Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2018, 09:23   #61
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Daar herken ik mezelf goed in. Koken is enkel prettig als het is voor samen op te eten. Als we alle 2 thuis zijn koken wij meestal samen. Aperitiefje erbij, babbelen en ondertussen koken. En ja : boerekost kan ook heerlijk smaken. Vooral in de winter : ne goeie stoemp of hutsepot, of rode kool met braadworst enz.
Dit weekend ga ik boulliesalade maken, veel werk maar o zo lekker met verse frietjes en een lekkere frisse kropsla erbij.
Maar als zij 's avonds moet werken, dan maak ik het mij echt heeel gemakkelijk.
Ik weet het niet maar ik geniet evenveel van m'n wokgerechtjes alleen als met iemand erbij; en euh plaats eens wat fotokes in de freeet! draad ipv hier op te zitten scheppen, we want to see those marvelous meals
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 14:34   #62
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik krijg van kei veel dingen de schijterij dus ik ga nooit uit eten. Te duur ook...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 15:02   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik krijg van kei veel dingen de schijterij dus ik ga nooit uit eten. Te duur ook...
Uit gaan eten is niets voor uitkeringstrekkers en hangmat verslaafden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 15:28   #64
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uit gaan eten is niets voor uitkeringstrekkers en hangmat verslaafden.
Boodschappen doen, daarentegen...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 15:39   #65
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Boodschappen doen, daarentegen...
Soep en gaarkeukens, een kartonnen doos, onder een brug, het leger des heils, een gepikt Delhaize karretje met daarin plastic zakken met je rommel dat is het toekomst perspectief van maatschappelijke parasieten. Niets te maken met ''gaan eten".
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 20:38   #66
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Uit gaan eten is niets voor uitkeringstrekkers en hangmat verslaafden.
Ik ben geen van beiden maar het zegt me totaal niks.
In een ruimte zitten met allemaal onbekenden. Tafeltjes die meestal veel te dicht op elkaar staan geplakt.
Als je geluk hebt is je tafeltje een halve vierkante meter groot. Bedieningen die op zich laten wachten. Met wat pech nog een paar bleitende bengels aan de tafel naast u....of de plaatselijke voetbalploeg die komt eten met als gevolg een hoop getier en geroep. In vele gevallen een gebrek aan personeel of er zijn te veel afwezigen in de keuken zodat je een uur moet wachten alvorens iets op je tafel verschijnt.
Met wat geluk valt de vreet dan nog wat mee.
Wat sowieso altijd dik in orde is is de prijs.
Wel altijd even checken want er gebeuren wel eens fouten bij het afrekenen en uiteraard altijd in hun voordeel.
Een blaadje sla 12 frietjes en een stukje vlees voor de prijs van 26 euro is de normale gang van zaken. Uw frietjes liggen dan wel in zo een leuk mandje. Plezant.
Voor mij is uit eten gaan een verplichting. Een plezier doet men er mij niet mee integendeel.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 20:54   #67
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben geen van beiden maar het zegt me totaal niks.
In een ruimte zitten met allemaal onbekenden. Tafeltjes die meestal veel te dicht op elkaar staan geplakt.
Als je geluk hebt is je tafeltje een halve vierkante meter groot. Bedieningen die op zich laten wachten. Met wat pech nog een paar bleitende bengels aan de tafel naast u....of de plaatselijke voetbalploeg die komt eten met als gevolg een hoop getier en geroep. In vele gevallen een gebrek aan personeel of er zijn te veel afwezigen in de keuken zodat je een uur moet wachten alvorens iets op je tafel verschijnt.
Met wat geluk valt de vreet dan nog wat mee.
Wat sowieso altijd dik in orde is is de prijs.
Wel altijd even checken want er gebeuren wel eens fouten bij het afrekenen en uiteraard altijd in hun voordeel.
Een blaadje sla 12 frietjes en een stukje vlees voor de prijs van 26 euro is de normale gang van zaken. Uw frietjes liggen dan wel in zo een leuk mandje. Plezant.
Voor mij is uit eten gaan een verplichting. Een plezier doet men er mij niet mee integendeel.
Well said
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2018, 21:42   #68
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ben geen van beiden maar het zegt me totaal niks.
In een ruimte zitten met allemaal onbekenden. Tafeltjes die meestal veel te dicht op elkaar staan geplakt.
Als je geluk hebt is je tafeltje een halve vierkante meter groot. Bedieningen die op zich laten wachten. Met wat pech nog een paar bleitende bengels aan de tafel naast u....of de plaatselijke voetbalploeg die komt eten met als gevolg een hoop getier en geroep. In vele gevallen een gebrek aan personeel of er zijn te veel afwezigen in de keuken zodat je een uur moet wachten alvorens iets op je tafel verschijnt.

