Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 oktober 2009, 14:58   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zeg ik dat ofzo?
Als je dat niet zegt, wat zeg je dan wel eigenlijk?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:00   #42
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als je dat niet zegt, wat zeg je dan wel eigenlijk?
Kan je niet lezen? Of kom je hersencellen tekort om te snappen wat er staat?
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:01   #43
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zonder de gruwelijke feiten te minimaliseren, een paar vragen:

Wie bedoel je met "de burger"? Autochtonen?
Wie bedoel je met "deze mensen"? Allochtonen?
Wie zijn die "hen"?

Wat weegt hier door bij jou? De criminele feiten of de etnie van de bevolkingsgroep waartoe de daders behoren?

Dat je de feiten hier meedeelt, is één zaak. Je reactie erop een heel andere. Je gebruikt de feiten om een etnocentrische houding te legitimeren, en niet om "een krachtdadiger beleid te legitimeren om daders van criminele feiten aan te pakken".
Ik bedoel met de burger, eerst en vooral de echte Belgen om het zo maar te zeggen. Waar ik trouwens ook niet toe behoor. En ook de allochtonen die naar Belgie komen met goede bedoelingen.

Met deze mensen bedoel ik alle criminelen. Vandaar dat ik zei, Belgen den bak in en allochtonen die hier niet geboren zijn...oprotten. Wat wel het geval is, de allochtonen gemeenschap is verantwoordelijk voor een te groot aandeel in het plegen van criminele feiten. Vandaar dat de zin "enkele rotte" appels al te lang gebruikt word. De mand is te klein geworden.

Waar ik voor ben is een veel strengere aanpak van criminelen, dikke vette punt. Het enige wat ik erbij zeg is dat allochtone jongeren te groot zijn vertegenwoordigd. Daar kan ik niets aan doen maar dat kan je gewoonweg niet meer ontkennen en mag dan ook gezegd worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:04   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Kan je niet lezen? Of kom je hersencellen tekort om te snappen wat er staat?
Amai hoe agressief.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:05   #45
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Ik bedoel met de burger, eerst en vooral de echte Belgen om het zo maar te zeggen. Waar ik trouwens ook niet toe behoor. En ook de allochtonen die naar Belgie komen met goede bedoelingen.

Met deze mensen bedoel ik alle criminelen. Vandaar dat ik zei, Belgen den bak in en allochtonen die hier niet geboren zijn...oprotten. Wat wel het geval is, de allochtonen gemeenschap is verantwoordelijk voor een te groot aandeel in het plegen van criminele feiten. Vandaar dat de zin "enkele rotte" appels al te lang gebruikt word. De mand is te klein geworden.

Waar ik voor ben is een veel strengere aanpak van criminelen, dikke vette punt. Het enige wat ik erbij zeg is dat allochtone jongeren te groot zijn vertegenwoordigd. Daar kan ik niets aan doen maar dat kan je gewoonweg niet meer ontkennen en mag dan ook gezegd worden.
Bedankt voor je toelichting. Die is pakken genuanceerder dan je eerste reactie.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:08   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waaruit blijkt dat dan?


De verkiezingsuitslagen in Brussel?
Goh, idd, ik heb hier geen cijfers, dat klopt, maar ik zet er al mijn geld op dat deze persoon die men heeft aangevallen er ondertussen wel andere gedachten over heeft.

Brussel? Ik noem dat al lang Brussel niet meer. Ik ben er jaren geleden al vertrokken omdat ik s'avonds niet meer rustig kon rondwandelen zonder op de helft van alle hoeken van de straten aangesproken te worden door allochtonen om shit te kopen, en ja, het zijn enkel allochtonen. Ik ben er vertrokken omdat bij het rondwandelen ik zogoed als geen Nederlands meer hoorde...
Zo zijn er nog genoeg redenen waarom ik uit Brussel vertrokken ben. Brussel behoord voor mij al lang niet meer tot Belgie in mijn ogen. Ja, overdag nog wel ja, maar s'avonds...nee.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.

