Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 december 2008, 17:08   #281
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

"Sowjet-soldaten verkrachtten tienduizenden Duitse vrouwen" zou toch een correctere titel geweest zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:27   #282
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Och, dat arme vervolgde Ehrlichje..
Is hij volgens jou niet verantwoordelijk voor wat hij schrijft en misbruiken die stoute pocos dat? Geef hem de Calimeroprijs.


Mods,
't wordt tijd dat hier een Calimerosmiley bijkomt op de smileylijst.
Ik ben verantwoordelijk voor hetgeen ik schrijf. U ontloopt uw verantwoordelijk anders goed door weg te kruipen achter één bepaald gegeven van WO2 wanneer men u om uitleg vraagt naar de door u neergetypte fabels, leugens en laster. Is niet alleen in dit onderwerp, is al in verscheidene onderwerpen te zien en te lezen geweest. Geen poot om op te staan en het kruipt weg achter u weet we hé! Zoals hier uit blijkt, bent u een held achter het klavier maar daar houd het dan ook mee op nietwaar.

Verder heb ik u nog al gezegd, dat u de 6.000.000 en de kampen overal wil bijsleuren heeft maar een doel voor uw persoontje, haat zaaien en nogeens haat zaaien want die 6.000.000 laten u volledig onverschillig, dit is voor uw persoontje gewoon een getal dat u kunt en zult misbruiken in uw strijd tegen andersdenkende. U weet toch hoe men zulk gedrag noemt, lijkenpikerij.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:46   #283
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Indien er iemand is die iets antwijkt, dan bent u het wel. Of is het u ontgaan waar dit onderwerp over gaat.

Zoals men duidelijk uit uw reacties kan begrijpen, er is maar één misdaad welke misdaad, moet ik niet noemen zeker dat doet u wel. En, indien u zo graag over de gevolgen wil spreken die de joden tot op de dag van vandaag ondervinden, spreek dan over alle gevolgen die ze ondervinden. De oprichting van hun zionistische staat waar ze het niet al te nauw nemen met de "rechten van de mens" dus, waar ze muren optrekken, dorpen met de grond gelijk maken, moordaanslagen plegen op bepaalde leiders, stenen vergelden met scherpe munitie enz. Misschien ook niet te vergeten de financiele kant die ze jaar na jaar hebben verkregen en waar één van hun volksgenote al eens de aandacht heeft op gevestigd, Dhr.Finkelstein met zijn boek, "de holocausindustrie". Dit maar omdat u het zo graag over de gevolgen wil hebben. Raar dat over deze gevolgen door u en vrienden nooit iets wordt vermeld, zulks zal u zeker ontgaan zijn.

Wat betreft de gevolgen van Hirochima en Nagasaki, de enige gevolgen die men daar van ondervondt en waarschijnlijk nog ondervindt zijn, alle nare gevolgen van stralingsziekte. Maar zoals blijkt is dit ondergeschikt voor u.

Wat betreft uw probleem met de titel van het onderwerp, dit is een "zeer" gepaste titel of vind u de benaming "GESPUIS" niet passen op verkrachters, zo niet hoe zou u ze dan willen noemen. En dat deze titel de oorzaak zou zijn dat u en aanverwanten dit onderwerp willen komen verzieken met hun verhalen waarom, voelt de linkerkant zich beledigd? Een probleem met misdanden begaan door links gespuis en dat men niet op het NS kan steken. Moet dan misschien hoogdringend eens gaan kijken wat dit "gespuis" allemaal heeft uitgericht voor WO2 en na WO2 tot eind jaren tachtig. Zou misschien kunnen verschieten hoeveel er door de jaren heen in deze hun kampen hebben verbleven en er nooit meer zijn uitgeraakt. Maar zoals we zullen zien, interesseert u niet, op naar het volgende joden en kampverhaal en misdaden gepleegd door de nazi's.

En, ik kan u gerust mededelen dat indien u het niet kunt houden bij het onderwerp, indien u zo graag 'wegkruipt' achter zaken waar men z'n woordjes moet voor wikken en wegen aangezien er snel iemand aan de bel trekt, wie weet hé misschien is dat de bedoeling zoek dan iemand anders om uw verhaal aan kwijt te raken. Zoals u geen interesse hebt voor dit onderwerp zoals meermaals duidelijk is gebleken, zo heb ik geen interesse om uw steeds in herhaling vallende reactie's te blijven lezen.
Pardon? Waar zou ik deze discussie enigszins ontweken hebben? Ik heb weldegelijk, meermaals zelfs, gereageerd op het onderwerp "links gespuis verkracht 10.000 vrouwen en meisjes tijdens WOII."

