Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 januari 2019, 10:56   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard Samenleven met...?

Citaat:
Citaat:
Wommelgem / Deurne - Zes minderjarige kerels, tussen 15 en 17 jaar oud, zijn dinsdagavond opgepakt door interventieploegen van de politiezone Minos (Wommelgem, Mortsel, Wijnegem, Boechout en Borsbeek).

Het zestal zat op een tram van lijn 8 die van Deurne naar de terminus aan de park-and-ride in Wommelgem reed en ze zorgden voor overlast. “Ze werden op een correcte manier op hun gedrag aangesproken door de trambestuurder”, zegt commissaris Johan Wonnink van de politiezone Minos.
Dat konden de jongemannen blijkbaar niet hebben waarop ze zich tegen de bestuurder keerden. De man kreeg enkele rake klappen en moest naar het ziekenhuis gebracht worden voor verzorging. De zes minderjarige aanvallers zetten het vervolgens op een lopen maar konden in de loop van de avond, onder meer dankzij camerabeelden van het incident, allemaal gevat worden door de politie.
“Ze zullen voorgeleid worden bij de jeugdrechter”, aldus Wonninck. “Zo’n gedrag is absoluut niet tolereerbaar.” uit Nieuwsblad online
Nog minder dan een "fait divers" zou je kunnen zeggen. Echter het aantal fait divers van dat genre waarbij telkens een bepaalde soort mensen zijn betrokken begint meer dan de spuigaten uit te lopen...
Misschien eens een tijdje bijhouden en vermelden ipv alles te doen om het onder de mat te vegen of in vage bewoordingen te presenteren met "Belgen" en "jongeren" en dies meer...
Ook de gevolgen van die fait divers zijn eens interessant om bij te houden... alleen weten we daar zogoed als niets over, hoe het verder afloopt! Gevat door de politie, gekend door het gerecht, naar de vrederechter en... wat dan?
Wachten op het volgende "fait divers"?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:25   #2
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik heb het zelf meegemaakt zo'n 15 jaar geleden op een bus in Antwerpen. De helft van de bus was gevuld met leerlingen van een bepaalde school. Die vonden het ongelofelijk plezant om het belletje te rinkelen en de bus voor niets te laten stoppen.

De bestuurster dreigde ermee niet meer te stoppen voor elk signaal. Toen de bestuurster de daad bij het word voegde reed ze door toen een meisje uit dat groepje moest afstappen. Dat grietje schoot in een kolere en begon meppen uit te delen aan de bestuurster toen die volop aan het rijden was. Dat stukje primitieveling had niet door dat ze ons allemaal in gevaar aan het brengen was. Passagiers moesten haar wegslepen. De bestuurster beeindigde haar rit en riep bijstand van De Lijn security. Die kwamen na zo'n half uur ter plaatse en het eerste wat die deden waren die "jongeren" sussen en hen verzekeren dat het allemaal wel rap voorbij zou zijn en dat het niet zo'n vaart zou lopen. Ik bewonder die bestuurster dat ze nog de motivatie had om de rit verder te zetten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 11:56   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb het zelf meegemaakt zo'n 15 jaar geleden op een bus in Antwerpen. De helft van de bus was gevuld met leerlingen van een bepaalde school. Die vonden het ongelofelijk plezant om het belletje te rinkelen en de bus voor niets te laten stoppen.

