Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 23 juni 2004, 11:51   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

1.000.000 Vlamingen hebben Vlaams Blok gestemd. Alle verantwoordelijke en onverantwoordelijke sociologen, moraalfilosofen, politiek correcte politici onderzoeken nu wiens fout dat is.
Is het de VRT of VTM die te lief voor ze was? Of te brutaal? Of is het CD&V die te negatief was voor de regering? Of de schuld van de Walen?
Eén ding is zeker, ze zijn er nog niet uit.
Intussen kunnen wij eens onderzoeken wiens schuld het is dat Groen! weer de drempel gehaald heeft.
Ik denk aan het gat in de ozonlaag.
luc broes is offline  
Oud 23 juni 2004, 14:21   #2
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Quote Luc Broes: "Intussen kunnen wij eens onderzoeken wiens schuld het is dat Groen! weer de drempel gehaald heeft.
Ik denk aan het gat in de ozonlaag".


Een groter of een kleiner gat, Luc?

Zou het ook helpen om een gat in België te slaan?

Eno2
eno2 is offline  
Oud 23 juni 2004, 15:30   #3
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde
 
Cyperken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1.000.000 Vlamingen hebben Vlaams Blok gestemd. Alle verantwoordelijke en onverantwoordelijke sociologen, moraalfilosofen, politiek correcte politici onderzoeken nu wiens fout dat is.
Is het de VRT of VTM die te lief voor ze was? Of te brutaal? Of is het CD&V die te negatief was voor de regering? Of de schuld van de Walen?
Eén ding is zeker, ze zijn er nog niet uit.
Intussen kunnen wij eens onderzoeken wiens schuld het is dat Groen! weer de drempel gehaald heeft.
Ik denk aan het gat in de ozonlaag.
Ik ga ervan uit dat het in het voordeel van Groen! speelde om de partij met een nieuwe naam en een nieuwe voorzitster naar de verkiezingen te sturen. Veru Dua is een politiek verstandige vrouw en haar onafhankelijkheid en bescheidenheid die ze toonde tijdens debatten en interviews hebben vele mensen overtuigd om weer voor die groene partij te stemmen.
Cyperken is offline  
Oud 23 juni 2004, 15:32   #4
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Al heb ik serieuze twijfels bij Groen! , ik ben toch blij dat er een groene partij in het parlement zit.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 23 juni 2004, 16:06   #5
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1.000.000 Vlamingen hebben Vlaams Blok gestemd. Alle verantwoordelijke en onverantwoordelijke sociologen, moraalfilosofen, politiek correcte politici onderzoeken nu wiens fout dat is.
Is het de VRT of VTM die te lief voor ze was? Of te brutaal? Of is het CD&V die te negatief was voor de regering? Of de schuld van de Walen?
Eén ding is zeker, ze zijn er nog niet uit.
Intussen kunnen wij eens onderzoeken wiens schuld het is dat Groen! weer de drempel gehaald heeft.
Ik denk aan het gat in de ozonlaag.
Ik ga ervan uit dat het in het voordeel van Groen! speelde om de partij met een nieuwe naam en een nieuwe voorzitster naar de verkiezingen te sturen. Veru Dua is een politiek verstandige vrouw en haar onafhankelijkheid en bescheidenheid die ze toonde tijdens debatten en interviews hebben vele mensen overtuigd om weer voor die groene partij te stemmen.
Jij gaat er dus van uit dat een partij vooruit gaat omwille van de kwaliteit van de leiding en het programma. Dat lijkt me een goed uitgangspunt.
Mogelijk moeten we de bange wetenschappers en journalisten die het Blok-verschijnsel trachten te verklaren deze goede tip doorgeven.
luc broes is offline  
Oud 23 juni 2004, 20:23   #6
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde
 
Cyperken's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Ik ga ervan uit dat het in het voordeel van Groen! speelde om de partij met een nieuwe naam en een nieuwe voorzitster naar de verkiezingen te sturen. Veru Dua is een politiek verstandige vrouw en haar onafhankelijkheid en bescheidenheid die ze toonde tijdens debatten en interviews hebben vele mensen overtuigd om weer voor die groene partij te stemmen.
Jij gaat er dus van uit dat een partij vooruit gaat omwille van de kwaliteit van de leiding en het programma. Dat lijkt me een goed uitgangspunt.
Mogelijk moeten we de bange wetenschappers en journalisten die het Blok-verschijnsel trachten te verklaren deze goede tip doorgeven.
lees goed voor je een antwoord geeft! ik had het over vera dua! niet over het programma of de leiding van die partij!
Cyperken is offline  
Oud 23 juni 2004, 20:40   #7
DidiusTheGreat
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Intussen kunnen wij eens onderzoeken wiens schuld het is dat Groen! weer de drempel gehaald heeft.
Ik denk aan 2 redenen

1) de eerste schuldreden is waarschijnlijk stevaert, zijn vorm van politiek is eindelijk doorzien, en dat zorgt voor stemmenverlies.
Ook was de opdringerige toon voor een kartel met agalev niet echt goed denk ik. Het gaf een eerder negatieve indruk

2) ten tweede is de opgang van Groen! sterk te danken Vera dua en de campagne. Het was moedig van haar om alleen verder te gaan, ondanks al het verraad van groenen. En ook de Campagne "Groen! is nodig" speelt voor een grote rol mee, waarbij Dua zei, dat als Groen! nu niet stemmen kreeg, het gedaan zou zijn met Groen!
DidiusTheGreat is offline  
Oud 29 juni 2004, 21:39   #8
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Dé reden waarom ze federaal zo verloren was omdat ze in de regering zaten, en de kiezers dat duidelijk niet wilden. Nu lieten ze doorschijnen dat ze niet zo stom zouden zijn om dat terug te doen, en de kiezers denken er blijkbaar ook zo over.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
Oud 29 juni 2004, 22:27   #9
FT
Provinciaal Statenlid
 
FT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Locatie: Rand
Berichten: 638
Standaard

Anciuax deed enkele jaren geleden voor de VU de zelfde oproep. 300.000 kiezers of opdoeken. De kiezer is daar dus blijkbaar gevoelig voor. Ik denk dat de kiezer het nut van zweeppartijen wel inziet, maar hun op tijd en stond weer eens met de voeten op grond wil zetten.
__________________
CD&V/NV-A 15de plaats Kamer BHV
FT is offline  
Oud 30 juni 2004, 17:49   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Quote Luc Broes:

"Intussen kunnen wij eens onderzoeken wiens schuld het is dat Groen! weer de drempel gehaald heeft.
Ik denk aan het gat in de ozonlaag"

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

't Zal wel weer mijn fout zijn.

Eno2
eno2 is offline  
Oud 4 juli 2004, 10:39   #11
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Al heb ik serieuze twijfels bij Groen! , ik ben toch blij dat er een groene partij in het parlement zit.

Een groene partij ??????????????? Een watermeloenenpartij!!!!!!!!!! Groen langs de buitenkant, PVDA-rood langs de binnenkant.
Cynicus is offline  
Oud 4 juli 2004, 20:33   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

is groen! dan anti-neoliberaal?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 4 juli 2004, 22:34   #13
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Wiens fout dat is? Wel van de kiezers die voor Groen gestemd hebben he.
Jozef Ostyn is offline  
Oud 5 juli 2004, 10:16   #14
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

]


Een groene partij ??????????????? Een watermeloenenpartij!!!!!!!!!! Groen langs de buitenkant, PVDA-rood langs de binnenkant.[/quote]


Niet citeren zonder de bron te vermelden.
Dit is een citaat van VDL-patriarch Declerq.

Eno2
eno2 is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be