Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Rechts
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Rechts Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond rechtse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 mei 2007, 23:29   #21
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Een vraagje. Op welke manier willen jullie in concreto een bewind in Vlaanderen en op termijn in heel Europa dat een echt identitair (volks)nationalistisch beleid kan voeren ?

Is dat via een politieke partij, via milities, via politieke bewegingen die een vormende functie hebben, een combinatie dan deze ?

Graag een concreet voorstel.

Met nationaal solidaristische groet

Max
We moeten deze wijze woorden van Nietzsche als uitgangspunt nemen: "De wereld draait niet om hen die lawaai maken, maar om hen die in - alle stilte - nieuwe waarden scheppen".

Dat uitgangspunt - onze nieuwe waarden - moet worden gekoppeld aan de marxistisch-gramscistische praktijk die uitgaat van het onderscheid tussen burgerlijke en politieke maatschappij. Het komt er dus op aan de burgerlijke maatschappij te veroveren en te veranderen. Al haar axioma's moeten radicaal worden verworpen. Zoiets is natuurlijk oneindig veel moeilijker dan vluchtige electorale succes behalen. Nochtans is elk politiek streven vergeefs zonder een metapolitieke basis.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 20 mei 2007 om 23:32.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2007, 23:31   #22
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Haider & Le Pen hebben zich toch als enigen tegen de Atlantische "jeanetten-rechts"-tendens geweerd? Waarom reken je Haider bij de Zionisten?
Dat geldt alleen voor Le Pen.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 20 mei 2007 om 23:53.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 08:47   #23
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Dat uitgangspunt - onze nieuwe waarden - moet worden gekoppeld aan de marxistisch-gramscistische praktijk die uitgaat van het onderscheid tussen burgerlijke en politieke maatschappij. Het komt er dus op aan de burgerlijke maatschappij te veroveren en te veranderen. Al haar axioma's moeten radicaal worden verworpen. Zoiets is natuurlijk oneindig veel moeilijker dan vluchtige electorale succes behalen. Nochtans is elk politiek streven vergeefs zonder een metapolitieke basis.
Hoe doe je dat in de praktijk? Je eigen commune starten? Pamfletjes verdelen? Een internetwebsite beginnen? .....
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 15:10   #24
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Hoe doe je dat in de praktijk? Je eigen commune starten? Pamfletjes verdelen? Een internetwebsite beginnen? .....
Iedereen verwacht hier blijkbaar kant-en-klare oplossingen, maar zo werkt het helemaal niet. Dat op zich is al een partijpolitieke redenering. Zoiets moet groeien en rijpen uit verschillende inzichten. Neen, wat ik concreet verwacht, is dat de Vlaming zijn bekrompenheid - en laat duidelijk zijn: het Vlaams-nationalisme is daarvan de exponent - achter zich laat. Er moet in deze aanvangsfase veel gelezen en vertaald worden, zoals ook Wies Moens en Joris Van Severen dat destijds al inzagen.

