Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 augustus 2004, 23:26   #21
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Hi BG,
Het doet me deugd dat de onderstaande foto


U op andere gedachten gekregen heeft. Telkens als ik de genocide in Sudan vermeldde, schreef U in de zin van:
U begint nu trouwens zelf over Sudoan... Hopelijk toch geen islamofoobje geworden?
Hieronder kunt U lezen wat die milities momenteel aan het doen zijn...
8) jij hebt mij niet op andere gedachten gekregen.
Het is niet omdat ik wijs op het onrecht dat de palestijnen aangedaan wordt, ik de moslims goedpraat.
daar zitten ook monstertjes tussen. religie is vandaag meer een vloek dan een zegen.
Sta bovendien NOG altijd achter mijn uitspraak ! JIJ begint over soedan in andere topics,die toevallig over israel gaan...
Jij gebruikt het ene onrecht om het andere te willen wegduwen. en dat andere is dus het zionisme, en het onrecht dat Palestijnen aangedaan wordt, om JOUW argumentatie nog eens te gebruiken : waar je het nooit over hebt.
vermoedelijk zit Filip de winter meer in met die kinderen in Darfur dan jij.

Je denkt toch niet echt dat men niet doorheeft dat je die hongerende kindjes maar misbruikt?
Ik reageer tegen ALLE onrecht. of het nu door joden , moslims, christenen , blokkers, usa of wie dan ook komt.
Jij misbruikt het alleen voor de aandacht binnen een topic te verleggen.
.
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 15 augustus 2004 om 23:28.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 08:19   #22
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
8) jij hebt mij niet op andere gedachten gekregen.
Het is niet omdat ik wijs op het onrecht dat de palestijnen aangedaan wordt, ik de moslims goedpraat.
daar zitten ook monstertjes tussen. religie is vandaag meer een vloek dan een zegen.
Sta bovendien NOG altijd achter mijn uitspraak ! JIJ begint over soedan in andere topics,die toevallig over israel gaan...
Jij gebruikt het ene onrecht om het andere te willen wegduwen. en dat andere is dus het zionisme, en het onrecht dat Palestijnen aangedaan wordt, om JOUW argumentatie nog eens te gebruiken : waar je het nooit over hebt.
vermoedelijk zit Filip de winter meer in met die kinderen in Darfur dan jij.

Je denkt toch niet echt dat men niet doorheeft dat je die hongerende kindjes maar misbruikt?
Ik reageer tegen ALLE onrecht. of het nu door joden , moslims, christenen , blokkers, usa of wie dan ook komt.
Jij misbruikt het alleen voor de aandacht binnen een topic te verleggen.
.
Hi GW,
U vergist U wel degelijk hoor... Ik heb me nooit gemengd in het grote debat over Israël, dat hier kennelijk vroeger is gevoerd geweest...
Wel heb ik enkele malen de menselijke bommen van Arafat in de picture willen brengen en dit op het ogenblik dat hij praktisch door zijn eigen volk werd uitgespuwd. Mijn aanklacht ging trouwens meer naar het (mis)bruik van ons belastingsgeld (en dat van de EU), waar volgens diverse bronnen die menselijke bommen werden/worden mee gefabriceerd.
En ja, het moslimfundamentalisme boezemt me angst in (U zult misschien in die kringen verkeren en dan is men natuurlijk beter beschermd) zoals trouwens elk ander fundamentalisme (ook het Stalinisme...).
Maar ik heb respect voor (bijna) elk levend wezen. Of deze nu blank, geel of zwart is...
Ook heb ik niet al te veel respect voor die mensen die steeds alle verantwoordelijkheid (willen) ontlopen en maar 'kappen' of 'hameren' op anderen, die wel iets ondernemen om iets ten goede te willen doen keren...
En, Meneer Bruut Geweld (uw nick zegt trouwens al veel; de mijne ook), mijn bezorgdheid voor de wereld en de mensheid (al of niet volgens uw normen) zult U niet ontnemen...
Toch nog een gezellige dag...

