Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2018, 22:55   #501
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is dan ook niet de christelijke leer. God wordt niet verwekt. Hij nam het vlees aan.

In de koran staan er trouwens nog enkele van die totale misinterpretaties van de christelijke neer (als zou de Drie-Eenheid bijvoorbeeld ook Maria omvatten). Mohammed heeft schijnbaar niet goed geluisterd en er zijn eigen brouwsel van gemaakt.
Als Maria vraagt: "hoe kan ik nu zwanger worden, ik ken geen man??", dan antwoordt de engel eigenlijk: "maak u daarover geen zorgen. God zal over u komen. "

Bij mij is dat hetzelfde als te zeggen dat God Maria zwanger gaat maken door een kind te verwekken bij haar. Wat zou het anders wel betekenen? Dat is toch zeer duidelijk.

Dus God verwekt een kind bij Maria. Een kind dat ook God is (volgens uw kerk). En dus wordt God bij de christenen wel degelijk verwekt. En dan zeggen de islamieten: 'Dat kan niet. God kan nooit worden verwekt. God is zelf onverwekt en kan niet verwekt worden.'

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 september 2018 om 23:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:10   #502
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Als Maria vraagt: "hoe kan ik nu zwanger worden, ik ken geen man??", dan antwoordt de engel eigenlijk: "maak u daarover geen zorgen. God zal over u komen. "

Bij mij is dat hetzelfde als te zeggen dat God Maria zwanger gaat maken door een kind te verwekken bij haar. Wat zou het anders wel betekenen.

Dus God verwekt een kind bij Maria. Een kind dat ook God is (volgens uw kerk). En dus wordt God bij de christenen wel degelijk verwekt. En dan zeggen de islamieten: 'Dat kan niet. God kan nooit worden verwekt. God is zelf onverwekt en kan niet verwekt worden.'
U blijft onder "volgens uw Kerk" uw eigen denkbeelden plaatsen. Ik zal u bij deze nogmaals uitnodigen om het bovenstaand citaat uit de geloofsbelijdenis van Athanasius te (her?)lezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:12   #503
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U blijft onder "volgens uw Kerk" uw eigen denkbeelden plaatsen. Ik zal u bij deze nogmaals uitnodigen om het bovenstaand citaat uit de geloofsbelijdenis van Athanasius te (her?)lezen.
Ik hoef Athanasius niet te lezen. Ik lees wat belangrijk is. En dat is het evangelie. En het evangelie is kristalhelder in deze.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 23:14   #504
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik hoef Athanasius niet te lezen. Ik lees wat belangrijk is. En dat is het evangelie. En het evangelie is kristalhelder in deze.
Dan zult u het evangelie toch eens opnieuw moeten lezen, want nu maakt u van kristalhelder water een wel heel troebele cocktail.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 13:34   #505
harriechristus
Perm. Vertegenwoordiger VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

[quote=Het Oosten;8806769]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht

Ik ga door op de tekst die er staat. Hetgeen u poneert, kan zeker waar zijn, maar het staat er niet. Zo goed als zeker werd Maria zwanger gemaakt door een mens en niet door God. Islamieten zeggen dan ook (terecht?) : "God is niet verwekt en kan niet verwekt worden."
Jezus was al reeds in alle eeuwigheid bij Zijn Vader in de hemel en Hij werd slechts verwekt om ook op aarde te kunnen zijn.

Verder is ook God verwekt (voortgebracht) door de logica, maar dat wel in alle eeuwigheid.
Oud Gisteren, 13:35   #506
harriechristus
Perm. Vertegenwoordiger VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik hoop dat de schoft die Aton een ban aansmeerde veel plezier aan zijn spelletje heeft en verder wens ik hem een fistel toe.
We zullen hem missen....

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be