Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2002, 14:32   #1
Esceha
Burger
 
Esceha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2002
Locatie: Wat vroeger Nederland(s) was
Berichten: 175
Standaard

Mij toegezonden via e-mail
Cor Schorel.
=

Bron: http://kafka.antifa.net/smit.michiel.htm

(Integraal citaat)
Leefbaar Rotterdam raadslid Michiel Smit: "Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger!"

Op 6 maart schudt Rotterdam op zijn grondvesten. Pim Fortuyns Leefbaar Rotterdam haalt bijna 35 procent van de stemmen en komt met zeventien personen in de Rotterdamse raad. De kersverse raadsleden hebben enkele overeenkomsten, maar ook grote onderlinge verschillen. De opmerkelijkste figuur naast Fortuyn is zonder meer fractiesecretaris Michiel Jorg Smit. Smit braakt sinds zijn installatie een niet aflatende stroom vreemdelingenhaat uit. Hij is daarmee meer dan een typische representant van Fortuyns anti-vreemdelingenretoriek. Michiel Smit slaat een brug van extreem-rechts naar het fortuynisme.

Na zijn installatie op 15 maart laat Smit er weinig gras over groeien. Drie dagen later stelt hij zijn eerste schriftelijke vragen over problemen met drugsdealers. Een maand later keert hij zich in een open brief aan een Rotterdamse woningbouwvereniging tegen het huisvesten van uitgeprocedeerde asielzoekers: "Illegalen worden in één adem genoemd met studenten en werkende jongeren. Dit is in mijn ogen een grof schandaal. Uw prioriteit zou moeten liggen bij de laatste twee groepen, die veel moeite hebben om woonruimte in de stad te vinden. Woonruimte verstrekken aan illegaal in Rotterdam verblijvende mensen zorgt ervoor dat er minder woningen overblijven voor de andere groepen, die deze woningen dolgraag zouden willen hebben."

Vervolgens bemoeit Smit zich met een incident in Eindhoven. Daar werden twee meisjes in een zwembad aangerand door een aantal jeugdige spelers van de Rotterdamse voetbalclub Sparta. Hij stelt hierover vragen in de raad en schrijft een boze brief aan Sparta. Waarom hij dit incident eruit pikt zegt hij hier niet, maar vertelt hij wel op een Internet-forum: "Het wordt stil gezwegen, terwijl normaal al een verkeerd petje op al een royement als lid van Sparta betekend. Heb foto en namen van de daders: allen allochtoon, 6 van 15, 1 van 13, zijn trots op daad, scheppen erover op. (.....Noot van Cor Schorel: Zie ook mijn artikel Acht turken "verrijken onze cultuur.....)
Schandalig dat er niets gebeurd! Heb die foto van iemand gekregen. Hebben afgesproken dat we daar even mee wachten. En ik houd me aan mijn woord tegenover hem. Die jongens hun voetbalcarriere moet over zijn, laat dat
duidelijk zijn. Anders krijgen we in de toekomst nog meer Seedorfjes en Kluivertjes. Foto verspreiden heb ik als troef in handen."

In juni laat Smit zich van zijn "lollige" kant zien. Hij stelt vragen aan het college van B&W over het "jeugdvakantie paspoort 2002" met tips voor de zomervakantie. Tot Smits ergernis staan er echter ook vertalingen in het Arabisch, Turks en Portugees in en vraagt hij onder andere waarom er geen Chinese vertaling aanwezig is.

Weer een maand later vraagt Smit het college het hemd van het lijf over radicale Imams in Rotterdam. Zo pleit hij onder andere voor het invoeren van Nederlands of Fries in Moskeeën in Nederland en Vlaanderen: "In Nederland is de officiële taal Nederlands, de tweede taal is
Fries. De preken van de imams moeten daarom in het Nederlands of in 't Fries. Dit raakt direct onze onderwijs- en cultuur-politiek in Rotterdam, Nederland en België (Vlaanderen)."

Afgelopen maand pleitte Smit tenslotte voor het uitzetten van een aantal Somaliërs die een zwangere vrouw hebben mishandeld. Hij schreef hierover een brief aan minister Nawijn: Deze groep mensen maakt misbruik van de gastvrijheid die ons land hen biedt. Bent U het met ons eens dat ook deze groep voor remigratie in aanmerking moet komen?"[/i]
(Einde citaat)
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be