes moeten zijn een vrije vrouw te kiezen en niet een die al reeds ondertrouwd (verloofd) was.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:40   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Eigenlijk was dat gewoon progressief.
Tja, zo kan je het ook bekijken....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:42   #11
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar God had zo netjes moeten zijn een vrije vrouw te kiezen en niet een die al reeds ondertrouwd (verloofd) was.
Maria Magdalena zou een betere keuze zijn geweest. Nu werd die arme Jozef horentjes gezet door niemand minder dan de Vader zelve. Ik zie een analogie met het Griekse en Romeinse godendom waar de Goden er niet vies waren om af en toe eens met een aardse vrouw te stoeien.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 10:47   #12
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Jezus the Snake. Interessant, zo had ik het nog niet bekeken. Blijven voortdoen Harrie, ik ben verzot op alternatieve interpretaties van religie. Zo heb ik op een ander forum eens een parallel getrokken tss King Kong en Adam. Beiden kwamen ten val door hun zwakheid ten overstaan van een vrouw. Kong verloor zijn paradijs toen hij uiteindelijk als een circusattractie naar New York werd afgevoerd en Adam werd uit het paradijs verjaagd nadat Eva hem verleid had tot het eten van de verboden vrucht.
Tja, na de eerste verliefdheid (met de seksuele begeerte daarbij) volgt de ontgoocheling en misschien mogen we het wel zo zien dat wij dat allen steeds weer opnieuw mee moeten maken, dus verliefd te worden en te trouwen en dan de seks en de kinderen om vervolgens in een hoop ellende te geraken.
En die heilige (lees: onnozele) Jezus begreep er niet veel van en moest eerst gekruisigd worden om het tot Hem door te laten dringen zelf die slang te zijn (dat was Hij vergeten).
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 11:34   #13
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Tja, na de eerste verliefdheid (met de seksuele begeerte daarbij) volgt de ontgoocheling en misschien mogen we het wel zo zien dat wij dat allen steeds weer opnieuw mee moeten maken, dus verliefd te worden en te trouwen en dan de seks en de kinderen om vervolgens in een hoop ellende te geraken.
En die heilige (lees: onnozele) Jezus begreep er niet veel van en moest eerst gekruisigd worden om het tot Hem door te laten dringen zelf die slang te zijn (dat was Hij vergeten).
Wat is dan in deze context de verboden vrucht?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 13:07   #14
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Maria Magdalena zou een betere keuze zijn geweest. Nu werd die arme Jozef horentjes gezet door niemand minder dan de Vader zelve. Ik zie een analogie met het Griekse en Romeinse godendom waar de Goden er niet vies waren om af en toe eens met een aardse vrouw te stoeien.
Tja, ik moest ook aan Zeus denken, die zijn eigen vrouw Hera steeds weer bedroog en Jahweh wilde niks meer van zijn vrouw Asjera weten om met Maria te kunnen stoeien.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 13:15   #15
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat is dan in deze context de verboden vrucht?
De verboden vrucht is vrucht van de voortplanting (de appel is eigenlijk al bevrucht) en is verboden om alle ellende die er aan vast zit (hoewel het met veel plezier begint) en Jezus moest daar ook nog achter komen en dat was zijn kruis als symbolisch voor het geslacht van de vrouw ter nederdaling van het zaad (graankorrel)* dat ter aarde moest vallen (hoe duidelijk kan je hier nog zijn?) dus zijn eigen zaad ter wedergeboorte (eigenlijk de geboorte van zijn zoon).
Amen

*Johannes 12:24 Waarachtig, ik verzeker u: als een graankorrel niet in de aarde valt en sterft, blijft het één graankorrel, maar wanneer hij sterft draagt hij veel vrucht.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 13:23   #16
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De verboden vrucht is vrucht van de voortplanting (de appel is eigenlijk al bevrucht) en is verboden om alle ellende die er aan vast zit (hoewel het met veel plezier begint) en Jezus moest daar ook nog achter komen en dat was zijn kruis als symbolisch voor het geslacht van de vrouw ter nederdaling van het zaad (graankorrel)* dat ter aarde moest vallen (hoe duidelijk kan je hier nog zijn?) dus zijn eigen zaad ter wedergeboorte (eigenlijk de geboorte van zijn zoon).
Amen