Laatst gewijzigd door illwill : 27 oktober 2009 om 15:09.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:13   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Bedankt voor je toelichting. Die is pakken genuanceerder dan je eerste reactie.
Is net hetzelfde, maar het is gewoon dat je in dit thema je alles zo verfijnd moet uitleggen om toch maar politiek correct over te komen en dat men niet gaat veralgemenen.

Ik ben gewoon zoals de meesten tegen de criminaliteit, en men doet hier niets aan. Hoe langer men dit ongemoeid laat, hoe meer mensen echt rasistisch gaan worden en idd alle allochtonen slecht gaan vinden, met alle gevolgen van dien.

Ik heb teveel negatieve ervaringen gehad met allochtonen werknemers...toevallig allemaal moslims. Weer toevallig. Ok, mij goed. Ik heb nog niets tegen alle moslims maar ik neem wel het risico niet meer door er nog aan te nemen. Teveel is teveel. Het is niet aan mij om het risico te nemen, men moet het risico verkleinen en dat doet men niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:14   #48
viaSanctus
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...olenbeek.dhtml

En men verwacht van de burger dat ze met deze mensen samen gaan leven...en men vraagt waarom men vooroordelen krijgt, en men vraagt zich af waarom niemand hen in dienst wil nemen,...

Ochja, tzullen wel weer enkele rotte appels zijn...
Beste illwill,

Geen enkel mens met gezond verstand tolereert zulk gedrag, ook de meeste allochtonen niet, maar ik heb een vermoeden dat u zich daar weinig van aantrekt en het deels ook de schuld van elke andere allochtoon vindt.

Nu, waar ik u wil op duiden is, dat u door uw discriminerende uitspraken uw medelander absoluut niet helpt, u zorgt voor "voor" en "tegen" standers in een debat waarbij er geen voorstanders van zo'n gedrag mogen bestaan. Dat is hetgeen mensen met weinig maatschappelijk en sociaal inzicht veroorzaken in actuele discussies. In plaats van het debat in een gevecht te herleiden kan u objectief de daad beoordelen ongeacht de afkomst of schoenkleur van de dader. Ik kan u garanderen dat iedereen het met u eens zal zijn.

Verder wil ik u aanraden, als u dan toch "de buik er vol van hebt", om dan ook de armen uit de mouwen te steken en daadwerkelijk actief mee te helpen aan een betere samenleving. Mogelijk zal dat 1) u helpen het probleem beter te begrijpen 2) uw medelander bescherming tegen eventuele herhaling en 3) uw standpunt staven in dergelijke discussies.

dank u

mijn persoonlijke mening? Die gasten vastbinden aan elkaar en voor die tram gooien. Zou ik dat echt kunnen? Ja! (zonder verpinken) Ben ik daarom racist? absoluut niet. Het is geen kwestie van rassenhaat, maar een absolute grondige haat tegen zo'n jeugdcriminelen.
viaSanctus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:16   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De reden waarom dit gebeurd is te lezen in deze paragraaf,



Dat is zo typisch, angst vertonen en dan verschieten dat die jongens als hyena's aanvallen.

Natuurlijk, als hij daar direkt die eerste tegen de grond mept dan wordt zijn portefueille niet gestolen en wordt hij ook niet op de sporen gegooid na een pak slaag want dan loopt het de "jongeren" dun door de broek.

Het gerecht steekt hem dan wel een tijdje in de gevangenis wegens aanranden van "jongeren". Racisme enzo, weet je wel?

Met de typische slavenmentaliteit is Cèdric en zijn omgeving nu allang blij dat het zo gelopen is.
En als hij wel iets had gedaan om zijn zitplaats te behouden was die allochtoon ook zijn vriendjes gaan halen en hadden ze hem ook aangepakt.

Want die jongeren kennen geen regels en wetten meer.

Die jongeren zouden een nieuwe rel hebben uitgelokt als Cèdric hen een pak slaag zou gegeven hebben.

De enige taal dat deze jongeren nog verstaan, is deze van een AK47, die ze zelf heel graag gebruiken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:28   #50
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door viaSanctus Bekijk bericht
Beste illwill,

Geen enkel mens met gezond verstand tolereert zulk gedrag, ook de meeste allochtonen niet, maar ik heb een vermoeden dat u zich daar weinig van aantrekt en het deels ook de schuld van elke andere allochtoon vindt.