"Wij" - die kleine minderheid - moeten ons ervan bewust worden dat we een nieuwe pionierstijd aan het beleven zijn. De neergang van het partijpolitieke nationalisme is begonnen. Misschien nog niet onmiddellijk op electoraal vlak, maar zeker op ideologisch.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 15:40   #25
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Iedereen verwacht hier blijkbaar kant-en-klare oplossingen, maar zo werkt het helemaal niet. Dat op zich is al een partijpolitieke redenering. Zoiets moet groeien en rijpen uit verschillende inzichten.
Uiteraard. We kunnen echter niet hopen dat alles vanzelf gebeurt. In tegendeel, als we willen dat er iets gebeurt, moeten we zelf het heft in handen nemen. Het is gewoon de vraag hoe we dit concreet zouden moeten aanpakken, omdat ik in bestaande initiatieven niet bepaald veel hoop zie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Neen, wat ik concreet verwacht, is dat de Vlaming zijn bekrompenheid - en laat duidelijk zijn: het Vlaams-nationalisme is daarvan de exponent - achter zich laat. Er moet in deze aanvangsfase veel gelezen en vertaald worden, zoals ook Wies Moens en Joris Van Severen dat destijds al inzagen. "Wij" - die kleine minderheid - moeten ons ervan bewust worden dat we een nieuwe pionierstijd aan het beleven zijn. De neergang van het partijpolitieke nationalisme is begonnen. Misschien nog niet onmiddellijk op electoraal vlak, maar zeker op ideologisch.
Ook volledig mee akkoord. De vraag is gewoon hoe wij, als in quantiteit onbetekenende minderheid dit proces in de positieve richting kunnen bijsturen voordat het systeem er een abrupt einde aan maakt. De vraag is gewoon hoe wij, als in quantiteit onbetekenende minderheid dit proces in de positieve richting kunnen bijsturen voordat het systeem er een abrupt einde aan maakt. Wij mogen misschien wel de juiste literatuur lezen, maar zolang de gemiddelde Vlaams-nationalist braafjes de woorden van Annemans na-zegt zonder enig idee te hebben van waar hij nu precies voor staat, zie ik de toekomst maar somber in.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 15:59   #26
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Niets weerhoudt ons ervan om vrij te zijn en te doen wat we moeten doen. Geen meerderheid, geen wet, geen democratie zal ons tegenhouden. Als we onze ideeën niet rechtuit kunnen uitdrukken, dan moeten we de schuld daarvoor niet zozeer bij de vijand zoeken - zelfs al bedient die zich van totalitaire technieken - maar wel bij onszelf of onze ideeën. Niets weerhoudt ons ervan een "profeet" in onze directe omgeving te zijn.

En laat ons eerlijk zijn: de grootste idealisten vindt men tegenwoordig ter linkerzijde. Het cliché van de rechterzijde die zich bedreigd en verbitterd voelt en die reactief, reactionair tot zelfs ronduit cynisch is, bevat toch véél waarheid. Moeten we dus onze tijd nog langer verspillen aan die oude of nieuwe (liberale) rechterzijde?
De doorsnee Vlaams-nationalist heeft - en dat is geen nieuw verschijnsel - nooit een ideologie gehad. Zoals het Vlaams-nationalisme vroeger uit conformisme katholiek was, is het nu liberaal of zelfs beide tegelijk... Alles wat vroeger mooi en groots en waardevol was, is verworden tot steriel ritualisme. Of het nu gaat om de "rituelen" van de "oud-rechtse" Vlaams-nationalist, de "oud-rechtse" (gewoonte)katholiek of de "nieuw-rechtse" heiden, allemaal stellen ze zich tevreden met het meest inhoudloze en het meest oppervlakkige. Er is geen sprake meer van enig inzicht, geloof of kennis, maar alleen nog van het conformisme en het ritualisme van de kudde.

Maar niet getreurd, er is beterschap op komst.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 21 mei 2007 om 16:03.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 16:30   #27
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Uiteraard. We kunnen echter niet hopen dat alles vanzelf gebeurt. In tegendeel, als we willen dat er iets gebeurt, moeten we zelf het heft in handen nemen. Het is gewoon de vraag hoe we dit concreet zouden moeten aanpakken, omdat ik in bestaande initiatieven niet bepaald veel hoop zie.
Het is ook absoluut nodig om in goed contact te blijven met de meest diverse initiatieven, om te polsen naar wat er leeft en om de beste elementen mee te krijgen.