Randvermeldign: U was zo fier als een gieter dat België als eerste land Sudan zou helpen en U vroeg zich af wat Nederland deed... Spijtig dat uw gieter af ging...
Het laatste punt heb ik al aangegeven (uw reactie was voor eenmaal niet geweldig brutaal... kon ook niet anders, als men zo gepakt wordt).
Het eerste punt (700.000 euro; dus een fractie van de Nederlandse hulp die trouwens al meer dan een maand vroeger werd gegeven) komt neer op frank per vluchteling per dag (en dan enkel nog maar voor één maand)... Hopelijk zullen alle kleintjes die kleintjes helpen, zeker?!...
En sla nu maar met bruut geweld op uw fiere borst... 1 frank per dag per vluchteling en dit toch voor een hele maand!

U schrijft dat U tegen alle geweld bent... van Joden, Palestijnen, Moslims... En dat waardeer ik in U (spijtig van uw nickname)...
Maar waarom 'tekent' U dan elke post met
Citaat:
[size=5]Kritiek op israel is terecht
[/size]MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde
als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30"
Is dat om aan te duiden dat U ook kritiek heeft op de Palestijnen, de Moslims?...

Soms gaat zelfs brutaal gewel (geweldloos) af als een gieter


Hopelijk gaan we erin lukken onze volgende conversaties iets minder persoonlijk te maken (voor mij hoeft het niet, maar de kwaliteit van dit forum zal er alleszins niet op achteruitgaan...).
Waarschijnlijk zal ik wel weer een lading bommen en granaten op mijn kop krijgen... Op de kop van een spitsmuis...

Laatst gewijzigd door Chipie : 16 augustus 2004 om 08:48.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 12:19   #23
JoeQpublic
Gouverneur
 
Geregistreerd: 25 september 2003
Berichten: 1.147
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
We zouden beter bommen droppen op de moslims die verantwoordelijk zijn voor die volkerenoorlog in plaats van de gevolgen halverlings te willen verlichten.
hm, goed idee, alleen: de burgeroorlog in Soedan gaat tussen Arabische en Afrikaanse, bruine tegen zwarte zo u wilt, moslims onderling. Lees er wat kranten op na en u merkt dat verschillen in godsdienst niet oorzaak van dit conflict zijn.

C-130 is btw geschikt om low tech bombardementen mee uit te voeren, gebeurde al vaker in Afrika (door Afrikanen natuurlijk)
Hey, da's misschien nog een oplossing voor de stocks van DOVO
__________________
--E eigen vork eerst --E
JoeQpublic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2004, 17:30   #24
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
HEHE
ik weerleg steeds inhoudelijk..als men de persoonlijke toer opgaat zoals dat USA gatlikkertje omdat hij dermate onwetend is , ben ik jezus niet die zijn andere wang aanbiedt. Hij wordt ook door anderen zin per zin inhoudelijk onderuit gehaald. Dat jij als zionistische jood de USA likkerij verdedigt, behoeft natuurlijk geen verdere verklaring...
Rode propaganda.. ..blijkt dus WEER dat je enkel mijn internationale posts hebt gelezen...de hoeveelste veronderstelling van jou die er weer naast is?
ben de tel kwijt. je hebt in je laatste posts buiten wat onnozele verwijten naar mij sturen nog niet veel inhoudelijks gezegd he !
Ik weet dat je gefrusteerd bent omdat europa je slachtofferrol allang niet meer accepteert. je veronderstellingen blijven me wel amuseren daar niet van.
Bruut Gespuis meent wéér eens te weten hoe de meeste Europeanen denken over zulke kwesties. Het is niet omdat de rode VRT zegt dat 80% van de Belgen tegen de oorlog in Irak was dat dat effectief zo is of geweest is. Ik ben zelfs geen jood maar wel een rasechte Christelijk opgevoede Europeaan die resoluut de kant van het Westen kiest en niet die van de Arabische moslimdictaturen waar jij zo mee loopt te pronken.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 10:43   #25
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

de zionistjes hebben weer van hunne tak gemaakt zie ik
Zozo, chipieke erg op de teentjes getrapt omdat je door de mand gevallen bent zie ik....tiss tiss

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Wel heb ik enkele malen de menselijke bommen van Arafat in de picture willen brengen en dit op het ogenblik dat hij praktisch door zijn eigen volk werd uitgespuwd. Mijn aanklacht ging trouwens meer naar het (mis)bruik van ons belastingsgeld (en dat van de EU), waar volgens diverse bronnen die menselijke bommen werden/worden mee gefabriceerd.

