Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2020, 07:13   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard Amnesty : “het doden van het ongeboren kind is een mensenrecht”

Amnesty : “het doden van het ongeboren kind is een mensenrecht”

Akkoord, dit komt van een katholiek forum, desondanks hebben ze een punt.
Met:
- Amnesty zou moeten opkomen voor het ongeboren kind.
- Amnesty is zo links als het maar kan zijn.
- Amnesty heeft wereldwijd meer dan 7 miljoen naïeve leden.

http://www.katholiekforum.net/2020/0...n-mensenrecht/


Voor degenen die de link (voor Schoof) niet kunnen volgen:


Amnesty International wordt doorgaans door de welmenende en soms ook naïeve Vlaming gezien als een organisatie die de verdediging op zich neemt van onschuldigen, die door dictatoriale regimes onterecht veroordeeld werden. Oorspronkelijk was dit de bedoeling, al moet er bij gezegd, dat de keuze van de “onschuldigen “vaak nogal selectief was en het dikwijls ging om activisten van marxistische signatuur. Amnesty heeft zo op basis van media-gerichte acties en met heel veel geld, met succes een imperium van de ” mensenrechten “weten op te bouwen.

In de perceptie van velen is de niet-gouvernementele organisatie met ongeveer zeven miljoen leden zoiets als het morele geweten van de wereld. Bij nader inzien blijkt de vereniging echter een keiharde politieke lobbyorganisatie, met een deels linkse, deels heel linkse agenda.

De eisen die voortkomen uit de ideologie achter de mensenrechtenfaçade hebben soms weinig te maken met wat Amnesty graag aan de buitenwereld presenteert. Soms verzetten ze zich zelfs op ronduit bizarre manier tegen die mensenrechten. Dit is vooral duidelijk als het gaat om abortus.

Als het gaat om de verdediging van het weerloze ongeboren leven, laat Amnesty zijn ware aard zien. De financieel sterke “non profit” organisatie, die anders het redden van elk leven als menselijke plicht beschouwt en daarom aan de zijde van mensensmokkelaars en linkse verenigingen actief meewerkt aan de organisatie van de illegale migratie naar Europa , komt niet op voor de bescherming van het ongeboren leven, maar wel voor het recht op vrije abortus.

Geperverteerde mensenrechten

“Mijn lichaam,mijn gezondheid. Mijn lichaam, mijn keuze. Mijn lichaam, mijn rechten. Mijn lichaam, mijn stem. Abortus is een mensenrecht. Het is simpel.” tweette de sectie Amnesty International uit de VS een paar dagen geleden. In de tweet met veel gekleurde vuisten als strijdgroet(de gebalde vuist van de communisten…) verklaart de organisatie “abortus” een mensenrecht en verdraait daarmee het concept van mensenrechten op een wel zeer bijzondere wijze.

Wat vooral opvalt aan de tweet, naast de vele kleurrijke feministische revolutionaire vuisten, is dat de bovenste vier lijnen allemaal beginnen met het woord “My”. Dit maakt de tweet tot een symbool van het postmoderne begrip van rechtvaardigheid, dat marxisten en ultraliberale globalisten de afgelopen decennia steeds meer op elkaar heeft doen afstemmen. Hetzelfde uit zijn verband gerukte rechtvaardigheidsbeginsel heeft ook bij heelwat katholieken ( wat die term ook nog moge betekenen…) tot een hersenspoeling geleid, wat soms blijkt uit sommige reacties op dit forum…

Het eerste doel van deze giftige alliantie van egomanie is om een consumentvriendelijke, hedonistische levensstijl in stand te houden en steeds verder uit te breiden, zowel in de maatschappij als in de persoonlijke leefwereld.

Een kind onttrekt een vrouw voor maanden, zoniet voor jaren aan de zinloze en doelloze carrousel van geld verdienen en geld uitgeven. Het laat haar beseffen dat er iets groters in het leven kan zijn dan de bevrediging van het eigen ik en van de eigen behoeften. Dit past echter niet in de non-stop plezier-en consumptiemaatschappij, waarin prestatie alleen telt als het leidt tot nog meer geld voor plezier en consumptie.

“Mijn”, “mijn”, “mijn”, “ik”,”ik”,”ik”, “ik”, “ik”, “ik”, “ik”, het is inderdaad “simpel”. Zo simpel als het is om de tweet van de mensenrechtenactivisten”, met zijn verdraaide beeld van het menselijk bestaan, op een verraderlijke en typisch opvallende manier de wereld in te sturen. Het is net zo simpel als de hele “Me generation” is. Daarom zal het ook nooit genoeg zijn en komt het gewoon neer op het promoten van abortus “?* la carte”.

Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden en daadwerkelijk de consequenties dragen voor je consequente ik-doe-mijn-ding houding past immers niet in het concept van de non-stop plezier-samenleving. Zeker in corona-tijden merkt men heel goed hoe dit soort samenleving het waardenbesef heeft weten te beïnvloeden en in het onderbewustzijn van velen als het ultieme goed beschouwd wordt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 08:21   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.231
Standaard

welkom op de klotebol
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 09:14   #3
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Amnesty : “het doden van het ongeboren kind is een mensenrecht”

Akkoord, dit komt van een katholiek forum, desondanks hebben ze een punt.
Met:
- Amnesty zou moeten opkomen voor het ongeboren kind.
- Amnesty is zo links als het maar kan zijn.
- Amnesty heeft wereldwijd meer dan 7 miljoen naïeve leden.

http://www.katholiekforum.net/2020/0...n-mensenrecht/


Voor degenen die de link (voor Schoof) niet kunnen volgen:


Amnesty International wordt doorgaans door de welmenende en soms ook naïeve Vlaming gezien als een organisatie die de verdediging op zich neemt van onschuldigen, die door dictatoriale regimes onterecht veroordeeld werden. Oorspronkelijk was dit de bedoeling, al moet er bij gezegd, dat de keuze van de “onschuldigen “vaak nogal selectief was en het dikwijls ging om activisten van marxistische signatuur. Amnesty heeft zo op basis van media-gerichte acties en met heel veel geld, met succes een imperium van de ” mensenrechten “weten op te bouwen.

In de perceptie van velen is de niet-gouvernementele organisatie met ongeveer zeven miljoen leden zoiets als het morele geweten van de wereld. Bij nader inzien blijkt de vereniging echter een keiharde politieke lobbyorganisatie, met een deels linkse, deels heel linkse agenda.

De eisen die voortkomen uit de ideologie achter de mensenrechtenfaçade hebben soms weinig te maken met wat Amnesty graag aan de buitenwereld presenteert. Soms verzetten ze zich zelfs op ronduit bizarre manier tegen die mensenrechten. Dit is vooral duidelijk als het gaat om abortus.

Als het gaat om de verdediging van het weerloze ongeboren leven, laat Amnesty zijn ware aard zien. De financieel sterke “non profit” organisatie, die anders het redden van elk leven als menselijke plicht beschouwt en daarom aan de zijde van mensensmokkelaars en linkse verenigingen actief meewerkt aan de organisatie van de illegale migratie naar Europa , komt niet op voor de bescherming van het ongeboren leven, maar wel voor het recht op vrije abortus.

Geperverteerde mensenrechten

“Mijn lichaam,mijn gezondheid. Mijn lichaam, mijn keuze. Mijn lichaam, mijn rechten. Mijn lichaam, mijn stem. Abortus is een mensenrecht. Het is simpel.” tweette de sectie Amnesty International uit de VS een paar dagen geleden. In de tweet met veel gekleurde vuisten als strijdgroet(de gebalde vuist van de communisten…) verklaart de organisatie “abortus” een mensenrecht en verdraait daarmee het concept van mensenrechten op een wel zeer bijzondere wijze.

Wat vooral opvalt aan de tweet, naast de vele kleurrijke feministische revolutionaire vuisten, is dat de bovenste vier lijnen allemaal beginnen met het woord “My”. Dit maakt de tweet tot een symbool van het postmoderne begrip van rechtvaardigheid, dat marxisten en ultraliberale globalisten de afgelopen decennia steeds meer op elkaar heeft doen afstemmen. Hetzelfde uit zijn verband gerukte rechtvaardigheidsbeginsel heeft ook bij heelwat katholieken ( wat die term ook nog moge betekenen…) tot een hersenspoeling geleid, wat soms blijkt uit sommige reacties op dit forum…

Het eerste doel van deze giftige alliantie van egomanie is om een consumentvriendelijke, hedonistische levensstijl in stand te houden en steeds verder uit te breiden, zowel in de maatschappij als in de persoonlijke leefwereld.

Een kind onttrekt een vrouw voor maanden, zoniet voor jaren aan de zinloze en doelloze carrousel van geld verdienen en geld uitgeven. Het laat haar beseffen dat er iets groters in het leven kan zijn dan de bevrediging van het eigen ik en van de eigen behoeften. Dit past echter niet in de non-stop plezier-en consumptiemaatschappij, waarin prestatie alleen telt als het leidt tot nog meer geld voor plezier en consumptie.

