Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2013, 19:23   #421
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zoveel je wil zijn er te vinden.
Kijk hier maar :http://www.google.fr/#hl=fr&tbo=d&rl...w=1536&bih=694

Google, kent u dat ?
Ik ben niet tegendraads dus ben ik zo vriendelijk uw link te volgen.
De eerste site die aanbevolen wordt, is voor zeecontainers.
De tweede : een wooncontainer in Overpelt, één in Mol, één in Koersel, de rest in Nederland. Enfin, we hebben er dus al drie!
De derde site : allerlei zoekertjes, niet simpel om door te spitten en mijn benodigde 30.000 containers te vinden! (Overigens lijken vele ads verdacht veel op degene die ik in de vorige site ook zag).
Vierde site : kijk eens aan er staan daar zomaar even direct 600 stuks ter beschikking. Knap hé! Oei, het zijn wel bureelcontainers èn werfcontainers èn woonunits èn toiletunits èn doucheunits, alles door elkaar. Laat ons zeggen even veel van elk type, amai, dan hebben we er al 120!
120 + de 3 van de tweede site. Ik heb er al 123! Ja, nu is het daklozenprobleem in België zèèèèèèèker opgelost.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 23:49   #422
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik ben niet tegendraads dus ben ik zo vriendelijk uw link te volgen.
De eerste site die aanbevolen wordt, is voor zeecontainers.
De tweede : een wooncontainer in Overpelt, één in Mol, één in Koersel, de rest in Nederland. Enfin, we hebben er dus al drie!
De derde site : allerlei zoekertjes, niet simpel om door te spitten en mijn benodigde 30.000 containers te vinden! (Overigens lijken vele ads verdacht veel op degene die ik in de vorige site ook zag).
Vierde site : kijk eens aan er staan daar zomaar even direct 600 stuks ter beschikking. Knap hé! Oei, het zijn wel bureelcontainers èn werfcontainers èn woonunits èn toiletunits èn doucheunits, alles door elkaar. Laat ons zeggen even veel van elk type, amai, dan hebben we er al 120!
120 + de 3 van de tweede site. Ik heb er al 123! Ja, nu is het daklozenprobleem in België zèèèèèèèker opgelost.
Goed dat de daklozen niet op U moeten rekenen. Je geeft het wel heel snel op.
Gelijk welke ambtenaar die zich daar een paar dagen mee bezig houdt, zal wel de nodige woonunits vinden denk ik, toch als hij iets meer talent heeft dan u ( moet niet moeilijk zijn ).
Lees meer over wooncontainers hier :
:http://www.studenten.net/lifestyle/w..._een_container
Een uittreksel van dit artikel:
Citaat:
Alles voor jezelf
Containerwoningen zijn precies hoe het klinkt: een huis in een zeecontainer. De grote voordelen zijn de ruimte, de zelfstandigheid en de prijs. Omdat een container een universele maat heeft, kunnen ze geproduceerd worden tegen lage prijzen in lagelonenlanden en worden ze daarna per schip naar Nederland vervoerd. De oppervlakte van zo'n container is ongeveer 30 m2. En je hebt alles voor jezelf! In een container heb je jouw eigen badkamer, keukentje en woon- en slaapgedeelte. Geen last meer dus van vieze huisgenoten of irritante schoonmaakroosters, je kunt helemaal zelf bepalen wat je met je huis doet.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2013, 14:45   #423
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Goed dat de daklozen niet op U moeten rekenen. Je geeft het wel heel snel op.
Gelijk welke ambtenaar die zich daar een paar dagen mee bezig houdt, zal wel de nodige woonunits vinden denk ik, toch als hij iets meer talent heeft dan u ( moet niet moeilijk zijn ).
Lees meer over wooncontainers hier :
:http://www.studenten.net/lifestyle/w..._een_container
Een uittreksel van dit artikel:
Ik vind het nogal grof dat u wilt profiteren van die sukkelaars in lageloonlanden om hier de daklozen te helpen ...
En u gaat dus echt voor 30.000 (miminum) containers zorgen? En mensen onteigenen? En dat allemaal voor een prijsje van niks (volgens u toch)?
En dat terwijl hier gebouwen leeg te wachten staan die slechts een kleine aanpassing nodig hebben en waarvoor niets onteigend moet worden en ook geen laatste stukken natuur moeten kapot gemaakt worden
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 00:27   #424
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vind het nogal grof dat u wilt profiteren van die sukkelaars in lageloonlanden om hier de daklozen te helpen ...
En u gaat dus echt voor 30.000 (miminum) containers zorgen? En mensen onteigenen? En dat allemaal voor een prijsje van niks (volgens u toch)?
En dat terwijl hier gebouwen leeg te wachten staan die slechts een kleine aanpassing nodig hebben en waarvoor niets onteigend moet worden en ook geen laatste stukken natuur moeten kapot gemaakt worden
Ga zelf maar in die ouwe krotten wonen, waar het tocht en het water van de muur loopt, waar de ratten krioelen de duiven alles ondergescheten hebben...Geef mij maar een lekkere wooncontainer .
30.000 woonunits, en zelfs tien maal meer, komt de staat duizenden keren goedkoper uit als het daklozenprobleem in zijn geheel, met wat dit meebrengt van kosten wat betreft gezondheidsproblemen, gerechtelijke problemen, sociaal werkers, verpleegsters, cipiers, en de hele santekraam.
Jij staart je blind op een aantal lege krotwoningen. Laat die gewoon staan, ze zullen wel gekraakt worden, maar dat zal het daklozenprobleem slechts tijdelijk oplossen, en geen verandering brengen in hun dagelijks leven van rechtloze paria's, die overal kunnen weggejaagd worden, van de éne dag op de andere.
En waarom zou ik géén wooncontainers in lageloonlanden kopen ? Ze worden sowieso ginder geproduceerd, wat dacht je ? Net zoals alle zaken die hier dagelijks gebruikt worden, van de auto tot de stofzuiger, van de stroomaangedreven dildo tot de condooms, van de dikke wintersokken tot de string voor op het strand te gaan liggen braden in de zon...

