Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 maart 2019, 23:46   #21
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Globaal gezien. Ge kunt de pot op met uw globale belastingen. Ik heb kennissen die dagelijks vanuit de Maaskant naar Brussel moeten gaan werken. Openbaar vervoer is geen alternatief wegens onbestaand voor de te presteren uren.



En dat is nog maar vanuit Hasselt.

bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190325_...oor-limburgers
Dat is een beetje de bedoeling he, pajoske, dat men niet zomaar meer lang gaat pendelen in de spits.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 23:52   #22
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Aangezien u het zo goed weet, wat wordt het:
  • Gelijke netto-opbrengst voor de schatkist, maar een pak duurder voor de autogebruiker
  • Zelfde kost voor de autogebruiker, maar veel minder opbrengst voor de overheid
Het zal één van die twee zijn...

... en indien het tweede, zal die minderopbrengst ergens gecompenseerd moeten worden.
1)Toen de eerste voorstellen over rekeningrijden werden gelanceerd, werd er een website op poten gezet waarop je kon ramen hoeveel je zou moeten betalen op basis van wat toen werd voorgesteld. Ik zou sowieso meer moeten betalen, ook al beperk ik mijn autogebruik tot het absolute minimum (huis-school-station-huis). Ik vermoed dat dat voor iedereen wel zo zou zijn.
2)Ik heb mij kort met politietucht beziggehouden en ben daar enkele gevallen van illegale consultaties van de DIV en het rijksregister tegengekomen. Ik moet er niet aan denken dat de gegevens over mijn verplaatsingen bij de overheid terecht komen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 23:53   #23
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is een beetje de bedoeling he, pajoske, dat men niet zomaar meer lang gaat pendelen in de spits.
Voorzie dan eerst werkbare alternatieven alvorens mensen te verplichten niet zomaar in de spits te gaan pendelen. Denk je nu echt dat mensen dat voor hun plezier doen?!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 23:56   #24
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Voorzie dan eerst werkbare alternatieven alvorens mensen te verplichten niet zomaar in de spits te gaan pendelen. Denk je nu echt dat mensen dat voor hun plezier doen?!
De LRM is daarmee bezig, hoogwaardige jobs in eigen provincie.

En met alle respect, dan moeten mijn collega limburgers die in Brussel willen werken ook maar naar Brussel verhuizen he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 23:56   #25
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat is een beetje de bedoeling he, pajoske, dat men niet zomaar meer lang gaat pendelen in de spits.
Zucht, er zijn zeer weinig werkgevers die echt flexibel genoeg zijn zodat je buiten de spits kunt pendelen. Bij de meeste moet je tussen 7u00 en 11 beginnen waardoor je meestal nog in de spits zal terechtkomen.
Zelf begon ik vroeger liever om 5u00 om alles voor te zijn en nog iets van m'n dag te hebben. Maar dit mocht niet van elke klant, waardoor ik soms verplicht werd om niet vroeger dan 9u00 te beginnen.

Gaan we bedrijven en fabrieken verplichten om echt flexibele uren te hanteren? Ik ben voor, mijn consultants zullen het graag horen. Ik blijf het momenteel nog een achterlijk voorstel vinden omdat er gewoonweg geen alternatieven zijn om de spits en de auto te vermijden.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2019, 23:59   #26
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De LRM is daarmee bezig, hoogwaardige jobs in eigen provincie.

En met alle respect, dan moeten mijn collega limburgers die in Brussel willen werken ook maar naar Brussel verhuizen he.
Je verandert niet van woning zoals van onderbroek. Wat wel helpt: structureel thuis- of telewerk (al dan niet in shared offices), bedrijfsbussen, mensen aanmoedigen om werk in eigen streek te zoeken (i.p.v. te verhuizen naar waar uw werk is).... Meer gaan belasten brengt geen zoden aan de dijk zolang de nood aan verplaatsing blijft bestaan. Doe daar eerst iets aan.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 00:00   #27
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Zucht, er zijn zeer weinig werkgevers die echt flexibel genoeg zijn zodat je buiten de spits kunt pendelen. Bij de meeste moet je tussen 7u00 en 11 beginnen waardoor je meestal nog in de spits zal terechtkomen.
Zelf begon ik vroeger liever om 5u00 om alles voor te zijn en nog iets van m'n dag te hebben. Maar dit mocht niet van elke klant, waardoor ik soms verplicht werd om niet vroeger dan 9u00 te beginnen.