Citaat:
Ook volledig mee akkoord. De vraag is gewoon hoe wij, als in quantiteit onbetekenende minderheid dit proces in de positieve richting kunnen bijsturen voordat het systeem er een abrupt einde aan maakt. De vraag is gewoon hoe wij, als in quantiteit onbetekenende minderheid dit proces in de positieve richting kunnen bijsturen voordat het systeem er een abrupt einde aan maakt. Wij mogen misschien wel de juiste literatuur lezen, maar zolang de gemiddelde Vlaams-nationalist braafjes de woorden van Annemans na-zegt zonder enig idee te hebben van waar hij nu precies voor staat, zie ik de toekomst maar somber in.
Ik denk dat de "kwaliteit" en de "superioriteit" van een idee uiteindelijk elke numerieke inferioriteit zal overwinnen. Een korte stand van zaken leert ons echter dat we nog nergens staan in Vlaanderen.

Het "eigen grote gelijk" en de "wil van de meerderheid" hebben we niet, indien we dat al zouden willen. De enige reden waarom de (vormloze) massa moet worden veroverd, is om haar te vernietigen. De grauwe massa moet worden vervangen door een veelheid van gemeenschappen (en waarom niet binnen één ordentelijk staatsverband?). Om maar te zeggen dat de massa mij niet zo interesseert. Zij is maar een passieve macht.

Laatst gewijzigd door Volksstormer : 21 mei 2007 om 16:44.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2007, 23:18   #28
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Dat geldt alleen voor Le Pen.
en wat zeg je dan hierover? toch niet zeer atlantisch-zionistisch of?

http://www.islamonline.net/English/N...rticle27.shtml
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 09:55   #29
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Niets weerhoudt ons ervan een "profeet" in onze directe omgeving te zijn.
Jij probeert dat. Ik probeer dat. Met zijn tweeën komen we er echter niet, tenzij we - zoals ik al eerder voorstelde - een denktank oprichten en onze krachten bundelen. Hoe dan ook, hebben we op termijn vers bloed nodig.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
En laat ons eerlijk zijn: de grootste idealisten vindt men tegenwoordig ter linkerzijde. Het cliché van de rechterzijde die zich bedreigd en verbitterd voelt en die reactief, reactionair tot zelfs ronduit cynisch is, bevat toch véél waarheid. Moeten we dus onze tijd nog langer verspillen aan die oude of nieuwe (liberale) rechterzijde?
De grootste idealisten ben ik tegengekomen aan "rechterzijde". De meeste idealisten vind je echter aan de "linkerzijde".

Hoe dan ook, heb je gelijk als je zegt dat we moeten proberen om de "linkse" idealisten weg te plukken, wat je hier lijkt te impliceren. Omwille dan de desinformatie en de haat aan linkse zijde, is dat echter allesbehalve vanzelfsprekend. Ook hier komen dus weeral praktische bezwaren naar boven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
De doorsnee Vlaams-nationalist heeft - en dat is geen nieuw verschijnsel - nooit een ideologie gehad. Zoals het Vlaams-nationalisme vroeger uit conformisme katholiek was, is het nu liberaal of zelfs beide tegelijk... Alles wat vroeger mooi en groots en waardevol was, is verworden tot steriel ritualisme. Of het nu gaat om de "rituelen" van de "oud-rechtse" Vlaams-nationalist, de "oud-rechtse" (gewoonte)katholiek of de "nieuw-rechtse" heiden, allemaal stellen ze zich tevreden met het meest inhoudloze en het meest oppervlakkige. Er is geen sprake meer van enig inzicht, geloof of kennis, maar alleen nog van het conformisme en het ritualisme van de kudde.
Ik vrees dat je hierin gelijk hebt. Mijn observaties leiden tot dezelfde conclusie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Maar niet getreurd, er is beterschap op komst.
Ik hoop het, al merk ik daar bitter weinig van.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het "eigen grote gelijk" en de "wil van de meerderheid" hebben we niet, indien we dat al zouden willen. De enige reden waarom de (vormloze) massa moet worden veroverd, is om haar te vernietigen. De grauwe massa moet worden vervangen door een veelheid van gemeenschappen (en waarom niet binnen één ordentelijk staatsverband?). Om maar te zeggen dat de massa mij niet zo interesseert. Zij is maar een passieve macht.
Het is misschien maar een passieve macht, maar zonder de steun van de massa is de kans op het slagen van een revolutie (zelfs een geweldloze gedachtenevolutie) onmogelijk. Daar ligt dan ook het grootste struikelblok, vermits de massa te gehecht is aan haar materialistische leventje om dit op te geven voor een groter ideaal. Enkel door hen te raken in hun materialistisch welzijn, hebben we ook maar een kans op slagen! De Turner Diaries is één van de weinige relatief recente boeken waar dit feit erkend wordt.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 14:47   #30
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
en wat zeg je dan hierover? toch niet zeer atlantisch-zionistisch of?

