Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 september 2004, 17:17   #41
Groot Bakkes
Minister
 
Groot Bakkes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2003
Locatie: Vlaanderen, Antwerpen
Berichten: 3.315
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
In de conventionele oorlogsvoering is vooral hun kwantiteit(heeft ook de Duitsers in WOII de das omgedaan) aan soldaten een grote troef.
Als jij 10 minuten met één spetsnaz in een kamertje zit, dan hangt jouw onderbroek vol bloed, pis en stront. Denk eerst eens na voor je wat begint te brabbelen. Ik snap dat het als moslimpje hard is om te aanvaarden maar probeer het toch maar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Het Russisch legermaterieel is geschikt om prutslanden als Tsjetsjenië of Afghanistan aan te vallen. Landen die sowieso geen deftig leger hebben. In Afghanistan hebben ze ondanks hun grootmachtallures hun tanden stukgebeten.
En nu vergeet onze Turkse vriend het vollédige verhaal te vertellen: de 'Afghaanse' mujahideen werden met wapens én troepen gesteund door Iran, kregen hordes Arabische vrijwiliggers binnen en werden zwaar gesponsord door het Westen. Op die manier kan iedereen een oorlog winnen.

Citaat:
Ik zie ze niet rap Iran(troepensterkte: 513.000) of Turkije(610.000) aanvallen.
Haha, ga eens kijken naar iran, weet je met welke geweren die schieten? Jawel, met AK-74's, die wapens die jij eerder verouderd noemde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Een ander voorbeeld: De Arabische staten(werden allemaal bevoorraad door de Russen) die Israël de Middelandse Zee in wilden drijven maar verpletterend werden teruggeslagen.
Dat was omdat de Israëli's de militaire steun kregen van het Westen plus de financiële steun van Amerikaanse Joden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Al bij al heb ik de Russen nog niet veel zien presteren(op WOII na). Momenteel is China een veel geduchtiger tegenstander. Pas op, niettemin mijn bedenkingen heb ik de Russen liever te vriend dan als vijand.
China kan geen kruisraketten bouwen zoals de Russen en de Amerikanen dat doen. Een simpel voorbeeld van hoe ver de Chinezen staan tov Russen ivm ruimteraketten: de Chinezen gingen pas in 2004 de ruimte in, de Russen waren daar al in de sixties.

Laatst gewijzigd door Groot Bakkes : 10 september 2004 om 17:19. Reden: probs met quotes
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 18:56   #42
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Als jij 10 minuten met één spetsnaz in een kamertje zit, dan hangt jouw onderbroek vol bloed, pis en stront. Denk eerst eens na voor je wat begint te brabbelen.
Eén zwaluw maakt de zomer nog niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Ik snap dat het als moslimpje hard is om te aanvaarden maar probeer het toch maar.
Hoe kom je erbij dat ik moslim ben?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
En nu vergeet onze Turkse vriend het vollédige verhaal te vertellen: de 'Afghaanse' mujahideen werden met wapens én troepen gesteund door Iran, kregen hordes Arabische vrijwiliggers binnen en werden zwaar gesponsord door het Westen. Op die manier kan iedereen een oorlog winnen.
Voor een grootmacht zou dat geen probleem mogen zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Haha, ga eens kijken naar iran, weet je met welke geweren die schieten? Jawel, met AK-74's, die wapens die jij eerder verouderd noemde.
So what? Ik zie ze er nog altijd niet binnenmarcheren zonder hun broek te scheuren.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Dat was omdat de Israëli's de militaire steun kregen van het Westen plus de financiële steun van Amerikaanse Joden.
Juist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
China kan geen kruisraketten bouwen zoals de Russen en de Amerikanen dat doen. Een simpel voorbeeld van hoe ver de Chinezen staan tov Russen ivm ruimteraketten: de Chinezen gingen pas in 2004 de ruimte in, de Russen waren daar al in de sixties.
Maar ze zijn er nu wel.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 19:37   #43
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Joint Strike Fighter

Dat is geen JSF maar een F-22 Raptor.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 19:44   #44
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Koenraad, ik vind dit persoonlijk heel interessant. Enig idee waar ik dit op het internet kan vinden?
Neen, tenzij deze:
http://www.globalsecurity.org/military/world/
http://www.fas.org/main/home.jsp

