Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 juli 2008, 07:36   #1
Montalcino
Parlementslid
 
Montalcino's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 1.573
Standaard Russen op reis

Binnenkort vertrekken we met zijn allen weer op reis naar Turkije. Dat doe ik regelmatig maar wat me meer en meer op begint te vallen is dat er meer en meer Russen en andere Oostblokkers op vakantie gaan naar die streken.

Op zich geen probleem, ware het niet dat die mensen zich over het algemeen gedragen als beesten: luidruchtig, buffet is geplunderd achter dat zij geweest zijn, ze zijn vaak extreem dronken en ze vallen vrouwelijke familieleden vaak lastig.

Ik erger mij hier steeds meer aan en had graag geweten of jullie hier ook last van hebben. Is dit enkel in Turkije zo of hebben andere vakantiebestemmingen er last van?
Montalcino is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 08:05   #2
forzaflandria
Parlementslid
 
forzaflandria's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2008
Locatie: Overzees Vlaanderen
Berichten: 1.860
Standaard

Ik heb ook gehoord dat er veel Russen zitten in Cyprus, op de Griekse eilanden, en zelfs in Pattaya - Thailand. Meestal nieuwe rijken die 'de grote Jan willen uithangen' en laten zien hoeveel geld ze wel hebben.

Zelf in februari een Russisch gezin in zelfde hotel gehad in Filippijnen, maar helemaal geen last ermee.
forzaflandria is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 08:32   #3
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

De vriendelijkste mens die ik ben tegengekomen in Vietnam was een Sloveen. ok geen Rus.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 08:37   #4
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Russen tegengekomen in Egypte. Ik herken je verhaal van de geplunderde buffetten; Ook een vriendin van me zelfde ervaring in Turkije.

We vermoeden dat die plundertoestanden een gevolg zijn van decennialang moeten aanschuiven om een brood te kunnen te pakken krijgen?

In Egypte stonder er dagelijks aardbeien op het menu. Ik heb speciaal met de chefkok een dealtje moeten maken dat ze voor mij een schoteltje apart hielden. Anders had ik geen aardbei gezien. heelder tafels vol overbodig eten lieten ze achter. Werkelijk beschamend, zeker en vast ook voor het personeel, die best wel familieleden hadden die honger hadden.

Volgens die vriendin die ze in Turkije had tegengekomen waren het ook eerde maffia-toestanden met onzettend mooie maffie-liefjes erbij.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 11 juli 2008 om 08:38.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 08:58   #5
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In Egypte stonder er dagelijks aardbeien op het menu. Ik heb speciaal met de chefkok een dealtje moeten maken dat ze voor mij een schoteltje apart hielden. Anders had ik geen aardbei gezien. heelder tafels vol overbodig eten lieten ze achter. Werkelijk beschamend, zeker en vast ook voor het personeel, die best wel familieleden hadden die honger hadden.
aardbeien
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 09:01   #6
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Ooit eens een tourbus met Belgen in ons hotel in Griekenland gehad. Die gedroegen zich ook zo.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 09:59   #7
Weezer
Eur. Commissievoorzitter
 
Weezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Berichten: 9.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Binnenkort vertrekken we met zijn allen weer op reis naar Turkije. Dat doe ik regelmatig maar wat me meer en meer op begint te vallen is dat er meer en meer Russen en andere Oostblokkers op vakantie gaan naar die streken.

Op zich geen probleem, ware het niet dat die mensen zich over het algemeen gedragen als beesten: luidruchtig, buffet is geplunderd achter dat zij geweest zijn, ze zijn vaak extreem dronken en ze vallen vrouwelijke familieleden vaak lastig.

Ik erger mij hier steeds meer aan en had graag geweten of jullie hier ook last van hebben. Is dit enkel in Turkije zo of hebben andere vakantiebestemmingen er last van?
Heb ik ook al gehoord van Turkije ja. En in Bulgarije aan den lijve ondervonden. Vooral met het ontbijtbuffet, borden die volgeschept worden tot er geen kruimel meer bijkan en driekwart laten liggen...
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 10:02   #8
Weezer
Eur. Commissievoorzitter
 
Weezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Berichten: 9.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ooit eens een tourbus met Belgen in ons hotel in Griekenland gehad. Die gedroegen zich ook zo.
Ik heb me op vakantie één keer voor een Belg uitgegeven, echt waar. Een paar tafels verderop zat een bus Amsterdammers die zich als beesten gedroegen...