Voor mij is de shoa/holocaust zeker niet de enigste misdaad gepleegd tijdens WOII, maar naar mijn mening wel de zwaarste. Als u mijn posts zou hebben gelezen dan had u dit al lang gemerkt!
Nu veronderstelt u ook weer dat ik een "Jodenvriendje" zou zijn. Het is niet omdat iemand de holocaust veroordeeld, dat die persoon ook werkelijk alles goedkeurt wat de Joden doen/hebben gedaan. Zo veroordeel ik zeker het Israelische geweld tegen de Palestijnen.

Verder heeft het weinig zin om met u nog een normale discussie te voeren.
U maakt toch enkel foute veronderstellingen en verwijten.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:47   #284
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
"Sowjet-soldaten verkrachtten tienduizenden Duitse vrouwen" zou toch een correctere titel geweest zijn.
Idd, alleszins minder provocerend en veel volwassener!
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 17:49   #285
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Pardon? Waar zou ik deze discussie enigszins ontweken hebben? Ik heb weldegelijk, meermaals zelfs, gereageerd op het onderwerp "links gespuis verkracht 10.000 vrouwen en meisjes tijdens WOII."

Voor mij is de shoa/holocaust zeker niet de enigste misdaad gepleegd tijdens WOII, maar naar mijn mening wel de zwaarste. Als u mijn posts zou hebben gelezen dan had u dit al lang gemerkt!
Nu veronderstelt u ook weer dat ik een "Jodenvriendje" zou zijn. Het is niet omdat iemand de holocaust veroordeeld, dat die persoon ook werkelijk alles goedkeurt wat de Joden doen/hebben gedaan. Zo veroordeel ik zeker het Israelische geweld tegen de Palestijnen.

Citaat:
Verder heeft het weinig zin om met u nog een normale discussie te voeren.
U maakt toch enkel foute veronderstellingen en verwijten.
En u hebt op dit onderwerp een normale discussie gevoerd, correct laat het ons daar bij houden.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 18:29   #286
ossaert
Minister-President
 
ossaert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2003
Locatie: Mechelen
Berichten: 4.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Nochtans leuk hoor, echte geschiedenis.
De lichte zweem van ironie in dit bericht kan ik enorm appreciëren... Dr. Ostyn, I presume?
__________________
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2008, 18:38   #287
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Neenee, niet proberen, wel degelijk dit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrede_van_Brest-Litovsk, ondertekend op 3 maart 1918.

Al je geroep om medelijden met dat "arme Duitsland" pakt bij mij niet.
Flauwe excuses om die massale misdaden te vergoelijken. Gewoon het soort propaganda dat de nazis hierover ook gebruikten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Je medelijden omwille van de zgn ondoenlijke herstelbetalingen uit het Verdrag van Versailles en je medelijden met de "Vertriebenen" etc, herlees jezelf maar.

Gewoon vergoelijken dus van die massale nietsontziende geplande slachtpartij : het was zogenaamd de schuld van de geallieerden van WO1.
Mij doet dat walgen (al weet ik goed dat jij die argumentatie niet zélf uitvond)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Goed, u heeft dus wederom geen concrete bewijzen, laat staan mét verwijzingen naar desbetreffende berichten door mij geschreven. U krijgt van mij tot 18.00 vandaag om ofwel met die harde bewijzen voor uw uitspraken te komen, ofwel uw verontschuldigingen aan te bieden voor uw lasterende woorden. Doet u dat niet, kunt u zelf wel raden wat er gaat gebeuren. (hint: klik)
Het is inmiddels 18.30 geworden en nog altijd geen concrete bewijzen voor uw beweringen dat ik nazi-misdaden zou vergoeilijken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2008, 10:17   #288
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
De lichte zweem van ironie in dit bericht kan ik enorm appreciëren... Dr. Ostyn, I presume?
Indeed, my dear ossaert.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2008, 16:38   #289
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik denk dat de discussiestof in deze thread wat uitgeput is.