Met wat geluk valt de vreet dan nog wat mee.
Wat sowieso altijd dik in orde is is de prijs.
Wel altijd even checken want er gebeuren wel eens fouten bij het afrekenen en uiteraard altijd in hun voordeel.
Een blaadje sla 12 frietjes en een stukje vlees voor de prijs van 26 euro is de normale gang van zaken. Uw frietjes liggen dan wel in zo een leuk mandje. Plezant.
Voor mij is uit eten gaan een verplichting. Een plezier doet men er mij niet mee integendeel.
Doe dat maal 4 of 5 en ge hebt geen last meer van deze dingen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 25 mei 2018 om 21:43.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 03:09   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doe dat maal 4 of 5 en ge hebt geen last meer van deze dingen.
Je moet echt niet duurder gaan om een rustig en snelwerkend restaurant te vinden.
Je moet natuurlijk niet naar de eethuisjes gaan, want daar heb je inderdaad wel last van idioten en personeelsgebruik.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 03:55   #70
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Soep en gaarkeukens, een kartonnen doos, onder een brug, het leger des heils, een gepikt Delhaize karretje met daarin plastic zakken met je rommel dat is het toekomst perspectief van maatschappelijke parasieten. Niets te maken met ''gaan eten".
Jaloerse kutpraat.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2018, 12:34   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doe dat maal 4 of 5 en ge hebt geen last meer van deze dingen.
Zou kunnen. Echter is de kans dat je met honger naar buiten komt minstens ook maal 4.

Maar mij niet gelaten. Als jij graag 100 euro geeft voor dat blaadje sla en die 7 frietjes up to you.

Ik moet ook altijd lachen als ik zo een kok 23 soorten ingrediënten in een pot zie gooien en dat vermengt met 14 soorten kruiden. Ik vraag me af hoeveel smaakpapillen een mens al zou hebben

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 mei 2018 om 12:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 03:06   #72
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doe dat maal 4 of 5 en ge hebt geen last meer van deze dingen.
Die groep heeft daar de middelen niet voor.
Maar er zijn goedkope alternatieven aanwezig dit weekend voor hen met heimwee naar hun goeie ouwe tijd. (leedieboys niet gegarandeerd beschikbaar):
Citaat:
ANTWERPEN - Dit weekend vindt op de Groenplaats het kleurrijk Amazing Thai Weekend plaats. Je kan er het hele weekend genieten van alles wat Thailand te bieden heeft. Meer dan 70 standhouders zorgen voor alles op cultureel en culinair vlak. Thaise dans,muziek, Muay Thai, de kunst van het fruitsnijden, het komt allemaal aan bod.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 03:42   #73
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.286
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou kunnen. Echter is de kans dat je met honger naar buiten komt minstens ook maal 4.

Maar mij niet gelaten. Als jij graag 100 euro geeft voor dat blaadje sla en die 7 frietjes up to you.
'k Weet niet waar u het laatst op restaurant bent geweest, maar als ik de laatste rekening van ons restaurantbezoek *5 doe, dan kom ik er niet met €100 pp
Citaat:
Ik moet ook altijd lachen als ik zo een kok 23 soorten ingrediënten in een pot zie gooien en dat vermengt met 14 soorten kruiden. Ik vraag me af hoeveel smaakpapillen een mens al zou hebben
Nen Brusselse wafel van't kraam op den hoek, da's toch ook niet slecht.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 27 mei 2018 om 03:42.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 09:44   #74
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Blanken hebben weinig kaas gegeten als het op lekker & niet duur eten aankomt; de meesten denken dan ook meteen dat duur=beter; Welnu, ik heb altijd al gezegd dat de beste keuken (daarmee bedoel ik de algemene eetcultuur dus zowel alledaagse gerechtjes als het fancy gedoe) in Azië ligt. Wanneer ik bvb naar foodies kijk op yt dan wordt dit enkel maar meer bevestigd, komt erbij dat ik zelf in die contreien geweest ben en weet heb dat het geen komedie is als ze het over dergelijk lekker eten in een nochtans simpel eettentje/restaurantje enz. hebben.

Mijn favoriet in deze is dan ook Mark Wiens, ik heb letterlijk zitten watertanden toen ie dit restaurant in de Philippines aanprees alsook z'n etentjes op de vele Thaise marktjes, it's just too amazing wat ze daar allemaal voor lekkers te bieden hebben zonder dat het je bij wijze van spreken veel kost. Dus tja, just face it, de so-called bourgondische Belgen zijn dat enkel in naam, hun dagelijkse kost kan dan wel smaken daar niet van maar hun algemene eetcultuur valt toch wel in het niets vergeleken met andere delen van de wereld -meer bepaald Asia.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 09:53   #75
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Blanken hebben weinig kaas gegeten als het op lekker & niet duur eten aankomt; de meesten denken dan ook meteen dat duur=beter; Welnu, ik heb altijd al gezegd dat de beste keuken (daarmee bedoel ik de algemene eetcultuur dus zowel alledaagse gerechtjes als het fancy gedoe) in Azië ligt. Wanneer ik bvb naar foodies kijk op yt dan wordt dit enkel maar meer bevestigd, komt erbij dat ik zelf in die contreien geweest ben en weet heb dat het geen komedie is als ze het over dergelijk lekker eten in een nochtans simpel eettentje/restaurantje enz. hebben.