Juist ja....
en de Israeli's zijn natuurlijk onschuldige slachtoffertjes..komt me bekend voor...welke nicks waren dat ook al weer ? ze veranderen wel eens. .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
en als je dat combineert met deze "kritiek"...
Maar waarom 'tekent' U dan elke post met
Is dat om aan te duiden dat U ook kritiek heeft op de Palestijnen, de Moslims
DAN KOMEN WE ER he.chipietje...
Alle onrecht aangrijpen (INCLUSIEF HET MISBRUIKEN van stervende kindertjes om toch maar niet over de misdaden van israel te hebben, of dat anderen het vermelden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En ja, het moslimfundamentalisme boezemt me angst in (U zult misschien in die kringen verkeren en dan is men natuurlijk beter beschermd) zoals trouwens elk ander fundamentalisme (ook het Stalinisme...).

Weeral van die kinderlijke veronderstellingen zoals "het brutaal geweld" 8) wel grappig hoor ... in u ZEEER SELECTIEVE verontwaardiging en misbruik van stervende kindertjes bent U eerder de fundamentalist.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Maar ik heb respect voor (bijna) elk levend wezen. Of deze nu blank, geel of zwart is...
Ook heb ik niet al te veel respect voor die mensen die steeds alle verantwoordelijkheid (willen) ontlopen en maar 'kappen' of 'hameren' op anderen, die wel iets ondernemen om iets ten goede te willen doen keren...
En, Meneer Bruut Geweld (uw nick zegt trouwens al veel; de mijne ook), mijn bezorgdheid voor de wereld en de mensheid (al of niet volgens uw normen) zult U niet ontnemen...
Toch nog een gezellige dag...

Wat u allemaal wel van die en die vindt is niet relevant...men komt niet naar dit forum voor jouw appreciatie. KAN TELLEN qua arrogante veronderstelling.
Qua verantwoordelijkheid ontlopen...daar zal JIJ wel het meeste van weten he.Wat heb JIJ dan al gedaan ?vroeg ik je toen ik vermeldde dat ik reeds die miserie in afrika in levende lijve gezien heb en toen mijn klein deel deed om het te minderen...geen antwoord ...ook nog een HYPOCRIETE gezellige dag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Randvermeldign: U was zo fier als een gieter dat België als eerste land Sudan zou helpen en U vroeg zich af wat Nederland deed... Spijtig dat uw gieter af ging...
Het laatste punt heb ik al aangegeven (uw reactie was voor eenmaal niet geweldig brutaal... kon ook niet anders, als men zo gepakt wordt.
"gepakt" wordt....ahem, we zullen maar niet uitweiden zeker
1. Gieter ? Jij neemt wel vaker je wensen voor realiteit he ?
ik stelde je een vraag en je beantwoordt ze...fijn dat weet ik dus nu.Meer niet he. Belgie doet daadwerkelijk IETS, nederland zamelt in en doet ondertussen NIETS...
2. BElgie doet zoals ik reeds zegde NU DAADWERKELIJK meer dan het oranjeland. Ons materiaal en personen zijn reeds ter plaatse.Daar heeft men meer aan dat X aantal fondsen in de toekomst die er nog integraal moeten zien te geraken. Oranjeland moet ons dus geen lessen geven ....
3. gepakt worden ... Jouw taalgebruik en kinderlijke plaatjes doen me zoals reeds eerder gezegd denken aan een ander forummer.. (al die nicks die alleen langs komen om Israel te verdedigen en zzeer selectief hun verontwaardiging te spuien ) skunk, polly; tabuff,dagallemaal, en ik vergeet er nog wel een stuk of vier.... wel vreemd, maar doe maar hoor. hoeveel zouden er toegeschreven moeten worden aan dezelfde persoon. Maar jij bent dat niet he, de overeenkomst met je posts en plaatjes is louter toevallig...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Het eerste punt (700.000 euro; dus een fractie van de Nederlandse hulp die trouwens al meer dan een maand vroeger werd gegeven) komt neer op frank per vluchteling per dag (en dan enkel nog maar voor één maand)... Hopelijk zullen alle kleintjes die kleintjes helpen, zeker?!...
En sla nu maar met bruut geweld op uw fiere borst... 1 frank per dag per vluchteling en dit toch voor een hele maand!

