Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 december 2013, 16:04   #81
che20
Schepen
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zelf geniet je gewoon mee van die financiëring. What's the problem?
Het probleem is wellicht dat anderen er voor opdraaien.
__________________
groet,
che20
che20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 16:08   #82
che20
Schepen
 
Geregistreerd: 6 december 2008
Berichten: 428
Standaard

Overigens, wat betreft het idee dat een huis kopen makkelijker is met inflatie:

De inflatie is niet gelijkelijk verdeeld over de economie, maar manifesteert zich in sommige sectoren meer dan in andere. Met name huizenprijzen zijn veel meer gestegen dan de gemiddelde inflatie. Zonder die inflatie zouden huizen veel goedkoper zijn, niet alleen absoluut maar ook relatief.
__________________
groet,
che20
che20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 20:54   #83
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Bitcoin Neutrality - Andreas Antonopoulos (37:11)
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 21:00   #84
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht

Een kleinkind kan de bitcoin bubble voelen aankomen. Hopelijk blijft de schade beperkt want dit is echt te gek om los te lopen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 21:03   #85
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een kleinkind kan de bitcoin bubble voelen aankomen. Hopelijk blijft de schade beperkt want dit is echt te gek om los te lopen.
37:11 minuten op 6 minuten bekeken. Indrukwekkend.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 21:09   #86
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
37:11 minuten op 6 minuten bekeken. Indrukwekkend.
Rectificatie. Ik heb het doodgewoon niet bekeken (buiten de eerste 30 seconden) omdat het me doet denken aan een Ponzi scheme van zeep verkoop.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 21:19   #87
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Rectificatie. Ik heb het doodgewoon niet bekeken (buiten de eerste 30 seconden) omdat het me doet denken aan een Ponzi scheme van zeep verkoop.
Buzzwoorden uit de krant geleerd dus. Nog een papegaai.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 21:23   #88
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Buzzwoorden uit de krant geleerd dus. Nog een papegaai.
Laat het ons hier bij laten, we spreken terug binnen enkele maanden wat de bitcoin idiotie betreft.

Ik lees doorgaans geen Belgische kranten trouwens.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 21:28   #89
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Laat het ons hier bij laten, we spreken terug binnen enkele maanden wat de bitcoin idiotie betreft.
Durf je daar op te wedden? Mijn 4 jaar ervaring met Bitcoin tegen jouw weigering je te informeren.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 21:41   #90
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Durf je daar op te wedden? Mijn 4 jaar ervaring met Bitcoin tegen jouw weigering je te informeren.
Ik ben geen gokker. Eerder een nuchtere Cartésien. Op professioneel gebied geen luchtverkoper maar wel réele waarden en diensten, geen take the money and run mentaliteit.

Voor alle duidelijkheid ik zit niet in de bancaire of financiële sector, daar zitten toevallig wel een pak wind verkopers.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 21:57   #91
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Mocht je meer technische vragen hebben, stuur me een PM. Ik kan alles in detail beantwoorden.
Wat betekent bitcoins delven?
Dat lijkt mij even illegaal dan geld drukken....? Als men iets wil hebben op een wettige manier dan koopt men dat toch....

En daarmee samenhangend: wie heeft de allereerste bitcoins gemaakt en vooral hoe dan wel ?
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 december 2013 om 22:00.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2013, 23:03   #92
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Wat betekent bitcoins delven?
Dat lijkt mij even illegaal dan geld drukken....? Als men iets wil hebben op een wettige manier dan koopt men dat toch....
Het zogenaamd delven of 'minen' betekent technisch iets heel anders dan het lijkt. De term is gewoon gekozen om een eenvoudig referentiepunt te hebben. Wat men werkelijk doet is iets helemaal anders.

Bitcoin kan alleen maar bestaan omdat het netwerk cryptografisch beveiligd is. Om dat te doen moeten encryptiesleutels (hashes) berekend worden. Dat kost, uiteraard, rekenkracht. Wanneer men aan het 'minen' is, met één van de vele programma's daarvoor beschikbaar, doneert men in feite rekenkracht aan het netwerk om deze encryptiesleutels te berekenen. Als beloning krijg je een aantal nieuwe, ongebruikte Bitcoin wanneer een geldige sleutel berekend is. Naar mate het netwerk groeit wordt het berekenen van deze encryptiesleutels moeilijker zodat niemand de beveiliging op zichzelf kan kraken.

In het kort: miners helpen het Bitcoin-netwerk veilig te houden en worden hiervoor beloond.

