Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2019, 06:14   #1
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard De poltie uw Vriend.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...igen~af0d59f0/

Hij was reeds 3x (gekend) over de schreef gegaan.
Duidelijk dat de politie en hun diensten te weinig gescreend worden
Het is daar tevens een machtspelletje zoals we kennen bij de overheid, wie kent wie.
Spijtig voor de goede onder hen en die zijn er ook maar de politie is reeds lang een allegaartje van egotrippers..
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 08:51   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Ik heb daar ook vragen bij.
Maar "over de schreef gaan"?

Als op mijn dienst destijds 20.000 euro gestolen zou geweest zijn, en men zou mij verdacht hebben, maar ik word vrij gesproken ... wie zou mij dan één haar in de weg mogen leggen?

Mijn persoonlijke ervaring: hoed u voor politiek benoemden of politiek bevorderden. Die hanteren een andere norm dan "het werk goed doen".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 09:22   #3
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb daar ook vragen bij.
Maar "over de schreef gaan"?

Als op mijn dienst destijds 20.000 euro gestolen zou geweest zijn, en men zou mij verdacht hebben, maar ik word vrij gesproken ... wie zou mij dan één haar in de weg mogen leggen?

Mijn persoonlijke ervaring: hoed u voor politiek benoemden of politiek bevorderden. Die hanteren een andere norm dan "het werk goed doen".


U werd vrijgesproken? Dan heb je geluk gehad. Als je tegen een kapitalist zakkenvuller zijn kar rijdt; en daaruit volgend geviseerd wordt door hogere politieker-vrienden dan krijg je zelfs geen kans op vrijspraak.
Wettelijk zijn er zelfs geen mogelijkheden. Zelfs niet voor enig onderzoek ten gronde. Barbertje wordt gezocht en uitsluitend Barbertje zal hangen.
Case closed.
En de vraag zal niet gesteld worden of je het al dan niet plezant vind en bij voorbaat weet je dat; mocht er een uitweg zijn; dat de grap je veel geld gaat kosten.

Bovendien legt uw hele scalp in de weg. Dag op dag en beurt om beurt stel je dan vast dat het lagere partij-krapul van diverse partijen de kachel komen oppoken.

Schoof; je zemelt hier weer wat bij mekaar en toont vooral aan dat hetgeen anderen schrijven op dit forum U geen barst kan schelen. Want anders begin je er zelf niet over dezelfde problematiek een dag daarop.

Hopelijk krijg je straks ook een rondedans van politiek bevorderden die doodleuk komen vertellen dat ze 2 Euro hebben gewonnen met de Lotto.
In uw geval vind ik het ook leuk mocht het gebeuren.
Want je lokt het ditmaal weer zelf uit. Je wordt niet groter in het debat Schoof maar wel van dag tot dag kleiner. Je doet er soms beter aan van wat meer te lezen en soms beter wat meer te zwijgen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 10:06   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...igen~af0d59f0/

Hij was reeds 3x (gekend) over de schreef gegaan.
Duidelijk dat de politie en hun diensten te weinig gescreend worden
Het is daar tevens een machtspelletje zoals we kennen bij de overheid, wie kent wie.
Spijtig voor de goede onder hen en die zijn er ook maar de politie is reeds lang een allegaartje van egotrippers..
Niet de eerste flik die kinderen doodschiet, het blijkt helaas een thema praktisch bij die mensen.

Zij mogen dan ook bewapend op straat lopen, de burger niet, want die is te gevaarlijk...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 10:48   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet de eerste flik die kinderen doodschiet, het blijkt helaas een thema praktisch bij die mensen.

Zij mogen dan ook bewapend op straat lopen, de burger niet, want die is te gevaarlijk...
Wel, ik heb zo'n vaag aanvoelen dat ik liever onze gewapende wijkagent hier in de straat zie passeren, dan jij, mocht jij gewapend zijn.
Da's persoonlijk hé; en da's een aanvoelen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 11:32   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, ik heb zo'n vaag aanvoelen dat ik liever onze gewapende wijkagent hier in de straat zie passeren, dan jij, mocht jij gewapend zijn.
Da's persoonlijk hé; en da's een aanvoelen.
Jaja schoof, ik begrijp u wel.

Politie goed.
Xenophon slecht.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 12:20   #7
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jaja schoof, ik begrijp u wel.

Politie goed.
Xenophon slecht.
de politie moet veel zwaarder bewapend worden. Dat zou veel maatschappelijke problemen oplossen
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 12:33   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
de politie moet veel zwaarder bewapend worden. Dat zou veel maatschappelijke problemen oplossen
Als ze nu eens begonnen met ze één kogel mee te geven, dan kunnen ze zelfmoord plegen zonder de burger/kinderen/vrouw lastig te vallen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 12:35   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, ik heb zo'n vaag aanvoelen dat ik liever onze gewapende wijkagent hier in de straat zie passeren, dan jij, mocht jij gewapend zijn.
Da's persoonlijk hé; en da's een aanvoelen.
Schoof op de bres voor de slechte poltieman. poltie!

Laatst gewijzigd door Anna List : 20 april 2019 om 12:45.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 12:39   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Schoot op de bres voor de slechte poltieman. poltie!
Ja, die man heeft net vrouw en kinderen vermoord.