Zelf haal ik mij informatie uit Britse defensiebladen en uit allerlei websteks omdat het één van mijn interesses is. Maar één webstek waar je alles op vindt zou ik niet weten...
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 19:58   #45
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Als de FSB dezelfde schofterigheid kan en mag tentoonstellen als de KGB tot in de jaren '60,toen de Sovjet-Unie zonder rekening te moeten houden met diplomatieke gevolgen moordde naar hartelust(iedereen was toch 100% pro- of contra,het maakte dus niet uit), dan kan men zelfs een beetje medelijden hebben met de tegenstanders van Moskou....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 20:00   #46
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Dat is geen JSF maar een F-22 Raptor.
Ik vrees het ook.Daar kan onze lucht-component er exact 1 van kopen en doen taxien op Kleine Brogel.. 8)
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2004, 20:21   #47
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Ik vrees het ook.Daar kan onze lucht-component er exact 1 van kopen en doen taxien op Kleine Brogel.. 8)
Dat is ook niet gewenst, want zelfs bij de Amerikanen zelf zijn er twijfels gerezen omwille van de astronomisch hoge kostprijs. Ze zullen er nog geen 400 van aanschaffen ter vervanging van meer dan 700 F-15's, en het ziet er naar uit dat het aantal nog zal dalen. De Europese F-2 Typhoon
is na de F-22 het beste gevechtsliegtuig ter wereld, maar heeft een véél betere prijs-kwaliteit verhouding. Nu al zijn er door Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje en het VK meer dan 600 van besteld en wellicht komen er nog bij. Noorwegen en Griekenland toonden al sterke interesse.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 00:27   #48
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Bovendien hebben er veel hun mid life update al gehad, wat wil zeggen nieuwe computers, nieuwe software , ...

Dus nog dodelijker en nog acuraater...

Soms zelfs nieuwe motoren, ...


Waarom nieuwe vliegtuigen ontwerpen, ne piloot kan in een normaal G suite maar max 7,5 - 8 G aan, in nieuwe met vocht gevulde G Suites kan dat tot 10 G gaan.

Nen F16 zijn airframe is berekend op 13 G (dacht ik, sla me niet dood als het iets minder of meer zou zijn... )

In elk geval kunnen die toestellen hardere manouvers aan dan de piloten die ermee vliegen.

Het enige waar men nu nog naartoe kan gaan is een fighter bouwen die nog wendbaarder is, maar dan wel op remote control, want er is geen mens die nog sneller, harder en beter aankan.
Dat zou de PREDATOR zijn die behalve een ganse sensorbatterij ook allerhande missiles waaronder de befaamde Hellfire kan meenemen.Zelfs Frankrijk heeft al een vergelijkbaar toestel ontwikkeld.
Het probleem met drones is dat er binnen de kortste keren een stoorzender zal ontwikkeld worden om het radiocontact te beletten of,erger nog,de besturingssatteliet afgeknald zal worden.En dan vallen alle onbemande toestellen gewoon uit de lucht.
Er is geen substituut voor mensen - vorlopig......
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 00:28   #49
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Dat is geen JSF maar een F-22 Raptor.
OOOPS

Je hebt gelijk op punten - maar ik wou alleen aantonen dat niet alle jets uit de jaren 80 dateerden.
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 00:38   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

De Predator was maar een experiment. Een onbemand verkenningstoestel waaraan ze een aantal raketten hebben gehangen. Dit is the real stuff.

http://www.darpa.mil/j-ucas/index.htm

Nu, nog een rode ster er op en het is af.

