Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 januari 2019, 22:18   #121
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Een energetisch veld is ook iets uiterlijks net als de hersenen.
Op zintuiglijk niveau is dat idd meetbaar, maar eens de diepgang zich op het kwantumniveau bevind, worden de zaken redelijk onvoorspelbaar.
Enfin, hopelijk groeit onze wetenschappelijke kennis voldoende, om ook met die 'onvoorspelbaarheid' bepaalde zaken te kunnen voorspellen.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 00:29   #122
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Op subtielere niveaus’s is er tussen het individuele ‘ik’ en de collectiviteit van soorten en levensvormen weinig verschil.
Elk afzonderlijk individu – of het nu gaat om een cel of een mens – is afhankelijk van de omgeving waarin het vertoeft en is tegelijk een bouwsteen van die omgeving.
Rupert Sheldrake heeft dit thema redelijk diep uitgespit en kwam tot de volgende conclusie:

“Voor we bij andere typen van morfische velden stilstaan, is het de moeite waard precies na te gaan wat een morfisch veld wordt verondersteld te zijn. Sheldrake beschrijft ze als ‘velden van informatie’, en zegt dat ze noch een soort materie, noch een soort energie zijn en alleen kunnen worden vastgesteld door hun uitwerking op stoffelijke systemen. Als morfische velden echter volledig onstoffelijk waren zou dat betekenen dat ze zuiver ‘niets’ zijn, en het is moeilijk in te zien hoe velden van ‘niets’ enige uitwerking op de stoffelijke wereld zouden kunnen hebben!

In een gesprek met David Bohm geeft Sheldrake in feite toe dat morfische velden misschien een subtiele energie hebben, maar niet in enige ‘normale’ (fysieke) betekenis van het woord, omdat morfische velden zich door ruimte en tijd kunnen verspreiden en over een afstand niet merkbaar vervagen. In deze betekenis zouden morfische velden een subtielere vorm van energiesubstantie zijn, te etherisch om via wetenschappelijke instrumenten te kunnen worden waargenomen.

Sheldrake suggereert tevens dat morfische velden zeer nauw verbonden kunnen zijn met de quantummaterie velden. Volgens de wetenschap vormt het universele quantumveld de grondslag van de fysieke wereld en pulseert het van energie en vitaliteit; het komt neer op de wederopleving van het begrip ether, een medium van subtiele materie die de hele ruimte doordringt.”

http://www.theosofie.net/sunrise/sun...heldrake1.html

Kortom, het universum manifesteert zijn inherente organisatorische mogelijkheden in elk wezen.
Je bent precies wel geïnteresseerd in het "spirituele" en al die andere zever.

https://www.youtube.com/watch?v=fJ-u...l5zApU2aw4Xdtw

Dit is vrij interessante materie als je een open geest hebt, innerlijke wetenschap e.d.; "tantra." Ik heb het helemaal uitgekeken en moet zeggen dat er veel interessante meditatie methodes aan bod komen.

De "disco seks pooier" goeroe maar ik ben niet geïnteresseerd in zijn reputatie. Vele methodes zijn zeer boeiend om te integreren en te komen tot zelf realisatie als je een oprechte "zoeker" bent.

Oordeel vooral zelf...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 09:21   #123
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En de minste van hen zal de grootste zijn...
Dus er bestaat wel degelijk een hiërarchie.
En het moet dan zijn: "De kleinste zal de "grootste" zijn, en dat is het microwezentje".

En "grootste" dan in de betekenis van hoogste als super-intelligent.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 09:32   #124
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus er bestaat wel degelijk een hiërarchie.
En het moet dan zijn: "De kleinste zal de "grootste" zijn, en dat is het microwezentje".

En "grootste" dan in de betekenis van hoogste als super-intelligent.
Harrie, wat vinden je microwezentjes eigenlijk van die "morfische velden" en die andere zweefkezerij daarrond ?

