Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 september 2004, 16:45   #1
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard Opmerking over Israël (geen bashing!)

Israël bouwt een muur rond de Westelijke Jordaanoever.
Tegelijkertijd wil Sharon de troepen uit Gaza wegtrekken en de kolonies daar ontmantelen.
Dus enerzijds sluit hij het ene gedeelte af uit schrik voor terrorisme, maar geeft hij een ander gedeelte - minstens even extremistisch - carte blanche?
Je kan, en dat is al meermaals bewezen, terroristen immers niet stoppen met louter grenscontroles.

Het overbevolkte Gaza is al meermaals een goede recruteringsbodem gebleken voor Hamas.

Als ze vanuit de Westbank geen terrorisme meer kunnen plegen, kunnen ze hun basis naar de Gaza verplaatsen.

Aan iedereen: begin nu niet te schelden, racistisch te worden of met anti-semitisme af te komen. Ik maak me gewoon deze bemerking.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 20:04   #2
Tjeerd
Burger
 
Tjeerd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 152
Standaard

Als ik mij niet vergis staat er om de Gazastrook (of alleen bepaalde gedeelten ervan) al een veiligheidshek.
Hoe kunnen terroristen zich dan van de Westbank naar de Gazastrook verplaatsen? Door over twee zwaarbeveiligde hekken te klimmen soms?
Het is dus niet zoals jij denkt, de meeste terroristsche aanslagen vanuit de Gazastrook zijn gericht tegen de Joodse kolonies in de Gazastrook of tegen militairen die die nederzettingen moeten verdedigen. Het terugtrekken uit de Gazastrook is dus slim op twee manieren: enerzijds bespaar je levens (kolonisten en militairen) anderzijds geef je de Palestijnen gebied terug, hetgeen je meer diplomatieke speelruimte geeft.
Tjeerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 20:48   #3
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Dat is zo. Rond Gaza staat een veiligheidshek. Vandaar dat er reeds lange tijd geen moordpartijen vanuit Gaza in Israel zijn gebeurd.

Het probleem dat Israel nog heeft met Gaza is dat er vanuit die streek raketten worden afgevuur op Israelische dorpjes binnen de erkende grenzen van Israel. Een aantal weken geledenis door zo'n raket een kindje gedood die net uit zijn school kwam gewandeld.

Wanneer Israel zich heeft teruggetrokken uit Gaza dan hebben de terroristen daar geen excuses meer om te proberen joden te vermoorden in Israel, waardoor zo'n raketaanval meteen mag worden geïntepreteerd als een oorlogsdaad tegen de staat Israel. En dan is elke luchtaanval op Palestijnse doeleinden ook volgens het Internationaal recht gewoon een daad van zelfverdediging.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 16:57   #4
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjeerd
Als ik mij niet vergis staat er om de Gazastrook (of alleen bepaalde gedeelten ervan) al een veiligheidshek.
Hoe kunnen terroristen zich dan van de Westbank naar de Gazastrook verplaatsen? Door over twee zwaarbeveiligde hekken te klimmen soms?
Het is dus niet zoals jij denkt, de meeste terroristsche aanslagen vanuit de Gazastrook zijn gericht tegen de Joodse kolonies in de Gazastrook of tegen militairen die die nederzettingen moeten verdedigen. Het terugtrekken uit de Gazastrook is dus slim op twee manieren: enerzijds bespaar je levens (kolonisten en militairen) anderzijds geef je de Palestijnen gebied terug, hetgeen je meer diplomatieke speelruimte geeft.
Ah oké, ik wist niet dat er al een hek stond rond Gaza. Het leek me dus erg onlogisch van de Israelische regering.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 15:26   #5
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Israël bouwt een muur rond de Westelijke Jordaanoever.
Tegelijkertijd wil Sharon de troepen uit Gaza wegtrekken en de kolonies daar ontmantelen.
Dus enerzijds sluit hij het ene gedeelte af uit schrik voor terrorisme, maar geeft hij een ander gedeelte - minstens even extremistisch - carte blanche?
Je kan, en dat is al meermaals bewezen, terroristen immers niet stoppen met louter grenscontroles.

Het overbevolkte Gaza is al meermaals een goede recruteringsbodem gebleken voor Hamas.

Als ze vanuit de Westbank geen terrorisme meer kunnen plegen, kunnen ze hun basis naar de Gaza verplaatsen.

Aan iedereen: begin nu niet te schelden, racistisch te worden of met anti-semitisme af te komen. Ik maak me gewoon deze bemerking.
Is simpel rond gaza is er al zo'n muur en die is heel succesvol in het tegenhoudne van terroristen. Probleem was dat er middenin gaza er nog een deel israelies woonde die handevol geld kostte om te beschermen.


En zelfs nu met de israelies daar is gaza al de belangrijkste broeihaard van terrorisme, hamas controleerd zowat het hele gebied.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2004, 15:28   #6
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Wanneer Israel zich heeft teruggetrokken uit Gaza dan hebben de terroristen daar geen excuses meer om te proberen joden te vermoorden in Israel, waardoor zo'n raketaanval meteen mag worden geïntepreteerd als een oorlogsdaad tegen de staat Israel. En dan is elke luchtaanval op Palestijnse doeleinden ook volgens het Internationaal recht gewoon een daad van zelfverdediging.
Zoiets gaat natuurlijk enkel op als gaza dan een aprte staat word, bij mijn weten is dat niet het geval.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be