Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 maart 2007, 07:27   #21
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Het probleem is dat het niet gaat over haar lichaam maar over hun lichaam (meervoud dus!)

De baby kan niet beslissen als het wordt geëlimineerd of niet, omdat het niet past in mama's planning...

En begin nu niet over verkrachtingen e.d., want dat is hier in dit artikel niet aan de orde. Volgens de studie blijkt het dat de overgrote meerderheid abortus uitvoeren omdat hun gezinsituatie zogezegd af is.

In plaats van blij te zijn met een nieuw leven, kiest men liever voor een Endlösung.
Je kan hier moeilijk van een baby spreken, niet?
Je kan maar oordelen over hoe het verder moet met een ongewenste zwangerschap wanneer je er zelf met een te maken krijgt, ik denk dat het beter is niet geboren te worden dan als ongewenst kind.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 07:37   #22
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Je kan hier moeilijk van een baby spreken, niet?
Een menselijk wezen dat zal groeien tot een volwaardig, rationeel persoon - zonder gebreken -, dat wel.

Citaat:
Je kan maar oordelen over hoe het verder moet met een ongewenste zwangerschap wanneer je er zelf met een te maken krijgt, ik denk dat het beter is niet geboren te worden dan als ongewenst kind.
Hij mag er niet over oordelen, maar jij oordeelt dan wel in de plaats van dat kind?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 08:03   #23
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een menselijk wezen dat zal groeien tot een volwaardig, rationeel persoon - zonder gebreken -, dat wel.



Hij mag er niet over oordelen, maar jij oordeelt dan wel in de plaats van dat kind?
Zij oordelen niet in de plaats van een kind, zij oordelen voor zichzelf dat ze geen kind (meer) willen.
Ik snap dat niet hoor, hoe kan je een kind laten beslissen of ie wou geboren worden of niet? Er zijn veel ongewenste kinderen, misschien moeten we dat wel eens doen, vragen of ze blij zijn dat ze geboren zijn.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 08:04   #24
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

gezien de overbevolking is het hoge abortuscijfer wel een goede zaak

enige voorwaarde evenwel is dat abortus in een zo vroeg mogelijk stadium gedaan wordt
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2007 om 08:04.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 08:18   #25
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

1 op 8 ? dat zijn er zeven te weinig
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 08:27   #26
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Het probleem is dat het niet gaat over haar lichaam maar over hun lichaam (meervoud dus!)
Nee, het gaat over haar lichaam. Het hoopje cellen dat verwijderd wordt is geen individu.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 08:28   #27
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Zelfs geen beperking in tijd tot b.v. de eerste 12 weken?
Uiteraard. Voor zover ik weet is dat nu trouwens al het geval.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 08:37   #28
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Zij oordelen niet in de plaats van een kind, zij oordelen voor zichzelf dat ze geen kind (meer) willen.
Ik snap dat niet hoor, hoe kan je een kind laten beslissen of ie wou geboren worden of niet? Er zijn veel ongewenste kinderen, misschien moeten we dat wel eens doen, vragen of ze blij zijn dat ze geboren zijn.
Als je iemand op straat vindt die erg gewond is, wat moet je dan doen? Kans dat die mens zelfmoord wilde plegen, maar je kunt hem toch niet laten liggen? In die gevallen is er een gouden regel: bij onvermogen te weten wat de intentie van iemand is, kun je enkel oordelen als je die iemand in een staat brengt waar hij zelf rationeel kan oordelen.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 09:28   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.379
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Op 8 maand is het geen abortus meer. Tenzij de baby duidelijke afwijkingen of gebreken vertoond is dat puur en simpel babymoord.

Men kan, met veel pijn, moeite en vooral kosten een vruchtje van 6 maanden in leven houden en laten uitgroeien tot een mens die het bestaan zonder zorgen kan aanpakken.

Met andere woorden, de natuur zelf maakt een onderscheid tussen moord, en vruchtafdrijving. Een miskraam of voortijdige bevalling, wat is het verschil , uitgezonderd timing?

Ikzelf ga er van uit dat domheid geen excuus is. Wel een reden. Maar als een koppeltje idioten het meisje zwanger krijgt is er tot een bepaalde tijd geen probleem voor mij, zolang het meisje maar bij haar volledige verstand de beslissing kan nemen. De jongen is van geen belang. Integendeel, als een idioot een idiote zwanger maakt is er geen enkele reden om het probleem te vergroten.

