Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 november 2006, 12:20   #1
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard Gesloten draden

Ik zag net toevallig 2 interessante draden (draad 1 - draad 2) die allebei gesloten waren omdat de auteur van de eerste post zijn eigen mening niet gaf in die post maar een copy-paste deed. Is er geen andere manier om de orriginele poster te wijzen op zijn fout behalve het sluiten van de draad in kwestie?

Of de eerste post nu al dan niet een eigen inbreng bevat, verandert trouwens niets aan het interessantheidsgehalve van die post. Vaak is dat zelfs integendeel. Ik ken trouwens forums waar tal van draden op dergelijke manier beginnen. Het gemiddelde niveau ligt op die forums meestal hoger bij dergelijke draden dan bij andere draden.

Het zou dus beter zijn op die draden in kwestie gewoon te laten zoals ze zijn, of de auteur te verplichten zijn eigen mening in diezelfde post of een latere post (wanneer dat in dezelfdep ost niet meer gaat) toe te voegen. Op die manier kan er toch vrij over het onderwerp in kwestie gepraat worden.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 13:42   #2
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Ik heb zelf al de moderator hierover gevraagd. vermits in het reglement staat dat men een artikel mag kopiëren zonder zelf een mening erbij te zetten mits er een mening vertolkt wordt in het artikel zelf. Mijn enige fout was dat ik niet gezien had dat er iemand reeds hetzelfde had gecopypaste.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 14:11   #3
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Mijn enige fout was dat ik niet gezien had dat er iemand reeds hetzelfde had gecopypaste.
Maar de andere draad in kwestie is dus ook gesloten. Het was mij nog niet opgevallen dat beide dezelfde tekst bevatten. Als jouw enige fout was geweest dat je niet had gezien dat een ander hetzelf had gecopypaste, dan zou die andere draad niet gesloten mogen zijn. Het ruikt hier een beetje naar censuur...
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 14:26   #4
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Maar de andere draad in kwestie is dus ook gesloten. Het was mij nog niet opgevallen dat beide dezelfde tekst bevatten. Als jouw enige fout was geweest dat je niet had gezien dat een ander hetzelf had gecopypaste, dan zou die andere draad niet gesloten mogen zijn. Het ruikt hier een beetje naar censuur...
in het eerste geval had Flandrien vergeten de bron te vermelden wat dus een reden is om een topic te sluiten en ik had dus een dubbele tekst, ook een reden om een topic te sluiten dus de mod is "in orde" met het reglement. Maar in dit geval misschien iets te overdreven. Nu ja, van mij mag Flandrien de topic opnieuw openen met bronvermelding en een eigen mening. wanthet is inderdaad een zeer goede tekst en ik begrijp dat er hier veel zijn die hem liever zien verdwijnen naar de achtergrond.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 14:34   #5
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
ik begrijp dat er hier veel zijn die hem liever zien verdwijnen naar de achtergrond.
... wat waarschijnlijk de echte reden is dat beide posts gesloten zijn. Elke objectieve mod zou gewoon ofwel jouw draad unlocked hebben gelaten ofwel de andere draad unlocked hebben gelaten en de bronvermelding hebben toegevoegd. Het is gewoon zeer laag van Diatonos (die beide draden gesloten heeft) om beide draden te sluiten, al heeft hij inderdaad technisch gezien gewoon de regels gevolgd.

Vertonen moderators vaker dit soort gedrag? Het lage niveau van heel wat draden is een reden waarom ik twee jaar geleden hier maar een maand of zo gebleven ben. Met dit soort gedrag van de mods erbij krijg ik meer en meer zin om opnieuw te vertrekken.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 14:50   #6
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
... wat waarschijnlijk de echte reden is dat beide posts gesloten zijn. Elke objectieve mod zou gewoon ofwel jouw draad unlocked hebben gelaten ofwel de andere draad unlocked hebben gelaten en de bronvermelding hebben toegevoegd. Het is gewoon zeer laag van Diatonos (die beide draden gesloten heeft) om beide draden te sluiten, al heeft hij inderdaad technisch gezien gewoon de regels gevolgd.

Vertonen moderators vaker dit soort gedrag? Het lage niveau van heel wat draden is een reden waarom ik twee jaar geleden hier maar een maand of zo gebleven ben. Met dit soort gedrag van de mods erbij krijg ik meer en meer zin om opnieuw te vertrekken.
Nee, ik mag zeker niet klagen van de mods. Maar diene diatonios is een nieuwe en volgt misschien daarom strikt de regeltjes?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2006, 16:15   #7
Diatonos
Parlementslid
 
Diatonos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Nee, ik mag zeker niet klagen van de mods. Maar diene diatonios is een nieuwe en volgt misschien daarom strikt de regeltjes?
Ik zal de eerste topic van Flandrien terug openen, dan kunnen jullie daar verder discussiëren.
Diatonos is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be