Conclusie:

1. ja, er werd door het Sowjet-leger op grote schaal en met instemming van de leiding vrouwen verkracht in de doior hen "bevrijde" (eigenlijk bezette en onderworpen) gebieden;
2. ja, ook de Duitsers (en andere strijdende partijen) maakten zich schuldig aan grootschalige misdaden jegens de burgerbevolking;
3. dit is helemaal niet verzwegen of uit de geschiedenis geweerd maar kan al decennia in ernstige historische werken nagelezen worden

Everybody happy?
En een belangrijke: Het verdrag van Versailles leidde niet tot de Tweede Wereldoorlog.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 12:45   #290
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Sus Iratus kun jij gaarne nog reageren op mijn post gericht aan jou? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=230
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2008, 15:11   #291
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Sus Iratus kun jij gaarne nog reageren op mijn post gericht aan jou? http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=230
Dat kan ik. Bij deze:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat kan hij wel doen, maar dat is historisch gezien volkomen incorrect.
Volkomen incorrect zou ik niet willen stellen. Eerder dat, naast een aantal andere factoren, de inhoud van het Verdrag van Versailles er mede toe heeft bijgedragen dat WO II uit kon breken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
In Silezie was de meerderheid van de bevolking Pools en het Duitse Keizerrijk had in 1871 Elzas-Lotharingen geannexeerd na de Pruissisch-Franse oorlog, dus het is logisch dat het Duitse Keizerrijk als verliezer van de Eerste Wereldoorlog die gebieden moest afstaan.
Neder-Silezië was al vanaf de 13e eeuw nagenoeg volledig verduitst en in de steden van Opper-Silezië maakten etnische Duitsers ook van oudsher de overgrote meerderheid uit.
Als deel van Pruisen behoorde Silezië sinds 1871 tot het Duitse Keizerrijk. Na de Duitse nederlaag in de Eerste Wereldoorlog organiseerden de geallieerden een volksraadpleging over de vraag of Opper-Silezië Duits moest blijven of Pools moet worden. Ondanks het feit dat 60% vóór Duitsland stemde, werd het oosten van het gebied met het grootste deel van de industrie na de drie pro-Poolse Silezische Opstanden (1919-1921) aan Polen toegekend. (bron)

Het verhaal over Elzas-Lotharingen is ietsje anders. Dat gebied was al sinds de dood van Karel de Grote (Verdrag van Verdun, 843) een twistappel geweest tussen de gebieden die later Frankrijk en Duitsland zouden worden, en heeft door de eeuwen heen vele malen van eigenaar gewisseld. In sommige delen maakten etnische Duitsers de meerderheid uit, in andere delen etnische Fransen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Daarnaast, ik herhaal het nog maar eens, is er gedurende de Eerste Wereldoorlog aan het westfront niet op Duits grondgebied gevochten en lagen Belgie en grote delen van Frankrijk in puin, dus in vergelijking met hen kwam Duitsland vrij ongeschonden uit de oorlog.
Dat klopt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Duitsland wilde simpelweg de herstelbetalingen niet voldoen, die overigens 132miljard goudmark bedroegen. Als reactie daarop vielen inderdaad in 1923 Belgie en Frankrijk het Roergebied binnen, zeer tegen de wil van Engeland overigens.
Uit wikipedia:

Citaat:
De vernedering van Duitsland kon niet beletten dat in Frankrijk grote teleurstelling heerste over de vrede van Versailles. De Franse regering had Duitsland zoveel mogelijk willen verzwakken, bijvoorbeeld door het op te delen, maar president Wilson vond dat strijdig met het zelfbeschikkingsrecht der volkeren en de Britten wilden Frankrijk niet te sterk maken ten opzichte van Duitsland.

De economische gevolgen voor Duitsland waren zwaar. Het totale bedrag van de Duitse herstelbetalingen zou in 1920 op de conferentie van Boulogne worden vastgelegd op het fabelachtige bedrag 269 miljard goudmark, te betalen in 42 jaar. De Duitsers konden dit niet betalen en stribbelden op allerlei manieren tegen. Als reactie bezetten Frankrijk en België in 1923 het Ruhrgebied. De herstelbetalingen werden voor het eerst herschikt door het plan Dawes in 1924. In 1930 volgde het plan Young, waardoor Duitsland nog maar 34,5 miljard goudmark moest betalen in 59 jaar. Het uitbreken van de economische crisis dwarsboomde al deze voornemens en op de conferentie van Lausanne in 1932 werd definitief een punt gezet achter de herstelbetalingen. De Bondsrepubliek Duitsland hervatte in 1950 de herstelbetalingen. In 1989, vlak vóór de Val van de Berlijnse Muur waren de aflossingen voldaan.