http://www.islamonline.net/English/N...rticle27.shtml
"We don't know in which capacity Haider is in Baghdad," Austrian foreign ministry spokesman Harald Guenther said earlier. "He has not told us if he went there as governor of Carinthia, or if he is on a private trip."


His political allies said he was undertaking "mediation in favor of Israel" with the Iraqi leadership, but Israeli diplomats were perplexed at the claim.


Ik weet het evenmin. Maar zes jaar later kunnen we - denk ik - wel stellen dat we de echte Haider hebben leren kennen als een politieke opportunist.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 15:06   #31
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Het is misschien maar een passieve macht, maar zonder de steun van de massa is de kans op het slagen van een revolutie (zelfs een geweldloze gedachtenevolutie) onmogelijk. Daar ligt dan ook het grootste struikelblok, vermits de massa te gehecht is aan haar materialistische leventje om dit op te geven voor een groter ideaal. Enkel door hen te raken in hun materialistisch welzijn, hebben we ook maar een kans op slagen! De Turner Diaries is één van de weinige relatief recente boeken waar dit feit erkend wordt.
Let op met dergelijke verwijzingen... Die literatuur lijkt mij alleen maar goed om potentiële opposanten mee te laten ontsporen. Het doet mij denken aan The Anarchist Cookbook, waaraan al menige would-be anarchist zich verbrand heeft (letterlijk én figuurlijk!).

Ik heb een hartsgrondige afkeer van alles wat uit de JewSA komt overgewaaid. Ook het artificiële White nationalism.

Amerikaanse "cultuurproducten" zijn niet bevorderlijk voor een Nieuwe Cultuur* in Europa.
*Nieuwe Cultuur is de enige juiste benaming voor wat Nieuw Rechts of Nouvelle Droite wordt genoemd.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 15:27   #32
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Let op met dergelijke verwijzingen... Die literatuur lijkt mij alleen maar goed om potentiële opposanten mee te laten ontsporen. Het doet mij denken aan The Anarchist Cookbook, waaraan al menige would-be anarchist zich verbrand heeft (letterlijk én figuurlijk!).
De Turner Diaries zijn niet echt bepaald de geschikte literatuur voor nieuwkomers in de identitaire strijd, maar wel zeer interessant voor diegenen met al een zekere achtergrond. De reden waarom de literatuur voor nieuwkomers niet geschikt is, is omdat Pierce de zwarten en joden nogal stereotiep neerzet en dat hij soms geweld lijkt te verheerlijken, wat in zekere mate het klassieke stereotype van de blanke nationalist bevestigt. Aan de andere kant bevat het boek heel wat praktische tips en filosofische hoogstandjes die het boek absoluut de moeite waard maakt wanneer je doorheen de stereotype afbeelding van andersrassigen en de soms choquerende gewelddadige passages kunt kijken. Het boek is dus een mes dat aan twee kanten snijdt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Ik heb een hartsgrondige afkeer van alles wat uit de JewSA komt overgewaaid. Ook het artificiële White nationalism.