De bestuurster dreigde ermee niet meer te stoppen voor elk signaal. Toen de bestuurster de daad bij het word voegde reed ze door toen een meisje uit dat groepje moest afstappen. Dat grietje schoot in een kolere en begon meppen uit te delen aan de bestuurster toen die volop aan het rijden was. Dat stukje primitieveling had niet door dat ze ons allemaal in gevaar aan het brengen was. Passagiers moesten haar wegslepen. De bestuurster beeindigde haar rit en riep bijstand van De Lijn security. Die kwamen na zo'n half uur ter plaatse en het eerste wat die deden waren die "jongeren" sussen en hen verzekeren dat het allemaal wel rap voorbij zou zijn en dat het niet zo'n vaart zou lopen. Ik bewonder die bestuurster dat ze nog de motivatie had om de rit verder te zetten.
Zaten die bestuurders dan nog niet afgeschermd ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 12:47   #4
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zaten die bestuurders dan nog niet afgeschermd ?
Nee
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 14:17   #5
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nog minder dan een "fait divers" zou je kunnen zeggen. Echter het aantal fait divers van dat genre waarbij telkens een bepaalde soort mensen zijn betrokken begint meer dan de spuigaten uit te lopen...
Misschien eens een tijdje bijhouden en vermelden ipv alles te doen om het onder de mat te vegen of in vage bewoordingen te presenteren met "Belgen" en "jongeren" en dies meer...
Ook de gevolgen van die fait divers zijn eens interessant om bij te houden... alleen weten we daar zogoed als niets over, hoe het verder afloopt! Gevat door de politie, gekend door het gerecht, naar de vrederechter en... wat dan?
Wachten op het volgende "fait divers"?
Zo'n gedrag is absoluut niet tolereerbaar staat in het artikel. Maar waarom zou men het dan toch blijven tolereren. Het is niet dat dit om diep verborgen moeilijk aan te tonen of in kaart te brengen feiten gaat.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:04   #6
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zaten die bestuurders dan nog niet afgeschermd ?
Nam gisteren de trein richting Gent enz
De kaartjesknipper komt langs, gevolgd door een nog relatieve jonge dame en die vraagt aan al de passagiers of ze hun identiteitsbewijs willen tonen. Stoort zeker niet en mogen ze meer doen!
Maar, stel dat ze op een paar "jongeren" vallen zonder ticket en die meteen van hun neus beginnen maken, dreigen enz, zoals dat tuig van de richel gewoon is... Sta je daar toch leuk als werknemer, klaar om motten te vangen!
Neen, alle bestuurders, controleurs enz zijn nog niet afgeschermd...
Kan ook moeilijk overal.
We hebben, als onze maatschappij zo "moet" blijven nog enorm veel veiligheidspersoneel nodig, soldaten en politie in de straten, gesloten instellingen, rechtbanken, advocaten, ocmw's enz enz enz
Of zou er toch nog een andere oplossing zijn?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:14   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Of zou er toch nog een andere oplossing zijn?
Vrije wapendracht en in zulke gevallen niet moeilijk doen als er ene neergelegd wordt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:25   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nam gisteren de trein richting Gent enz
De kaartjesknipper komt langs, gevolgd door een nog relatieve jonge dame en die vraagt aan al de passagiers of ze hun identiteitsbewijs willen tonen. Stoort zeker niet en mogen ze meer doen!
Maar, stel dat ze op een paar "jongeren" vallen zonder ticket en die meteen van hun neus beginnen maken, dreigen enz, zoals dat tuig van de richel gewoon is... Sta je daar toch leuk als werknemer, klaar om motten te vangen!
Neen, alle bestuurders, controleurs enz zijn nog niet afgeschermd...
Kan ook moeilijk overal.
We hebben, als onze maatschappij zo "moet" blijven nog enorm veel veiligheidspersoneel nodig, soldaten en politie in de straten, gesloten instellingen, rechtbanken, advocaten, ocmw's enz enz enz
Of zou er toch nog een andere oplossing zijn?
Het moet zowat een halve eeuw geleden zijn dat ik het openbaar vervoer genomen heb.
Toch lijkt een oplossing mij vrij eenvoudig.
Sluit alle deuren en roep de politiediensten op.
Eens zien hoe lang de amokmakers het volhouden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:55   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik heb het zelf meegemaakt zo'n 15 jaar geleden op een bus in Antwerpen. De helft van de bus was gevuld met leerlingen van een bepaalde school. Die vonden het ongelofelijk plezant om het belletje te rinkelen en de bus voor niets te laten stoppen.

De bestuurster dreigde ermee niet meer te stoppen voor elk signaal. Toen de bestuurster de daad bij het word voegde reed ze door toen een meisje uit dat groepje moest afstappen. Dat grietje schoot in een kolere en begon meppen uit te delen aan de bestuurster toen die volop aan het rijden was. Dat stukje primitieveling had niet door dat ze ons allemaal in gevaar aan het brengen was. Passagiers moesten haar wegslepen. De bestuurster beeindigde haar rit en riep bijstand van De Lijn security. Die kwamen na zo'n half uur ter plaatse en het eerste wat die deden waren die "jongeren" sussen en hen verzekeren dat het allemaal wel rap voorbij zou zijn en dat het niet zo'n vaart zou lopen. Ik bewonder die bestuurster dat ze nog de motivatie had om de rit verder te zetten.
Waarom is die mevrouw niet ontslagen?

Je zou denken dat een buschauffeur haar/zijn werk moet doen.

Of moet binnenkort iedereen afstappen aan de eindhalte?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:56   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Nam gisteren de trein richting Gent enz
De kaartjesknipper komt langs, gevolgd door een nog relatieve jonge dame en die vraagt aan al de passagiers of ze hun identiteitsbewijs willen tonen. Stoort zeker niet en mogen ze meer doen!
Maar, stel dat ze op een paar "jongeren" vallen zonder ticket en die meteen van hun neus beginnen maken, dreigen enz, zoals dat tuig van de richel gewoon is... Sta je daar toch leuk als werknemer, klaar om motten te vangen!
Neen, alle bestuurders, controleurs enz zijn nog niet afgeschermd...
Kan ook moeilijk overal.
We hebben, als onze maatschappij zo "moet" blijven nog enorm veel veiligheidspersoneel nodig, soldaten en politie in de straten, gesloten instellingen, rechtbanken, advocaten, ocmw's enz enz enz
Of zou er toch nog een andere oplossing zijn?
Waarom?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 15:58   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom?
mogen die een ID kaart vragen ??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 16:04   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mogen die een ID kaart vragen ??
"een nog relatieve jonge dame en die vraagt aan al de passagiers of ze hun identiteitsbewijs willen tonen".

