Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 november 2018, 13:33   #21
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Oeps...we wisten niet dat het al 40 jaar de fout van de NVA was dat Israël ambras heeft met de Palestijnen. Terug naar afzender er mee.
Laat ik daar even op inspelen en een liedje van 'The King' bovenhalen.

Citaat:
Return to sender, return to sender
I gave a letter to the postman, he put it his sack
Bright in early next morning, he brought my letter back
She wrote upon it
Return to sender, address unknown
No such number, no such zone
We had a quarrel, a lover's spat
I write I'm sorry but my letter keeps coming back
So then I dropped it in the mailbox and sent it special D
Bright in early next morning it came right back to me
She wrote upon it
Return to sender, address unknown
No such person, no such zone
This time I'm gonna take it myself and put it right in her hand
And if it comes back the very next day then I'll understand
The writing on it
Return to sender, address unknown
No such number, no such zone
Return to sender, return to sender
Return to sender, return to sender
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 13:50   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 39.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moeilijk te ontkennen dat mensen die wegvluchten uit Gaza echte vluchtelingen zijn.

De VN waarschuwde herhaaldelijk dat de Israëlische politiek Gaza onleefbaar zou maken. Etmische zuivering heer dat.

Nu nog een oorlog tegen Iran. Dat heeft een volgende lading vluchtelingen.
Gaza zou al een heel stuk leefbaarder kunnen worden mocht de dictatuur van de Jihaad-fanaten van Hamas eens ophouden met "raketje" te spelen en door NGO' s geleverde bouwmaterialen (bestemd voor wederopbouw) te misbruiken om tunnels richting Israel te maken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 14:09   #23
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.430
Standaard

Ondertussen besliste het Israëlische hooggerechtshof dat een kolonisten organisatie 700 Palestijnen uit hun huizen mag zetten in Silwan, een voornamelijk Palestijnse wijk in oost Jeruzalem. Het enige probleem dat de rechters zagen was dat men dat blijkbaar aan het doen was zonder de bewoners zelfs maar te verwittigen. De etnische zuivering gaat door.

700 potentiële vluchtelingen erbij.

Voor degenen die over pallywood beginnen het staat ook in Haaretz.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 14:13   #24
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.430
Standaard

Het verband tussen door het westen gesteunde oorlogen en vluchtelingen is trouwens onmiskenbaar. De poort naar Europa voor vele van die vluchtelingen is het naar de middeleeuwen gebombardeerde Libië. En in tweede instantie Turkije via dewelke Syrische en Iraakse vluchtelingen naar Europa komen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 14:17   #25
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Gaza zou al een heel stuk leefbaarder kunnen worden mocht de dictatuur van de Jihaad-fanaten van Hamas eens ophouden met "raketje" te spelen en door NGO' s geleverde bouwmaterialen (bestemd voor wederopbouw) te misbruiken om tunnels richting Israel te maken.
Meer dan een concentratiekamp zal Gaza nooit worden met of zonder verzet of goed gedrag van de Palestijnen aldaar. Ondertussen dat de aandacht naar Gaza gaat voert Israël een etnische zuivering uit in de rest van de Palestijnse gebieden. De wereld stond erbij en keek ernaar.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 19:51   #26
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Voor al diegenen die niet opgezet zijn met al die Palestijnse asielzoekers in België één goede raad:

Stuur een brief aan Theo Francken en Co met de vraag de steun aan de Israëlische bezetting, kolonisatie en blokkade van Gaza onmiddellijk stop te zetten! Zodra de situatie daar verbetert zul je hier amper nog Palestijnse asielzoekers zien!

Zoals Bach terecht opmerkt: wat hier gebeurt is niets anders dan het resultaat van 70 jaar kortzichtige westerse buitenlandpolitiek. Je kan niet eindeloos de druk op een volk blijven opvoeren en verwachten dat dat niet ooit als een boemerang in je gezicht terug komt.
Verdomme, Theo heeft de sleutel voor de oplossing van het Israelisch-Palestijns conflict op zak en hij doet niks. Wat een onmens.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 19:55   #27
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BS daarom mensen duizenden kilometers van hun eigen habitat wegsleuren heeft niks menselijks.

het is net heel onmenselijk.