NOGMAALS WAT DOE JIJ DAN DAT JE VLAANDEREN DAN MAAR TERECHT WIJST ?
Juist.....een beetje selectief verontwaardigd doen en stervende kindertjes misbruiken om het moslimfundamentalisme aan te kaarten (eigenlijk is het vooral moslimHAAT, VN kappen (Israel??) willen tentoonspreiden maar kom)is natuurlijk een ganse prestatie...



U schrijft dat U tegen alle geweld bent... van Joden, Palestijnen, Moslims... En dat waardeer ik in U (spijtig van uw nickname)...
[/quote]

Nogmaals dit forum en zijn forummers is NIET ter uwer appreciatie , ook mijn nickname zijn uw zaken niet...
Die arrogante veronderstellingen en zeer selectieve verontwaardiging heb je trouwens OOK gemeenschappelijk met één vorig plots verdwenen forummer ....slechts toeval , ik weet het wel...
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 17 augustus 2004 om 10:47.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 11:16   #26
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Bruut Gespuis meent wéér eens te weten hoe de meeste Europeanen denken over zulke kwesties. Het is niet omdat de rode VRT zegt dat 80% van de Belgen tegen de oorlog in Irak was dat dat effectief zo is of geweest is. .
Nee en de MILJOENEN betogingen wereldwijd waren slechts beeldspiegelingen
De amerikaanse diplomaten die een brief samenstelden waarin stond dat het beeld van de US in europa drastisch veranderd was in de slechte imperialistische zin was natuurlijk ook maar een grapje..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke

Ik ben zelfs geen jood maar wel een rasechte Christelijk opgevoede Europeaan die resoluut de kant van het Westen kiest en niet die van de Arabische moslimdictaturen waar jij zo mee loopt te pronken.
juist ja..enkele stellingen van jou :

antizionisme = antisemitisme
het beloofde land is helemaal van de joden, de twee andere godsdiensten christenen en moslims dus niets...
Palestijnen moeten naar Jordanie
ZOG bestaat niet...

vreemde stellingen voor een RAS echte christen. .

ik als atheist hebt echter nooit beweerd dat alle joden maar weg moeten uit israel, of dat ze hun onterecht verkregen staat nu maar integraal moeten opgeven.nee , de redelijkheid roept op tot een terugkeer naar de grenzen van 67 , waar ze van mij desnoods een 20 meter hoge muur mogen bouwen.die staat moet dan maar erkend worden en de grenzen defintief vastgelegd.
een standpunt waar de europeaan atheist, of christen zich wel meer in vindt.Maar jij als christen , europeaan en rasechte , wil dus alles aan de joden geven. ..

maar ja ,als een westers geïnspireerde staat land pikt is dat natuurlijk dik OK...zeker als het een joodse staat is he..
goedkosher.website : de site van rasechte chistelijke europeanen..
van mij mag je gerust op dit forum Jezus als messias aanvaarden hoor !
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 17 augustus 2004 om 11:18.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 11:22   #27
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Göring
probleem is dar het Belgisch leger geen zware bommenwerpers heeft en de bommen ervoor hebben ze ook niet
Jawel jong, die hebben ze wel. Gewoon een beetje wroeten in West-Vlaamse bodem en ge vindt tonnen en tonnen van dat explosief rotzooi. Recylage is het magisch woord. En DOVO heeft dan tenminste iets te doen.
Gaia zal ook blij zijn. Minder koeien die per abuis worden opgeblazen.
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 12:56   #28
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
driewerf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 11.969
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Bruut Gespuis meent wéér eens te weten hoe de meeste Europeanen denken over zulke kwesties. Het is niet omdat de rode VRT zegt dat 80% van de Belgen tegen de oorlog in Irak was dat dat effectief zo is of geweest is. Ik ben zelfs geen jood maar wel een rasechte Christelijk opgevoede Europeaan die resoluut de kant van het Westen kiest en niet die van de Arabische moslimdictaturen waar jij zo mee loopt te pronken.
De verkiezingsnederlagen van Blair en van Aznar, toevallig twee regeringen die tegen de wil van hun bevolking de VS in hun oorlog steunden zijn ook leugens van die rode VRT. Dat de VS hun resolutie uit de VN-veiligheidsraad terugtrokken dat hen groen licht voor een aanval zou geven is ook al een waanbeeld. Tot nu toe zijn de Amerikaanse soldaten vaker met mortiergranaten dan met bloemen ontvangen. Waarschijnlijk een vreemd arabisch gebruik waar we niets achter moetern zoeken...