Weg met Xenophon, leve de politie zei schoof...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 12:57   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, ik heb zo'n vaag aanvoelen dat ik liever onze gewapende wijkagent hier in de straat zie passeren, dan jij, mocht jij gewapend zijn.
Da's persoonlijk hé; en da's een aanvoelen.
Als de wijkagent in dienst is, heb je uiteraard gelijk. Na zijn uren hoort hij echter geen wapen te hebben en het al zeker niet naar huis mee te nemen.
Neemt een beroepsmilitair zijn wapens 's avonds mee naar huis ? Neen toch ? Waarom zou een flik dat dan wel kunnen of mogen ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 13:06   #12
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als de wijkagent in dienst is, heb je uiteraard gelijk. Na zijn uren hoort hij echter geen wapen te hebben en het al zeker niet naar huis mee te nemen.
Neemt een beroepsmilitair zijn wapens 's avonds mee naar huis ? Neen toch ? Waarom zou een flik dat dan wel kunnen of mogen ?
Blijkbaar was dat in het Antwerpse korps van 2015 wel toegestaan...:

"Antwerpen - Als een gevolg van de verhoogde terreurdreiging voor politiekantoren en -mensen heeft de Antwerpse politie donderdagavond een crisisberaad gehouden. Daar werden enkele maatregelen besproken om de veiligheid van het personeel te garanderen.

Vanaf vrijdag zullen bijkantoren van de politie gesloten zijn, de hoofdkantoren zijn open maar worden bewaakt. De politie vraagt om enkel naar de kantoren te komen in absolute noodgevallen. Meldingen kunnen gedaan worden via de Blauwe Lijn (0800 123 12) en het noodnummer 101. Het politiepersoneel mag zijn dienstwapen vanaf nu ook mee naar huis nemen. Er werden ook enkele maatregelen genomen waarover het korps niet communiceert."


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150116_01476891

.., maar zullen communicatiefoutjes een en ander hebben doen 'vergeten'.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 14:05   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Blijkbaar was dat in het Antwerpse korps van 2015 wel toegestaan...:

"Antwerpen - Als een gevolg van de verhoogde terreurdreiging voor politiekantoren en -mensen heeft de Antwerpse politie donderdagavond een crisisberaad gehouden. Daar werden enkele maatregelen besproken om de veiligheid van het personeel te garanderen.

Vanaf vrijdag zullen bijkantoren van de politie gesloten zijn, de hoofdkantoren zijn open maar worden bewaakt. De politie vraagt om enkel naar de kantoren te komen in absolute noodgevallen. Meldingen kunnen gedaan worden via de Blauwe Lijn (0800 123 12) en het noodnummer 101. Het politiepersoneel mag zijn dienstwapen vanaf nu ook mee naar huis nemen. Er werden ook enkele maatregelen genomen waarover het korps niet communiceert."


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150116_01476891

.., maar zullen communicatiefoutjes een en ander hebben doen 'vergeten'.

Dat wist ik niet. Beangstigend eigenlijk. Je zult maar als buurman een flik hebben die eventjes begint te flippen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 15:15   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat wist ik niet. Beangstigend eigenlijk. Je zult maar als buurman een flik hebben die eventjes begint te flippen...
Een illegaal bewapende buurman die eventjes begint te flippen is even gevaarlijk hoor.

En dan komen we weer op de basisvraag "wat is een wapen"?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 15:27   #15
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

En dan komen we weer op de basisvraag "wat is een wapen"?
een stoofschotel met teveel bonen en uien
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 15:37   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jaja schoof, ik begrijp u wel.

Politie goed.
Xenophon slecht.
Ik vind jou niet slecht.
Je hebt alleen een slecht karakter. Een goed hart, maar een slecht karakter.

Franstalige vrienden zouden van jou zeggen "de bonne famille, mais de mauvaise réputation".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 15:39   #17
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
een stoofschotel met teveel bonen en uien
Scampies in looksaus overgoten met een advundum blik cola.

Maar wat dacht u van een goeie kei?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 15:40   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Schoof op de bres voor de slechte poltieman. poltie!
Wij hebben sedert onze verhuis een vrouwelijke wijkagent.
Mee ne grote revolver en ne schone matrak, is ze komen kijken of wij daar wel wonen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 15:41   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, die man heeft net vrouw en kinderen vermoord.

Weg met Xenophon, leve de politie zei schoof...
Voil?* zie: een slecht karakter.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2019, 16:23   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.183
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een illegaal bewapende buurman die eventjes begint te flippen is even gevaarlijk hoor.

En dan komen we weer op de basisvraag "wat is een wapen"?

Akkoord, maar zo kunnen we elk argument gaan verdraaien nietwaar ? Stel dat er bij mij 's avonds een inbreker mij tegenkomt, en ik was net aan het klussen met mijn klauwhamer. En die vent springt naar mij toe met een mes in de hand waarna ik mij in een reflex verdedig met het eerste het beste dat ik voorhanden heb. (toevallig die klauwhamer)

Als de flikken dan langskomen en de schielijk overleden inbreker met ingeslagen schedel, uitpuilende ogen en hersenvocht dat langs zijn oren naar buiten stroomt op de grond ziet liggen gaan die toch ook geen semantische discussie voeren of ik 'een wapen' gebruikt heb ?

Maar als ik 'toevallig' een Glock 17 zou liggen hebben, en hem toevallig van dichtbij recht in zijn raap schiet dan zou het wel eens kunnen zijn dat ze vragen stellen of en waarom ik een wapen heb/gebruikt heb.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be