Amerikaanse "cultuurproducten" zijn niet bevorderlijk voor een Nieuwe Cultuur* in Europa.
Mensen als George Lincoln Rockwell, William Pierce of David Duke kan ik best wel smaken, maar over het algemeen is de VS inderdaad vooral het voorbeeld van hoe het niet moet

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
*Nieuwe Cultuur is de enige juiste benaming voor wat Nieuw Rechts of Nouvelle Droite wordt genoemd.
De titel New Culture, New Right zal O'Meara dan ook niet toevallig gekozen hebben
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 17:02   #33
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Eindelijk nog eens een goede daad van de AIVD:

In de tijd dat PVV-leider Geert Wilders nog VVD-Kamerlid was, is hij jarenlang geschaduwd door inlichtingendienst AIVD.

De AIVD hield Wilders in de gaten bij bezoeken die hij bracht aan de Israëlische ambassade in Den Haag. De inlichtingendienst registreerde zijn gangen naar de ambassade en legde de duur van deze bezoeken vast.

De AIVD vermoedt dat Wilders instructies krijgt van de Israëlische diplomaten over zijn werk in de Tweede Kamer. ‘Het frustreerde hen enorm dat zij niet konden achterhalen wat er binnen het ambassadegebouw werd besproken. Eigenlijk wilden ze om die reden afluisterapparatuur plaatsen, maar dat is in de Israëlische ambassade onmogelijk,’ aldus een bron tegen De Telegraaf.

Wilders is woedend. ‘Het is een grof schandaal dat de geheime dienst een politicus tijdens zijn normale werkzaamheden volgt en in de gaten houdt,’ zegt Wilders.

‘Ik wil weten welke ministers hiervan op de hoogte waren, want in dat geval hebben zij een groot politiek probleem,’ aldus de PVV-leider, die heeft gezegd dat de bezoeken te maken hadden met zijn werk voor de VVD-fractie. Ook de Israëlische ambassade laat weten dat de contacten met Wilders behoorden tot ‘het legitieme werk van een diplomatieke vertegenwoordiging’. De AIVD weigerde commentaar te geven.


http://vl.altermedia.info/de-nederla...html#more-7751
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 09:15   #34
Vaandeldrager
Schepen
 
Vaandeldrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Nederland-Vlaanderen
Berichten: 498
Standaard