Laatst gewijzigd door driewerf : 17 augustus 2004 om 13:12.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2004, 13:03   #29
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter
 
Ke Nan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 8.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
de verkiezingsnederlagen van Blair en van Aznar, toevallig twee regeringnen die tegen de wil van hun bevolking de VS in hun oorlog sreunden zijn ook leugens van die rode VRT. Dat de VS hun resolutie uit de VN-veiligheids terugtrokken dat hen groen licht voor een aanval zou geven is ook al een waanbeeld. Tot nu toe zijn de Amerikaanse soldaten vaker met mortiergranaten dan met bloemen ontvangen. Waarschijnlijk een vreemd arabisch gebruik waar we niet achter moetern zoeken...
Bwah, als de Amerikanen met bloemen waren afgekomen zouden ze ook met bloemen ontvangen zijn. Maar ja, ze zijn met wapentuig afgekomen. Ge krijgt wat ge geeft? Of ge geeft wat ge krijgt?
__________________
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 20:01   #30
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Hi Bruut Geweld,
Ik ben pas terug uit verlof en voil�*... hier mijn antwoord op uw lieve reactie:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door CHIPIE
Randvermeldign: U was zo fier als een gieter dat België als eerste land Sudan zou helpen en U vroeg zich af wat Nederland deed... Spijtig dat uw gieter af ging...
Het laatste punt heb ik al aangegeven (uw reactie was voor eenmaal niet geweldig brutaal... kon ook niet anders, als men zo gepakt wordt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
"gepakt" wordt....ahem, we zullen maar niet uitweiden zeker
1. Gieter ? Jij neemt wel vaker je wensen voor realiteit he ?
ik stelde je een vraag en je beantwoordt ze...fijn dat weet ik dus nu.Meer niet he. Belgie doet daadwerkelijk IETS, nederland zamelt in en doet ondertussen NIETS...
2. Belgie doet zoals ik reeds zegde NU DAADWERKELIJK meer dan het oranjeland. Ons materiaal en personen zijn reeds ter plaatse.Daar heeft men meer aan dat X aantal fondsen in de toekomst die er nog integraal moeten zien te geraken. Oranjeland moet ons dus geen lessen geven ....
3. gepakt worden ... Jouw taalgebruik en kinderlijke plaatjes doen me zoals reeds eerder gezegd denken aan een ander forummer.. (al die nicks die alleen langs komen om Israel te verdedigen en zzeer selectief hun verontwaardiging te spuien ) skunk, polly; tabuff,dagallemaal, en ik vergeet er nog wel een stuk of vier.... wel vreemd, maar doe maar hoor. hoeveel zouden er toegeschreven moeten worden aan dezelfde persoon. Maar jij bent dat niet he, de overeenkomst met je posts en plaatjes is louter toevallig...
Onder punt twee vermeldt U dat, niettegenstaande Nederland meer dan tienmaal meer geeft dan België (gedurende een maand lang een frank per vluchteling per dag, wat volgens U niet gering is...), Nederland enkel inzamelt en ondertussen niets doet en dat ons land ondertussen daadwerkelijk meer doet dan oranjeland, dat er nog moet voorzorgen dat de ingezamelde fondsen ginder geraken (nu schrijft U doelbewust valselijk dat het in Nederland uitsluitend om een inzamelactie gaat! Meer dan een maand voor het Belgisch besluit had de Nederlandse regering al beslist een veelvoud van onze tussenkomst aan hulp te geven!!!
Tja, een C130 ter plaatse zonder iets om uit te "smijten" dat is heel fraai... Hopelijk zal daar voor de aankomst van onze C130 al wel levensmiddelen ter plaatse geweest zijn om te "transporteren" (waarschijnlijk met Nederlandse gelden gefinancierd)...

Daarbij, mijn bedoeling was/is niet om de Belgische hulp in het belachelijke te trekken (elke mens die iets verder kijkt dan zijn spitsneus lang is, zal wel beseffen wat onze hulp echt waard is... en dit voor één van de rijkste landen ter wereld).
U kwam trouwens boven met de stelling:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Belgische C-130 naar Darfoer

Belgische C-130 naar Darfoer vertrokken
15/08/2004 14:57 -->(Belga) Op de militaire luchthaven van Melsbroek is zondag een C-130 transportvliegtuig van het Belgisch leger vertrokken met hulp voor het Soedanese Darfoer.