Nu, waar ik u wil op duiden is, dat u door uw discriminerende uitspraken uw medelander absoluut niet helpt, u zorgt voor "voor" en "tegen" standers in een debat waarbij er geen voorstanders van zo'n gedrag mogen bestaan. Dat is hetgeen mensen met weinig maatschappelijk en sociaal inzicht veroorzaken in actuele discussies. In plaats van het debat in een gevecht te herleiden kan u objectief de daad beoordelen ongeacht de afkomst of schoenkleur van de dader. Ik kan u garanderen dat iedereen het met u eens zal zijn.

Verder wil ik u aanraden, als u dan toch "de buik er vol van hebt", om dan ook de armen uit de mouwen te steken en daadwerkelijk actief mee te helpen aan een betere samenleving. Mogelijk zal dat 1) u helpen het probleem beter te begrijpen 2) uw medelander bescherming tegen eventuele herhaling en 3) uw standpunt staven in dergelijke discussies.

dank u

mijn persoonlijke mening? Die gasten vastbinden aan elkaar en voor die tram gooien. Zou ik dat echt kunnen? Ja! (zonder verpinken) Ben ik daarom racist? absoluut niet. Het is geen kwestie van rassenhaat, maar een absolute grondige haat tegen zo'n jeugdcriminelen.
Toch niet, ik vind het helemaal niet de schuld van de mede allochtonen. Zoals ik al zei, ik behoor zelf tot deze groep
Wat ik wel durf zeggen is dat onder de allochtonen de moslims het sterkst hierin zijn vertegenwoordigd en dat deze gemeenschap zichzelf blindelings beschermd. Voorbeeld: enkele weken de moeder die naar het politiekantoor ging om haar zoon te gaan halen. Zij vind dus dat haar zoon onschuldig is terwijl hij criminele feiten heeft gepleegd. Zij trommeld dan nog een hoop ammokmakers op om mee te gaan. Tja, idd, dan is het ook haar schuld dat haar zoon zeker deze weg van criminaliteit zal blijven volgen. Ook daar kan ik niets aan doen.

Wat heb ik al gezegd dat discriminerend is?

Ik kan idd enkel de daad veroordelen, maar ik doe dit bewust niet omdat het gewoon een feit is dat de allochtonen een te groot aandeel opeist in de hoop van criminele feiten. Als dit een feit is...geef dan eens 1 reden waarom ik dit niet mag zeggen of waarom dit discriminerend is.
Andere reden is, dat de politiek hier niets tegen wil doen en aan ons vraagt om met deze mensen samen te wonen. Dat zullen we wel doen, maar enkel en alleen als men deze vrachtwagen met rotte appels van de straten haalt.

Daar is het voor mij al te laat voor. Ze hebben mij weggejaagd van een plaats waar ik graag woonde. Ik heb geprobeerd ermee samen te leven maar ze hebben van mij geprofiteerd. Ik heb geprobeerd hen werk te geven, maar ze hebben er misbruik van gemaakt. Ik durf nog te zeggen dat het misschien toevallig dus allochtonen waren...tja, maar je kan niet van mij verwachten om mijn eigen toekomst op het spel te zetten voor de zoveelste keer.
de burger kan niets doen aan deze criminelen. Dat zijn mooie woordjes...werken aan een mooie samenleving...vriendelijk zijn voor mekaar...dat is allemaal politiek praat. In de praktijk heb je jongeren zoals deze die je op je moel kloppen indien je er iets tegen zegt of te lang naar ze kijkt. Zij hebben het schijt aan vriendelijk zijn. Dat is de praktijk, en mooie praatjes gaan niet helpen. Jammer genoeg.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Er zijn momenteel nog geen concrete bewijzen, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het weer een inside job is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:28   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En als hij wel iets had gedaan om zijn zitplaats te behouden was die allochtoon ook zijn vriendjes gaan halen en hadden ze hem ook aangepakt.

Want die jongeren kennen geen regels en wetten meer.

Die jongeren zouden een nieuwe rel hebben uitgelokt als Cèdric hen een pak slaag zou gegeven hebben.