bron

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hij doelt waarschijnlijk op een post van mij en op het verdrag van Brest-Litovsk in maart 1918. Het verdrag van Brest-Litovsk, de vrede tussen Rusland en de Centralen in de Eerste wereldoorlog was nog veel zwaarder dan het verdrag van Versailles. Duitsland annexeerde grote delen van Rusland, dwong haar tot zware herstelbetalingen, bezette de Krim en 1 miljoen soldaten bleven daar voor de veroveringspolitiek, dus kreeg het Duitse Keizerrijk een soort koekje van eigen deeg tijdens het verdrag van Versailles. Om het verdrag van Versailles te begrijpen moet je dus kennis hebben van dat verdrag om het in een beter perspectief te bekijken.
Ten eerste annexeerde Duitsland nauwelijks Russisch grondgebied, maar dwong Duitsland het communistische regime in Rusland tot erkenning van Finland, Estland, Letland, Litauen, de Oekraïne en Polen als zelfstandige staten, die tot dan deel waren geweest van Tsaristisch Rusland, en in de eeuw(en) daarvoor door datzelfde Tsaristisch Rusland waren veroverd.
En ten tweede lag dat vooral aan de communisten in Rusland zelf, die geen grootschalige internationale oorlog konden gebruiken om hun eigen binnenlandse doelen te bereiken, te weten het afrekenen met de 'witten' en het vestigen van een communistisch regime. Dat Duitsland daar gretig gebruik van maakte, lijkt me militair-tactisch gezien toch vrij logisch. Zo konden immers troepen worden vrijgemaakt die aan het westfront konden worden ingezet, en wat ook daadwerkelijk gebeurde:

Citaat:
Voor Duitsland betekende dit verdrag het einde aan de tweefrontenoorlog. Manschappen kwamen vrij, zodat Duitsland in de zomer van 1918 de Kaiserschlacht kon inzetten tegen de westelijke geallieerden. Voor de Russische communisten was dit een bittere pil. Lenin en Trotski betoogden echter dat anders "de revolutie ten onder zou gaan in een vloed van Duitse legers". Bovendien hadden de communisten de hele oorlog in de eerste plaats niet gewild.

De geallieerden bleven dit de communisten kwalijk nemen en zagen bovendien deze "ideologie van de wereldrevolutie" als uiterst gevaarlijk. In de daarop volgende jaren zouden ze trachten de communisten ten val te brengen door de witten in de Russische Burgeroorlog te steunen.

Het Verdrag van Versailles onderkende de machtspositie die Duitsland op deze manier kreeg, en verklaarde het Verdrag van Brest-Litovsk nietig.

bron
En zoals elders al gezegd is, gingen de gealliëerden na WO I, tijdens het interbellum, Duitsland steeds meer als een buffer tegen het vanuit Rusland oprukkende communisme zien, waardoor ze dus genegen waren een aantal kwalijke ontwikkelingen in Duitsland zelf door de vingers te zien.

Dit slappe optreden van de gealliëerden (bijvoorbeeld de 'appeasement' politiek van Chamberlain -"peace in our time", weet u nog wel?) gecombineerd met de angst voor het communisme, de inhoud van het Verdrag van Versailles zelf, de daaropvolgende beurskrach van 1929, het welbekende opportunistische streven van alle grootmachten om zelf groter, sterker en beter te worden dan de andere grootmachten door middel van een verdeel-en-heers politiek, én de belangen van zowel de internationale als de Duitse wapenindustrie zijn veruit de voornaamste redenen dat een levensgevaarlijke gek als Hitler aan de macht kon komen en blijven, en uiteindelijk WO II kon starten, met alle desastreuze gevolgen van dien.
Het enige wat men het Duitse volk eventueel zou kunnen aanrekenen, is dat het in tijden van nood om een sterke man heeft geroepen, en zich heeft laten vervoeren door een populist als Hitler, die het immers allemaal heel mooi kon vertellen.

Net zoals alle andere getroffen volkeren en landen, heeft ook het Duitse volk zwaar geleden tijdens WO II (waaronder dus die verkrachtingen door Sovjet-soldaten, waar deze draad uiteindelijk over ging). Iets anders beweren is gewoonweg fout en historisch niet correct. En bepaalde simplistische uitspraken, zoals een aantal van de filosoof'erende medemens -voor wie men al snel een nazi-sympathisant, een negationist en erger is indien men een mening toegedaan is die niet strookt met de zijne, horen al helemaal nergens thuis, maar dit terzijde.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 15:19   #292
gomer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Vind je dat logisch? Onschuldige burgers verkrachten omdat het Duitse leger in de sneeuw lag te creperen? Ik vind het dan ook eerder ziekelijk dan logisch.