Vang die mensen op op honderd kilometer van het conflict zodat ze nadien weer terug kunnen naar hun vertrouwde omgeving.


Europa plundert onder het mom van menselijkheid Afrika en Eurazië nog maar eens op koloniale wijze, deze keer geen grondstoffen, maar worden de beste krachten en hersenen weggezogen ginder.
Als we tot hiertoe hun beste krachten en hersenen hebben mogen opvangen, vraag ik me af wat ons te wachten staat als hun tweede keuze afkomt.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 19:58   #28
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Of de Joodse gemeenschap in ons land er blij met gaat zijn al die Palestijnen te zien verschijnen dat lijkt mij twijfelachtig.
Biedt mogelijkheden om de wedstrijd Israel-Palestina ook eens op neutraal terrein te spelen.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 20:51   #29
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En in de meeste gevallen zijn de politici die dat allemaal maar laten begaan hebben nu aan het verdwijnen, proberen hun handen in de onschuld te wassen, en gaan even snel op pensioen en klaar is kees, case closed.

Die boemerang is al in het gezicht geslagen maar hij blijft gestaag rondjes draaien om telkens maar weer op het 'gezicht' te slagen.
Niet alle politici die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn verdwenen. Velen wel maar nog steeds zijn er politici die dit moedwillig verder laten verzieken.

Maar die boemerang blijft inderdaad terug komen en dat zal hij blijven doen tot ze eindelijk doen wat ze moeten doen: hun verantwoordelijkheid nemen.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 20:55   #30
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Oeps...we wisten niet dat het al 40 jaar de fout van de NVA was dat Israël ambras heeft met de Palestijnen. Terug naar afzender er mee.
Ik heb nergens beweerd dat dit enkel de fout is van N-VA. Dat is het absoluut niet. Er zijn trouwens nog steeds mensen binnen N-VA die de Israëlische politiek niet steunen.

Alleen merk ik jammer genoeg wél dat de mensen die voor N-VA in de federale regering zitten met dit soort kortzichtige politiek blijven door gaan tegen alle waarschuwingen in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apologies
Verdomme, Theo heeft de sleutel voor de oplossing van het Israelisch-Palestijns conflict op zak en hij doet niks. Wat een onmens.
Idem als vorige reactie: ik heb nergens beweerd dat Theo als enige verantwoordelijk is voor de al dan niet oplossing van dit hele conflict. Maar dat hij nog steeds deze hele zaak blijft minimaliseren en weigert zelfs maar iets te doen, dat is wél zijn verantwoordelijkheid!
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 26 november 2018 om 21:02.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 20:55   #31
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Niet alle politici die hiervoor verantwoordelijk zijn, zijn verdwenen. Velen wel maar nog steeds zijn er politici die dit moedwillig verder laten verzieken.

Maar die boemerang blijft inderdaad terug komen en dat zal hij blijven doen tot ze eindelijk doen wat ze moeten doen: hun verantwoordelijkheid nemen.
Laat dat laatste wat u wist te schrijven juist het grote probleem zijn: hun verantwoordelijkheid nemen


Er zijn ook veel al iets oudere Politici die het leuk vinden om de boel nog wat extra te verzieken daar ze denken: 'Binnenkort ben ik er toch niet meer'

Daarbij vergeten ze wel onze kinderen en kleinkinderen en kijken alleen maar dat ze hun eigen kas kunnen spijzen met wat ze op huidig ogenblik allemaal doen of ook niet doen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 21:27   #32
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Ik heb nergens beweerd dat dit enkel de fout is van N-VA. Dat is het absoluut niet. Er zijn trouwens nog steeds mensen binnen N-VA die de Israëlische politiek niet steunen.

Alleen merk ik jammer genoeg wél dat de mensen die voor N-VA in de federale regering zitten met dit soort kortzichtige politiek blijven door gaan tegen alle waarschuwingen in.