*Johannes 12:24 Waarachtig, ik verzeker u: als een graankorrel niet in de aarde valt en sterft, blijft het één graankorrel, maar wanneer hij sterft draagt hij veel vrucht.
Interessant. Dus de voortplanting werd in dit verhaal als zondig gezien? En deze zonde werd dan verder aangemoedigd door Jezus toen hij sprak van "ga en vermenigvuldig u". Wat nog meer zijn rol als de slang in het paradijs in de verf zet.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 17:43   #17
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Jezus the Snake. Interessant, zo had ik het nog niet bekeken. Blijven voortdoen Harrie, ik ben verzot op alternatieve interpretaties van religie. Zo heb ik op een ander forum eens een parallel getrokken tss King Kong en Adam. Beiden kwamen ten val door hun zwakheid ten overstaan van een vrouw. Kong verloor zijn paradijs toen hij uiteindelijk als een circusattractie naar New York werd afgevoerd en Adam werd uit het paradijs verjaagd nadat Eva hem verleid had tot het eten van de verboden vrucht.
Maar mannekes..dat klopt allemaal niet hoor! God is eigenlijk een gitzwarte lesbienne, die wel iets met een duif moest verzinnen toen ze naar een kind begon te verlangen.
Vandaar dus..
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 18:13   #18
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Maar mannekes..dat klopt allemaal niet hoor! God is eigenlijk een gitzwarte lesbienne, die wel iets met een duif moest verzinnen toen ze naar een kind begon te verlangen.
Vandaar dus..
Duif? Ik dacht altijd dat daar een ooievaar voor iets tussen zat. Ach, al dat gevogel ook.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 18:25   #19
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Duif? Ik dacht altijd dat daar een ooievaar voor iets tussen zat. Ach, al dat gevogel ook.
Nou nee..pas toen er pluimveebelasting kwam werden het die ooievaars...sindsdien koekeloeren die duiven natuurlijk...die arme Maria..een duif..natuurlijk had het kind daar niets van gemerkt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2017, 18:31   #20
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.464
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar het heeft er wel mee te maken, want Jezus stierf om de zonden der mensen, die in wezen de slang is, en die Hij dus zelf moest worden aan het kruis, dus om de zonden zelf te laten sterven.
En in 2 Petrus 1:19 wordt Jezus dan ook vergeleken met de morgenster = Venus = Lucifer = de duivel.
Dus ik ga nog een stap verder en zeg de Jezus niet alleen heilig is, maar ook de duivel zelf, net als zijn vader.
Petrus bedoelde beslist niet dat "Venus is Lucifer". Dit slaat op Job 38.

Citaat:
Waarom is het een moreel oordeel?
Tja. De joden vonden de claim de Zoon van God te zijn aanmatigend en godslasterlijk ofwel immoreel. Maar waar het om gaat: dat is een ander onderwerp.

Citaat:
Het is dan een voorlopige veronderstelling voor zover ik het nog moet uitwerken.
Maar dat God de grootste boosdoener is als zijnde almachtig is wel zo logisch, en dan komt zijn zoon als tweede aan de beurt en dan pas de mensheid.
Je dwaalt af.

Citaat:
Blijkbaar gaf ze niet zoveel om die Jozef of was ze hem door de verschijning van Gabriël haar hele Jozef plotseling vergeten. Maar God had zo netjes moeten zijn een vrije vrouw te kiezen en niet een die al reeds ondertrouwd (verloofd) was.
Jij gelooft nog in een heilig huwelijk. God niet hoor.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be