Laatst gewijzigd door Weezer : 11 juli 2008 om 10:02.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 11:47   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Binnenkort vertrekken we met zijn allen weer op reis naar Turkije. Dat doe ik regelmatig maar wat me meer en meer op begint te vallen is dat er meer en meer Russen en andere Oostblokkers op vakantie gaan naar die streken.

Op zich geen probleem, ware het niet dat die mensen zich over het algemeen gedragen als beesten: luidruchtig, buffet is geplunderd achter dat zij geweest zijn, ze zijn vaak extreem dronken en ze vallen vrouwelijke familieleden vaak lastig.

Ik erger mij hier steeds meer aan en had graag geweten of jullie hier ook last van hebben. Is dit enkel in Turkije zo of hebben andere vakantiebestemmingen er last van?
De herkenning is totaal.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 11:47   #10
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Ik heb me op vakantie één keer voor een Belg uitgegeven, echt waar. Een paar tafels verderop zat een bus Amsterdammers die zich als beesten gedroegen...


Had je dan tenminste nog voor Vlaming uitgegeven.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 12:09   #11
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Een tourcaravan, das wat anders dan een tourbus!
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 12:35   #12
Weezer
Eur. Commissievoorzitter
 
Weezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Berichten: 9.152
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht


Had je dan tenminste nog voor Vlaming uitgegeven.
Zoveel tegenwoordigheid van geest had ik niet op dat moment toen ze 'Where you're from?' vroegen en dat gebrul achter me hoorde...
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 12:39   #13
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Russen die thuisblijven zijn nog veel erger!
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 12:58   #14
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Ooit eens een tourbus met Belgen in ons hotel in Griekenland gehad. Die gedroegen zich ook zo.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Ik heb me op vakantie één keer voor een Belg uitgegeven, echt waar. Een paar tafels verderop zat een bus Amsterdammers die zich als beesten gedroegen...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De herkenning is totaal.
Belgen, Nederlanders, Fransen, Duitsers, Engelsen, Denen, gelijk welk volk, stop ze in een groep en dezelfde mensen die individuëel dikwijls sympathiek zijn worden onleefbaar...
Jaren geleden huurden we een studio in Venetië en werd de stad verpest door groepen die vanuit de campings op x km daguitstappen makten, teveel wijn zopen en in groep kabaal maakten (levendige herinnering aan een 30tal bezopen Vlamingen die een rijdans of zo door de straten deden) De stad heeft sindsdien daar een streng reglement tegen uitgevaardigd: het werd niet meer doenbaar daar.

Oostblokkers maken geen uitzondering op die regel.

Als wij ergens zitten en er komt een ganse volle tafel Vlamingen, Walen of Nederlanders naast ons schakelen we automatisch over naar Engels onder ons twee. Indien 't gewoon een koppel is nooit: nooit dezelfde taal spreken als de tourbus of groepsuitstap ernaast!

Citaat:
Le pluriel ne vaut rien �* l'homme et sitôt qu'on
Est plus de quatre on est une bande de cons.
Bande �* part, sacrebleu ! c'est ma règle et j'y tiens.
Au faisceau des tibias on n'verra pas les miens.
Uit: Le Pluriel, Georges Brassens

Laatst gewijzigd door filosoof : 11 juli 2008 om 13:06.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 14:00   #15
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Heb ik ook al gehoord van Turkije ja. En in Bulgarije aan den lijve ondervonden. Vooral met het ontbijtbuffet, borden die volgeschept worden tot er geen kruimel meer bijkan en driekwart laten liggen...
Heb ik een stel vette Amerikanen zien doen in Jordanië. Een hele berg eten op hun bord scheppen, driekwart ervan laten liggen, en dan met een proper bord terug naar het buffet....
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 14:12   #16
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Ik kan U allen slechts aanraden om U te begeven naar E-o congressen met de nodige toeristische uitstappen (allemaal zeer prijsvriendelijk en interessant) - het gezelschap zal slechts uit uitermate beschaafde lieden bestaan waarvan de nationaliteit redelijk onzichtbaar is en men ernaar moet vragen om het te weten te komen. Het is een verademing om met beschaafde russen , roemenen, litouwers , amerikanen, schotten, fransen en antwerpenaars te kunnen converseren in een neutrale taal die je niet het gevoel geeft dat je vanuit een "dienaarsrol" met een "meester" aan het praten bent.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 11 juli 2008 om 14:13.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 14:48   #17
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