Neen dat is niet logisch. Het gaat hier om vrouwen. Als ze hier correct zijn dan geeft de linkse lobby toe dat het hun koud laat. De linkse lobby geeft om muslims. Het zootje politiek correct is zeer hypocriet.
gomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 16:12   #293
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gomer Bekijk bericht
Neen dat is niet logisch. Het gaat hier om vrouwen. Als ze hier correct zijn dan geeft de linkse lobby toe dat het hun koud laat. De linkse lobby geeft om muslims. Het zootje politiek correct is zeer hypocriet.
Blijkbaar weet u niet wat u zegt. Lees eerst deze hele treath eens door.
Mss dat u dan een juiste veronderstelling kunt maken.

Ik persoonlijk vind het zeer erg wat er is gebeurt met die 10.000 vrouwen en meisjes. Zoiets is gewoonweg misdadig.

Maar ik heb ook een vraag voor u beste 'gomer:
Wat vindt u van die miljoenen vrouwen, kinderen, gehandicapten, bejaarden enz... die in nazi-concentratiekampen zijn omgekomen? En neen, ik doel niet enkel op de Joodse slachtoffers, maar ook op die 'andere 5 miljoen' mensen!
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 16:28   #294
Nefertete
Lokaal Raadslid
 
Nefertete's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 februari 2008
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
"Sowjet-soldaten verkrachtten tienduizenden Duitse vrouwen" zou toch een correctere titel geweest zijn.
Volledig mee akkoord.

Wat heeft dit nu te maken met links of rechts ?

Djeezes !!
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 16:48   #295
hotschizodiscocop
Staatssecretaris
 
hotschizodiscocop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2007
Berichten: 2.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nefertete Bekijk bericht
Volledig mee akkoord.

Wat heeft dit nu te maken met links of rechts ?

Djeezes !!
Ja, Zeus toch!
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 16:53   #296
Nefertete
Lokaal Raadslid
 
Nefertete's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 februari 2008
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Ja, Zeus toch!
Of Amon
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 16:56   #297
Ramuntxo
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 29 november 2008
Berichten: 58
Standaard

Wat dachten jullie van de 20 �* 30 miljoen door de belgen afgeslachte negertjes in het toenmalige bezette Kongo ?
Ramuntxo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 17:24   #298
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter
 
Weiße Rose's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2008
Berichten: 2.379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramuntxo Bekijk bericht
Wat dachten jullie van de 20 �* 30 miljoen door de belgen afgeslachte negertjes in het toenmalige bezette Kongo ?
Vreselijke gebeurtenis die jammergenoeg niet bij het grote publiek bekend is. Doch heeft dit niets met deze treath te maken.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 18:14   #299
Nefertete
Lokaal Raadslid
 
Nefertete's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 februari 2008
Berichten: 386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Wat vindt u van die miljoenen vrouwen, kinderen, gehandicapten, bejaarden enz... die in nazi-concentratiekampen zijn omgekomen? En neen, ik doel niet enkel op de Joodse slachtoffers, maar ook op die 'andere 5 miljoen' mensen!
Sssssssssssjt Rose Sssssssssssssssjt. Taboe !!
Nefertete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 18:14   #300
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramuntxo Bekijk bericht
Wat dachten jullie van de 20 �* 30 miljoen door de belgen afgeslachte negertjes in het toenmalige bezette Kongo ?

Er zijn geen 20 tot 30 miljoen Congolezen afgeslacht. Dit is alweer een groteske overdrijving waarbij allerlei vormen van "oversterfte" worden gehanteerd om met een grandioos getal af te komen. Blijkbaar vinden sommige mensen dat men absoluut met grote overdreven getallen moet afkomen om de vreselijkheid van misdaden te bevestigen. Terwijl de misdaden op zich vreselijk geboeg zijn, zonder daarbij allerlei fantasieën bij te betrekken.

De uitbuiting in Congo toen het een vrijstaat was, was verschrikkelijk en onmenselijk en daarbij zijn heel veel Congolezen omgekomen. Maar niet meer dan dat er toen in Congo leefden!
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be