Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 december 2007, 20:34   #41
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat is onmogelijk.
Idd.
Er zij er nog die dat onderzochten:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fr.wikipedia

http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89t....C3.89trusques
L’analyse de l'ADN des Étrusques [modifier]
L’analyse du ADN mitochondrial de 80 individus ayant vécu en Étrurie entre le VIIe et le IIe siècle av. J.-C. réalisée par l’équipe de chercheurs du département de biologie de l’université de Ferrare sous la direction du professeur Guido Barbujani a été publiée sur la revue American Journal of Human Genetics[1].
Selon les résultats de ces recherches, les actuels Toscans ne sont pas les descendants des Étrusques.
Les résultats de cette analyse révèlent également que ceux-ci étaient un groupe intrinsèquement homogène sans échanges avec d’autres ethnies. Un des aspects qui a surpris les chercheurs est la rapidité avec laquelle leur ADN a disparu sans laisser de traces dans la population toscane actuelle, deux millénaires étant des temps relativement brefs du point de vue de la génétique.
Les résultats de cette analyse apparente l’ADN de cet échantillonnage �* celui des populations anatoliennes (Asie Mineure). Les éléments analysés provenant de tombes riches, appartenant �* l’aristocratie étrusque, laissent penser qu’il s’agissait d’une élite dominante et non assimilée avec le reste de la population d’alors, population villanovienne dont les Toscans actuels seraient les descendants. Les habitants du village de Marlo disent être les descendants directs des Etrusques.
Niet vergeten dat er nog geen Turken in Anatolië waren in die tijd.

Anatoliërs zijn niet automatisch Turken:


http://en.wikipedia.org/wiki/History...h_centuries.29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door en.wikipedia.org
Migration to Anatolia (11th to 13th centuries)
Further information: Turkic migration
The main migration (expansion) of Turkish people to Anatolia occurred at the same time of Turkic migration between the 6th and 11th centuries (the Early Middle Ages), when they spread across most of Central Asia and into Europe and the Middle East.
The Seljuk Turks (Selçuk Türkleri) were the first Turkish power to arrive in the 11th century as conquerors, who proceeded to gradually conquer the land of existing Byzantine Empire.

Laatst gewijzigd door filosoof : 17 december 2007 om 20:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2007, 23:14   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

evilbu

Citaat:
Maar eh, Tomm, staat Tatarstan niet ook bekend om zijn separatistische beweging?
Niet meer, ze hebben wijselijk besloten bij Rusland te blijven, maar hebben wel veel autonomie en doen het vrij goed.


Citaat:
Ik dacht aan de Krim maar dat is ook verleden tijd.
Niet echt, de Krim-tataren zijn terug uit Centraal-Azië.



Citaat:
Chulpan Khamatova is daar dan waarschijnlijk ook een voorbeeld van (heeft trouwens wiskunde gestudeerd, zeker geen dom wichtje )









Citaat:
Je gaat boos worden maar deze laat ik liever aan me voorbijgaan.
Allez zeg, ik niet hoor.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2007, 21:34   #43
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Idd.
Er zij er nog die dat onderzochten:
Niet vergeten dat er nog geen Turken in Anatolië waren in die tijd.

Anatoliërs zijn niet automatisch Turken:
Zeer juist. Overigens, men zou genetisch materiaal moeten kunnen vinden uit het voormalige Schliemann's Troje (weliswaar uit de juiste 'lagen' van de oude stad) en deze genetische stalen vergelijken met de graven in Etrurië. Dan kunnen we tenminste weten of er iets historisch klopt van de legende van de vlucht van Aeneas met zijn vader op zijn rug.

Laatst gewijzigd door system : 21 december 2007 om 21:36.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2008, 17:03   #44
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet echt, de Krim-tataren zijn terug uit Centraal-Azië.

Als ik Wikipedia mag geloven, is het percentage Krimtataren er inderdaad erg laag (11%), maar wel in stijgende lijn, in tegenstelling tot de Slavische inwoners :


Citaat:
Another language widely spoken is Crimean Tatar. According to the census mentioned, 77% of Crimean inhabitants named Russian as their mother tongue; 11.4% – Crimean Tatar; and 10.1% – Ukrainian.[38]


Predictions
The total population of the Crimean peninsula has been consistеntly falling at a rate of 0.4% per year[39]. This is particularly noticable in both the Russian and Ukrainian ethnic populations, whose growth rate has been falling at the rate of 0.6% and .012% annually respectively. In comparison, the overall growth rate of the ethnic Crimean Tatar population has been growing at the rate of 0.9% per annum[40].

The growing trend in the Crimean Tatar population has been explained by the continual stream of Crimean Tatars returning from exile (mainly Uzbekistan), the high birth rate amongst the resettlers, and the low death rate as few senior citizens have resettled back into their ancestral home
http://en.wikipedia.org/wiki/Crimea
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 24 februari 2008 om 17:04.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2008, 17:30   #45
sagopakajmer
Partijlid
 
sagopakajmer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 222
Standaard

Natuurlijk waren Etrusken Turken. Net zoals die natie die de piramiden plantte in Egypte.
sagopakajmer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 01:22   #46
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Tomm, kan het zijn dat Tatyana Samojlova ook van tataarse afkomst is?