Naar een rechtse lente

Door Erik van Goor


Het rechtse landschap maakt allesbehalve vrolijk. In de ogen van een rechts mens is “de ruimte op rechts” een groot gapend gat. De leegte is beklemmend en er is geen enkel signaal dat dit ooit anders zal worden. De stompzinnigheid wordt met de dag groter, het venijn giftiger en de decadentie schrijnender. Het landschap van rechts denken, schrijven en opereren is onverwoestbaar leeg. Rechts is dood. Want de wereld is dood. Om met Heidegger te spreken: “Alleen een godet kan ons nog redden.”
Naarmate de oorlogsstemming toeneemt richting de islam, wordt steeds duidelijker dat “rechts” niets meer is dan de optelsom van ultralinks en islamhaat. De dood van westerse militairen in Afghanistan, de mislukte bomaanslagen in Groot-Brittannië en de uitspraken van imams in eigen land, wakkeren het vuur van haat hoger en hoger. “Rechtse” blogs als Elsevier.nl, Nederkrant en HetVrijeVolk.com staan vol met uitspraken in de trant van: “Het Salafisme moet uitgeroeid worden”. “Iran moet worden gebombardeerd”. “De woestijncultuur moet eraan geloven.” Kortweg gezegd: het “islamofascisme” met een halt worden toegeroepen. Met een regen van vrije woorden en vrije bommen.
Zonder verstand, zonder joie de vivre, zonder humor en zonder fatsoen (vooral dit laatste) bestookt men alles wat beweegt, binnen en buiten het kamp, met geschimp en geschater. Gerenommeerde journalisten als Leon de Winter, ‘deftige’ (nou ja, deftige…) hoogleraren als Afshin Ellian en Hans Jansen razen met hun giertanks door de vaderlandse beemden, akkers en rozenperkjes. Dit alles aangevuld met een horde anonieme bloggers, haatliefdezaaiers, gefrustreerde homoseksuelen en ander volk wat te lang in Amsterdam Oud-West heeft gewoond.
Het ontwortelde en nihilistische “rechts” heeft bezit genomen van de ooit zo statige monumenten van rechts levensbesef en heeft de ernst verdreven. Alles wat “rechts” beetpakt, blijkt of dood te zijn, of wordt alsnog doodgeknepen. De historie leeft niet meer voor “rechts”, maar is hoogstens een grabbelton om de liberale status quo mee op te tuigen. Het christendom, de klassieken, hoogstens worden er wat politieke en culturele clichés aan ontleend. Orde, natuurwet, traditie zijn niet in tel, alleen wanneer de melancholie in een onbewaakt moment bezit neemt van de “rechtse” opinieleiders komen de Antoine Bodars, Benno Barnards en anderen de kolommen volzwammen met opgelepelde wijsheden uit een voorbij verleden.
Het gebrek aan decorum is echter het meest in het oog springende van “rechts”. Het boerse onbenul van Rita Verdonk, de stramme benadering van Wilders richting zijn tegenstanders, maar ook de volstrekte onwetenschappelijke optreden van iemand als prof. Hans Jansen, waarvan het me niet zou verbazen dat hij de zogenaamde imam, dr. Abd Al Ghaffar Al Firsani, is die keer op keer in het opinieweekblad Opinio zijn (allesbehalve) ludieke fatwa’s uitspreekt.
Het is vooral dit laatste blad wat in het oog springt als bron van teleurstelling. Bij de start profileerde men zich als de stem van “fatsoenlijk rechts”; een denken dat niet overhelt naar populisme, radicalisme en bovendien een denken dat aandacht heeft voor cultuur, filosofie en diepergravende essays. De buitenkant was slechts schijn. Of misschien ook niet. De eenzijdigheid van een Elsevier wordt door Opinio niet gecorrigeerd, alleen brengt men verdieping aan, aan de stokpaardjes van “Elsevier-rechts” Nederland. Dus manifesteert men zich bij tijd en wijle als broeinest van oorlogstaal en gedweep met de sterke staat. Is het het medium dat deformeert? Zijn het de overdreven hooggespannen verwachtingen die ze de das omdoen? Het gebrek aan voorbereiding? Of wordt met de komst van een zogenaamd “conservatief” blad juist de deformatie van het rechtse denken des te duidelijker? Wanneer het gajes vuilspuit, kijkt niemand daar van op. Maar als gerenommeerde heren van stand ditzelfde doen, maar dan in mooiere woorden, dan is er iets aan de hand.
De met regelmaat terugkerende islambashing in dit blad, die geen ruimte overlaat voor tegengeluiden, wordt versterkt met oproepen tot meer bevoegdheden voor geheime diensten door Hans Jansen en een regelrechte oproep tot oorlog tegen Iran door de neoconservatieve Amerikaan Norman Podhoretz. Deze oproep was koren op de molen van Wilders die onlangs dit geluid herhaalde in de Tweede Kamer: Iran moet een halt worden toegeroepen, zonodig met militaire middelen en “bommen op dit land”.

Lees hier verder:

http://reimerswaal.blogspot.com/2007...tse-lente.html

---

Paleoconservatief Erik van Goor is één van de weinige Nederlanders op de rechtervleugel die kritiek uit op het slaapverwekkende "Elsevier-Rechts". In bovenstaand artikel komt hij echter niet met aantrekkelijke oplossingen. Voor Erik van Goor en anderen lijkt de "oplossing" alleen te kunnen liggen in een gematigd, burgerlijk Burkiaans conservatisme.
Vaandeldrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 17:15   #35
Volksstormer
Minister-President
 
Volksstormer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2003
Locatie: Dietsland-Europa
Berichten: 5.620
Standaard

Niettemin een pluim voor Erik Van Goor!