Dit bv :

Citaat:
Sheldrake suggereert tevens dat morfische velden zeer nauw verbonden kunnen zijn met de quantummaterie velden. Volgens de wetenschap vormt het universele quantumveld de grondslag van de fysieke wereld en pulseert het van energie en vitaliteit; het komt neer op de wederopleving van het begrip ether, een medium van subtiele materie die de hele ruimte doordringt.”
Heb jij als Christus daar ooit met de microwezentjes over gesproken ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 januari 2019 om 09:40.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 09:32   #125
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik snap niet goed wat je wil zeggen.
Energetisch veld is iets uit de natuurkunde, dus iets uiterlijks natuurlijks, net als de hersenen zijn.
Dus het vermogen tot herinneren wordt dan verplaatst van de hersenen naar het energetisch veld dat daar buiten bestaat.
Maar het blijft uiterlijk, alleen dan iets meer subliem, fijner.

Het pure metafysische is het abstracte denken van de geest.
Zo kan ik de eeuwigheid denken en ook de tijd (dus als het om de herinnering gaat), terwijl de tijd niet iets uiterlijks is, maar metafysisch, niet uiterlijk bestaat.
Dus dat een beeld een herinnering is, dat kan ik aan het beeld zelf niet zien, maar kan ik alleen denken, weten dus.
Dat is het innerlijke als metafysisch.

En verder ook al het denken is metafysisch en het fysische daarvan is slechts het woord als teken.
Dus het denken zelf kan geen energetisch veld zijn.
Wel de woorden als tekens, maar niet de abstracte inhoud daarvan.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 09:35   #126
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Kortom, het universum manifesteert zijn inherente organisatorische mogelijkheden in elk wezen.
Maar in het ene wezen veel beter dan in het andere.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 09:40   #127
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Op zintuiglijk niveau is dat idd meetbaar, maar eens de diepgang zich op het kwantumniveau bevind, worden de zaken redelijk onvoorspelbaar.
Ook de kwantumfysica is iets uiterlijks.
Het innerlijke openbaart zich pas in de microwezentjes.
Deze hebben een bewustzijn.
Citaat:
Enfin, hopelijk groeit onze wetenschappelijke kennis voldoende, om ook met die 'onvoorspelbaarheid' bepaalde zaken te kunnen voorspellen.
Het voorspellen zit in het denken en openbaart zich in de mens en nog meer in het hogere bewustzijn van de microwezentjes.

Het "voorspellen" zit dan ook in de natuur, maar onbewust en op een lager niveau van de natuurwetten.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 8 januari 2019 om 09:41.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 10:28   #128
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Op subtielere niveaus’s is er tussen het individuele ‘ik’ en de collectiviteit van soorten en levensvormen weinig verschil.
Elk afzonderlijk individu – of het nu gaat om een cel of een mens – is afhankelijk van de omgeving waarin het vertoeft en is tegelijk een bouwsteen van die omgeving.
Rupert Sheldrake heeft dit thema redelijk diep uitgespit en kwam tot de volgende conclusie:

“Voor we bij andere typen van morfische velden stilstaan, is het de moeite waard precies na te gaan wat een morfisch veld wordt verondersteld te zijn. Sheldrake beschrijft ze als ‘velden van informatie’, en zegt dat ze noch een soort materie, noch een soort energie zijn en alleen kunnen worden vastgesteld door hun uitwerking op stoffelijke systemen. Als morfische velden echter volledig onstoffelijk waren zou dat betekenen dat ze zuiver ‘niets’ zijn, en het is moeilijk in te zien hoe velden van ‘niets’ enige uitwerking op de stoffelijke wereld zouden kunnen hebben!