“Mijn”, “mijn”, “mijn”, “ik”,”ik”,”ik”, “ik”, “ik”, “ik”, “ik”, het is inderdaad “simpel”. Zo simpel als het is om de tweet van de mensenrechtenactivisten”, met zijn verdraaide beeld van het menselijk bestaan, op een verraderlijke en typisch opvallende manier de wereld in te sturen. Het is net zo simpel als de hele “Me generation” is. Daarom zal het ook nooit genoeg zijn en komt het gewoon neer op het promoten van abortus “?* la carte”.

Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen daden en daadwerkelijk de consequenties dragen voor je consequente ik-doe-mijn-ding houding past immers niet in het concept van de non-stop plezier-samenleving. Zeker in corona-tijden merkt men heel goed hoe dit soort samenleving het waardenbesef heeft weten te beïnvloeden en in het onderbewustzijn van velen als het ultieme goed beschouwd wordt.
Inderdaad, mannen die kinderen verwekken horen thuis te blijven, voor het kind te zorgen, gedaan met de loopbaan!
Dat zij hun werk maar inruilen voor pampers, koken, schoon maken en boodschappen doen, tijd om hun verantwoordelijkheid op te nemen en te stoppen met me, myself and i. Zo leren mannen hoe fijn het is om vader te zijn..
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 09:49   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad, mannen die kinderen verwekken horen thuis te blijven, voor het kind te zorgen, gedaan met de loopbaan!
Dat zij hun werk maar inruilen voor pampers, koken, schoon maken en boodschappen doen, tijd om hun verantwoordelijkheid op te nemen en te stoppen met me, myself and i. Zo leren mannen hoe fijn het is om vader te zijn..
Wat is dit voor baarlijke onzin?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 10:00   #5
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat is dit voor baarlijke onzin?
Hoezo? Kinderen hebben toch behalve een moeder ook een vader?
Is het dan niet eerder onzin te veronderstellen dat enkel vrouwen de gevolgen voor ouderschap moeten dragen? En het vanzelfsprekend zou zijn dat mannen gewoon hun leven verder zetten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 11:41   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hoezo? Kinderen hebben toch behalve een moeder ook een vader?
Is het dan niet eerder onzin te veronderstellen dat enkel vrouwen de gevolgen voor ouderschap moeten dragen? En het vanzelfsprekend zou zijn dat mannen gewoon hun leven verder zetten?
Daar gaat het in deze discussie toch helemaal niet over.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 13:02   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
welkom op de klotebol
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 13:06   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Misschien zijn er katholieke parlementairen die abortus willen terugdraaien.
Maar die parlementairen horen we dan wel bijzonder weinig.

Zelfs parlementairen die de actuele ontwerpen van uitbreiding van abortus ongenegen zijn, willen de actueel geldende wetgeving niet terugdraaien.

De paapsgezinden roepen in de woestijn.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 13:07   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Binnen enkele jaren gaan heel wat kinderen vragen aan hun moeder: "wie is mijn papa eigenlijk?".

Het antwoord zal dan zijn: "Ik weet het niet schat, hij had een mondmasker aan."
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 14:23   #10
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Daar gaat het in deze discussie toch helemaal niet over.
Echt? Ik citeer even uit de opening van de discussie
Een kind onttrekt een vrouw voor maanden, zoniet voor jaren aan de zinloze en doelloze carrousel van geld verdienen en geld uitgeven. Het laat haar beseffen dat er iets groters in het leven kan zijn dan de bevrediging van het eigen ik en van de eigen behoeften. Dit past echter niet in de non-stop plezier-en consumptiemaatschappij, waarin prestatie alleen telt als het leidt tot nog meer geld voor plezier en consumptie.

Vrouw, haar, en nergens man en hem. Lijkt me heerlijk voor mannen, mogen stoppen met het bevredigen van eigen ik, zich onttrekken uit die carrousel van geld verdienen, en uitgeven en liefst voor jaren. Geen non stop plezier meer en beseffen dat er iets groters is in het leven, waarom mannen die kans niet bieden?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 14:54   #11
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Er zijn mannen die thuisblijven en voor de kinderen zorgen, de huisman.

Begrijp ik je goed alice, is ouder worden, 'n kind krijgen 'n straf, 'n belasting?


Ben je hopeloos ouderwets, of zelfs haast crimineel als je als vrouw vindt dat dit 't mooiste is dat je als vrouw kan verwezenlijken.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 15:21   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Binnen enkele jaren gaan heel wat kinderen vragen aan hun moeder: "wie is mijn papa eigenlijk?".

Het antwoord zal dan zijn: "Ik weet het niet schat, hij had een mondmasker aan."
Leona Detiège zou dan met haat op haar gezicht zeggen, gij et gin vader, want ik eb gene vent nodig!
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 16:16   #13
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Titel van de draad is een leugen. Mooi begin van een discussie.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 17:18   #14
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Titel van de draad is een leugen. Mooi begin van een discussie.
had je iets anders verwacht van "het Katholiek Forum"?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 17:33   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misschien zijn er katholieke parlementairen die abortus willen terugdraaien.
Maar die parlementairen horen we dan wel bijzonder weinig.