Idem als vorige reactie: ik heb nergens beweerd dat Theo als enige verantwoordelijk is voor de al dan niet oplossing van dit hele conflict. Maar dat hij nog steeds deze hele zaak blijft minimaliseren en weigert zelfs maar iets te doen, dat is wél zijn verantwoordelijkheid!
Ik reageerde gewoon op de potsierlijkheid van het gemak waarmee je voorbijging aan de nietigheid van Theo Francken (en bij uitbreiding van elke Belgische politicus) gezien in het licht van een historisch conflict in een geheel ander deel van de wereld.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 23:28   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Als we tot hiertoe hun beste krachten en hersenen hebben mogen opvangen, vraag ik me af wat ons te wachten staat als hun tweede keuze afkomt.
Dat zou misschien beter aflopen. Die moeten of te lui, of te dom zijn om succesvol crimineel te zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2018, 23:31   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik dacht anders dat de Arabische landen hun 'deurtjes' goed dicht weten te houden.
Die houden hun deur goed dicht.
De door "Arabische landen" opgevangen Palestijnen zitten in kampen, betaald door de VN. De Palestijnen hebben daar lokaal zelfs niet de status van 2derangsburger.
Vraag maar eens hoe Jordanië omgaat met Palestijnen...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 03:13   #35
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur
 
Geregistreerd: 23 maart 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Laat dat laatste wat u wist te schrijven juist het grote probleem zijn: hun verantwoordelijkheid nemen


Er zijn ook veel al iets oudere Politici die het leuk vinden om de boel nog wat extra te verzieken daar ze denken: 'Binnenkort ben ik er toch niet meer'

Daarbij vergeten ze wel onze kinderen en kleinkinderen en kijken alleen maar dat ze hun eigen kas kunnen spijzen met wat ze op huidig ogenblik allemaal doen of ook niet doen.
Wat hun motivatie is om niks te doen kan ik niet altijd met zekerheid zeggen maar dat ze het gewoon laten verzieken is een feit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ik reageerde gewoon op de potsierlijkheid van het gemak waarmee je voorbijging aan de nietigheid van Theo Francken (en bij uitbreiding van elke Belgische politicus) gezien in het licht van een historisch conflict in een geheel ander deel van de wereld.
Nee, het is helemaal niet potsierlijk om onze politici te vragen om iets te doen.

"Ik kan daar niks aan doen". "Het is een gevoelig thema." "Te delicaat." Het lijken zowat de standaard antwoorden te zijn met dit conflict om niets te moeten doen. Wie het dan wel gaat oplossen, dat horen we niet. Als iedereen zegt het niet zélf te willen oplossen wordt de zaak door niemand opgelost. (In jeugdclubs hing er vroeger vaak een grappig verhaaltje om dat laatste duidelijk te maken, maar voor onze 'volwassen' politici is dat blijkbaar te moeilijk om te begrijpen.)

De VS wil niet. De Israëli's gaan uit eigen beweging hun politiek niet veranderen. De grote Europese landen willen ook niet. De nieuwe Oost-Europese landen willen ook niet. De West-Europese landen kijken ook liefst de andere kant uit.

Maar als het gaat om samenwerkingsakkoorden met de Israëli's af te sluiten, dan kan plots alles...

Feit is dat men véél méér kan doen dan men wil toegeven. Zelfs een klein land als België kan wel degelijk iets te doen. Als men de Israëli's gewoon al zou duidelijk maken dat samenwerking met de EU-landen, of genieten van Europese steun, enkel kan mits bijsturen van de eigen politiek zouden we al een heel pak de goede richting uit gaan. België zou bijvoorbeeld al schadevergoeding kunnen vragen voor de Belgische projecten die door de Israëli's moedwillig vernietigd werden. Is dat moeilijk? Nee toch?