De C-130 wordt in eerste instantie ingezet voor een periode van dertig dagen en zal zich bezighouden met het transport van goederen zoals tenten, geneesmiddelen, brandstof en voertuigen. In een latere fase zou er ook voedsel worden verdeeld. De Belgische overheid heeft voor de missie circa 700.000 euro uitgetrokken. In dat bedrag zitten de kosten voor de vlieguren en het ingezette personeel inbegrepen. Aan boord van de C-130 bevinden zich vier bemanningsleden, zeven onderhoudswerkers, één arts en vier leden van het peloton Luchtbevoorrading. (LOR)

GO BELGIUM GO !!!!
tja, ben wel vlaamsnationalist, maar als het op het leger aankomt zie ik het VANDAAG nog liever op belgs, en dat is eerder uit noodzaak ...

Wat doet nederland ondertussen ? buiten wat leuteren en anderen wat verwijten....

Uw bijdrage had enkel de bedoeling onze noorderburen belachelijk te maken, wat U, gezien de enige die zich belachelijk heeft voorgesteld onze gieter is)




In tegenstelling met U (zie uw punt 3) vind ik deze foto geen kinderlijk plaatje... Maar ja...

En hoe, Bruut Geweld, zit het met de VN, die U steeds aanhaalt als de instantie die voor recht en orde moet zorgen in de wereld? Nog steeds niet overtuigd dat deze organisatie wegens schuldig verzuim en machtsafwending al miljoenen en miljoenen doden op haar geweten heeft (cfr de genocide in Rwanda, waar U persoonlijk veel meer schijnt van te weten dat de doorsnee forumbezoeker).
Vandaag staat hieromtrent in De Standaard:

Citaat:
VN wil internationale aanwezigheid in Sudan

NEW YORK - Sudan heeft volgens de Verenigde Naties onvoldoende maatregelen getroffen om het geweld in de regio Darfour te voorkomen of te stoppen. Dat zegt VN-secretaris-generaal Kofi Annan in een rapport dat hij vandaag voorstelde op een bijeenkomst van de VN-Veiligheidsraad. Volgens Annan is er niets gedaan om de Janjaweed-militie, die in de regio Darfour al duizenden mensen heeft vermoord, te ontwapenen. Door de crisis in Darfour zijn duizenden mensen op de vlucht.
(http://www.standaard.be/nieuws/buitenland)
De VN gaan er dus nog eens over debatteren (alhoewel ze al meer dan een jaar weten wat er ginder fout gaat).

Enkele weken geleden stond in De Volkskrant:

Citaat:
'Janjaweed oefenen voor guerrilla tegen buitenlanders'

De Janjaweed-milities in Sudan, die voor terreur in de westelijke regio Darfur zorgen, bereiden zich in geheime kampen voor op een guerrillaoorlog tegen buitenlandse militairen die voor vredestaken naar het Afrikaanse land worden gestuurd. Dat heeft de Britse krant The Sunday Telegraph gemeld op gezag van een Sudanese parlementariër en inwoners van Darfur.

Parlementslid Jaffer Monro zei tegen The Sunday Telegraph dat de regering in Khartum de Janjaweed-milities stimuleert zich voor te bereiden voor het geval buitenlandse vredestroepen naar Sudan komen. Monro zei dat de regering zelfs betrokken is bij het opleiden van de Janjaweed-milities.

The Sunday Telegraph berichtte dat strijders op kamelen tegen inwoners van Darfur opscheppen dat ze zich voorbereiden op gevechten met indringers. Een marktkoopman zei dat de Janjaweed-milities lieten weten dat ze zich laten inspireren door het verzet in Irak tegen militairen van de door Amerikanen geleide internationale coalitie.

De Janjaweed terroriseren al maandenlang, met steun van Khartum, de Afrikaanse bevolking in Darfur met moord, verkrachting, marteling en plundering. Volgens de VN zijn daardoor inmiddels tussen de 30.000 en 50.000 mensen omgekomen en 1,2 miljoen mensen op de vlucht gejaagd.
(http://www.volkskrant.nl/buitenland/1092549045633.html)
Tja, ik ben eens benieuwd hoe de correcten dit gaan oplossen... Hopelijk, Bruut Geweld, zonder bruut geweld...

