Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2018, 11:24   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.435
Standaard CD&V - de weg vooruit!

Ik vind de slogan van CD&V nogal haaks staan op waar ze voor staan. CD&V is immers het midden, een beetje noch mossel, noch vis beleid wat logischerwijze resulteert in conservatisme en status quo. Als je wil vooruit gaan, dan dien je immers resultaat gerichte en daadkrachtige maatregelen te nemen, iets wat CD&V net niet doet.

De slogan blijkt dus nogal hypocriet, maar dat is misschien ook wel net een inherente eigenschap van de tsjeven.

Ik vraag me trouwens altijd af wie voor zo'n partijen stemt? De boeren uiteraard, de pastoor en grote gezinnen?

Bij deze dus een warme oproep om vooral niet voor de tsjeven te stemmen, tenminste als men wil dat we effectief vooruit gaan niet en niet ter plekke blijven trappelen en het beleid gevoerd wordt van de jaren stilletjes.
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 23 september 2018 om 11:27.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:57   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Het betreft gewoon een misprint. Het moest zijn : CD&V - weg de vooruit!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 23 september 2018 om 13:57.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:58   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

(Corrupte Dieven & Volbouwers)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 14:20   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik vind de slogan van CD&V nogal haaks staan op waar ze voor staan. CD&V is immers het midden, een beetje noch mossel, noch vis beleid wat logischerwijze resulteert in conservatisme en status quo. Als je wil vooruit gaan, dan dien je immers resultaat gerichte en daadkrachtige maatregelen te nemen, iets wat CD&V net niet doet.

De slogan blijkt dus nogal hypocriet, maar dat is misschien ook wel net een inherente eigenschap van de tsjeven.

Ik vraag me trouwens altijd af wie voor zo'n partijen stemt? De boeren uiteraard, de pastoor en grote gezinnen?

Bij deze dus een warme oproep om vooral niet voor de tsjeven te stemmen, tenminste als men wil dat we effectief vooruit gaan niet en niet ter plekke blijven trappelen en het beleid gevoerd wordt van de jaren stilletjes.
CD&V is eigenlijk ACW/BEWEGING.NET. Gans het beleid van die partij wordt van daar uit gedicteerd. Ik weet niet hoe de situatie nu is, maar nog niet zo heel lang geleden las ik dat er heel frequent bijeenkomsten plaats hebben waarop de CD&V-ministers en de bollebozen van beweging.net overleg plegen omtrent het regeringsbeleid en hun strategie in die regering. Dat zogezegde "middenveld" waakt er angstvallig over dat elke juridische verantwoordelijkheid wordt uit de weg gegaan (zie Arco). Maar toch heeft deze staat in de staat achter de schermen stevig de touwtjes in handen en zitten ze met hun mannetjes/vrouwtjes in alle strategische organen die, als "beleidsvoorbereidende entiteiten" (Nationale Bank, Centrale Raad voor het Bedrijfsleven, Planbureau enz.) periodiek de regeringen advies verlenen. Die machtsconcentratie is het resultaat van het beleid van alle opeenvolgende trado-regeringen sedert 1945.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 14:24   #5
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
CD&V is eigenlijk ACW/BEWEGING.NET. Gans het beleid van die partij wordt van daar uit gedicteerd. Ik weet niet hoe de situatie nu is, maar nog niet zo heel lang geleden las ik dat er heel frequent bijeenkomsten plaats hebben waarop de CD&V-ministers en de bollebozen van beweging.net overleg plegen omtrent het regeringsbeleid en hun strategie in die regering. Dat zogezegde "middenveld" waakt er angstvallig over dat elke juridische verantwoordelijkheid wordt uit de weg gegaan (zie Arco). Maar toch heeft deze staat in de staat achter de schermen stevig de touwtjes in handen en zitten ze met hun mannetjes/vrouwtjes in alle strategische organen die, als "beleidsvoorbereidende entiteiten" (Nationale Bank, Centrale Raad voor het Bedrijfsleven, Planbureau enz.) periodiek de regeringen advies verlenen. Die machtsconcentratie is het resultaat van het beleid van alle opeenvolgende trado-regeringen sedert 1945.
Inderdaad en het is daar dat de Belgische democratie totaal ondermijnd is en in de handen van de Belgische maffia is terecht gekomen...
Vlaanderen betaalt het gelag...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 16:09   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik vraag me trouwens altijd af wie voor zo'n partijen stemt? De boeren uiteraard, de pastoor en grote gezinnen?
.
Oerdom volk dat ‘s avonds pap eet en vroeger ooit eens van mama of papa gehoord heeft dat ze op de tsjeven moeten stemmen en dat nu nog steeds doet.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 17:00   #7
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Oerdom volk dat ‘s avonds pap eet en vroeger ooit eens van mama of papa gehoord heeft dat ze op de tsjeven moeten stemmen en dat nu nog steeds doet.
Maar er is ook een oerdomme partij die een coalitie vormt met de tsjeven ....
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 14:10   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Allemaal 1 pot nat !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het betreft gewoon een misprint. Het moest zijn : CD&V - weg de vooruit!
of Weg De Voorruit

De weg achteruit
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 16:16   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Maar er is ook een oerdomme partij die een coalitie vormt met de tsjeven ....
Zou dat in 2014 niet geweest zijn omdat de regering anders nauwelijks of geen meerderheid zou gehad hebben? Overigens was toen CD&V/ACW/beweging.net enorm geil om mee te doen. Want de belangen van de zuil in de stinkende Arco-affaire moesten, koste wat het kost, verdedigd worden.

Laatst gewijzigd door quercus : 24 september 2018 om 16:16.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 22:05   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De slogan blijkt dus nogal hypocriet, maar dat is misschien ook wel net een inherente eigenschap van de tsjeven.

Ik vraag me trouwens altijd af wie voor zo'n partijen stemt? De boeren uiteraard, de pastoor en grote gezinnen?
Welke redenen heeft de pastoor eigenlijk nog om voor de CD&V te stemmen? Hoe katholiek is deze partij nog?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 05:30   #11
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke redenen heeft de pastoor eigenlijk nog om voor de CD&V te stemmen? Hoe katholiek is deze partij nog?

Beter op een devote moslim stemmen dan op een atheïst he ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 12:37   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke redenen heeft de pastoor eigenlijk nog om voor de CD&V te stemmen? Hoe katholiek is deze partij nog?
Het katholieke gehalte van de CD&V is nog steeds hetzelfde als dat van de CVP vroeger, nul.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 18:08   #13
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Ik ben niet akkoord met het theoretisch uitgangspunt, wel met het specifieke.
CD&V is geen partij die uitblinkt in radicale overtuiging en grote stappen zetten of beslissingen nemen in de politiek.
Het midden spectrum daarentegen is in mijn bescheiden mening weldegelijk een mogelijke strategie naar vooruitgaan in de politiek. Het grote nadeel van duidelijk links of rechts beleid is het afremmend karakter van de afwisseling die er steeds mogelijk in zit.

CD&V doet z'n of haar best om het midden op te eisen. Maar in elke partij zitten middenmensen. En de VLD is momenteel ook wel een middenpartij, nu de NVA rechterveld heeft ingepalmd. SPa probeert het omgekeerde: hopeloos op zoek naar een linkse bonus, maar blijft met zelfde mosselimago als CD&V.
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 22 oktober 2018 om 18:11.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be