Voorlopig zijn hier geen legale problemen mee vermits het netwerk buiten nationale munteenheden bestaat en er niet mee interageert op wisselkoers na.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
En daarmee samenhangend: wie heeft de allereerste bitcoins gemaakt en vooral hoe dan wel ?
De eerste Bitcoin werden ontgonnen door de programmeur(s) die de originele paper schreef (hier te lezen) en de eerste implementatie van het protocol schreef, onder het pseudoniem Satoshi Nakamoto. Satoshi ontgon tussen 1 en 1,5 miljoen Bitcoin. Deze Bitcoin zijn tijdens hun gehele bestaan onaangeroerd gebleven waardoor het vermoeden bestaat dat de persoon in kwestie overleden is of de private sleutels ervan verloren zijn gegaan. Satoshi's identiteit is onbekend. De kleinste denominatie van een Bitcoin (1/100.000.000ste van een Bitcoin) wordt uit dank ook wel de Satoshi genoemd.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 20 december 2013 om 23:09.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 08:58   #93
Gambassi
Parlementsvoorzitter
 
Gambassi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2012
Locatie: Lokeren
Berichten: 2.360
Standaard

Bitcoin :

Terwijl ze goud aan het confisceren zijn, krijgen de kinderen wat speelgoed zodat ze intussentijd kunnen spelen en zich in stilte bezighouden.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 10:59   #94
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Bitcoin :

Terwijl ze goud aan het confisceren zijn, krijgen de kinderen wat speelgoed zodat ze intussentijd kunnen spelen en zich in stilte bezighouden.
Bitcoin heeft alle eigenschappen van goud én is praktischer. Een groot deel van de Bitcoin-houders heeft of had goud (meer dan het gemiddeld bij de brede bevolking). Misschien toch maar eens nagaan waarom dat zo is?
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 11:07   #95
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Bitcoin heeft alle eigenschappen van goud én is praktischer. Een groot deel van de Bitcoin-houders heeft of had goud (meer dan het gemiddeld bij de brede bevolking). Misschien toch maar eens nagaan waarom dat zo is?
Ik zou dan denken dat de bitcoin ons niet verder zal helpen, herval in oude gewoonten zal tot dezelfde miserie leiden. Oorspronkelijk had de bitcoin tot doel een mentaliteitswijziging te faciliteren maar blijkbaar nu al gekaapt een door evolutionair achterhaalde manier van denken. Wanneer gaan ze het dan wel eens leren? Of zijn het nu net dezelfden die de boel alweer verpesten?

Laatst gewijzigd door tandem : 21 december 2013 om 11:11.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 11:11   #96
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Bitcoin :

Terwijl ze goud aan het confisceren zijn, krijgen de kinderen wat speelgoed zodat ze intussentijd kunnen spelen en zich in stilte bezighouden.
Correct Gambassi, en als we morgen op het idee komen om met lucht te betalen dan zal je zien dat sommigen het uit je longen zullen komen persen. En slim dat ze zijn, waarlijk.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 11:26   #97
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik ben geen gokker. Eerder een nuchtere Cartésien. Op professioneel gebied geen luchtverkoper maar wel réele waarden en diensten, geen take the money and run mentaliteit.

Voor alle duidelijkheid ik zit niet in de bancaire of financiële sector, daar zitten toevallig wel een pak wind verkopers.
Volgens mij verwar je Don Quichote met Sancho
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 12:42   #98
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
Durf je daar op te wedden? Mijn 4 jaar ervaring met Bitcoin tegen jouw weigering je te informeren.
Als je zo goed geïnformeerd bent dan weet je waarschijnlijk ook dat de Bitcoin op amper 2 dagen begin december zo maar eventjes 40 procent van zijn waarde heeft verloren?
http://www.bitcoingraph.org/
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 13:31   #99
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Naar mijn bescheiden mening gaan de overheden bitcoin nog stokken in de wielen steken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2013, 13:41   #100
Troubadour
Parlementslid
 
Geregistreerd: 5 december 2013
Berichten: 1.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als je zo goed geïnformeerd bent dan weet je waarschijnlijk ook dat de Bitcoin op amper 2 dagen begin december zo maar eventjes 40 procent van zijn waarde heeft verloren?
http://www.bitcoingraph.org/
Dat gebeurde in december 2010 (top $1), mei 2011 (top $32), april 2013 (top $266) en nu in december (top $1250).

Telkens even dramatisch als nu. Dat is normaal. Dat noemt volatiliteit onder het mechanisme van price discovery.

Volgens de trend van de afgelopen 4 jaar is de huidige prijsdaling normaal. De prijs was simpelweg te hoog. Dezelfde trend zet ons terug op $1000 tegen midden 2014 en $10000 tijdens het eerste kwartaal van 2015.

Een jaar geleden leek $100 belachelijk. Diep belachelijk. Niemand zou je geloofd hebben. We dachten zelf ook dat het zeker nog jaren zou duren. We zaten immers 'amper' op $12. Drie maanden later was het zover.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 21 december 2013 om 13:50.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be