Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 20 april 2006, 20:01   #1
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard Allochtone buren bakken brood

[FONT=tahoma][SIZE=6]Allochtone buren bakken brood voor begrafenis Joe[/SIZE][/FONT]

Citaat:
In de Sint-Elisabethkerk in Haren is vanmorgen de begrafenisplechtigheid gehouden van de 17-jarige Joe Van Holsbeeck. De viering vond plaats in intieme en serene sfeer, zoals de familie het wou.

Titel op de site van Het Nieuwslad. http://www.nieuwsblad. be

Voelt de pers zich zodanig medeschuldig over het failliet van het gedoogbeleid, dat ze zulke onnozelheden op haar site dropt?

Het kan niet anders zijn.

Vanwaar de behoefte om berichtgeving die normaal in een gerechtelijke topic wordt geplaatst, plots te misbruiken om een intensieve promotiecampagne voor de multikul te voeren?

Je kan er niet om heen : het land wordt opgeschrikt door een laffe racistische moord door een nieuwe Belg, en plots bulken de media van lovende berichten over de allochtone gemeenschap. Een broodbakkend allochtoontje hier, een allochtoon EHBO-er daar, het kan niet op, zelf de rode regimezender past haar programmering aan om nog wat intensiever te gaan knuffelen.

Moeten ze zichzelf misschien nog overtuigen? Of moet de pamperberichtgeving geïntensifieerd worden omwille van hun angst dat er nog te veel gaan afhaken?

Stel je even voor dat ze even tendendieus hadden bericht in de zaak Remmery. Stel je even volgende kop in het Nieuwsblad voor.
[SIZE=6]Autochtone buur van Naima bakt pistolés ![/SIZE]

Iedereen zou zich bescheuren van 't lachen. Omwille van zo veel belachelijkheid.
Knorretje is offline  
Oud 20 april 2006, 20:10   #2
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

knorrette!
PollyCorrect is offline  
Oud 20 april 2006, 20:12   #3
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

En vergeet niet, gisteren werden vijf allo's, onder camera en pers begeleiding, vanaf het Anneessensplein tot aan de plaats van de moord op Joe in vol ornaat gefilmd! Sommigen hadden zelfs één roos bij zich. En op Centraal werden ze zo in de camera genomen dat het leek alsof het om een enorme stoet ging...

Waar zijn we mee bezig? Wie houdt men voor het lapje?
PollyCorrect is offline  
Oud 20 april 2006, 20:13   #4
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

alles in het werk stellen om in dit drama, het zoveelste "diefstalletje" dat nu spijtig genoeg fataal afloopt !

Herinner u Patrick Mombaerts eens !

Respect heb ik voor deze man van Spirit : Parlementslid Fouad Ahidar !
Hij kent die jongeren, de problemen en overlast die ze bezorgen. Hij is een voorbeeld voor hen maar wordt zelden gevolgd. Er zijn nog Vlaamse politici van vreemde origine die het gemaakt hebben, maar krijgen meestal bergen kritiek over zich. Ze verraden zogezegd het eigen volk en die kritiek pikken ze niet, geen enkele kritiek trouwens !
ancapa is offline  
Oud 20 april 2006, 20:14   #5
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
En vergeet niet, gisteren werden vijf allo's, onder camera en pers begeleiding, vanaf het Anneessensplein tot aan de plaats van de moord op Joe in vol ornaat gefilmd! Sommigen hadden zelfs één roos bij zich. En op Centraal werden ze zo in de camera genomen dat het leek alsof het om een enorme stoet ging...

Waar zijn we mee bezig? Wie houdt men voor het lapje?
mijn niet ! u ook niet vermoedelijk ?

wat een ensceneringen allemaal, de hypocrisie druipt er zo vanaf bij momenten. Het meest walgelijk vond ik het intervieuw met Verhofstadt in het Laatste Nieuws van dinsdag ! Die komt precies van een ander planeet
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 20 april 2006 om 20:17.
ancapa is offline  
Oud 20 april 2006, 20:30   #6
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Het meest walgelijk vond ik het intervieuw met Verhofstadt in het Laatste Nieuws van dinsdag !
Ik heb dat interview niet gelezen maar vermoedelijk gaat het dezelfde richting uit als de onzin die zijn adviseur Brice De Ruyver uit zijn djelabah schudde.