Zelfs parlementairen die de actuele ontwerpen van uitbreiding van abortus ongenegen zijn, willen de actueel geldende wetgeving niet terugdraaien.

De paapsgezinden roepen in de woestijn.
Ik ben hoegenaamd niet “paapsgezind”. Maar toch blijf ik er bij dat abortus neerkomt op het doden van een mens in wording. Om die reden aanvaard ik slechts abortus voor uitzonderlijke toestanden: verkrachting, bewezen ernstig gevaar voor de gezondheid van de vrouw, bewezen ernstige fysieke genetische aandoeningen van de foetus. Ik verwerp evenwel “comfort-abortussen”.

Ik ben het ook eens met de visie van Alice dat de verwekker ook zijn deel van de verantwoordelijkheid hoort te nemen in de fysieke en mentale opvoeding van het kind.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 18:56   #16
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben hoegenaamd niet “paapsgezind”.
Helemaal eens !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Om die reden aanvaard ik slechts abortus voor uitzonderlijke toestanden: verkrachting, bewezen ernstig gevaar voor de gezondheid van de vrouw, bewezen ernstige fysieke genetische aandoeningen van de foetus.
Akkoord !!

@iedereen die wil antwoorden , een bijkomende vraag:
Stel dat de moeder hersendood is , ze ligt aan een machine ,
maar op deze manier kunnen ze het gezond kind redden ??
Ook de vader geeft hiervoor toestemming !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik verwerp evenwel “comfort-abortussen”.
Inderdaad !!
BTW: Mooie uitdrukking , zoals zwanger door een one-night-stand of accidentjes !!
Willen ze het kind toch niet , ter adoptie afstaan is dan een goede oplossing ,
Anders hadden ze hun voorzorgsmaatregelen moeten nemen !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben het ook eens met de visie van Alice dat de verwekker ook zijn deel van de verantwoordelijkheid hoort te nemen in de fysieke en mentale opvoeding van het kind.
Prima , maar ....
@iedereen:
1) Verkrachting of incest , de moeder besluit het kind te houden , wat met de verkrachter ??
2) Je hebt ook spermadonors die gewoon hun kwakje geven , en onbekend wensen te blijven ,
hoe zou men dit dan moeten oplossen ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 19:20   #17
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben hoegenaamd niet “paapsgezind”. Maar toch blijf ik er bij dat abortus neerkomt op het doden van een mens in wording. Om die reden aanvaard ik slechts abortus voor uitzonderlijke toestanden: verkrachting, bewezen ernstig gevaar voor de gezondheid van de vrouw, bewezen ernstige fysieke genetische aandoeningen van de foetus. Ik verwerp evenwel “comfort-abortussen”.

Ik ben het ook eens met de visie van Alice dat de verwekker ook zijn deel van de verantwoordelijkheid hoort te nemen in de fysieke en mentale opvoeding van het kind.
Absoluut. Het bestaan van abortus blijft een aberratie: het is één en al rechten van het kind, rechten van dieren, rechten van dit en dat, maar een ongeboren mens heeft blijkbaar geen rechten. Ik heb dat nooit begrepen.
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 19:43   #18
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Titel van de draad is een leugen. Mooi begin van een discussie.
Ja ?

"Amnesty stelt dat de toegang tot veilige abortusdiensten een mensenrecht is."

bron: https://www.amnesty.nl/encyclopedie/...-mensenrechten
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 20:03   #19
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben hoegenaamd niet “paapsgezind”. Maar toch blijf ik er bij dat abortus neerkomt op het doden van een mens in wording. Om die reden aanvaard ik slechts abortus voor uitzonderlijke toestanden: verkrachting, bewezen ernstig gevaar voor de gezondheid van de vrouw, bewezen ernstige fysieke genetische aandoeningen van de foetus. Ik verwerp evenwel “comfort-abortussen”.

Ik ben het ook eens met de visie van Alice dat de verwekker ook zijn deel van de verantwoordelijkheid hoort te nemen in de fysieke en mentale opvoeding van het kind.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 20:36   #20
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
@iedereen die wil antwoorden , een bijkomende vraag:
Stel dat de moeder hersendood is , ze ligt aan een machine ,
maar op deze manier kunnen ze het gezond kind redden ??
Ook de vader geeft hiervoor toestemming !!
Dan hoop ik dat ze kiezen voor een spoedbevalling, en geen abortus.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be