__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2008, 01:37   #47
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 12 juli 2008
Berichten: 827
Standaard

Tataren lijken me wel lekkere meiden.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 21:47   #48
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Tomm, kan het zijn dat Tatyana Samojlova ook van tataarse afkomst is?

Zou zeker kunnen, er zijn talloze Russen van (gedeeltelijk) Tataarse afkomst.
En inderdaad, Tataarse vrouwen zijn over het algemeen erg sexy, net als de meeste Russische, en ook erg sexy en vrouwelijk gekleed, en tegenstelling tot veel Belgische vrouwen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 09:22   #49
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Zou zeker kunnen, er zijn talloze Russen van (gedeeltelijk) Tataarse afkomst.
En inderdaad, Tataarse vrouwen zijn over het algemeen erg sexy, net als de meeste Russische, en ook erg sexy en vrouwelijk gekleed, en tegenstelling tot veel Belgische vrouwen.
Zou je niet op dit forum moeten schrijven over Marokkaanse vrouwen.
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 3 augustus 2008 om 09:23.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 10:42   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Zou je niet op dit forum moeten schrijven over Marokkaanse vrouwen.
Waarom niet? Ik vind Marokkaanse vrouwen ook erg mooi en sexy.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 21:22   #51
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Waarom niet? Ik vind Marokkaanse vrouwen ook erg mooi en sexy.
Ja dat zou je wel mogen schrijven. Ik bedoelde dat je waarschijnlijk niet zou moeten schrijven dat je ze lelijk vindt of zo.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 21:34   #52
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ja dat zou je wel mogen schrijven. Ik bedoelde dat je waarschijnlijk niet zou moeten schrijven dat je ze lelijk vindt of zo.
Marokkaanse vrouwen zijn lelijk.
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 21:50   #53
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Men overschat de politieke correctheid, allemaal door de afstomping van de maatschappij.
Trouwens, Marokkaanse vrouwen zijn erg elegant naar mijn ervaring (gedragen zich erg vrouwelijk). Maar ja als je je beperkt tot het clichébeeld uit een VB-pamflet...

Over Oeighoerse vrouwen, daar zitten volgens mij wel echte schoonheden tussen: http://www.youtube.com/watch?v=3J6Eq2LVJV4
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 augustus 2009 om 21:54.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 23:18   #54
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

De Etrusken kwamen van het huidige Turkije is iets totaal anders dan Etrusken waren Turken. Turken leefde in die tijd niet in Turkije. En zoals hier al werd gezegd beweerde de Romeinen al dat ze van Troye kwamen (lees Aeneas ) Maar de Troyanen waren eerder een Griekse stam. En dat zou Etrusken Grieken maken wat erg logisch klinkt aangezien ze dezelfde stijl hadden.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 01:41   #55
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ==>The Answer<== Bekijk bericht
Etrusken waren Turken, blijkt uit DNA


ROME - De Etrusken, het mysterieuze volk dat in Centraal-Italië heerste voor de opkomst van Rome, komen uit het huidige Turkije. Althans, dat beweren wetenschappers uit Turijn, die het DNA van enkele honderden mannen uit Toscane hebben vergeleken met dat van mannen uit onder meer de Turkse streek Anatolië.
Dit was zo'n beetje het eerste wat ik over de Etrusken leerde bij Latijn. Weet je zeker dat dit echt nieuws is?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 10:44   #56
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
De Etrusken kwamen van het huidige Turkije is iets totaal anders dan Etrusken waren Turken. Turken leefde in die tijd niet in Turkije. En zoals hier al werd gezegd beweerde de Romeinen al dat ze van Troye kwamen (lees Aeneas ) Maar de Troyanen waren eerder een Griekse stam. En dat zou Etrusken Grieken maken wat erg logisch klinkt aangezien ze dezelfde stijl hadden.
De Trojanen zaten op het grensgebied van de invloedssferen van de Hittieten en de Grieken; dit kan drie dingen betekenen of het waren 'Grieken' of het waren 'Hittieten' (tussen aanhalingstekens want dan nog was het waarschijnlijk meer in de zin van dat er nu Germaanse, Slavische en Romaanse volkeren zijn) of het was een zelfstandige stam die wellicht onder invloed stond van derden (Grieken en Hittieten).
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 10:52   #57
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.708
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
De Etrusken kwamen van het huidige Turkije is iets totaal anders dan Etrusken waren Turken. Turken leefde in die tijd niet in Turkije. En zoals hier al werd gezegd beweerde de Romeinen al dat ze van Troye kwamen (lees Aeneas ) Maar de Troyanen waren eerder een Griekse stam. En dat zou Etrusken Grieken maken wat erg logisch klinkt aangezien ze dezelfde stijl hadden.
Dat de Troyanen "Grieks" waren is absoluut niet vastgesteld.(deze indruk zou kunnen ontstaan uit lezing van de Trojaanse oorlog in de Illias....maar vergeten we niet dat dit maar een verhaal is.....net zoals in wat oudere Amerikaanse oorlogsfilms "de Duitsers" ook goed Engels spreken...)


