Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2018, 19:45   #41
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Informeer je vooraleer je oordeelt over iets waar je niets van afweet.

Om te beginnen zijn de Koerden geen woestijnvolk ("zandbakvolk" zoals jij dat noemt), maar een bergvolk. Dit maakt een groot verschil in mentaliteit uit.

Bovendien zijn de Syrische Koerden -ondanks hun gebreken- momenteel zowat het meest beschaafde volk van het Midden-Oosten. Ze proberen tenminste een rechtvaardiger samenleving uit. Zelfs de Turken kunnen er nog een puntje aan zuigen.
Heerlijk hoe je hier weer de onwetendheid van rechts aan de kaak stelt. Toch oppassen dat je niet meestapt in hun wereldbeeld van beschaafde en minder beschaafde volkeren of een rigide link tussen reliëf, cultuur en politiek.

De YPG komen voort uit een linkse, internationalistische hoek. Niet alle "bergvolkeren" zijn linkse of progressief. Denk aan de scores van de SVP in de berggebieden van Zwitserland.

En alleen rabiate antisemieten hebben iets tegen "woestijnvolken". De hele Europese cultuur is overigens gebaseerd op een "Semitische woestijngodsdienst".
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 01:53   #42
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
De Koerdische enklave Afrin in Noord-Syrië wordt brutaal onder de voet gelopen door de Turkse diktator Erdogan omdat hij het niet kan verkroppen dat Syrische Koerden hun eigen autonoom zelfbestuur hebben uitgebouwd.

Waar blijven die NVA-kopstukken nu om het op te nemen voor de Syrische Koerden en Turkije te bekritizeren? Ze waren er snel bij om Catalaanse separatisten te steunen, maar nu hoor je ze niet meer. Bang dat NAVO-bondgenoot Erdogan wel eens boos zou kunnen worden?

https://forum.politics.be/showthread.php?t=242062
IK vroeg mij begod net hetzelfde af in mijn openingspost bij deze draad:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=242133

En gij wijdt er nu volkomen terecht (!) een aparte draad aan!

Internationale solidariteit met volksnationalisten is helaas ver te zoekn bij de NVA. En laat dat één van de redenen zijn dat ik ook in 2018 mijn lidmaatschap niet zal vernioeuwen. De tijd dat Willy Kuijpers tijdens de Spaanse Franco-dictatuur samen met Walter Luyten pamfletten uitdeelde aan de kathedraal van Guernica voor een vrij Baskenland en aktie veoerde ten voorde van de Armeniërs is nog niet zo lang voorbij, maar des te meer is die solidaire houding verdwenen bij de huidige Vlaams-nationalisten. Of moet ik zeggen neoliberalen verkleed als nationalisten...?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 01:58   #43
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Welke steun had u in gedachten? Of wil je gewoon het Turks conflict met de Koerden naar hier halen?
Net zoals hier heerst ook daar een konflikt tussen volksnationalisten en staatsnationalisten....
Citaat:
Zo kennen we onze linksen weer.
Met links en rechts heeft dat in principe natuurlijk niets te maken.

Citaat:
Je ziet ook niet het verschil tussen Europese aangelegenheid en eentje daarbuiten?
Ge ziet de gelijkenis niet tussen onze volksnationale stijd en de hunne. Jammer.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 maart 2018 om 02:01.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 02:00   #44
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat die mensen in eigen land en met bepaalde andere landen in onmin leven, moeten 'wij' ons daar met gaan moeien?
Als ge met wij "volksnationalisten" bedoelt, is het antwoord uiteraard ja.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 maart 2018 om 02:29.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 02:05   #45
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Geen enkele Europese regering haalt het in z'n hoofd om Erdogan tegen de schenen te schoppen. Als Turkije de deal met de EU opblaast, komt er een tsunami van vluchtelingen op ons af. En we weten allemaal wat dat met de electorale cijfers doet.
Wat een plat en stuitend opportunisme...Bah!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
En daarbij, de Koerden waren gewoon nuttige idioten voor de strijd tegen IS.
Voor de rest blijft het een gewelddadig zandbakvolkje dat enkel kan overleven door hun olievelden.
De Koerden voeren een heldhaftige vrijheidsstrijd tegen de Turkse staatsterreur....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 maart 2018 om 02:25.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 02:18   #46
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn ook nog problemen in China.
Zeer juist! Het konflikt tussen de Tibetaanse volksnationalistische vrijheidsbeweging en de Chinese staatsnationalistische terreur !
Om dan nog maar te zwijgen van de Chinese onderdrukking van de Oigoeren.
China mag Turkije de hand reiken als het op mensenrechten aankomt.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 maart 2018 om 02:46.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 05:11   #47
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
IK vroeg mij begod net hetzelfde af in mijn openingspost bij deze draad:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=242133