De enige taal dat deze jongeren nog verstaan, is deze van een AK47, die ze zelf heel graag gebruiken.
Neen, het is net het laffe gedrag van Cedric dat de aanval heeft uitgelokt. Net omdat hij een lafaard is "pakken" ze hem. Iemand met ballen aan zijn lijf mept die Noord-Afrkaan zo tegen zijn smikkel. En dan loopt die Noord Afrikaan wenend weg naar de politie.

En dan wacht de gevangenis wegens racisme enzovoort, zo ver is het in deze door en door rotte maatschappij gekomen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 oktober 2009 om 15:29.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:31   #52
BlueThunder
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 1.699
Standaard

Weer een nieuwsbericht gevonden om alle vreemdelingen te stigmatiseren, dezelfde kam te scheren.... ze zijn allemaal slecht, allemaal dezelfden, de Vlaamsche mens doe zoiets niet
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:33   #53
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Weer een nieuwsbericht gevonden om alle vreemdelingen te stigmatiseren, dezelfde kam te scheren.... ze zijn allemaal slecht, allemaal dezelfden, de Vlaamsche mens doe zoiets niet
Misschien kunnen we hier wat nieuwsberichten vergelijken?

Breng er ons wat over de Vlaamsche mensen die zoiets doen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:40   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Met sommigen is er iets mis, ja.
Daar is iedereen met gezond verstand het hier ondertussen al j?*ren eens.

De vraag is nu: is dat een probleem, en zo ja: Hoe gaan we het aanpakken.
Ja dat is een probleem. hoe we dat aanpakken, keiharde repressie, al de bulshit en half zachte toestanden hebben duidelijk gefaald.

genoeg geknoeid en gespeeld zeker ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:41   #55
BlueThunder
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 1.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien kunnen we hier wat nieuwsberichten vergelijken?

Breng er ons wat over de Vlaamsche mensen die zoiets doen.
ver moet je niet gaan zoeken

http://www.assisen.be/publicaties.aspx
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:42   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Deze denkoefening is voor velen hier te moeilijk.

Het besluit: dat mensen als individu verantwoordelijk zijn voor hun daden is nog steeds onomkeerbaar.
Volledig akkoord, alleen schijnen bepaalde groepen in de statistieken oververtegenwoordigd, ... daar is een oorzaak voor en daar moet iets aan gedaan worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:46   #57
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

en de security zich maar bezighouden met het buitenwerken van armen. Goe bezig die brusselaars.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:52   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dergelijke gasten moeten mij niet respecteren, ze moeten vastgezet worden, dat is alles.
Maar idd, ze lachen met heel de Belgische maatschappij en iedereen die erin zit.
Ze moeten mij ook niet respecteren, en mij met rust laten, en ik geef u gelijk ze horen thuis in het prisson, ...

maar dat doen ze hier ook niet, zelf het gevang is overigens, een speelplaats vergelijken bij een Marokaanse gevangenis...

Die gastjes denken dat ze gewoon alles mogen en dat niets of niemand hun zal tegenhouden... zelf de flikken lachen ze uit...

De enige voor wie ze terugdeinzen zijn gasten die gemener zijn als zijzelf, groter en sterker zijn als zijzelf of waar ze echt schrik van moeten hebben... (halve gangster figuren, al dan niet gewapend of concurerende drugsdealers of stadsbendes. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:53   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, het is net het laffe gedrag van Cedric dat de aanval heeft uitgelokt. Net omdat hij een lafaard is "pakken" ze hem. Iemand met ballen aan zijn lijf mept die Noord-Afrkaan zo tegen zijn smikkel. En dan loopt die Noord Afrikaan wenend weg naar de politie.

En dan wacht de gevangenis wegens racisme enzovoort, zo ver is het in deze door en door rotte maatschappij gekomen.
Hebben die een tijdje geleden niet een man doodgeslagen omdat hij voor zichzelf en andere opkwam?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2009, 15:53   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.128
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
ver moet je niet gaan zoeken

http://www.assisen.be/publicaties.aspx
Ik zie daar geen berichten over groepjes Vlamingen die de metro's afschuimen en een Marokaan bijeen kloppen, hem bestelen en hem dan op de sporen gooien?

Probeer het anders nog een keer.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be