Citaat:
Telegraaf

Waarschuwing hoogleraar na mp3-moord 'Gettovorming dreigt in Europese steden' door Marijn Jongsma BRUSSEL - België verkeert nog altijd in shock sinds de 17-jarige Joe van Holsbeeck, die vandaag wordt begraven, een week geleden op klaarlichte dag met vijf messteken werd vermoord om zijn mp3-speler. De Gentse hoogleraar criminologie Brice De Ruyver waarschuwt voor een Europese subcultuur van kansarme allochtonen, waar materialisme en extreem geweld hand in hand gaan. Ondanks een ware klopjacht zijn de daders, waarschijnlijk van Noord-Afrikaanse komaf, nog altijd voortvluchtig. Aanstaande zondag wordt op initiatief van de links-liberale Brusselse volksvertegenwoordiger Fouad Ahidar (32), zelf van Marokkaanse afkomst, een protestmars gehouden. Op uitdrukkelijk verzoek van de familie zullen politieke uitlatingen achterwege blijven. „Gelukkig heeft de moord de gemeenschap dichter bij elkaar gebracht”, stelt De Ruyver, die tevens veiligheidsadviseur van premier Verhofstadt is. „Iedereen beseft dat we allochtonen niet mogen afrekenen op een kleine groep, en dat is mede te danken uit de geschokte reacties uit de allochtone gemeenschap zelf. Bovendien mogen we niet toegeven aan datgene waar die harde kern juist op uit is: het conflict.”
Materialistisch
De probleemgroep bestaat volgens De Ruyver uit ’extreem problematische jongeren’, die ver van hun oorspronkelijke islamitische cultuur zijn afgedreven en zich aangetrokken voelen tot de materialistische kant van de westerse levensstijl. „Langs legale weg kunnen ze zich dat niet veroorloven, en dus kiezen ze voor de snelle weg: overvallen, afpersingen, drugshandel.” Volgens de criminoloog is sprake van een „heel eigen, gewelddadig wereldje waar het recht van de sterkste geldt”. „Het is een cultuur met weinig normen en waarden, die sterk is geïnspireerd door films, videoclips en computerspelletjes. Deze jongeren willen zo weinig mogelijk te maken hebben met de rest van de samenleving.”
Een ding 'vergat' hoogleraar De Ruyver in zijn studie te doen : analyseren waarom even kansarme autochtone jongeren zich niet in dezelfde afschrikwekkend hoge mate wenden tot bruut geweld om hun Nike's en MP3's te bekomen.
Knorretje is offline  
Oud 20 april 2006, 20:43   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Ik heb dat interview niet gelezen maar vermoedelijk gaat het dezelfde richting uit als de onzin die zijn adviseur Brice De Ruyver uit zijn djelabah schudde.



Een ding 'vergat' hoogleraar De Ruyver in zijn studie te doen : analyseren waarom even kansarme autochtone jongeren zich niet in dezelfde afschrikwekkend hoge mate wenden tot bruut geweld om hun Nike's en MP3's te bekomen.
die "ollanders" zijn ook al zo politiek "correct" en "so foorsichtig"... geworden dat ze zelf de balken in hun eigen ogen niet meer zien

die professor lijkt mij veel te vergeten... jongens toch, vroeger hioelt die zich ook bezig met voetbalhooliganisme !
Hij kende nog niet het verschil tussen een corner en een "penalty"
Hij dacht dat Beerschot in de Zoo voetbalde
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 20 april 2006, 21:00   #8
[radiohoofd]
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 35
Standaard

Waarom maak je daar nu zo'n mega-kop van, zo belangrijk is het ook niet hoor. Een mooi gebaar en verder niets.

Ik vind het een prima reactie trouwens: verdriet, onbedgip, woede,... maar geen haat. Daar moet je echt sterk voor zijn volgens mij.

Laatst gewijzigd door [radiohoofd] : 20 april 2006 om 21:02.
[radiohoofd] is offline  
Oud 20 april 2006, 21:10   #9
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [radiohoofd] Bekijk bericht
Waarom maak je daar nu zo'n mega-kop van, zo belangrijk is het ook niet hoor. Een mooi gebaar en verder niets.

Ik vind het een prima reactie trouwens: verdriet, onbedgip, woede,... maar geen haat. Daar moet je echt sterk voor zijn volgens mij.
Ach, u zal Knormeltje snel genoeg leren kennen als de schuimbekkende, scheldende en vloekende raciste die ze werkelijk is. Verwacht er niet te veel zinnigs van, want u zal van een kouwe kermis thuiskomen...
__________________

Manuel* is offline  
Oud 20 april 2006, 21:12   #10
[radiohoofd]
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ach, u zal Knormeltje snel genoeg leren kennen als de schuimbekkende, scheldende en vloekende raciste die ze werkelijk is. Verwacht er niet te veel zinnigs van, want u zal van een kouwe kermis thuiskomen...
Ja dat had ik al begrepen. En wat ben jij? Toch niet zo'n allochtonen-doen-nooit-iets-verkeerd linkse zeker?
[radiohoofd] is offline  
Oud 20 april 2006, 21:15   #11
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [radiohoofd] Bekijk bericht
Ja dat had ik al begrepen. En wat ben jij? Toch niet zo'n allochtonen-doen-nooit-iets-verkeerd linkse zeker?
Bestaan die dan? Ik kwam er hier nog nooit een tegen... U wel?
__________________

Manuel* is offline  
Oud 20 april 2006, 21:18   #12
[radiohoofd]
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Bestaan die dan? Ik kwam er hier nog nooit een tegen... U wel?
Ja.