__________________
[size=6]KRITIEK OP BRUUT GEWELD IS TERECHT
[/size]

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 september 2004 om 20:05.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2004, 23:00   #31
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Hi Bruut Geweld,
Ik ben pas terug uit verlof en voil�*... hier mijn antwoord op uw lieve reactie:
Onder punt twee vermeldt U dat, niettegenstaande Nederland meer dan tienmaal meer geeft dan België (gedurende een maand lang een frank per vluchteling per dag, wat volgens U niet gering is...), Nederland enkel inzamelt en ondertussen niets doet en dat ons land ondertussen daadwerkelijk meer doet dan oranjeland, dat er nog moet voorzorgen dat de ingezamelde fondsen ginder geraken (nu schrijft U doelbewust valselijk dat het in Nederland uitsluitend om een inzamelactie gaat! Meer dan een maand voor het Belgisch besluit had de Nederlandse regering al beslist een veelvoud van onze tussenkomst aan hulp te geven!!!
Tja, een C130 ter plaatse zonder iets om uit te "smijten" dat is heel fraai... Hopelijk zal daar voor de aankomst van onze C130 al wel levensmiddelen ter plaatse geweest zijn om te "transporteren" (waarschijnlijk met Nederlandse gelden gefinancierd)...
het is dus een GEMENGD initiatief /nederlandse overheid en private inzamelactie... waarvan ik een spotje op de ned tv van heb gezien. fijn, de doorsnee nederlander is idd guller, en de doorsnee Vlaming/belg interesseert zich niet echt meer voor zwart afrika...
Toch stuurt ons landje een C 130...enig idee wat dat KOST ??? niet te vergeten het bijkomende personeel.én ook materiaal.. wij hebben ons NIETS te verwijten, bovendien zijn er hier blijkbaar stemmen in een andere thread om geen ontwikkelingshulp of zelfs noodhulp te geven aan centraal afrika. haalt toch niets uit...


Uw bijdrage had enkel de bedoeling onze noorderburen belachelijk te maken, wat U, gezien de enige die zich belachelijk heeft voorgesteld onze gieter is)


de hollanders moetn ons idd GEEN verwijten maken...





In tegenstelling met U (zie uw punt 3) vind ik deze foto geen kinderlijk plaatje... Maar ja...



ochottekes, als je niet doorhad dat dat sloeg op je gieterplaatje ben je wel echt een idioot..als je het bewust verdraait : wederom kinderlijk

En hoe, Bruut Geweld, zit het met de VN, die U steeds aanhaalt als de instantie die voor recht en orde moet zorgen in de wereld? Nog steeds niet overtuigd dat deze organisatie wegens schuldig verzuim en machtsafwending al miljoenen en miljoenen doden op haar geweten heeft (cfr de genocide in Rwanda, waar U persoonlijk veel meer schijnt van te weten dat de doorsnee forumbezoeker).
Vandaag staat hieromtrent in De Standaard:
De VN gaan er dus nog eens over debatteren (alhoewel ze al meer dan een jaar weten wat er ginder fout gaat).

de Vn is idd niet perfect...maar heeft WEL ons behouden van een groot wereldconflict, is een proces in wording...en dat het ondertussen niet snel genoeg gaat is een feit. daarom ook dat we van onze EU geïntegreerde defensie versneld werk moeten maken. maar de Vn maar opzij schuiven omdat zoiets de zionistische agenda dient is weer iets gans anders he..


Tja, ik ben eens benieuwd hoe de correcten dit gaan oplossen... Hopelijk, Bruut Geweld, zonder bruut geweld...


zoals ik reeds eerder gezegd heb : JIJ mag zonder geweld aan mr de Janjaweed vragen om je door te laten, niet op je te schieten en het voedsel niet te stelen etc....
Ik laat dergelijk conversatie met dhr. janjaweed liever over aan EXTREEM BRUUT GEWELD...in de vorm van een fal. enkele minimis als dekking... zal nadien wel je komen redden als je op je mammie ligt te roepen als mr Janjaweed besluit je keel over te snijden...is populair tegenwoordig. ps; ga me wél niet haasten