En gij wijdt er nu volkomen terecht (!) een aparte draad aan!
Zie ook deze draad. Mijn kommentaren beginnen vanaf post 85.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=242062
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 05:21   #48
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Internationale solidariteit met volksnationalisten is helaas ver te zoekn bij de NVA. En laat dat één van de redenen zijn dat ik ook in 2018 mijn lidmaatschap niet zal vernioeuwen. De tijd dat Willy Kuijpers tijdens de Spaanse Franco-dictatuur samen met Walter Luyten pamfletten uitdeelde aan de kathedraal van Guernica voor een vrij Baskenland en aktie veoerde ten voorde van de Armeniërs is nog niet zo lang voorbij, maar des te meer is die solidaire houding verdwenen bij de huidige Vlaams-nationalisten. Of moet ik zeggen neoliberalen verkleed als nationalisten...?
Voor mij gaat het niet om volksnationalisme tegen staatsnationalisme (de 2 lopen in de praktijk meestal door elkaar), maar om het zelfbeschikkingsrecht van individuen en gemeenschappen. In het geval van de Syrische Koerden proberen die in de gebieden waar ze Islamitische Staat verdreven hebben een soort federalisme en demokratie naar Zwitsers model in te voeren. Vrouwen krijgen er eindelijk gelijke rechten als mannen. En dat staat al die diktators en autokraten rondom hen niet aan. Ze willen niet dat dit maatschappelijk eksperiment slaagt omdat het hun eigen bevolking zou kunnen inspireren. Alleen daarom al vind ik dat de Syrische Koerden een eerlijke kans verdienen.

https://forum.politics.be/showpost.p...8&postcount=86

https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=90

https://amp.cnn.com/cnn/2018/02/12/o...mpression=true
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 11 maart 2018 om 05:23.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 09:22   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Kunnen de Koerden FN betalen voor wapens? Zo ja, dan stel ik voor dat we als steun de export van deze wapens vlekkeloos en ongestoord laten verlopen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 09:54   #50
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.837
Standaard

De glorieuze Turkse opmars naar Afrin is ondertussen al een paar weken bezig......

Laat ons voorzichtig stellen dat die Koerdische jongens en meisjes niet echt N-VA steun nodig blijken nodig te hebben om wat onhandige Turken, en hun Arabische militievriendjes, uit Afrin weg te houden......


Na de zogenaamde "staatsgreep" van een paar jaar geleden in Turkije zijn bij het Turkse leger de hersenen verwijderd (massale "purge" bij het officierenkorps),en de resultaten zijn te velde te zien.De natie kan niet eens een ordentelijke oorlog net over de eigen grens voeren,het gaat nu om een goedbewapende bende stoethaspels die moeten vechten tegen jonge wolven
__________________
Hij die zijn denken verandert wanneer het bewijs voorligt levert ontegensprekelijk het bewijs dat hij denkt.