PS. De meeste Predators in Irak worden rechtstreeks bestuurd vanuit de VS.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 00:55   #51
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Dat is ook niet gewenst, want zelfs bij de Amerikanen zelf zijn er twijfels gerezen omwille van de astronomisch hoge kostprijs. Ze zullen er nog geen 400 van aanschaffen ter vervanging van meer dan 700 F-15's, en het ziet er naar uit dat het aantal nog zal dalen. De Europese F-2 Typhoon
is na de F-22 het beste gevechtsliegtuig ter wereld, maar heeft een véél betere prijs-kwaliteit verhouding. Nu al zijn er door Duitsland, Oostenrijk, Italië, Spanje en het VK meer dan 600 van besteld en wellicht komen er nog bij. Noorwegen en Griekenland toonden al sterke interesse.
De Eurofighter is ontworpen voor een vijand dat niet meer bestaat. De eerste versies zijn dus nergens goed voor. De multi-role versie komt pas binnen een aantal jaar. De meeste landen die er aan hebben meegewerkt willen er veel minder kopen dan gepland, ook al omdat de kosten zeer sterk zijn gestegen o.a omwille van de complexe structuur van de organisatie omwille van de verschillende deelnemende landen.

http://www.dedefensa.org/article.php?art_id=84

Interessant artikel, ook al omdat België er in wordt vernoemd. Nope, ik stel voor dat we na de revolutie een aantal Chinese Sukhoi's kopen en vol steken met Israëlische elektronica. In ruil daarvoor mogen ze de bezittingen van de Belgische multinationals aldaar aanslaan en krijgt Israël Q en Dedecker. 8)
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 01:34   #52
Thor
Provinciaal Statenlid
 
Thor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2003
Locatie: Kortrijk
Berichten: 771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
De Predator was maar een experiment. Een onbemand verkenningstoestel waaraan ze een aantal raketten hebben gehangen. Dit is the real stuff.

http://www.darpa.mil/j-ucas/index.htm

Nu, nog een rode ster er op en het is af.

PS. De meeste Predators in Irak worden rechtstreeks bestuurd vanuit de VS.
Op die provokatie van "met een rode ster erop is het af" ga ik niet ingaan.Jammer heh....

Maar bedankt voor het infootje.Raar dat Jane's in alle talen over de j-ucas zwijgt.
Zou het kunnen dat de problemen rond de continuiteit van de communicatie niet helemaal op te lossen zijn en dit slechts een proefballonetje is?
__________________
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin
Thor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 01:39   #53
senator
Partijlid
 
senator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juli 2004
Locatie: Dendermonde
Berichten: 258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
OOOPS

Je hebt gelijk op punten - maar ik wou alleen aantonen dat niet alle jets uit de jaren 80 dateerden.
Er is op dit moment nog geen één F-22 raptor gevechtsklaar, noch een F-35 JSF.
Daarom dat ik zei dat alle huidige jets uit de '80s dateren.
Wel zijn de amerikanen de enigen die intensief bezig zijn met nieuwe technologie.
(OICW, OCSW, M8 carbine, land warrior,...)


En over de kwaliteit van de eurofighter het volgende:
[font=Arial]
Citaat:
[/font][font=Arial][size=2]Britain's Defence Evaluation and Research Agency (now split into QinetiQ and DSTL) did an operational evaluation comparing the Typhoon with other fighters in how well they performed against an expected adversary aircraft, the Sukhoi Su-35.[/size][/font] [font=Arial][size=2]The study used real pilots flying the JOUST system of networked simulators. Various western aircraft were put in simulated combat against the Su-35. The results were:[/size][/font]



[font=Arial][size=2]F/A-22 Raptor 10.1 : 1
Typhoon 4.5 : 1
Rafale 1.0 : 1
Su-35 1.0 : 1
F-15C 0.8 : 1
F/A-18+ 0.4 : 1
F/A-18C 0.3 : 1
F-16C 0.3 : 1[/size][/font][font=Arial]These results mean, for example, that in simulated combat, 4.5 Su-35s were shot down for every Typhoon lost.[/font]

[font=Arial][size=2]The "F/A-18+" in the study was apparently not the current F/A-18E/F, but an improved version. All the western aircraft in the simulation were using the AMRAAM missile, except the Rafale which was using the MICA missile. [/size][/font][font=Arial]
[/font]

[font=Arial]En dan hebben we het hier over 1vs1 dogfights. De stealth eigenschappen niet meegerekend. Noch de bijna volautomatische informatiebehandeling door de boordcomputer, noch het volautomatisch delen van informatie tussen verschillende raptors.
Als we de amerikanen willen bijbenen moeten we vroeger opstaan vrees ik.
[/font]
__________________
Fear is a weapon of mass destruction.
Truth is relative, therefore truth does not exist.

senator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 01:45   #54
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thor
Op die provokatie van "met een rode ster erop is het af" ga ik niet ingaan.Jammer heh....

