Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2019, 10:33   #1
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.505
Standaard Migratie weer op volle toeren

Citaat:
In januari 2019 waren er 2.765 aanvragen om internationale bescherming in België, een stijging met 120 procent ten opzichte van december 2018.
De meeste asielzoekers kwamen uit Palestina (15,4 procent), 10,6 procent uit Afghanistan, 8 procent uit Syrië en 7 uit Irak. Daarnaast staan Guinee, Turkije, Somalië, Iran, Burundi en Eritrea in de top 10.
Dat zo veel Palestijnen hier asiel aanvragen is een fenomeen van de jongste maanden. Het noopte N-VA-voorzitter Bart De Wever eind december tot de uitspraak ‘eens je een Palestijn binnen hebt, krijg je hem niet meer buiten’ omdat het inderdaad moeilijk is om afgewezen asielzoekers terug te sturen naar de Gazastrook.
De Wever zei toen: ‘Wat moeten we doen? Naar Hamas bellen om te vragen om ze terug te nemen in de Gazastrook? Neem me niet kwalijk, dit is niet het soort migratie waar we op zitten te wachten. Dit zijn ook geen oorlogsvluchtelingen. Ze gaan door drie ?* vier veilige landen voor ze in België aankomen. En wij laten die allemaal binnen.’
Gaan we toch wachten tot we er in verzuipen?
Dat er hier al duizenden "oorlogsvluchtelingen" rondlopen die x-aantal landen doorkruisen om zich op hun gat te laten vallen waar er het meest te verdienen is wisten we al stilaan...
Wat is de reactie van onze multiculidioten hierop? Hadden ze nog niet opgemerkt misschien?

Citaat:
De recente piek in de asielcijfers zijn volgens haar deels het gevolg van het wegwerken van de achterstand van haar voorganger Thep Francken. 'Met de cijfers zit het aantal asielaanvragen terug op het niveau van oktober 2018. De stijging die onder mijn voorganger was ingezet, zet zich dus door', zegt Maggie De Block.
Volgens de minister zijn er voor de stijging een aantal duidelijke verklaringen. 'Zo had DVZ in januari nog te kampen met de achterstand die veroorzaakt was door de illegale quota die pas in december werden stopgezet. Door de kerstvakantie, en dus de sluiting van de asielloketten, had men in januari te kampen met de gevolgen van die vertraagde instroom van december. Daarnaast is er sprake van een extra instroom van Palestijnen, die grootste groep vormen', licht De Block toe.
'Ik heb ook een actieplan klaar om de verhoogde instroom, die begonnen is in de zomer van vorig jaar, snel aan te pakken. Dat plan ligt momenteel ter bespreking in de regering', zegt De Block. 'In het actieplan ligt de klemtoon ook op extra maatregelen voor een snellere behandeling van de aanvragen. Dit stelt ons in staat om de afgewezen asielzoekers sneller te kunnen uitwijzen.'

Maggie is hier wat komedie aan het spelen!
Theo had een quota ingesteld om de toestromers duidelijk te maken dat ze hier niet met duizenden per dag aan hun gerief gingen geholpen worden! Dat zal sommigen wellicht aangezet hebben om het niet meer te proberen omdat het te lang ging duren!
Maggie zal dat oplossen met die quota, zogezegd "illegaal" te laten vallen en zo snel mogelijk iedereen te bedienen, alsof ze daarmee iets oplost!
En dan maar schermen met "we kunnen ze dan vlugger uit zetten" is een beetje lachen met de mensen! We hebben al genoeg keren gezien hoe gemakkelijk lieden die hier niet mogen blijven uitgezet worden!
Hier binnenlopen, met kinderen of er vlug een stel maken... en hun win for life is zo goed als binnen!
En de kosten voor de begroting die kunnen in stilte de pan uit vliegen...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 14:46   #2
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Er zit blijkbaar geen kat te wachten om een deftig immigratie/asielbeleid. Je krijgt het niet aan de straatstenen verkocht.

De linkse fantasten pakken het VEEL beter aan: die hersenspoelen de kinderen in school om te gaan betogen tegen klimaatproblemen. En gans de politieke kaste begint te bibberen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 15:11   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Er zit blijkbaar geen kat te wachten om een deftig immigratie/asielbeleid. Je krijgt het niet aan de straatstenen verkocht.

De linkse fantasten pakken het VEEL beter aan: die hersenspoelen de kinderen in school om te gaan betogen tegen klimaatproblemen. En gans de politieke kaste begint te bibberen.
Ja, dat was opvallend he. Het ging een klein beetje "migratie probleem" uit, en plots, zo opeens, midden in de winter, werden bakvisjes spontaan bewust van de klimaatsproblematiek !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 16:27   #4
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het moet toch pijn doen. De zet van de NVA om de verkiezingen volledig rond migratie te laten draaien...failed.

Nu goed, een deftig migratiebeleid is noodzakelijk. Wat doet Maggie anders dan Theo ? Niet veel heb ik zo de indruk. Buiten partijleden smeergeld laten aannemen voor visa.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 20:05   #5
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het moet toch pijn doen. De zet van de NVA om de verkiezingen volledig rond migratie te laten draaien...failed.
.
Daar heb je gelijk in. En even zag het er idd slecht uit voor n-va. Tot Anuna Dewever op de proppen kwam en alles draait rond klimaat. En er zijn wederom maar twee spelers op het veld, zoals mooi te zien was in Ter Zake: Groen en N-VA. De rest doet niet mee.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 21:56   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in. En even zag het er idd slecht uit voor n-va. Tot Anuna Dewever op de proppen kwam en alles draait rond klimaat. En er zijn wederom maar twee spelers op het veld, zoals mooi te zien was in Ter Zake: Groen en N-VA. De rest doet niet mee.
De standpunten even doornemen dan maar.

Best redelijk wat 'leesgenot'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2019, 22:25   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Migratie weer op volle toeren.

Het is er best vrij stil rond dus mogen we van het standpunt uitgaan dat het winkeltje op volle toeren draait en er weer velen kassa kassa zullen met doen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 11 februari 2019 om 22:26.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 06:56   #8
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.132
Standaard

ons pensioen is verzekerd !!
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 09:23   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
ons pensioen is verzekerd !!
Staat u mij toe dat in twijfel te trekken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2019, 11:57   #10
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Staat u mij toe dat in twijfel te trekken.
Natuurlijk, wie ben ik om u dat te verbieden?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be