Laatst gewijzigd door kelt : 11 maart 2018 om 09:55.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 12:35   #51
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Voor mij gaat het niet om volksnationalisme tegen staatsnationalisme (de 2 lopen in de praktijk meestal door elkaar), maar om het zelfbeschikkingsrecht van individuen en gemeenschappen. In het geval van de Syrische Koerden proberen die in de gebieden waar ze Islamitische Staat verdreven hebben een soort federalisme en demokratie naar Zwitsers model in te voeren. Vrouwen krijgen er eindelijk gelijke rechten als mannen. En dat staat al die diktators en autokraten rondom hen niet aan. Ze willen niet dat dit maatschappelijk eksperiment slaagt omdat het hun eigen bevolking zou kunnen inspireren. Alleen daarom al vind ik dat de Syrische Koerden een eerlijke kans verdienen.

https://forum.politics.be/showpost.p...8&postcount=86

https://forum.politics.be/showpost.p...4&postcount=90

https://amp.cnn.com/cnn/2018/02/12/o...mpression=true
En is opkomen van zelfbeschikkingsrecht veelal geen uiting van volksnationalisme ?
Maar goed, het is een theoretische diskussie die niets afdoet aan het feit dat de Koerden inderdaad een kans verdienen om de redenen die ge aanhaalt.
Alleen krijgen ze die al een ganse eeuw niet, met als hoofdschuldigen de westerse politiek leiders die de grenzen van het nieuwe Turkije na de val van het Ottomaanse rijk toch o zo fout hebben getrokken.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 maart 2018 om 12:56.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 12:47   #52
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De glorieuze Turkse opmars naar Afrin is ondertussen al een paar weken bezig......

Laat ons voorzichtig stellen dat die Koerdische jongens en meisjes niet echt N-VA steun nodig blijken nodig te hebben om wat onhandige Turken, en hun Arabische militievriendjes, uit Afrin weg te houden......


Na de zogenaamde "staatsgreep" van een paar jaar geleden in Turkije zijn bij het Turkse leger de hersenen verwijderd (massale "purge" bij het officierenkorps),en de resultaten zijn te velde te zien.De natie kan niet eens een ordentelijke oorlog net over de eigen grens voeren,het gaat nu om een goedbewapende bende stoethaspels die moeten vechten tegen jonge wolven
Het is echter een strijd van tanks tegen met heldenmoed gehanteerde geweren... Dat het zolang duurt zegt iets over de moed en vastberadenheid van de Koerden. Maar het blijft een zeer ongelijke strijd die fataal zal aflopen voor de Koerden én niet te vergeten, voor de burgerbevolking.
Ik denk daarbij ook aan het feit dat de Iraakse Peshmerga's niet meer veilig zijn in de bergen tengevolge van niet aflatende Turkse drone-aanvallen.
Sinds de uitvinding der vuurwapens worden oorlogen gewonnen door wie het beste en modernste gerief heeft.

Naast dit militaire aspekt ontlopen de westerse leiders hun morele verantwoordelijkheid. En de NVA neem ik dat als volknationalisen (?) toch wel bijzonder kwalijk.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 maart 2018 om 12:54.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 12:49   #53
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Kunnen de Koerden FN betalen voor wapens? Zo ja, dan stel ik voor dat we als steun de export van deze wapens vlekkeloos en ongestoord laten verlopen.
Helaas geven hun opportunistische sponsers niet meer thuis nu de strijd met IS gestreden is....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 21:16   #54
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Naast dit militaire aspekt ontlopen de westerse leiders hun morele verantwoordelijkheid. En de NVA neem ik dat als volknationalisen (?) toch wel bijzonder kwalijk.
Ook de volksnationalisten van Vlaams Belang hoor je niet om de Syrische Koerden te steunen. Nochtans zijn die laatsen net degenen die op het terrein de door het Vlaams Belang gehate moslinfundamentalisten hebben bestreden en een sekuliere samenleving willen stichten. Maar ja, het zijn voor Vlaams Belang maar "bruine apen", hé.

Het onderscheid tussen volksnationalisme en staatsnationalisme is maar flinterdun. Als een volk een staat of zelfs maar een een eigen administratief bestuur krijgt, dan wordt het volksnationalisme meteen een staatsnationalisme.

Dat het Vlaams volksnationalisme maar relatief is blijkt uit het volgende:

*) in de jaren 1970 steunde het rechtse Vlaams Blok (de voorloper van Vlaams Belang) en aanverwante groepen (VMO, Were Di) het regime van Spaans staatsnationalist Franco. Dit ten koste van de Baskische en Catalaanse volksnationalisten. Om de reden wantrouwen veel Catalaanse nationalisten nog altijd Vlaams-nationalisten.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171201_03220134

*) Al sinds de jaren 1980 doet Vlaams Blok / Vlaams Belang het heel goed met Franse staatsnationalisten zoals Le Pen en zijn Front Nationale. Dit ten koste van de Bretoense en Corsicaanse volksnationalisten.