Maar bedankt voor het infootje.Raar dat Jane's in alle talen over de j-ucas zwijgt.
Zou het kunnen dat de problemen rond de continuiteit van de communicatie niet helemaal op te lossen zijn en dit slechts een proefballonetje is?
Het feit dat ze UAV's besturen vanuit de VS getuigt over de ''maturiteit'' van het syteem. Uiteraard zijn die systemen nog niet echt beproefd omdat de tegenstanders niet of nauwelijks beschikken over moderne technologie. Het Belgische leger beschikt overigens ook over UAV's (B-Hunters) die eventueel omgebouwd kunnen worden tot UCAV's. Als ik me niet vergis hebben ze al tests gedaan in de VS en Israël om dit uit te testen op de Hunter.

http://www.israeli-weapons.com/weapo...er/Hunter.html
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 01:58   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door senator
Er is op dit moment nog geen één F-22 raptor gevechtsklaar, noch een F-35 JSF.
Daarom dat ik zei dat alle huidige jets uit de '80s dateren.
Wel zijn de amerikanen de enigen die intensief bezig zijn met nieuwe technologie.
(OICW, OCSW, M8 carbine, land warrior,...)


En over de kwaliteit van de eurofighter het volgende:
[font=Arial]
[/font]

[font=Arial]En dan hebben we het hier over 1vs1 dogfights. De stealth eigenschappen niet meegerekend. Noch de bijna volautomatische informatiebehandeling door de boordcomputer, noch het volautomatisch delen van informatie tussen verschillende raptors.
Als we de amerikanen willen bijbenen moeten we vroeger opstaan vrees ik.
[/font]
De Amerikanen hebben voor zover ik weet het OICW programma stop gezet. De M8 is de aangepaste versie van de HK G36 uit Duitsland. Land Warrior is het programma voor de modernisering van de Amerikaanse infantrie. De meeste Europese landen hebben vergelijkbare programma's lopen. Felin in Frankrijk, Normans in Noorwegen, Infanterist der Zukunft in Duitsland, etc, etc....

Waar denk je dat het modernste vuurwapen dat vandaag op de markt is ontworpen? Vraag het maar aan Sam Fischer. 8)
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 08:57   #56
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:

de russen zijn steeds innoverend geweest. hun huidig materiaal afrekenen op hetgeen nog in irak stond is dan ook niet op zijn plaats
klopt, bovendien is het meeste Iraakse materiaal verwoest tijdens de oorlogen met Iran en de eerste golfoorlog in 1990.

Citaat:
Als de FSB dezelfde schofterigheid kan en mag tentoonstellen als de KGB tot in de jaren '60,toen de Sovjet-Unie zonder rekening te moeten houden met diplomatieke gevolgen moordde naar hartelust(iedereen was toch 100% pro- of contra,het maakte dus niet uit), dan kan men zelfs een beetje medelijden hebben met de tegenstanders van Moskou....
Dit gebeurt nu ook, maar nog niet in het Westen, wel in Arabische landen. overigens werden er ook al verschillende aanslagen gepleegd op Berezovski in London.

Citaat:
En nu vergeet onze Turkse vriend het vollédige verhaal te vertellen: de 'Afghaanse' mujahideen werden met wapens én troepen gesteund door Iran, kregen hordes Arabische vrijwiliggers binnen en werden zwaar gesponsord door het Westen. Op die manier kan iedereen een oorlog winnen.


niet te vergeten ook en vooral door de VS... dat van Afghanistan een speerpunt maakte om de Koude Oorlog te winnen, met succes overigens.

Citaat:
China kan geen kruisraketten bouwen zoals de Russen en de Amerikanen dat doen. Een simpel voorbeeld van hoe ver de Chinezen staan tov Russen ivm ruimteraketten: de Chinezen gingen pas in 2004 de ruimte in, de Russen waren daar al in de sixties.


klopt, maar ze komen van veel verder en gaan veel sneller vooruit, ze hebben ook veel meer middelen ter beschikking in vergelijking met de Russen. De (moderne, tijdens WOII en ervoor stelde het Chinese leger niets voor) Chinezen werden eigenlijk nog nooit ernstig getest behalve dan misschien in Korea.