En wat betreft mensen die wel "slim" genoeg zijn. Ze weten wat de opties zijn.
voorbehoedsmiddelen of als er een fout (verkrachting of falend voorbehoedsmiddel)gemaakt is, tot dag X een vruchtafdrijving van een hoopje levensonvatbare cellen.

Daarna heeft die baby alle recht tot leven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 09:46   #30
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
één van de redenen waarom ik tegen abortus ben.
Ze dekken er maar oplos en ze hebben toch een stok achter de deur mocht er echt iets verkeerds gaan;yep,abortus plegen.ts.
Als iemand verkracht word en daardoor een kleine zou krijgen dan zou dat mogen.
Als de mannen tijdens het "dekken" nu eindelijk wat meer aan zwangerschapspreventie zouden denken en hun volle verantwoordelijkheid opnemen, dan zou abortus bijlange zo geen groot probleem zijn. Maar nee, het is de vrouw die met de problemen blijft zitten en voor oplossingen moet zorgen.
En zij wordt met de vinger gewezen terwijl manlief ondertussen misschien weer elders enthousiast zijn zaad geplant heeft en een andere vrouw in de ellende dompelt.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 11:19   #31
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Eén zwangerschap op 8 mondt uit in een abortus.
Dat is ondertussen al een nieuwbericht van vorig jaar hoor! En daar is toen al een discussie over geweest:
http://forum.politics.be/showthread....hlight=abortus
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 11:22   #32
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als de mannen tijdens het "dekken" nu eindelijk wat meer aan zwangerschapspreventie zouden denken en hun volle verantwoordelijkheid opnemen, dan zou abortus bijlange zo geen groot probleem zijn. Maar nee, het is de vrouw die met de problemen blijft zitten en voor oplossingen moet zorgen.
En zij wordt met de vinger gewezen terwijl manlief ondertussen misschien weer elders enthousiast zijn zaad geplant heeft en een andere vrouw in de ellende dompelt.
Dat is de 'job' van de man hé
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 11:26   #33
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

En vroig jaar maakt ik daar al volgende bedenkingen over:

1) In het oorspronkelijke artikel staat ook dat ons land het laagste abortuscijfer ter wereld heeft. Daar heeft precies iedereen over gelezen. Ik denk dus niet dat het aantal abortussen in België vooralsnog alarmerend is. Wat niet wegneemt dat de voorlichting (vooral bij bepaalde groepen) moet verbeterd worden en ook de kosten van anticonceptiva moeten dalen (of eventueel zelfs gratis moeten zijn voor bepaalde groepen). Abortus mag niet gezien worden als alternatief voor anticonceptie, maar ik denk ook niet dat velen dat nu effectief doen.

2) Er wordt voorbijgegaan aan het feit dat stress tijdens de zwangerschap heel negatief is voor het kind, met alle problemen vandien, gaande van spontane abortus tot serieuze problemen bij de ontwikkeling van het kind. En bij een ongewenste zwangerschap komt wel veel stress kijken hé.

3) Door enkelen hier wordt geopperd dat het veel beter zou zijn om ongewenste kinderen af te staan voor adoptie aangezien er veel vrouwen geen kinderen kunnen krijgen. Nu, in de eerste plaats zijn er op de wereld veel meer kinderen zonder ouders dan er vraag is naar adoptie, wat dit argument al meteen van tafel veegt. Maar bovendien wordt hier wel voorbijgegaan aan het feit dat een kind afstaan voor adoptie - ook als het ongewenst is - een enorm moeilijke opgave is voor de moeders die hen voor de rest van het leven zal tekenen (twijfel, schuldgevoel, spijt,...). Iemand tot zoiets dwingen is dan ook immoreel.

4) De abortuspil heeft misschien wel tot een stijging van het aantal abortussen geleid, maar het is toch een zegen. Ik ben ervan overtuigd dat het merendeel van de vrouwen die een abortus ondergaat daar echt niet licht over gaat en ik zie dus ook niet in waarom het vergemakkelijken van die abortus een probleem zou zijn. Om nog maar te zwijgen van de complicaties van een klassieke curretage. Dat de abortuspil er bij sommigen toe zou leiden dat ze het als alternatief op anticonceptie zien, is natuurlijk geen argument om het voor anderen moeilijker te maken dan nodig.