Gaan we bedrijven en fabrieken verplichten om echt flexibele uren te hanteren? Ik ben voor, mijn consultants zullen het graag horen. Ik blijf het momenteel nog een achterlijk voorstel vinden omdat er gewoonweg geen alternatieven zijn om de spits en de auto te vermijden.
Wachttijd op perron is dikwijls even lang als een autorit mét file .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 00:02   #28
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Je verandert niet van woning zoals van onderbroek. Wat wel helpt: structureel thuis- of telewerk (al dan niet in shared offices), bedrijfsbussen, mensen aanmoedigen om werk in eigen streek te zoeken (i.p.v. te verhuizen naar waar uw werk is).... Meer gaan belasten brengt geen zoden aan de dijk zolang de nood aan verplaatsing blijft bestaan. Doe daar eerst iets aan.
Door de firmawagen kost die verplaatsing....niks.

Wat de situatie uiteraard volledig scheef trekt he. Waarom verhuizen naar je werk, als dat (veel) geld kost en die auto door de baas gesubsidieerd wordt ?

Transport is wereldwijd veel te goedkoop.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 00:05   #29
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Door de firmawagen kost die verplaatsing....niks.

Wat de situatie uiteraard volledig scheef trekt he. Waarom verhuizen naar je werk, als dat (veel) geld kost en die auto door de baas gesubsidieerd wordt ?

Transport is wereldwijd veel te goedkoop.
Daar gaan we weer met de salariswagen: deel van het loon, hoge belastingen op loon in geld, toch tijdverlies enz. enz.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 27 maart 2019 om 00:05.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 00:07   #30
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wachttijd op perron is dikwijls even lang als een autorit mét file .
Ik vind de trein een zeer vervelend vervoermiddel om te pendelen. Wanneer ik in de wagen zit, doe iik meestal nog enkele telefoontjes. Hetgeen in een trein rond de spitsuren onmogelijk is. Wanneer het mogelijk zou zijn om in de trein nog te werken zou ik het overwegen, mocht ik ergens moeten zijn dicht bij een station.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 00:07   #31
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Daar gaan we weer met de salariswagen: deel van het loon, hoge belastingen op loon in geld, toch tijdverlies enz. enz.
Ge weet ik geef niet af he.

Maar wij zijn een van de weinige landen waar zoveel mensen zo zot zijn om iedere dag vanuit Maaseik naar Brussel te karren.

Als dat financieel onhaalbaar is, stopt men daarmee of zoekt men andere oplossingen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 00:08   #32
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Ik vind de trein een zeer vervelend vervoermiddel om te pendelen. Wanneer ik in de wagen zit, doe iik meestal nog enkele telefoontjes. Hetgeen in een trein rond de spitsuren onmogelijk is. Wanneer het mogelijk zou zijn om in de trein nog te werken zou ik het overwegen, mocht ik ergens moeten zijn dicht bij een station.
De trein is crap in Belgie.

Nutteloos.

Te weinig deftige stations, te weinig snelle verbindingen, sommige streken totaal niet ontsloten, slechte aansluiting op andere vormen van openbaar vervoer, DUUR, ONBETROUWBAAR.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 09:24   #33
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Je verandert niet van woning zoals van onderbroek.
Dat niet alleen. Wat doe je als jij werk hebt gevonden in Brussel, en je vrouw in Hasselt?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 09:45   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De LRM is daarmee bezig, hoogwaardige jobs in eigen provincie.

