Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw gevoelen tegenover Brussel, onze hoofdstad?
Ik ben er fier op, en zeker niet beschaamd erover 21 32,31%
Ik ben er beschaamd over, en zeker niet fier. 47 72,31%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 april 2012, 21:19   #21
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
en waarom ?

Wat mij betreft:
- ik voel me er niet thuis
Ligt dat niet een beetje aan jou? Ik voel me hier beter huis dan in Turnhout, Sint Niklaas, Aalst of Oostende etc. Je stoot in BXL véél minder op de "ons kent ons"-mentaliteit (muur!) uit kleinere steden en gemeenten. Is het d�*t wat je in BXL mist? Tsj�*....
Citaat:
- te vuil
Niet overal, maar er zijn idd helaas verwaarloosde plekken: bezuinigingen , weet je.
Citaat:
- te onvriendelijk
- vijandig tegenover Vlamingen vaak
Niet tegen mij of tegen de Vlamingen die ik irl ken.
Citaat:
- men spreekt mijn taal niet in ziekenhuizen en andere cruciale plaatsen
Dat kan eens gebeuren, maar zelden.
Citaat:
- te grote concentraties vreemdelingen
BXL is een grootstad en wat is "te groot"? Vreemdelingen storen mij niet, niet door aanwezigheid, niet door gedrag. Wie ver genoeg in zijn stamboom graaft ontdekt waarschijnlijk dat zijn voorvaderen ook niet uit zijn huidig land, provincie of gemeente komen. So what?

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2012 om 21:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:21   #22
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Geen sprake van.
Brussel is ook de hoofdstad van Vlaanderen.
Brussel ligt IN Vlaanderen.

Ge moet dat niet tegen mij zeggen

Ik zeg gewoon waar het op staat. Vele Vlaams nationalisten walgen van Brussel. De ene vindt dat er te veel vreemden ronddolen en de andere vindt dat het er vuil bij ligt. Walen daarentegen houden van Brussel. Ik stel dus voor dat Vlamingen Brussel laten vallen. Vlamingen blij, Walen blij. En geloof me, de doorsnee Brusselaar zal een gat in de lucht springen.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:24   #23
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ge moet dat niet tegen mij zeggen

Ik zeg gewoon waar het op staat. Vele Vlaams nationalisten walgen van Brussel. De ene vindt dat er te veel vreemden ronddolen en de andere vindt dat het er vuil bij ligt. Walen daarentegen houden van Brussel. Ik stel dus voor dat Vlamingen Brussel laten vallen. Vlamingen blij, Walen blij. En geloof me, de doorsnee Brusselaar zal een gat in de lucht springen.
Walen zijn meer positief over Brussel dan de Vlamingen, nuance.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:25   #24
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
en waarom ?

Wat mij betreft:
- ik voel me er niet thuis
- te vuil
- te onvriendelijk
- vijandig tegenover Vlamingen vaak
- men spreekt mijn taal niet in ziekenhuizen en andere cruciale plaatsen
- te grote concentraties vreemdelingen
Dat geldt ook voor tuigstad Antwerpen.

Het beleid trekt op geen kloten. Er wonen veel vreemdelingen (niet dat het mij stoort, ik ben er namelijk zelf één). De mensen wanen zich koningen en denken het allemaal beter te weten (autochtonen en allochtonen). Mensen in Antwerpen zijn boertig en stoer.

Trouwens, als jij vindt dat er te veel vreemde mensen leven in Brussel. Wat dan met jouw stad?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:29   #25
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Walen zijn meer positief over Brussel dan de Vlamingen, nuance.
Pretbederver.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:32   #26
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In "Terzake" deze avond werd meermaals gesteld dat het oosten van Brussel en eigenlijk ook het zuiden, heel wat mooie wijken hebben.
???
Buones Aires heeft ook zeer mooie wijken waar upper-classe woont... dat maakt de armoede en vervallerij van de rest niet goed.

Meer nog, het is in mijn ogen allicht een van de oorzaken waarom de sfeer bij de brusselse jongeren zo... gespannen is.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:33   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Pretbederver.
Als de Vlamingen geen geld meer geven aan Brussel , is het binnen de kortste keren een soort van Sarajevo.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:40   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ligt dat niet een beetje aan jou?
Dat ik me niet thuis voel in Brussel, zal wellicht evenveel aan Brussel liggen dan aan mezelf.

