Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 augustus 2004, 14:25   #41
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Hebt u het over moslimvrouwen?
Heb jij zondag Panorama gezien? Ove Saoudi Arabië?
Ik denk dat er heel wat moslima, op hun manier, evengoed op de barricades staan. Op hun eigen tempo, langzaam maar zeker, zullen zij evengoed emanciperen, zelfs in een land als Saoudi Arabië.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 14:42   #42
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Heb jij zondag Panorama gezien? Ove Saoudi Arabië?
Ik denk dat er heel wat moslima, op hun manier, evengoed op de barricades staan. Op hun eigen tempo, langzaam maar zeker, zullen zij evengoed emanciperen, zelfs in een land als Saoudi Arabië.
Op hun eigen tempo? Ik vind dat elke dag, elk uur, teveel is voor de meisjes die de besnijdenis ondergaan in Noord-Afrika.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 14:56   #43
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Op hun eigen tempo? Ik vind dat elke dag, elk uur, teveel is voor de meisjes die de besnijdenis ondergaan in Noord-Afrika.
Noord Afrika?
Besnijdenis van vrouwen en meisjes treft meer dan 80 miljoen vrouwen in de wereld. Het komt voor in 20 Afrikaanse landen (onder andere Egypte en Guinea Bissau) en bij bevolkingsgroepen in een aantal landen in het Nabije Oosten en Azië. In Somalië, Djibouti, Noord-Soedan en Mali worden bijna alle vrouwen besneden en komt meestal infibulatie voor.
Enige kennis van zaken zou niet erg zijn hoor
In Marokko of Turkije wordt er bijna niet besneden, dat is nu net het idiote van dit alles en staaft maar weer eens dat het VB deze schrijnende materie enkel gebruikt om de Marrokanen en Turken te stigmatiseren.

En ja het zijn vooral de vrouwen die moeten emanciperen en inderdaad liefst op hun eigen tempo zodat het een kans van slagen heeft.
Dit om de doodeenvoudige reden dat die verminking steeds wordt uitgevoerd door vrouwen. Zomaar verbieden zonder meer zal weinig uithalen daar het dan gewoon illegaal verder gaat met alle gevolgen van dien (denk aan onze pré-abortuswet toestanden, onder welke omstandigheden en met welke materialen, zoals een kleerhanger, men werkte)
Het zullen de vrouwen ZELF moeten zijn, die van mentaliteit moeten veranderen, met voorlichting en educatie. Dan pas, kan dat uit de wereld geholpen worden. Niet anders.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 15:38   #44
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Noord Afrika?
Besnijdenis van vrouwen en meisjes treft meer dan 80 miljoen vrouwen in de wereld. Het komt voor in 20 Afrikaanse landen (onder andere Egypte en Guinea Bissau) en bij bevolkingsgroepen in een aantal landen in het Nabije Oosten en Azië. In Somalië, Djibouti, Noord-Soedan en Mali worden bijna alle vrouwen besneden en komt meestal infibulatie voor.
Enige kennis van zaken zou niet erg zijn hoor
In Marokko of Turkije wordt er bijna niet besneden, dat is nu net het idiote van dit alles en staaft maar weer eens dat het VB deze schrijnende materie enkel gebruikt om de Marrokanen en Turken te stigmatiseren.

En ja het zijn vooral de vrouwen die moeten emanciperen en inderdaad liefst op hun eigen tempo zodat het een kans van slagen heeft.
Dit om de doodeenvoudige reden dat die verminking steeds wordt uitgevoerd door vrouwen. Zomaar verbieden zonder meer zal weinig uithalen daar het dan gewoon illegaal verder gaat met alle gevolgen van dien (denk aan onze pré-abortuswet toestanden, onder welke omstandigheden en met welke materialen, zoals een kleerhanger, men werkte)
Het zullen de vrouwen ZELF moeten zijn, die van mentaliteit moeten veranderen, met voorlichting en educatie. Dan pas, kan dat uit de wereld geholpen worden. Niet anders.
Enige kennis van zaken? Komt dit niet van http://www.pharos.nl/ ? Tja, ik had Somalië en Egypte bij Noord-Afrika gerekend.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 15:45   #45
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Somalië, Djibouti, Noord-Soedan, Mali, Egypte en Guinea Bissau liggen toch dichter tegen het noorden dan het zuiden, hé?



In Marokko of Turkije wordt er bijna niet besneden....Voor mij is elke besneden vrouw er één teveel.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2004, 17:37   #46
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Enige kennis van zaken? Komt dit niet van http://www.pharos.nl/ ? Tja, ik had Somalië en Egypte bij Noord-Afrika gerekend.
Neen, eigenlijk van vrouwenbesnijdenis.nl, uiteraard verifieer ik zaken en zoek ze op, vooraleer ik ze ga verkondigen

Tja, als je het écht geografisch bekijkt moet ik je gelijk geven, alleen is het ondertussen een algemeen begrip geworden dat Noord-Afrika wordt gezegd en Marokko, Turkije of Algerije wordt bedoeld.
Als er wordt gezegd "iemand van het N.Afrikaanse type" dan gaat niemand aan een zwarte van Senegal of Somalië denken hee
Ik ben dan ook niet zeker of jij niet opzettelijk Noord Afrika schreef om zodoende steeds een slag om de arm te hebben.
Citaat:
In Marokko of Turkije wordt er bijna niet besneden....Voor mij is elke besneden vrouw er één teveel.
Natuurlijk, maar dat is volgens mij niet echt gebruikelijk daar, daar die landen niet echt bij naam vernoemd worden, toch?
Ik vind het dan ook bizar dat uitgerekend deze landen zo graag onder de loep worden genomen terwijl in andere landen dit écht een probleem vormt omdat het daar wél vanzelfsprekend is.
Lees dit maar eens, geschreven door iemand die uit ondervinding weet waar ze het over heeft.
Citaat:
'Voorlichting is beter dan repressie'
Winnares Avicenna-prijs Zahra Siad Naleie
bron
Een bruggenbouwer en een vrouw die mensen weet te binden en te stimuleren. Zo typeert een collega Zahra Siad Naleie. De Somalische sociologe is al jaren actief in de strijd tegen vrouwenbesnijdenis. Op 11 maart kreeg ze de Avicenna-prijs, vanwege haar bijzondere bijdrage aan deze strijd.
...Ook Zahra's eigen man had een duwtje nodig. 'Die was voorstander van de lichte vorm, een prikje in de clitoris. Ik vroeg hem waarom, mijn man is hoog opgeleid, hij kent alle nadelen. Hij had geen goede argumenten voor zijn standpunt, en daarom heb ik besloten niets te doen. Ik heb hem ook gewezen op islamitische meisjes in Nederland uit Marokko of Turkije die niet besneden zijn.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be