Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2022, 10:27   #101
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Naar mijn gevoel zijn veel "racistische" uitspraken op dit forum nogal ludiek gekleurd.
Zie het forumreglement, of suggesties en mededelingen. Alles kan zolang het tegen groepen is, en niemand persoonlijk wordt aangevallen.

De mannetjeszebra zal zich weinig zorgen maken over het aantal streepjes.
De rosse kater neukt witte, zwarte en grijze katten, met of zonder streepjes.
Blanken neuken negerinnen, chineeskes ...

Neen, ik denk dat echt racisme inherent is aan de mens, omdat die in staat is om vooroordelen te hebben.
En racistische uitspraken zijn dikwijls niet meer dan een uitlaatklep, om een frustratie te ventileren, wat in een veronderstelde beschaafde omgeving steeds minder wordt getolereerd.
En wat meteen een van de oorzaken is van toenemende druk (ik haat de gewoontes van mijn buur en ik moet dat gevoel opkroppen).
Door de toename in aantallen wordt bovendien de (vrije) ruimte (waar geen anderen met vervelende gewoontes zijn steeds kleiner).
Oud 17 juli 2022, 10:36   #102
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het testament in haar volledigheid is bedoeld om systematisch tot een Apocalyps te komen. Maar wat gebeurd is en in het heden afspeelt, is wel zo waar gebleken dat we er vanuit mogen gaan dat de afloop van de Bijbel ons iets wilt duidelijk maken.
Word bekend met alle profetieën van deze tijd, en reflecteer ze op vandaag. Zie hoe ze elkaar chronologisch opvolgen en een patroon vormen die een eenheid vormen. Dat Hij gewoon de waarheid zei en het agenda van de boze overmachten bekend kwam maken.
Het teken van het beest klinkt vandaag niet meer zo gek, he? Een vrouw op het beest evenmin. Of lees 2 Timotheüs 3. Mattheus 24. Allemaal hier en nu gaande.
Wij interpreteren toch allebei deze tijd? Wat in de toekomst gebeurt zal nog veel meer op de Schrift reflecteren. Jezus is tot op heden een foutloos parcours.
Testament in zijn volledigheid, dan bedoel je het oude en het nieuwe?
Al meteen iets wat ik nooit goed begrepen heb.
OT: 'oog om oog, tand om tand'
NT: 'bij een klap in het gezicht, niet terugslaan, maar de andere wang toekeren'

Dat leken/lijken me tegenovergestelde stellingen.
En dus is het nogal moeilijk te weten wat het goede boek nu eigenlijk voorschrijft (interpretatie?)

Zo zijn er nog wel meer tegenstrijdigheden te vinden.
Om nog maar te zwijgen van de vertalingen.
In de bijbel die de Jehovas gebruiken staat er niet dat Jezus niet aan het kruis gestorven is maar aan een paal (je zou kunnen zeggen: 'so?', maar niet dus, dat soort van specificiteiten schijnt enorm belangrijk te zijn).

Hoeveel godsdiensten zijn er die als basis de Bijbel gebruiken?

Ik denk aan Katholieken, Protestanten, Jehovas, Mormonen, evangelisten, … de lijst kan ongetwijfeld nog uitgebreid worden.
Onder meer Katholieken en Protestanten hebben er al een behoorlijk bloedige geschiedenis achter de rug. (is dat de bedoeling?)

Het boek zegt dat apocalyps onvermijdelijk is (als ik je goed begrijp?).
Dus alles ligt reeds vast?
Het heeft dus ook geen zin om te trachten de mens en zijn leefwereld naar een beter niveau te tillen?
Ik denk nochtans dat ik jou ook al boos heb weten zijn op onder meer overheid.

Iets dat in het geval dat bovenstaande klopt totaal geen zin heeft.

Alles wat is, verloopt dan immers geheel volgens het plan van God en moet dan ook maar ten volle geaccepteerd worden. (neen?)

Terwijl de bedoeling van een politiek forum net verandering/verbetering bewerkstelligen tot doel heeft (of zou moeten hebben).

Dus is je aanwezigheid hier (politiek forum) in feite al een contradictie op zich? (m.i.)

Laatst gewijzigd door satiper : 17 juli 2022 om 10:37.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2022, 12:13   #103
Onzijdig
Gouverneur

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat was lang geleden zo. Vandaar dat men de fout maakte van slavernij in te voeren. Maar slavernij is een gevaarlijk spelletje, want die slaven zijn niet echt onderworpen. Je kweekt een volk dat haat en wrok zal hebben tegenover jou.

Echte slaven zouden genetisch gemodificeerde mensen zijn, die enkel maar in een slaventoestand kunnen leven. Een beetje zoals onze koeien de verre nazaten zijn van gevaarlijke hoefdieren, maar die nu helemaal "versuft" zijn, zo zouden we ook een echt soort Untermenschen kunnen gekweekt hebben die alle veerkracht tot oppositie kwijt is, en die van nature gehoorzame slaven zijn.