Vind jij trouwens dat het een 'verplichting' is om je thuis te voelen in Brussel. Je 'verdedigt' die stad blijkbaar op zo'n manier ?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik voel me hier beter huis dan in Turnhout, Sint Niklaas, Aalst of Oostende. Je stoot in BXL véél minder op de "ons kent ons"-mentaliteit uit kleinere steden en gemeenten. Is het d�*t wat je in BXL mist?
Die mentaliteit merk ik niet zo vaak op. Nergens.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tsj�*....Niet overal, er zijn idd verwaarloosde plekken: bezuinigingen , weet je.
Neen hoor, niks te maken met bezuinigingen.
Alles te maken met prioriteiten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niet tegen mij of tegen de Vlamingen die ik irl ken.
Niet zeveren. Vlamingen worden vaak met de rug aangekeken.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dat kan eens gebeuren, maar zelden.BXL is een grootstad en wat is "te groot"? Vreemdelingen storen mij niet, niet door aanwezigheid, niet door gedrag. Wie ver genoeg in zijn stamboom graaft ontdekt waarschijnlijk dat zijn voorvaderen ook niet uit zijn huidig land, provincie of gemeente komen. So what?
"Vreemd gedrag" stoort me wel degelijk.
Of het nu vreemd gedrag is volledig in de privé sfeer en waar men toevallig mee in aanraking komt;
of het nu vreemd gedrag is op de werkvloer of in de sportclub;
of het nu vreemd gedrag is op straat ....

De vreemdeling op zich, stoort me van geen kanten.
Maar toch heb ik de indruk dat jij net d�*t in mijn schoenen wilt schuiven.


Face it,
je kan mij, en een aantal Vlamingen (en misschien een aantal Ardenezen die zowiezo nooit naar Brussel komen) rare vogels vinden,
maar wij zijn nu eenmaal zo.
En daarvoor kan je ons stemrecht en de andere politieke rechten niet afpakken.

(en voor alle duidelijkheid: zelfs al hou ik niet van Brussel, het is mijn politieke overtuiging dat we daarvoor helemaal niet de Vlamingen in Brussel moeten laten vallen. Integendeel.)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:48   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat geldt ook voor tuigstad Antwerpen.

Het beleid trekt op geen kloten. Er wonen veel vreemdelingen (niet dat het mij stoort, ik ben er namelijk zelf één). De mensen wanen zich koningen en denken het allemaal beter te weten (autochtonen en allochtonen). Mensen in Antwerpen zijn boertig en stoer.

Trouwens, als jij vindt dat er te veel vreemde mensen leven in Brussel. Wat dan met jouw stad?
Antwerpen is ook wel speciaal, maar toch gastvrijer enz. bla bla ...

De Antwerpenaar zelf is erg openhartig, neigt volgens mij wat naar het karakter van een Nederlander. Als ze wat teveel pruttelen moet je hen gewoon tegenspreken.

Waar ik woon zijn er natuurlijk ook 'vreemdelingen'.
Maar in een mate dat die mensen niet in ghetto's kunnen gaan leven, waardoor ze tenminste een kans hebben (en die ook grijpen) om te integreren.

Volgens mij is het probleem van de vreemdelingen bij ons te herleiden tot één ding:
te veel op te korte tijd.

(natuurlijk aangetrokken door het systeem dat de gebraden vogeltjes inderdaad gewoon in hun mond vliegen ...)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:50   #30
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Ontopic: ik heb geen hekel aan Brussel, maar ik haat Brussel ook niet. Ik vind het een drukke stad. Het positieve is dat mensen van alle afkomsten in vrede samenleven. En het negatieve vind ik persoonlijk dat de flikken geen NL spreken of vaak zelfs weigeren NL te spreken. Heel irritant.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:57   #31
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Brussel heeft veel zuilen, maar geen Panthéon. Jammer.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 21:57   #32
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Antwerpen is ook wel speciaal, maar toch gastvrijer enz. bla bla ...

De Antwerpenaar zelf is erg openhartig, neigt volgens mij wat naar het karakter van een Nederlander. Als ze wat teveel pruttelen moet je hen gewoon tegenspreken.

Waar ik woon zijn er natuurlijk ook 'vreemdelingen'.
Maar in een mate dat die mensen niet in ghetto's kunnen gaan leven, waardoor ze tenminste een kans hebben (en die ook grijpen) om te integreren.

Volgens mij is het probleem van de vreemdelingen bij ons te herleiden tot één ding:
te veel op te korte tijd.