Ik zie niet in op welke manier die mevrouw bevoegd is.

Zelfs de politie moet een reden hebben om u te controleren.
Die smijten daar dan met de klak naar, want ze zijn het precies niet gewoon dat je vraagt, waarom?

Ik was in een park over tijd, was te vroeg voor mijn afspraak bij de dokter, en liever dan in de wachtzaal te zitten doe ik dan een wandeling in het nabij gelegen park.
Komen er twee agenten aan op de fiets, ze stoppen en ze vragen mijn pas.
Ik vraag waarom, "omdat je verdacht rondhangt in een park" was het antwoord...

...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 16:24   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
"een nog relatieve jonge dame en die vraagt aan al de passagiers of ze hun identiteitsbewijs willen tonen".

Ik zie niet in op welke manier die mevrouw bevoegd is.
Blijkbaar hebben treinbegeleiders het statuut van beëdigd ambtenaar, en hebben die binnen hun bevoegdheden ook de mogelijkheid een identiteitscontrole uit te voeren.
Maar een treinbegeleider die geen petsen wil ontvangen zal andere methodes moeten gebruiken om "jongeren" te irriteren.

Citaat:
Zelfs de politie moet een reden hebben om u te controleren.
Die smijten daar dan met de klak naar, want ze zijn het precies niet gewoon dat je vraagt, waarom?

Ik was in een park over tijd, was te vroeg voor mijn afspraak bij de dokter, en liever dan in de wachtzaal te zitten doe ik dan een wandeling in het nabij gelegen park.
Komen er twee agenten aan op de fiets, ze stoppen en ze vragen mijn pas.
Ik vraag waarom, "omdat je verdacht rondhangt in een park" was het antwoord...
Klinkt toch als een goeie reden.
Hangt er een onguur figuur wat lamledig in't stadspark te lummelen.
Voor dezelfde moeite ontploft er een kwartier later een vuilbak of komt er een in elkaar geslagen ruiter van de bruine dreef uit de bosjes gekropen...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 17:04   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
"een nog relatieve jonge dame en die vraagt aan al de passagiers of ze hun identiteitsbewijs willen tonen".

Ik zie niet in op welke manier die mevrouw bevoegd is.

Zelfs de politie moet een reden hebben om u te controleren.
Die smijten daar dan met de klak naar, want ze zijn het precies niet gewoon dat je vraagt, waarom?

Ik was in een park over tijd, was te vroeg voor mijn afspraak bij de dokter, en liever dan in de wachtzaal te zitten doe ik dan een wandeling in het nabij gelegen park.
Komen er twee agenten aan op de fiets, ze stoppen en ze vragen mijn pas.
Ik vraag waarom, "omdat je verdacht rondhangt in een park" was het antwoord...

...
zelf denkt de politie dat ze alles mogen, en ze maken daar promotie over ook ...

https://www.magdapolitie.be/#
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 17:15   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zelf denkt de politie dat ze alles mogen, en ze maken daar promotie over ook ...

https://www.magdapolitie.be/#
Citaat:
Je kan best altijd zo goed mogelijk meewerken met de politie.
- lol -
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 17:21   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -
ik wist wel dat jij iets ging opsteken van die site!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 17:57   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik wist wel dat jij iets ging opsteken van die site!
Ja, zoals toen met de salduz-wetgeving, waarin de verdachte recht heeft op bijstand van een advocaat.

De politie was tegen, want dan konden ze de verdachte niet meer dwingen van vrijwillig te bekennen...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 19:08   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, zoals toen met de salduz-wetgeving, waarin de verdachte recht heeft op bijstand van een advocaat.

De politie was tegen, want dan konden ze de verdachte niet meer dwingen van vrijwillig te bekennen...
Ik vind dat eigenlijk jammer dat ze daardoor zelfs niet meer durven vragen of ik gedronken heb bij de alcohol controle...meestal was dat al t begin van ambras met mij.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 06:58   #19
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waarom is die mevrouw niet ontslagen?

Je zou denken dat een buschauffeur haar/zijn werk moet doen.

Of moet binnenkort iedereen afstappen aan de eindhalte?
Waarom is dat stuk trutsel niet op zijn minst bekeurd voor het toebrengen van slagen en verwondingen terwijl ze terzelfdertijd ook nog eens een pak passagiers in gevaar bracht? Of moet dat allemaal kunnen in die fuck you-filosofie?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2019, 07:32   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Waarom is dat stuk trutsel niet op zijn minst bekeurd voor het toebrengen van slagen en verwondingen terwijl ze terzelfdertijd ook nog eens een pak passagiers in gevaar bracht? Of moet dat allemaal kunnen in die fuck you-filosofie?
dat ook, maar dat is geen oplossing voor wanneer binnenkort iedereen aan de eindhalt zal moet afstappen omdat de buschauffeurs geen goesting hebben om te stoppen.

en ook, als die buschauffeur haar job gedaan had, en gestopt was aan de halte, had ze dan petsen gekregen?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be