Maar wilde mensen als slaaf nemen, dat is een gevaarlijk spel, want die wachten op een opportuniteit om het spel om te keren. Kijk maar naar de USA.

Op dit ogenblik is het geen 'arbeid' die problemen vormt, maar resources. Arbeid wordt iets dat zeldzamer en zeldzamer zal worden, want we zullen gewoon tegen resource limieten aanbotsen.

Dat is trouwens ook altijd al in de natuur het geval geweest. Roofdieren zijn begrensd, niet omdat ze 'arbeid' nodig hebben om prooien te vangen, maar omdat ze voldoende prooien op hun territorium moeten hebben.

We hebben er gewoon alle voordeel bij om streken aan te slaan, en daar GEEN volk op te hebben zodat we de resources van die streek voor ONS kunnen nemen. Kortom, het begint voordelig te worden om gebieden te veroveren en daar iedereen uit te roeien. Wij hebben geen "goeiekope arbeid" meer nodig, maar grondstoffen en "afval dumpen".

Dat is het punt waar racisme een simpele, maar wat brute oplossing levert. Maar "ander volk" is eenvoudig he: het is ongeveer iedereen, op uw kliek na.
Jawadde, nie gewoon.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2022, 12:23   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
...
Onder meer Katholieken en Protestanten hebben er al een behoorlijk bloedige geschiedenis achter de rug. (is dat de bedoeling?)

...
De bedoeling niet, maar eerder onvermijdelijk.

Ik ben geen fan van eigen volk eerst, maar hier laten de regeringen en TV zenders wel steken vallen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2022, 12:48   #105
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De bedoeling niet, maar eerder onvermijdelijk.
Onvermijdelijk, misschien, misschien ook niet.
Moeten meningsverschillen onvermijdelijk uitmonden in doodslag en oorlog?
Ik denk en hoop dat het anders kan (of moet kunnen).

Doodslag en oorlog, we kennen dat, we doen dat al zeer lang.

We kunnen dat eindeloos blijven herhalen of we proberen een nieuwe weg te vinden (ik denk dat dat mogelijk moet zijn).
Oud 17 juli 2022, 13:06   #106
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onvermijdelijk, misschien, misschien ook niet.
Moeten meningsverschillen onvermijdelijk uitmonden in doodslag en oorlog?
Ik denk en hoop dat het anders kan (of moet kunnen).

Doodslag en oorlog, we kennen dat, we doen dat al zeer lang.

We kunnen dat eindeloos blijven herhalen of we proberen een nieuwe weg te vinden (ik denk dat dat mogelijk moet zijn).
Het zit dieper dan meningsverschillen. Het zijn de psychologische tegenstellingen inherent aan de menselijke psyche die voor deze oorlogen/tweespalt/schisma's zorgen.

Zo zag bijvoorbeeld de Nestoriaanse kerk Maria niet als moeder Gods maar als moeder van Jezus, de mens- en kon dus niet anders dan afscheiden van een kerk die Maria als moeder Gods zag. Het heeft te maken met de tegenstelling tussen hoe de extraverte types en de introverte types het object zien.
We praten in psychologische zin over extravert en introvert, niet over de hedendaagse circus-invulling van die begrippen.

Ik ben geen fan van eigen volk eerst, maar hier laten de regeringen en TV zenders wel steken vallen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 juli 2022 om 13:07.
Oud 17 juli 2022, 13:20   #107
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zit dieper dan meningsverschillen. Het zijn de psychologische tegenstellingen inherent aan de menselijke psyche die voor deze oorlogen/tweespalt/schisma's zorgen.

Zo zag bijvoorbeeld de Nestoriaanse kerk Maria niet als moeder Gods maar als moeder van Jezus, de mens- en kon dus niet anders dan afscheiden van een kerk die Maria als moeder Gods zag. Het heeft te maken met de tegenstelling tussen hoe de extraverte types en de introverte types het object zien.
We praten in psychologische zin over extravert en introvert, niet over de hedendaagse circus-invulling van die begrippen.
Wel, jij ziet Maria als de moeder van God en ik zie ze als de moeder van Jezus, of omgekeerd.
Ik zie niet direct een reden om daarvoor een oorlog te beginnen.
Maar ik weet er is al voor minder gevochten.
Zolang we zo heetgebakerd zijn hebben we nood aan ruimte (om uit te wijken, mekaar met rust te laten, het gevecht te vermijden).
Eens (mogelijks binnen enkele eeuwen) we minder heetgebakerd zijn kan de ruimte verminderen, we zijn dan toleranter, het kan ons dan minder schelen wie Maria is.
Maar nu is dat helaas nog niet het geval.
Dus hebben we nood aan persoonlijke ruimte.
Naarmate onze aantallen groeien verkleint deze echter.
Geen goed nieuws wat dat betreft dus.
Maar niet iets dat niet kan verholpen worden.
Vrij eenvoudig zelfs (technisch dan).