(natuurlijk aangetrokken door het systeem dat de gebraden vogeltjes inderdaad gewoon in hun mond vliegen ...)
Antwerpen zijn automobilisten bvb wel een stuk agressiever dan in Brussel: in Brussel kan een voetganger de straat over steken en meestal stoppen de autos. In Antwerpen niet, daar is't rennen. Een Brusselaar claxonneert, in Antwerpen zal men ook wel eens je autodeur komen opentrekken of erger.

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2012 om 22:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:01   #33
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Antwerpen is ook wel speciaal, maar toch gastvrijer enz. bla bla ...

De Antwerpenaar zelf is erg openhartig, neigt volgens mij wat naar het karakter van een Nederlander. Als ze wat teveel pruttelen moet je hen gewoon tegenspreken.

Waar ik woon zijn er natuurlijk ook 'vreemdelingen'.
Maar in een mate dat die mensen niet in ghetto's kunnen gaan leven, waardoor ze tenminste een kans hebben (en die ook grijpen) om te integreren.

Volgens mij is het probleem van de vreemdelingen bij ons te herleiden tot één ding:
te veel op te korte tijd.

(natuurlijk aangetrokken door het systeem dat de gebraden vogeltjes inderdaad gewoon in hun mond vliegen ...)
Antwerpenaren kunnen openhartig zijn. Doorgaans zijn het onbeschofte boeren die denken dat ze zich alles kunnen permiteren, allochtonen en autochtonen.

Ze vergelijken met een Nederlander gaat te ver. Nederlanders zijn vele socialer itt Vlamingen. Heel heel heel misschien dat de Limburger in de buurt komt van de NL'ers.

Er leven inderdaad meer vreemdelingen in Brussel maar Hoboken en Borgerhout zijn geen haar beter.

Bon, mijn punt is gewoon dat jullie niet aan ons, Oost-Vlamingen kunt tippen
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:01   #34
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Antwerpen zijn wel een stuk agressiever dan in Brusselaars: in Brussel kan bvb een voetganger de straat over steken en meestal stoppen de autos. In Antwerpen niet, daar is't rennen. Een Brusselaar claxonneert, in Antwerpen zal men ook wel eens je autodeur komen opentrekken of erger.

.
Antwerpen vind ik vooral "grijs". Evenwel de Meir als pakweg het wijk naast het Sportpaleis. Geef me duizend keer liever Leuven, Gent, Ieper, Brugge of de Kust.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:03   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Antwerpenaren kunnen openhartig zijn. Doorgaans zijn het onbeschofte boeren die denken dat ze zich alles kunnen permiteren, allochtonen en autochtonen.

Ze vergelijken met een Nederlander gaat te ver. Nederlanders zijn vele socialer itt Vlamingen. Heel heel heel misschien dat de Limburger in de buurt komt van de NL'ers.

Er leven inderdaad meer vreemdelingen in Brussel maar Hoboken en Borgerhout zijn geen haar beter.

Bon, mijn punt is gewoon dat jullie niet aan ons, Oost-Vlamingen kunt tippen
Limburgers zijn toffe gasten; dat is alvast mijn ervaring met Limburgers. Ik beweer nu niet dat ik heel Limburg ken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:03   #36
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Antwerpen vind ik vooral "grijs". Evenwel de Meir als pakweg het wijk naast het Sportpaleis. Geef me duizend keer liever Leuven, Gent, Ieper, Brugge of de Kust.
de Meir is nog één van de aangenaamste stukken, spijtig alleen van de fietsers die tusssen de voetgangers zigzaggen en racen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:06   #37
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Limburgers zijn toffe gasten; dat is alvast mijn ervaring met Limburgers. Ik beweer nu niet dat ik heel Limburg ken.
Klopt, een Limburger is doorgaans tolerant. Of je nu één van hen bent of een vreemdeling bent. Dat is ook mijn ervaring met Limburgers.

Gentenaars ook trouwens.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:07   #38
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Hoi filsoof
Brussel is een vunzig gat
En gij voelt u daar thuis zegt ge?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:08   #39
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Antwerpen zijn automobilisten bvb wel een stuk agressiever dan in Brussel: in Brussel kan een voetganger de straat over steken en meestal stoppen de autos. In Antwerpen niet, daar is't rennen. Een Brusselaar claxonneert, in Antwerpen zal men ook wel eens je autodeur komen opentrekken of erger.
In borgerhout bedoelt ge?
'k weet het, er is daar iets niet pluis

Laatst gewijzigd door born2bewild : 30 april 2012 om 22:09.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2012, 22:08   #40
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Hoi filsoof
Brussel is een vunzig gat
En gij voelt u daar thuis zegt ge?
Dit is nu eens een echte Antwerpenaar!
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be