Ik vroeg niet van Francken en Co om onmogelijke dingen te doen. Als hij met zijn grote mond echter al half zoveel had gedaan dan als hij moeite had gedaan met zijn ontradings- of terugkeerbeleid, dan was op zijn minst de boodschap overgekomen.
__________________
DIEM25 - De Europese lente: https://diem25.org/wat-is-diem25/
De Europese Unie zal democratiseren of uiteenvallen!

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 14 maart 2019 om 03:15.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 09:58   #36
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Wat hun motivatie is om niks te doen kan ik niet altijd met zekerheid zeggen maar dat ze het gewoon laten verzieken is een feit.

Nee, het is helemaal niet potsierlijk om onze politici te vragen om iets te doen.

"Ik kan daar niks aan doen". "Het is een gevoelig thema." "Te delicaat." Het lijken zowat de standaard antwoorden te zijn met dit conflict om niets te moeten doen. Wie het dan wel gaat oplossen, dat horen we niet. Als iedereen zegt het niet zélf te willen oplossen wordt de zaak door niemand opgelost. (In jeugdclubs hing er vroeger vaak een grappig verhaaltje om dat laatste duidelijk te maken, maar voor onze 'volwassen' politici is dat blijkbaar te moeilijk om te begrijpen.)

De VS wil niet. De Israëli's gaan uit eigen beweging hun politiek niet veranderen. De grote Europese landen willen ook niet. De nieuwe Oost-Europese landen willen ook niet. De West-Europese landen kijken ook liefst de andere kant uit.

Maar als het gaat om samenwerkingsakkoorden met de Israëli's af te sluiten, dan kan plots alles...

Feit is dat men véél méér kan doen dan men wil toegeven. Zelfs een klein land als België kan wel degelijk iets te doen. Als men de Israëli's gewoon al zou duidelijk maken dat samenwerking met de EU-landen, of genieten van Europese steun, enkel kan mits bijsturen van de eigen politiek zouden we al een heel pak de goede richting uit gaan. België zou bijvoorbeeld al schadevergoeding kunnen vragen voor de Belgische projecten die door de Israëli's moedwillig vernietigd werden. Is dat moeilijk? Nee toch?

Ik vroeg niet van Francken en Co om onmogelijke dingen te doen. Als hij met zijn grote mond echter al half zoveel had gedaan dan als hij moeite had gedaan met zijn ontradings- of terugkeerbeleid, dan was op zijn minst de boodschap overgekomen.
Daar heeft u een punt want men (even een steen naar onze politici werpen) laten het inderdaad gewoon verzieken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 maart 2019 om 09:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 10:14   #37
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ze herbergen nog 5,5 miljoen Palestijnse vluchtelingen.
5,5 miljoen Palestijnse vluchtelingen of Palestijnse slavenarbeiders???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2019, 13:26   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.561
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
5,5 miljoen Palestijnse vluchtelingen of Palestijnse slavenarbeiders???
Zeer vruchtbaar volkje. In 1948 waren er 700 000 die opzij gezet werden door de Arabische liga: "Ga terug als die vuile joden weggevaagd zijn".

Nu zijn er bijna 6 miljoen. Da's op 3 generaties een verachtvoudiging.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 08:31   #39
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zeer vruchtbaar volkje. In 1948 waren er 700 000 die opzij gezet werden door de Arabische liga: "Ga terug als die vuile joden weggevaagd zijn".

Nu zijn er bijna 6 miljoen. Da's op 3 generaties een verachtvoudiging.
Dat is een normaal moslim groei quota, Egypte had toen 8 miljoen mensen, Pakistan 35 miljoen. Tegen 2050 groeit Pakistan van 200 miljoen naar 400 miljoen, en dan maar lullen over wat CO.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2019, 10:34   #40
Gloria
Burger
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 137
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat is een normaal moslim groei quota, Egypte had toen 8 miljoen mensen, Pakistan 35 miljoen. Tegen 2050 groeit Pakistan van 200 miljoen naar 400 miljoen, en dan maar lullen over wat CO.
Dus dat verhaaltje over genocide op Palestijnen is lulkoek
Gloria is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be