__________________
[size=6]KRITIEK OP BRUUT GEWELD IS TERECHT [/size]


[size=6][size=2]ook weer zo kinderlijk , dit keer wel niet in de vorm van een plaatje.[/size][/size]
[size=6][size=2]lekker groot ook...[/size][/size]
[size=6][size=2][/size][/size]
[size=6][size=2]PS; kritiek is goed op elk onderwerp/en ook op posts van mij, geen probleem. zelf heb je er wel problemen mee , dat je op je teentjes getrapt bent door het aantonen van je eigen kinderlijke plaatjes en formuleringen als"lieve reactie" vind ik dus wel amusant...[/size][/size]
dat je zuur in je broekje pist omdat het wel duidelijk is dat je dat leed van die hongerende kindertjes alleen maar misbruikt om politieke redenen is zelfs nog grappiger !

fijne nacht chipieken...


[size=6][size=2][/size]
[/size]
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 1 september 2004 om 23:05.
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 06:42   #32
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
het is dus een GEMENGD initiatief /nederlandse overheid en private inzamelactie... waarvan ik een spotje op de ned tv van heb gezien. fijn, de doorsnee nederlander is idd guller, en de doorsnee Vlaming/belg interesseert zich niet echt meer voor zwart afrika...
Toch stuurt ons landje een C 130...enig idee wat dat KOST ??? niet te vergeten het bijkomende personeel.én ook materiaal.. wij hebben ons NIETS te verwijten, bovendien zijn er hier blijkbaar stemmen in een andere thread om geen ontwikkelingshulp of zelfs noodhulp te geven aan centraal afrika. haalt toch niets uit...
Hi, Bruut Geweld,

Onze hulp kost, zoals reeds diverse malen vermeld, 700.000 euro. Dit is letterlijk en figuurlijk 1 frankske per dag per vluchteling en dit gedurende dertig dagen... Ja, inderdaad, angstaanjagend veel!
De Nederlandse hulp bedroeg tot over een maand 10.000.000 euro

Dus de draak houden met de Nederlanders... Is dat correct?!


Om uw geheugen even op te frissen, Mr Bruut Geweld, herhaal ik hier mijn eerste reactie op uw post:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE #5
Hulp Nederland aan Soedan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE #5

Het Nederlandse initiatief "Vrienden van Darfur" bestaat uit rijke landen die geld bijeen leggen voor de wederopbouw van Darfur. Ook coördineren zij de uitgave van de schenkingen. Nederland stelt een bedrag van
[size=5]100 mln euro[/size] beschikbaar.
Twee weken geleden riep minister Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) haar Europese collega's op om meer noodhulp te geven.
Volgens haar heeft Nederland veel noodhulp gegeven en is het van belang dat nu eerst de andere EU-landen meedoen voordat er 'weer aangeklopt kan worden bij Nederland'. (Bron: Ministerie van Buitenlandse Zaken)
(
http://nederlandindeeuropeseunie.nl...=actueel&id=170 - 27/7/04)


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
de hollanders moeten ons idd GEEN verwijten maken...


Niet vergeten, Bruut Geweld, dat U de hollanders eerst heeft aangevallen en heeft willen belachelijk maken. U schreef letterlijk :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld #1
Wat doet nederland ondertussen ? buiten wat leuteren en anderen wat verwijten....
[size=6]KRITIEK OP BRUUT GEWELD IS TERECHT! [/size]

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 september 2004 om 07:49.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 06:54   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.390
Standaard

Ondertussen heeft dienen "herc" nog nie veel kunnen doen, want Soedan doet er alles aan om zo lastig mogelijk te doen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2004, 06:56   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
hm, goed idee, alleen: de burgeroorlog in Soedan gaat tussen Arabische en Afrikaanse, bruine tegen zwarte zo u wilt, moslims onderling. Lees er wat kranten op na en u merkt dat verschillen in godsdienst niet oorzaak van dit conflict zijn.

C-130 is btw geschikt om low tech bombardementen mee uit te voeren, gebeurde al vaker in Afrika (door Afrikanen natuurlijk)
Hey, da's misschien nog een oplossing voor de stocks van DOVO
Voor wa denkte da ze die bijhouden, ... ?

als het ooit een leger in zijn hoofd haalt om den Belgiek binnen te vallen, is dat het eerste wat ze op hunek kop krijgen, hun eigen oud ijzer uit WO I en WO II...

Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be