Citaat:
Klopt.
Recent hebben Amerikaanse gevechtsvliegtuigen het onderspit moeten delven , in oefeningen dan wel, tegen Indische gevechtstoestellen van Russische makelij..


indrukwekkend, zeker als je weet hoeveel de Amerikanen investeren in hun wapentuig...

tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 09:00   #57
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Jeeezes , dat het corrupt was wist ik maar zo erg, ... En dan mogen wij ons geen zorgen maken over gesmokkeld nucleair materiaal, ...

(Nukes tracken de amerikanen wel met hunne satteliet, maar zo wa afval uit een werf in Moermansk of Vladivostok moet toch zonder problemen aan te geraken zijn... )
da's inderdaad een zwaar probleem, al denk ik dat de nucleaire sites nu wel beter beschermd en in het oog gehouden worden. Enkele jaren geleden was het echt een "explosieve" situatie...
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 09:14   #58
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
'going rate' voor baksheesh zou maar 17$ zijn...

yep, en hun militair apparaat is daar slechts één van de vele slachtoffers van.
Minder, rond de 100 roebel, maar als ze merken dat je speciale waar bij je hebt of je geen geldig paspoort hebt stijgt dat bedrag natuurlijk exponentieel. ook als je met je eigen auto reist en ze zien dat je geld hebt vragen ze veel meer.

Inderdaad, de hele Russische samenleving is daar slachtoffer van, de economie (de olieinkomsten die veelal naar het buitenland verdwijnen), de gezondheidszorg (gratis officieel, maar geen arts zal je behandelen zonder zich eerst van een speciaal "honorarium" verzekerd te hebben). Dat bestond ook wel allemaal in de voormalige sovjet-Unie, maar op een veel kleinere schaal.
Kijk naar het leger, met al hun materiaal, uitstekende inlichtingendiensten en hun reusachtige leger zouden de Tchechenen geen probleem mogen zijn.
Het probleem is nu dat de economie zodanig gekrompen is dat veel Russisch materiaal al jaren niet meer vernieuwd werd, de enige sectoren waar wel vooruitgang wordt gemaakt zijn deze die men aan het buitenland kan verkopen, na olie de voornaamste inkomsten van Rusland.
Er wordt terug geïnvesteerd in defensie, dat jaren verwaarloosd werd door Yeltsin in de jaren '90, niet alleen omwille van Rusland's status en veiligheid maar ook omdat het opbrengt.

vanaf de jaren '30 tot 50' onderging het Russische leger een enorme transformatie van middelmatig slecht bewapend zootje (tijdens WOI had slechts een op de 3 Russische soldaten een vuurwapen) naar een leger een supermacht waardig. In '41 stond het nog niet op punt en wonnen ze vooral door enorme wilskracht en opoffering (meer dan 20 miljoen Russen lieten het leven).

Corruptie is de grootste pest van het hedendaagse Rusland (en de meeste andere ex-Sovjet-republieken behalve Belarus en de
Baltische), een ander probleem is slechte organisatie en slecht betaalde niet gemotiveerde militairen. Maar ik ben er zeker van dat de recente golf van aanslagen iets zal veranderen, de Russen zullen ook de greep op de voormalige Sovjet-republieken versterken en geleidelijk aan de klok terugdraaien en hun trots herwinnen, deze evolutie is nu al enkele jaren duidelijk.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 september 2004 om 09:28.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 09:28   #59
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
In '41 stond het nog niet op punt en wonnen ze vooral door enorme wilskracht en opoffering (meer dan 20 miljoen Russen lieten het leven).
Dat zijn toch niet die 20 miljoen doden waarvoor, volgens kenners, Stalin persoonlijk verantwoordelijk was?

Stalin is precies wel veel te vroeg gestorven...


Waarschijnlijk wel in de top 3
van de grootste terroisten allertijden...

Laatst gewijzigd door Chipie : 11 september 2004 om 09:30.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2004, 10:05   #60
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.120
Standaard

Leer eens uw geschiedenis, dan zul je leren dat die meer dan 20 miljoen doden een rechtstreeks gevolg waren van de Duitse invasie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be