En met alle respect, dan moeten mijn collega limburgers die in Brussel willen werken ook maar naar Brussel verhuizen he.
En de goedkope, grote moderne woning in Limburg verkopen om dan een jaren 60 appartementje in een woonfabriek in Molenbeek te kruipen? En alle bijhorende kosten van de verkoop en koop van een woning er nog bij te krijgen. Notarissen moeten ook leven he.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 09:51   #35
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En de goedkope, grote moderne woning in Limburg verkopen om dan een jaren 60 appartementje in een woonfabriek in Molenbeek te kruipen? En alle bijhorende kosten van de verkoop en koop van een woning er nog bij te krijgen. Notarissen moeten ook leven he.
En dat, kopen en verkopen, een keer of 10 op een carrière van 45 jaar, de staat zal er wel bij varen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 09:52   #36
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat niet alleen. Wat doe je als jij werk hebt gevonden in Brussel, en je vrouw in Hasselt?
Scheiden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 10:50   #37
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Globaal gezien. Ge kunt de pot op met uw globale belastingen. Ik heb kennissen die dagelijks vanuit de Maaskant naar Brussel moeten gaan werken. Openbaar vervoer is geen alternatief wegens onbestaand voor de te presteren uren.



En dat is nog maar vanuit Hasselt.

bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190325_...oor-limburgers
Niet dat ik het eens ben met dat rekeningrijden, maar het is nogal van de pot gerukt om elke dag van Hasselt naar Brussel te gaan werken. Waarom zou een mens dat in godsnaam doen? Elke dag 13u van huis zijn om 8u te werken, dat doet nu toch geen enkel zinnig mens?

En als je al mens niet zinnig bent, dan zal je er ook weinig problemen mee hebben om 500 euro per maand extra te betalen zeker?
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 10:53   #38
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En de goedkope, grote moderne woning in Limburg verkopen om dan een jaren 60 appartementje in een woonfabriek in Molenbeek te kruipen? En alle bijhorende kosten van de verkoop en koop van een woning er nog bij te krijgen. Notarissen moeten ook leven he.
Aha, de lusten maar niet de lasten dus? Dikke villa in Limburg willen combineren met een goeie wedde in Brussel en daarvoor 4u per dag CO2 staan tuffen in de file.

Moesten nu eens wat meer Limburgers in Limburg willen werken dan zouden daar ook meer kansen ontstaan en zouden de lonen daar ook hoger liggen. Ik zit in West Vlaanderen, dat is even ver van Brussel of Limburg en toch liggen de wedden in de regio even hoog als in Brussel. Dit komt omdat nogal wat Westvlamingen redelijk honkvast zijn op dat gebied.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 27 maart 2019 om 10:54.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 10:58   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
de vervuiler betaalt al, per liter hij verbruikt, dankzij alle taxen en accijnsen. De gepensioneerde die maar 1000 km per jaar doet betaalt veel minder dan de gepensioneerde die er 50.000 doet
In hemelsnaam, dat is toch al een miljoen miljard keren gezegd.
Rekening rijden moet slimmer zijn dan alleen die belasting op brandstof. Die laatste is relatief te lineair.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2019, 11:03   #40
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Globaal gezien. Ge kunt de pot op met uw globale belastingen. Ik heb kennissen die dagelijks vanuit de Maaskant naar Brussel moeten gaan werken. Openbaar vervoer is geen alternatief wegens onbestaand voor de te presteren uren.



En dat is nog maar vanuit Hasselt.

bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190325_...oor-limburgers
Zo'n afstand dagelijks afleggen voor je werk, is
- onmenselijk zwaar
- gevaarlijk voor ongevallen
- erg hinderlijk voor de economie
- onwenselijk voor het klimaat.

Dus ja, inderdaad, de Limburgse politiekers van de oude machtspartijen gaan moeten stoppen met Limburgers postjes te geven in de hoofdstad, en in de plaats daarvan werk gaan maken voor werk in eigen streek.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be