Laatst gewijzigd door meneer : 26 januari 2013 om 00:28.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 01:37   #425
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.669
Standaard

steek die daklozen gewoon ergens in een leegstaand kantoorgebouw, zo zijn er toch genoeg.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 11:31   #426
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
steek die daklozen gewoon ergens in een leegstaand kantoorgebouw, zo zijn er toch genoeg.
Dat zeg ik ook de hele tijd maar dat is voor 'meneer' niet goed genoeg, die noemt dat "krotwoningen"
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 19:38   #427
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
steek die daklozen gewoon ergens in een leegstaand kantoorgebouw, zo zijn er toch genoeg.
Van wie zijn die kantoorgebouwen ? Ga je die onteigenen ?En daarna renoveren, verbouwen tot studiootjes ? Dat gaat véél centjes kosten.
Wat ik graag zou willen is dat iedere dakloze een eigen plaatsje heeft, een plek die hij op slot kan doen en waar hij zich thuisvoelt, zoals Jan , en alleman. D�*t is een eerste stap naar een " normaal " bestaan.
Wooncontainers, en caravans, zijn daar volgens mij een goede oplossing voor.
Ik heb het hier al 1000 keren gezegd, en wat mij betreft is het welletjes.
Wie het nu nog niet verstaan heeft is ofwel te dom , en dan beklaag ik die persoon oprecht, ofwel kwaadwillend, en in dat geval kan die persoon naar de hel lopen.
Ziezo, en nu ga ik hier niet meer reageren.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 20:34   #428
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat zeg ik ook de hele tijd maar dat is voor 'meneer' niet goed genoeg, die noemt dat "krotwoningen"
Laat hem in zijn wijsheid.
Er zijn genoeg tegenargumenten aangehaald maar aangezien hij daar niet eens op ingaat kunnen we ons verdere moeite besparen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 00:21   #429
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Laat hem in zijn wijsheid.
Er zijn genoeg tegenargumenten aangehaald maar aangezien hij daar niet eens op ingaat kunnen we ons verdere moeite besparen.
Allee, ik doe u het laatste woord kadoo. Happy ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2013, 01:37   #430
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_daklozen.htm
Citaat:
Het aantal daklozen in België wordt volgens FEANTSA geschat op 17.000 mensen
2 van deze kunnen wooncontainers voor alle 17000 daklozen bevatten
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 00:06   #431
meneer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 7.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_daklozen.htm

2 van deze kunnen wooncontainers voor alle 17000 daklozen bevatten
En jij mag op DIT schip gaan wonen, Von Vlaanderen
http://www.google.fr/imgres?q=brande...9,r:2,s:0,i:88
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 14:13   #432
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_daklozen.htm

2 van deze kunnen wooncontainers voor alle 17000 daklozen bevatten
Ook een fan van 'Waterworld'?