In een gesprek met David Bohm geeft Sheldrake in feite toe dat morfische velden misschien een subtiele energie hebben, maar niet in enige ‘normale’ (fysieke) betekenis van het woord, omdat morfische velden zich door ruimte en tijd kunnen verspreiden en over een afstand niet merkbaar vervagen. In deze betekenis zouden morfische velden een subtielere vorm van energiesubstantie zijn, te etherisch om via wetenschappelijke instrumenten te kunnen worden waargenomen.

Sheldrake suggereert tevens dat morfische velden zeer nauw verbonden kunnen zijn met de quantummaterie velden. Volgens de wetenschap vormt het universele quantumveld de grondslag van de fysieke wereld en pulseert het van energie en vitaliteit; het komt neer op de wederopleving van het begrip ether, een medium van subtiele materie die de hele ruimte doordringt.”

http://www.theosofie.net/sunrise/sun...heldrake1.html

Kortom, het universum manifesteert zijn inherente organisatorische mogelijkheden in elk wezen.
Ok; dat komt volgens mijn inzicht overeen met een uitwendig veld waarin wij leven en willens nillens direct mee verbonden zijn...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 10:32   #129
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dus er bestaat wel degelijk een hiërarchie.
En het moet dan zijn: "De kleinste zal de "grootste" zijn, en dat is het microwezentje".

En "grootste" dan in de betekenis van hoogste als super-intelligent.
Neen, harriechristus, de kleinste is het niets dat alles is en waar alles evenwaardig is... geen hiërarchie...
Zolang je aan die hiërarchie blijft vastkleven zul je niet doorstromen naar wat is... want je kunt alleen maar weten door alles, wat wij klein mensen ons voorstellen op te geven en achter je te laten.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 10:54   #130
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, harriechristus, de kleinste is het niets dat alles is en waar alles evenwaardig is... geen hiërarchie...
Ik bedoel niet het oneindig kleine, maar het kleine in een oneindig reeks van steeds kleiner.
En bovendien is het Niets niet alles.
En ook is niet alles evenwaardig.
Er is wel degelijk een hiërarchie van oneindig laag (niets dus) naar oneindig hoog en dat laatste is de oneindige reeks van hogere goden in de microkosmos.
Citaat:
Zolang je aan die hiërarchie blijft vastkleven zul je niet doorstromen naar wat is... want je kunt alleen maar weten door alles, wat wij klein mensen ons voorstellen op te geven en achter je te laten.
Dus nu denk je zelf hiërarchisch in lager en hoger.
Want volgens jou moeten we alles achter laten, dat dus in jouw ogen minderwaardig is.

Overigens zou je dan zelf het goede voorbeeld moeten geven door alles achter te laten.
Het zal mij benieuwen wat het resultaat dan zal zijn.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 11:12   #131
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik bedoel niet het oneindig kleine, maar het kleine in een oneindig reeks van steeds kleiner.
En ../...
Overigens zou je dan zelf het goede voorbeeld moeten geven door alles achter te laten. Het zal mij benieuwen wat het resultaat dan zal zijn.
Nano sex?
Misschien jouw 'dingetje'.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 11:28   #132
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Op zintuiglijk niveau is dat idd meetbaar, maar eens de diepgang zich op het kwantumniveau bevind, worden de zaken redelijk onvoorspelbaar.
Voorbij het abacadabra: over welk energetisch veld op kwantumniveau heb je het nu?
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 11:43   #133
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Harrie, wat vinden je microwezentjes eigenlijk van die "morfische velden" en die andere zweefkezerij daarrond ?
Dit bv :
Mij lijkt het fantasie te zijn, maar wat de microwezentjes vinden, dat weet ik niet.
Maar wie weet is het een hogere realiteit van de microwezentjes tussen fysica en metafysica in.
Zo dat als ik bijvoorbeeld fantaseer op de maan te zijn, dat het daar fysisch natuurlijk niet bestaat, maar wel als een "morfologisch veld".
Tja, wie weet?
Citaat:




Heb jij als Christus daar ooit met de microwezentjes over gesproken ?
Ik heb helaas geen contact met de microwezentjes.
Ik denk dat dit pas in de toekomst zal ontstaat als een volgende Christus wordt geboren.
Alles op zijn tijd.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 11:45   #134
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Nano sex?
Misschien jouw 'dingetje'.
Die doet het niet zo goed meer als vroeger, maar mijn hersenen doen het nog steeds wel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 11:49   #135
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mij lijkt het fantasie te zijn, maar wat de microwezentjes vinden, dat weet ik niet.
Maar wie weet is het een hogere realiteit van de microwezentjes tussen fysica en metafysica in.
Zo dat als ik bijvoorbeeld fantaseer op de maan te zijn, dat het daar fysisch natuurlijk niet bestaat, maar wel als een "morfologisch veld".
Tja, wie weet?
Ik heb helaas geen contact met de microwezentjes.
Ik denk dat dit pas in de toekomst zal ontstaat als een volgende Christus wordt geboren.
Alles op zijn tijd.
en ik die al die tijd dacht dat jij als nieuwe Christus een directe lijn had met de microwezentjes...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 12:26   #136
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
en ik die al die tijd dacht dat jij als nieuwe Christus een directe lijn had met de microwezentjes...
Helaas, dat is niet zo.
Ik weet alleen dat ze daar moeten bestaan.
Maar wie weet dat ik nog eens mee maak dat er eentje voor mij zal verschijnen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 12:51   #137
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.223
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Helaas, dat is niet zo.
Ik weet alleen dat ze daar moeten bestaan.
Maar wie weet dat ik nog eens mee maak dat er eentje voor mij zal verschijnen.
Je zult op zintuiglijk niveau nog onvoldoende bewustzijn hebben in de morfologische velden op het etherisch niveau en niet genoeg open staan voor het metafysische en de cosmos. Heb je al voldoende diepgang in het kwantumniveau bereikt ? Oefen wat meer in Yogisch vliegen, dat gaat je bewustzijnsniveau opkrikken tot aan het plafond.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 8 januari 2019 om 12:55.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 13:13   #138
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik bedoel niet het oneindig kleine, maar het kleine in een oneindig reeks van steeds kleiner.
En bovendien is het Niets niet alles.
En ook is niet alles evenwaardig.
Er is wel degelijk een hiërarchie van oneindig laag (niets dus) naar oneindig hoog en dat laatste is de oneindige reeks van hogere goden in de microkosmos.
Dus nu denk je zelf hiërarchisch in lager en hoger.
Want volgens jou moeten we alles achter laten, dat dus in jouw ogen minderwaardig is.

Overigens zou je dan zelf het goede voorbeeld moeten geven door alles achter te laten.
Het zal mij benieuwen wat het resultaat dan zal zijn
.
Meer inzicht zonder gebonden te zijn aan door de mens, de samenleving, aangeleerde menselijke 'wetenschappen', kennis zowel als nonsens....

Laatst gewijzigd door marie daenen : 8 januari 2019 om 13:14.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2019, 21:25   #139
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je zult op zintuiglijk niveau nog onvoldoende bewustzijn hebben in de morfologische velden op het etherisch niveau en niet genoeg open staan voor het metafysische en de cosmos. Heb je al voldoende diepgang in het kwantumniveau bereikt ? Oefen wat meer in Yogisch vliegen, dat gaat je bewustzijnsniveau opkrikken tot aan het plafond.
Als hem er maar niet blijft tegen plakken...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2019, 10:24   #140
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je zult op zintuiglijk niveau nog onvoldoende bewustzijn hebben in de morfologische velden op het etherisch niveau en niet genoeg open staan voor het metafysische en de cosmos. Heb je al voldoende diepgang in het kwantumniveau bereikt ? Oefen wat meer in Yogisch vliegen, dat gaat je bewustzijnsniveau opkrikken tot aan het plafond.
Misschien iets voor jou om daarmee aan de gang te gaan?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be