Ironisch genoeg is de tekst ook op Novopress NL te lezen...
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2007, 21:01   #36
Vaandeldrager
Schepen
 
Vaandeldrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Locatie: Nederland-Vlaanderen
Berichten: 498
Standaard

Van ironie kan zeker gesproken worden! Aanvankelijk trof ik de tekst daar ook aan. Novopress NL lijkt een soort conservatief-liberale koers te varen i.t.t. de andere takken van Novopress. Heeft dhr. Rüter zijn visies gewijzigd of wil hij simpelweg al datgeen wat voor 'rechts' in Nederland door kan gaan belichten via Novopress NL?!

Laatst gewijzigd door Vaandeldrager : 12 juli 2007 om 21:04.
Vaandeldrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 18:42   #37
Pavolini
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 september 2007
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K Bekijk bericht
Ik zou de schuld niet op de politici zelf willen steken, eerder op de kiezers die nu eenmaal enkel stemmen op zij die sloganeske praat uitslaan. Bovendien is het nutteloos om een duidelijk en genuanceerd programma op te stellen vermits je toch vooraf al weet dat je er compromissen op zult moeten sluiten met coalitiepartners en er dus weinig zal overschieten van die paar voorstellen die hele politieke machine krijgt. Daarom krijg je van die dwaze en nietszeggende slogans zoals 'wij streven naar een warme samenleving' (zowel sossen als kaloten hebben dacht ik al de 'warme samenleving' als streefdoel), die vaag genoeg zijn om elke kant mee uit te kunnen en bij geen enkele doelgroep echt tegenstand oproepen (niemand weet wat een warme samenleving is, maar instinctief komt het toch gezelliger dan een koude). Natuurlijk heb je ook groepjes idealisten & radicalen, waaronder zowel libertariërs, stalinisten, nationaal-solidaristen, traditionalisten, maar die spreken enkel een kleine minderheid vh totale kiespubliek aan en zijn ook niet bereid tot het sluiten van compromissen (daarom zijn het ook radicalen), wat ze hooguit nuttig maakt om de politiek wat kleur te geven met hun commentaar te geven aan de zijlijn (als ze geluk hebben neemt een vd centrumpartijen ooit es een standpuntje van hen over).

Wat is het alternatief voor massacultuur? Ik dacht dat nationalisten juist op zoek waren naar de 'volksgeest' en 'volksaard'. Wel, je hier heb je ze. McDonalds, Britney Spears en Disney films. Je kunt dat verwerpelijk en banaal vinden, maar het is niet opgedrongen, in tegenstelling bv de 'echte cultuur' die niet kan overleven zonder overheidsdwang in de vorm van cultureel protectionisme en dergelijke. Ik zeg niet dat massacultuur goed is, wel dat ze wel meer 'volks' is dan de 'echte' cultuur die niet kan overleven in een vrije & open samenleving. Een cultuur 'opdringen' doe je enkel als je de vrijheid ontneemt om iets anders te kiezen, niet door ze de vrijheid te geven om te kiezen tussen onze 'eigenheid' en veramerikaniseerde massacultuur. Ik ben wel curieus welke 'eigenheid' jij nog meent te kunnen verdedigen tegen pakweg veramerikanisering? Wat is er nog 'Vlaams' aan onze cultuur?

De bevolking wordt dom gehouden door het wilde kapitalisme. Consumeren en produceren, waarbij op de allerlaagste instincten wordt ingespeeld terwijl men de gewone man in een wurggreep houdt. Liberalen houden ons voor dat een persoon (in hun taal "individu") vrij kan kiezen wat hij wil en doet, maar niets is minder waar. Liberale "vrijheid" leidt tot meer gelijkheid, gelijkschakeling, collectieve eenvormigheid en verdomming. Daarom alleen al is het zo verwerpelijk. Volk(s) mag niet verward worden met massa.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be