Alleen daklozen met zwemvliezen tussen de tenen mogen aan boord.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2013, 16:17   #433
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ook een fan van 'Waterworld'?

Alleen daklozen met zwemvliezen tussen de tenen mogen aan boord.
Goed antwoord!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 12:53   #434
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat zeg ik ook de hele tijd maar dat is voor 'meneer' niet goed genoeg, die noemt dat "krotwoningen"
Kijk, containers kan je verplaatsen maar gebouwen niet. Gebouwen zijn vaak een nachtmerrie voor meer dan een gemeentelijke instantie (heel veel tijd eer het oké is!) Daar komt heel veel bijkijken zoals brandveiligheid, waterleiding, gastoevoer, de meters, de gemeenschappelijke ruimten, het uitzicht, de dubbele vensters, het sanitair, de geluidsoverlast. Huisregels ... Er mag geen vuurtje branden, er mag dit niet en meer niet dan wat er wel mag.

Die ongebruikte gebouwen kunnen maar op zich alleen is het absoluut geen oplossing voor mensen die allergisch zijn aan die drukte.Daklozen zijn geen arbeiders van Ford Genk. Het is een apart publiek.

Waarom zou een mens trouwens in zo'n drukte moeten leven? Is dat een vanzelfsprekende capaciteit die je moet hebben? En wie heeft dat bepaalt?Wie? Die wil ik nog wel eens spreken onder vier ogen.

Bovendien kan geen kat garanderen hoe lang die mensen daar mogen verblijven. En mensen hebben een vaste stek nodig, ook al is het de troittoir. Daar zijn ze tenminste zeker van.

Jij bent bezorgd voor de natuurgebieden. Ik ook. Ik vind het wel schrijnend dat een mens als ik eruit moet blijven. Een natuurgebied kan een minieme aanwezigheid verdragen van een mens mits gezonde dosering. Een mens kan zelfs tot die natuur bijdragen. Zo'n onding is die mens ook weer niet.
Ik heb in een bos enkele composthopen gemaakt (privé) en telkens ik iets doe met die composthopen komen er vogels op af tijdens de dag en andere dieren 's nachts. Het hoeft geen negatief scenario altijd te zijn. Alles hangt af van het individu dat zich daar bevindt. Een container is in een jaar tijd overgroeid met bruidssluier. En die container kan als het nodig is verplaatst worden. Water kan geleverd worden. In de nabijheid kan bv zo'n leegstaande kazerne of ander gebouw dienst doen als 'keuken' of als 'winterkwartier'. Uiteindelijk zijn alle combinaties mogelijk. Zowel jouw voorstel van leegstaande overheidsgebouwen, als het voorstel van de containers.

Maar wat zitten we hier te dagdromen. Zowel de leegstaande gebouwen, (vb kazernes) als de containers zullen nooit aan bod komen. Er zijn torenhoge administratieve en wettelijke obstakels. Om niet te spreken van de politieke.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2013, 16:20   #435
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Aansluitend bij het debat over daklozen :
Zou men niet kunnen overwegen om mensen de toelating te geven zich op stukken landbouwgrond te installeren zo zij geen woning vinden ?
Ik bedoel, als vandaag iemand een stuk landbouwgrond koopt, om het te gebruiken als week-end-tuin en/of groentetuin ofzo, dan mag hij daar niet gaan wonen. Maar dat is misschien een goede oplossing voor mensen die hun werk en/of woning kwijtgeraakt zijn. Met hun laatste spaarcenten kopen ze een lap landbouwgrond en een tweedehands caravan, en dan slapen ze droog en beschut . Desnoods kan de staat hun dat stukje grond verkopen, of schenken.
Zou dat niet beter zijn als die mensen in de stad te zien rondstrompelen, bedelend en drinkend ?
En jij denkt dat landbouwgrond vandaag de dag zo goedkoop is dat de eerste de beste bedelaar die kan kopen ? Forget it.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be