Het feit dat de Lappen,de Finnen,de Basken,de Hongaren,en zoals we vermoeden ook de Etrusken(we kunnen hun taal niet opgraven) niet echt "passen" binnen de grote Europese (taal-) families toont gewoon maar aan dat we het verhaal van de migraties niet kompleet kunnen herconstrueren....

Inderdaad,"Turken" leefden er in die tijd helemaal niet in wat nu "Turkije" heet,het lijkt daar een beetje op het verhaal van de geweldadige migranten zoals ook in de Verenigde Staten gebeurd is.(ik zal maar alvast een helm opzetten )

Ook de Minoische cultuur was niet "Grieks",hoewel men dat zo laat uitschijnen.In gedrag,kunstuitingen,en, vermoedelijk alweer,hun taal,leken ze zelfs niet op de "Grieken" die te hoop aan het lopen waren op de kusten.De Grieken hebben Kreta en de kleine eilanden pas later ingepikt toen de Minoische cultuur (en militaire macht) al lang verminderd was.Misschien waren de Etruksen wel vergeten Minoiers....

Laatst gewijzigd door kelt : 3 augustus 2009 om 10:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 10:59   #58
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Marokkaanse vrouwen zijn lelijk.
My B.S-meter goes out of range!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Men overschat de politieke correctheid, allemaal door de afstomping van de maatschappij.
Trouwens, Marokkaanse vrouwen zijn erg elegant naar mijn ervaring (gedragen zich erg vrouwelijk). Maar ja als je je beperkt tot het clichébeeld uit een VB-pamflet...

Over Oeighoerse vrouwen, daar zitten volgens mij wel echte schoonheden tussen: http://www.youtube.com/watch?v=3J6Eq2LVJV4
Je kan overeal echte schoonheden vinden, ook in Bachtendekuupe.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 19:36   #59
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat de Troyanen "Grieks" waren is absoluut niet vastgesteld.(deze indruk zou kunnen ontstaan uit lezing van de Trojaanse oorlog in de Illias....maar vergeten we niet dat dit maar een verhaal is.....net zoals in wat oudere Amerikaanse oorlogsfilms "de Duitsers" ook goed Engels spreken...)
Ok, je hebt gelijk wanneer je zegt dat Troyanen geen Grieken waren. Het was kort door de bocht van mij om dit zo te stellen. Ik wou het simpeler voor stellen dan het is. Mijn excuses.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 21:45   #60
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit was zo'n beetje het eerste wat ik over de Etrusken leerde bij Latijn. Weet je zeker dat dit echt nieuws is?
Idem bij mij eigenlijk. Ik herinner me dat dit ik in tweede jaar van het middelbaar onderwijs bijna letterlijk leerde dat de Etrusken vermoedelijk rond 1000 voor Christus uit Klein-Azië naar het huidige Italië gekomen zijn. Later werden ze de "leermeesters" van de Romeinen, en nog later werden ze zelf door hen overheerst.
Citaat:
Inderdaad,"Turken" leefden er in die tijd helemaal niet in wat nu "Turkije" heet,het lijkt daar een beetje op het verhaal van de geweldadige migranten zoals ook in de Verenigde Staten gebeurd is.(ik zal maar alvast een helm opzetten )
Ik weet niet of je dit kan vergelijken. Noord-Amerika had echt niet zo'n grote bevolking. Daar is de veranderde balans echt wel het gevolg van migratie (en uitmoording)
Ik beschik nu niet over cijfers maar ik meen gelezen te hebben dat lang na het "Turks" (seltjoeks) bewind hooguit tien procent van het huidige Anatolië Turks zou geweest zijn.

Citaat:
Ook de Minoische cultuur was niet "Grieks",hoewel men dat zo laat uitschijnen.In gedrag,kunstuitingen,en, vermoedelijk alweer,hun taal,leken ze zelfs niet op de "Grieken" die te hoop aan het lopen waren op de kusten.De Grieken hebben Kreta en de kleine eilanden pas later ingepikt toen de Minoische cultuur (en militaire macht) al lang verminderd was.Misschien waren de Etruksen wel vergeten Minoiers....
Tja, dat werd ondanks alle details van de Minoische cultuur bij ons niet zo onder de loep genomen... Ik stelde me die vraag onlangs ook: als ze geen Grieks spraken, als hun cultuur anders was, als ze eigenlijk niet verwant zijn aan "de Grieken", wat maakt de Minoïsche cultuur dan nog Grieks, behalve het feit dat Kreta op dit moment bij de Grieke staat hoort?
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 3 augustus 2009 om 21:46.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be