LDD'ers en nieuwe Russische rijken, duidelijk dat ze een spiegelbeeld van elkaar zijn.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 18:54   #18
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Binnenkort vertrekken we met zijn allen weer op reis naar Turkije. Dat doe ik regelmatig maar wat me meer en meer op begint te vallen is dat er meer en meer Russen en andere Oostblokkers op vakantie gaan naar die streken.

Op zich geen probleem, ware het niet dat die mensen zich over het algemeen gedragen als beesten: luidruchtig, buffet is geplunderd achter dat zij geweest zijn, ze zijn vaak extreem dronken en ze vallen vrouwelijke familieleden vaak lastig.

Ik erger mij hier steeds meer aan en had graag geweten of jullie hier ook last van hebben. Is dit enkel in Turkije zo of hebben andere vakantiebestemmingen er last van?
De miserie met die Russen in de vakantiebestemmingen is algemeen gekend.
Op de meeste reisbureau's weten ze gelukkig ongeveer waar die voornamelijk zitten, dus als je laat weten dat je niet tussen de Russen wil zitten, zit je er normaal ook niet tussen. Tenzij je naar Rusland op verlof gaat natuurlijk, maar dan ben je helemaal gezouten.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 18:57   #19
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Binnenkort vertrekken we met zijn allen weer op reis naar Turkije. Dat doe ik regelmatig maar wat me meer en meer op begint te vallen is dat er meer en meer Russen en andere Oostblokkers op vakantie gaan naar die streken.

Op zich geen probleem, ware het niet dat die mensen zich over het algemeen gedragen als beesten: luidruchtig, buffet is geplunderd achter dat zij geweest zijn, ze zijn vaak extreem dronken en ze vallen vrouwelijke familieleden vaak lastig.

Ik erger mij hier steeds meer aan en had graag geweten of jullie hier ook last van hebben. Is dit enkel in Turkije zo of hebben andere vakantiebestemmingen er last van?
In heel die regio zitten er veel Russen. Ik ben vorig jaar op reis geweest naar Egypte (Sharm-El-Sheikh) en er waren bijzonder veel Russen.
Een paar jaar geleden ben ik in Dubai geweest en in ons hotel zater er toen ook veel Russen.

Leuk weetje: in Antalya is er een hotel dat Cremlin Palace heet. Het Kremlin werd er volledig nagebouwd (kitsch tot en met).
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2008, 19:15   #20
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino Bekijk bericht
Op zich geen probleem, ware het niet dat die mensen zich over het algemeen gedragen als beesten: luidruchtig, buffet is geplunderd achter dat zij geweest zijn, ze zijn vaak extreem dronken en ze vallen vrouwelijke familieleden vaak lastig.

Ik erger mij hier steeds meer aan en had graag geweten of jullie hier ook last van hebben. Is dit enkel in Turkije zo of hebben andere vakantiebestemmingen er last van?
Tja 't is ne Rus hé. Een hoge beschavingsgraad hebben ze nooit gehad, en als je erbij bekijkt dat bier (Baltica 10%) daar als frisdrank wordt beschouwd1, uit 1L blikken wordt gedronken en als een typische vrouwendrank wordt beschouwd, dan kan je daar wel een aantal conclusies uit trekken.

De gemiddelde Rus drinkt 100 ml wodka per dag. De gemiddelde officier 200 ml. Men drinkt niet om de smaak, enkel om dronken te worden.

De nieuwe rijken hebben zoals de rest van de Russen geen enkel gevoel voor tact en enige fijngevoeligheid is hen onbekend. Dat werd ook gezegd in een artikel die vrij recent nog in de Knack stond over de groeiende Russische middenklasse.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 11 juli 2008 om 19:16.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be