*) In de jaren 1970 en 1980 werkten ekstreem-rechtse flamigantische groepjes vaak samen met even ekstreem-rechtse belgicistische groepjes tegen het zogezegde "rode gevaar" volgens het principe "liever een rechts België dan een links Vlaanderen.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 22:10   #55
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Nu gaan burgers zich zelfs al rond de stad Afrin als menselijk schild opstellen tussen de strijdende partijen. Daar zitten ook groepen voor gelijke rechten voor vrouwen tussen die hun pas verworven gelijke rechten met de man niet terug willen afstaan aan de konservatieve islamisten die hen terug aan de haard willen zetten.

Dat belooft. Als Turkije en haar islamfundamentalistsiche bondgenoten die burgers met bruut geweld onder de voet zullen lopen, dan zal Turkije internationaal een heel slechte "public relations"-beurt maken. Zelfs nu al willen Turkije's NAVO-bondgenoten de etnische zuivering van Erdogan niet steunen.

Civilians organise 'human shield' to protect Kurdish Afrin
https://www.aljazeera.com/news/2018/...163553611.html
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 11 maart 2018 om 22:11.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2018, 22:55   #56
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Dat belooft. Als Turkije en haar islamfundamentalistsiche bondgenoten die burgers met bruut geweld onder de voet zullen lopen, dan zal Turkije internationaal een heel slechte "public relations"-beurt maken. Zelfs nu al willen Turkije's NAVO-bondgenoten de etnische zuivering van Erdogan niet steunen.
Wat dat belooft is dat de Turkse tanks ofwel over dat schild, ofwel er omheen zullen rollen. En op de westerse nationale zenders wordt dat misschien in de kantlijn van het nieuws vermeld en is de volgende dag alweer vergeten. En ach, wie kijkt er nu naar Aljazeera ? Turkije hééft internationaal al een slechte PR, dat zullen ze er met gemak ook nog wel bijnemen.
Jammer maar helaas!
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 11 maart 2018 om 22:56.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 03:15   #57
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard Konservatieve neoliberalen verkleed als volksnationalisten.

Typerend bij dit alles is dat de NVA sedert 2014 in het Europese parlement geen fraktie meer vormt met de Europese Vrije Alliantie (EVA), een Europese politieke partij die streeft naar maximale autonomie voor de volkeren en regio's en als het ware de natuurlijk biotoop vormt voor alle Europese volksnationalistische partijen, maar... met de Europese Conservatieven en Hervormers (ECH), een vooral zeer rechtse fraktie in het Europese Parlement....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 12 maart 2018 om 03:25.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 16:09   #58
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

De Turkse troepen staan nu aan de poorten van Afrin.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2018, 21:15   #59
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
De Turkse troepen staan nu aan de poorten van Afrin.
Ik wens ze een spoedige terugkeer naar het land van herkomst toe, bij voorkeur in een 'body bag'.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2018, 12:10   #60
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Ook de volksnationalisten van Vlaams Belang hoor je niet om de Syrische Koerden te steunen. Nochtans zijn die laatsen net degenen die op het terrein de door het Vlaams Belang gehate moslinfundamentalisten hebben bestreden en een sekuliere samenleving willen stichten. Maar ja, het zijn voor Vlaams Belang maar "bruine apen", hé.
Bij dat gehate durf ik serieuze vraagtekens te plaatsen. Jurgen Verstrepen en Filip Dewinter hebben Fouad Belkacem destijds heel veel publiciteit gegeven door met hem in debat te gaan, niet alleen om moslims naar een Vlaams publiek als Fouad Belkacems voor te stellen, maar ook om zoveel mogelijk jongeren te bekeren tot Belkacems standpunt om het Vlaams Belang als reactie sterker te maken. Met succes: de aanslagen zijn gebeurd en Vlaams Belang en N-VA profiteren ervan in de peilingen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be