Mijn favoriet in deze is dan ook Mark Wiens, ik heb letterlijk zitten watertanden toen ie dit restaurant in de Philippines aanprees alsook z'n etentjes op de vele Thaise marktjes, it's just too amazing wat ze daar allemaal voor lekkers te bieden hebben zonder dat het je bij wijze van spreken veel kost. Dus tja, just face it, de so-called bourgondische Belgen zijn dat enkel in naam, hun dagelijkse kost kan dan wel smaken daar niet van maar hun algemene eetcultuur valt toch wel in het niets vergeleken met andere delen van de wereld -meer bepaald Asia.
Onzin. In elk Italiaans dorpje of stad vind je wel een trattoria waar je voor een lage prijs fantastisch kan eten. Er is geen enorme menukaart, maar enkele gerechten van de dag.

En een stuk gevarieerder dan in Azië.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 10:18   #76
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Onzin. In elk Italiaans dorpje of stad vind je wel een trattoria waar je voor een lage prijs fantastisch kan eten. Er is geen enorme menukaart, maar enkele gerechten van de dag.
Ik ontken niet dat er regionale verschillen zijn maar euh had men het hier niet hoofdzakelijk over de zogezegde duurdere eetgelegenheden die volgens sommigen beter zouden zijn in termen van food appreciation..... ?

Citaat:
En een stuk gevarieerder dan in Azië.
Nou, nee.....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 10:22   #77
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Blanken hebben weinig kaas gegeten als het op lekker & niet duur eten aankomt; de meesten denken dan ook meteen dat duur=beter; Welnu, ik heb altijd al gezegd dat de beste keuken (daarmee bedoel ik de algemene eetcultuur dus zowel alledaagse gerechtjes als het fancy gedoe) in Azië ligt. Wanneer ik bvb naar foodies kijk op yt dan wordt dit enkel maar meer bevestigd, komt erbij dat ik zelf in die contreien geweest ben en weet heb dat het geen komedie is als ze het over dergelijk lekker eten in een nochtans simpel eettentje/restaurantje enz. hebben.

Mijn favoriet in deze is dan ook Mark Wiens, ik heb letterlijk zitten watertanden toen ie dit restaurant in de Philippines aanprees alsook z'n etentjes op de vele Thaise marktjes, it's just too amazing wat ze daar allemaal voor lekkers te bieden hebben zonder dat het je bij wijze van spreken veel kost. Dus tja, just face it, de so-called bourgondische Belgen zijn dat enkel in naam, hun dagelijkse kost kan dan wel smaken daar niet van maar hun algemene eetcultuur valt toch wel in het niets vergeleken met andere delen van de wereld -meer bepaald Asia.
Meiske toch, ge kent er de Schoof zijn kloten van.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 10:26   #78
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik ontken niet dat er regionale verschillen zijn maar euh had men het hier niet hoofdzakelijk over de zogezegde duurdere eetgelegenheden die volgens sommigen beter zouden zijn in termen van food appreciation..... ?



Nou, nee.....
Je kan in Azië toch ook sjiek en duur gaan eten?

En ik denk dat de variatie in Europa groter is. Van Noorwegen tot Sicilië en van Ierland tot Rusland. Je gaat in een supermarkt trouwens wel een afdeling "asian food" vinden maar geen "european food". Omdat ons continent zo'n uiteenlopende smaken en gerechten kent.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 10:29   #79
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Meiske toch, ge kent er de Schoof zijn kloten van.
En jij wel zeker...

Listen de gemiddelde 'Belg' eet nu eenmaal bland (flets) en niet al teveel om over naar huis te schrijven; de kwaliteit van de gemiddelde aziatische maaltijd daarentegen....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2018, 10:33   #80
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je kan in Azië toch ook sjiek en duur gaan eten?

En ik denk dat de variatie in Europa groter is. Van Noorwegen tot Sicilië en van Ierland tot Rusland. Je gaat in een supermarkt trouwens wel een afdeling "asian food" vinden maar geen "european food". Omdat ons continent zo'n uiteenlopende smaken en gerechten kent.
Over smaken & geuren valt niet te twisten, maar je gaat voorbij aan wat ik probeer dits te maken namely dat de gemiddelde Europeaan geen keukenprins/prinses is en het gebruik van kruiden in deze contreien eerder beperkt is tot peper & zout. In Azië kookt nagenoeg iedereen wel dagelijks (én een stuk lekkerder/smakelijker), just saying.

Ps 'iedereen' is wat overdreven, maar you get the picture: de algemene eetcultuur is er in het algemeen kwalitatief 'beter'.

Laatst gewijzigd door bembem : 27 mei 2018 om 10:37.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be