5) Wat met de verantwoordelijkheid van de mannen? Anticonceptie is nog al te vaak de verantwoordelijkheid van de vrouwen. Waarbij maar al te vaak vergeten wordt dat sommige van die anticonceptiemethoden ook serieuze nevenwerkingen heeft (er is zelfs een verband tussen het langdurig gebruik van de pil en borstkanker, toch wel één van de belangrijkste doodsoorzaken van vrouwen). Mannen die er zeker van willen zijn dat de vrouw waarmee ze vrijen niet zwanger wordt, kunnen altijd een condoom gebruiken hé (met als bijkomend positief punt dat het ook beschermt tegen een aantal SOA's waaronder AIDS). En bij correct gebruik is het condoom zeer betrouwbaar. Een groot deel van de ongewenste zwangerschappen zijn het gevolg van het niet of niet correct gebruiken van anticonceptie en dat is de verantwoordelijkheid van beiden!!!

6) De keuze voor abortus berust bij de vrouw en zal dat altijd blijven aangezien het de vrouw is die zwanger is. Ik kan begrijpen dat het soms moeilijk is voor de man, maar die man kan een vrouw onmogelijk dwingen tot het dragen van een ongewild kind (dat zou trouwens ook het kind niet ten goede komen: zie hoger mijn opmerking over stress). En een man kan ook onmogelijk een vrouw dwingen tot abortus indien hij het kind niet wil, aangezien het de vrouw is die de abortus moet ondergaan en er ook mee zal moeten leven.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 12:23   #34
Judokus
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 juni 2006
Berichten: 2.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, het gaat over haar lichaam. Het hoopje cellen dat verwijderd wordt is geen individu.
Een embryo is een menselijk organisme, een onvolgroeide mens.
Het leeft en groeit tot volgroeide mens.
__________________
pAx Et BoNuM
Judokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 12:38   #35
skaldis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 22 maart 2004
Berichten: 3.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Een embryo is een menselijk organisme, een onvolgroeide mens.
Het leeft en groeit tot volgroeide mens.
Dus kan je het doden, met of zonder raketten, zenuwgas, atoombommen, fijn stof, stress, ... . Al wat leeft moet kapot !
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 12:59   #36
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Een embryo is een menselijk organisme, een onvolgroeide mens.
Nee, dat is het niet. Dat is emotioneel gewauwel.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Het leeft en groeit tot volgroeide mens.
Dat zou het eventueel kunnen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 14:21   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Daar is niks ethisch moeilijk en beladen aan. Een vrouw doet met haar lijf wat zij wil en niet wat een stelletje moraalridders zou willen. Simple comme bonjour.
tiens, ik dacht dat die embryo voor 50% van iemand anders was, heeft die 'medeontwerper' ook een stem ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 14:25   #38
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tiens, ik dacht dat die embryo voor 50% van iemand anders was, heeft die 'medeontwerper' ook een stem ?
Geef meteen verkrachters ook een stem....
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 14:26   #39
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tiens, ik dacht dat die embryo voor 50% van iemand anders was, heeft die 'medeontwerper' ook een stem ?
Uiteindelijk niet nee. Ik ga er van uit dat je dat meestal samen beslist, maar wanneer de vrouw echt geen kind of echt geen abortus wil, kan je haar daar onmogelijk toe dwingen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 14:27   #40
Laya
Minister
 
Geregistreerd: 30 september 2006
Berichten: 3.230
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als de mannen tijdens het "dekken" nu eindelijk wat meer aan zwangerschapspreventie zouden denken en hun volle verantwoordelijkheid opnemen, dan zou abortus bijlange zo geen groot probleem zijn. Maar nee, het is de vrouw die met de problemen blijft zitten en voor oplossingen moet zorgen.
En zij wordt met de vinger gewezen terwijl manlief ondertussen misschien weer elders enthousiast zijn zaad geplant heeft en een andere vrouw in de ellende dompelt.
De verantwoordelijkheid ligt dus bij de man vind je? De vrouw weet op voorhand dat zij de grootste dupe is van een ongewenste zwangerschap dus als ze slim is rekent ze voor zoiets toch vooral niet op een man?

Laatst gewijzigd door Laya : 29 maart 2007 om 14:28.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be