Ik ben zelf eerder centrumlinks maar ik erger me wel aan selectieve blindheid/ betutteling die er soms is naar allochtonen toe. 'Het is een Marokkaan dus hij zal wel gelijk hebben', is je dat nog nooit opgevallen?
Ik vind dat verschrikkelijk en beledigend naar hen toe zelfs. Ze hebben net zo goed het recht op fouten gewezen en bestraft te worden. Niets is frustrerender dan genegeerd te worden.

Laatst gewijzigd door [radiohoofd] : 20 april 2006 om 21:22.
[radiohoofd] is offline  
Oud 20 april 2006, 21:22   #13
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Ach, u zal Knormeltje snel genoeg leren kennen als de schuimbekkende, scheldende en vloekende raciste die ze werkelijk is. Verwacht er niet te veel zinnigs van, want u zal van een kouwe kermis thuiskomen...
En nu eens inhoudelijk reageren, ipv telkens weer te vervallen in je ware aard van schuimbekkende, scheldende, vloekende [SIZE=3]maar [/SIZE][SIZE=2]politiek correcte racist.[/SIZE]
Mijn stellingen ontkrachten doe je nooit: vindt je dan echt geen enkel tegenargument? Is't zo erg gesteld dat je nog enkel op de man kan spelen?
Je slaagt er als geen ander in om je ongelofelijke zwakheid en oeverloze haat te bewijzen tegenover eenieder die je afstompend links gelul niet slikt.
Knorretje is offline  
Oud 20 april 2006, 21:23   #14
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [radiohoofd] Bekijk bericht
Ja.

Ik ben zelf eerder centrumlinks maar ik erger me wel aan selectieve blindheid/ betutteling die er soms is naar allochtonen toe. 'Het is een Marokkaan dus hij zal wel gelijk hebben', is je dat nog nooit opgevallen?
Ik vind dat verschrikkelijk en beledigend naar hen toe zelfs. Ze hebben net zo goed het recht op fouten gewezen en bestraft te worden. Niets is frustrerender dan genegeerd te worden.
Daar heeft u gelijk in, maar nogmaals: ik kwam op dit forum nog nooit iemand tegen die het daar niet mee eens is.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 20 april 2006, 21:24   #15
[radiohoofd]
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Berichten: 35
Standaard

Waarom wil je niet meelopen zondag?
[radiohoofd] is offline  
Oud 20 april 2006, 21:24   #16
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Daar heeft u gelijk in, maar nogmaals: ik kwam op dit forum nog nooit iemand tegen die het daar niet mee eens is.
Hypocriet.
Knorretje is offline  
Oud 20 april 2006, 21:26   #17
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [radiohoofd] Bekijk bericht
Waarom wil je niet meelopen zondag?
Omdat ik me niet wil laten meeslepen in die zinloze massahysterie.
__________________

Manuel* is offline  
Oud 20 april 2006, 21:34   #18
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manuel* Bekijk bericht
Omdat ik me niet wil laten meeslepen in die zinloze massahysterie.
Nee omdat je liegt tegen Baarle dat je zwart ziet.
Maar als liegen deel uitmaakt van je ware aard zal je dat natuurlijk nooit onder ogen durven zien.

By the way, dit zou niet tot een zinloze massahysterie uitgegroeid zijn indien je aandeel erin niet zo reusachtig was geweest.
Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.
Knorretje is offline  
Oud 20 april 2006, 21:54   #19
Manuel*
Staatssecretaris
 
Manuel*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 2.809
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Nee omdat je liegt tegen Baarle dat je zwart ziet.
Tegen Baarle? Waar heeft u het nu weer over?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
By the way, dit zou niet tot een zinloze massahysterie uitgegroeid zijn indien je aandeel erin niet zo reusachtig was geweest.
Mijn aandeel waarin?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knorretje Bekijk bericht
Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten.
Waar slaat dat nu weer op? Een beetje te diep in het glaasje gekeken vanavond?
__________________

Manuel* is offline  
Oud 20 april 2006, 22:02   #20
Knorretje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 maart 2006
Berichten: 1.977
Standaard

Citaat:
Tegen Baarle? Waar heeft u het nu weer over?


Tegen Radiohoofd.

Citaat:
Mijn aandeel waarin?
Oogkleppen af en lezen wat er staat.


Citaat:
Waar slaat dat nu weer op? Een beetje te diep in het glaasje gekeken vanavond?
Pijnig je 3 overgebleven hersencellen vooral niet ...
Knorretje is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be