Laatst gewijzigd door satiper : 17 juli 2022 om 13:22.
Oud 17 juli 2022, 13:47   #108
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, jij ziet Maria als de moeder van God en ik zie ze als de moeder van Jezus, of omgekeerd.
Ik zie niet direct een reden om daarvoor een oorlog te beginnen.
Maar ik weet er is al voor minder gevochten.
Zolang we zo heetgebakerd zijn hebben we nood aan ruimte (om uit te wijken, mekaar met rust te laten, het gevecht te vermijden).
Eens (mogelijks binnen enkele eeuwen) we minder heetgebakerd zijn kan de ruimte verminderen, we zijn dan toleranter, het kan ons dan minder schelen wie Maria is.
Maar nu is dat helaas nog niet het geval.
Dus hebben we nood aan persoonlijke ruimte.
Naarmate onze aantallen groeien verkleint deze echter.
Geen goed nieuws wat dat betreft dus.
Maar niet iets dat niet kan verholpen worden.
Vrij eenvoudig zelfs (technisch dan).
Het kan niet verholpen worden, je mag praten en proberen overtuigen, je zal enkel het tegengestelde bereiken. Dit is zoal vele tienduizenden jaren bezig.
De extravert ziet het object zoals het is- van daar ook de gedachte, Maria, moeder Jezus, de mens.
De introvert heeft in wezen geen zaken met het object en interpreteert er maar op los tot dat het object, totaal verbasterd, in zijn verstand past- van daar de gedachte, Maria, moeder Gods.

Tussen die twee groepen kan alleen tweespalt, schisma's en dergelijke meer, bestaan. Ze zullen elkaar niet alleen nooit begrijpen, ze zullen elkaar, zoals voorheen doorheen de hele menselijke geschiedenis, blijven bestrijden.
Dit is trouwens niet beperkt tot religie.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 17 juli 2022 om 13:48.
Oud 17 juli 2022, 13:55   #109
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het kan niet verholpen worden, je mag praten en proberen overtuigen, je zal enkel het tegengestelde bereiken. Dit is zoal vele tienduizenden jaren bezig.
De extravert ziet het object zoals het is- van daar ook de gedachte, Maria, moeder Jezus, de mens.
De introvert heeft in wezen geen zaken met het object en interpreteert er maar op los tot dat het object, totaal verbasterd, in zijn verstand past- van daar de gedachte, Maria, moeder Gods.

Tussen die twee groepen kan alleen tweespalt, schisma's en dergelijke meer, bestaan. Ze zullen elkaar niet alleen nooit begrijpen, ze zullen elkaar, zoals voorheen doorheen de hele menselijke geschiedenis, blijven bestrijden.
Dit is trouwens niet beperkt tot religie.
Idd, sommigen vechten nu eenmaal graag, en als religie geen excuus is, dan kan bvb voetbal ook al genoeg aanleiding zijn (wie zoekt, die vindt en zo ...)
Maar ook dat kan opgelost worden.

Voor mensen die graag vechten zou men toch wat infrastructuur kunnen voorzien.
Dat ze mekaar daar (soort arena) dan maar bevechten, desnoods tot de dood (wel altijd uit vrije wil uiteraard).
Als dat genoeg gebeurd is dat meteen ook een hoop ongewenst genetisch materiaal dat op geheel vrijwillige basis (zelfs onder het beoefenen van hobby) verdwijnt.

Laatst gewijzigd door satiper : 17 juli 2022 om 13:56.
Oud 18 juli 2022, 11:08   #110
Onzijdig
Gouverneur

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, sommigen vechten nu eenmaal graag, en als religie geen excuus is, dan kan bvb voetbal ook al genoeg aanleiding zijn (wie zoekt, die vindt en zo ...)
Maar ook dat kan opgelost worden.

Voor mensen die graag vechten zou men toch wat infrastructuur kunnen voorzien.
Dat ze mekaar daar (soort arena) dan maar bevechten, desnoods tot de dood (wel altijd uit vrije wil uiteraard).
Als dat genoeg gebeurd is dat meteen ook een hoop ongewenst genetisch materiaal dat op geheel vrijwillige basis (zelfs onder het beoefenen van hobby) verdwijnt.
Back to basic. Met drietand, net, schild en zwaard. Leve de keizer.
Uiteraard niet op tv of internet. Met een echt dikbetalend publiek, zo moet het zijn.
Jongens wat een feest!!!!

Voorstel, laten we beginnen met onze politici.

De sjoemelpoedel tegen de croo. Mannen en vrouwen zijn gelijk in de politie, dus in de arena ook.

Geen lantaarnpalen meer nodig. Hoezee!!!!
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2022, 12:43   #111
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Back to basic. Met drietand, net, schild en zwaard. Leve de keizer.
Uiteraard niet op tv of internet. Met een echt dikbetalend publiek, zo moet het zijn.
Jongens wat een feest!!!!

Voorstel, laten we beginnen met onze politici.

De sjoemelpoedel tegen de croo. Mannen en vrouwen zijn gelijk in de politie, dus in de arena ook.

Geen lantaarnpalen meer nodig. Hoezee!!!!
Hmm, vreemd, je lijkt jezelf schuldig te willen maken aan wat je politici verwijt, namelijk: “dwingelandij”

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be