Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2016, 17:27   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lijkt me logisch, om vrijwillig met zo'n vechtstier van 750 kg - of meer - in de arena te stappen moet je bepaald nuchter en dapper zijn.
Ik ben best bereid te geloven dat die toreadors en matadors topsporters zijn. Maar het blijven dierenbeulen: lol trappen op de kap van dieren.

Gisteren nog ergens gelezen (misschien zoek ik de link nog op) dat ze die stier vet in zijn ogen smeren om zijn zicht te vertroebelen, en nog een paar dinges lappen om het toch doenbaar te maken.
Er was een foto bij van de stier in zo'n runderkooi, met een grote blinddoek voor zijn ogen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 17:32   #42
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Blijkbaar hebben een aantal forummers het moeilijk om deze eenvoudige vraag te beantwoorden: keuren zij die traditioneel Westers gebruik goed, of zou dat helemaal verboden moeten worden in naam van dierenwelzijn?
Rond 1100 brachten de Moren het bevechten van stieren vanaf paarden naar het Iberisch Schiereiland. El Cid zou de eerste zijn geweest die echte stierengevechten organiseerde.

Zo zie je maar.

Voor je begint te mekkeren of ik 't er al dan niet mee eens ben; ik ben actief antitaurina.
In Cataluña heb ik dagdagelijks gedemonstreerd, handtekeningen verzameld, actie gevoerd, naar 't Catalaane parlement getrokken met als gevolg dat 't - dankzij ons "wij samen" PROU - er verboden werd.

Ik zet mijn werk hier verder.

Laatst gewijzigd door SDX : 29 augustus 2016 om 17:33.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 17:34   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
'Onze' bloedlust is niet erg, die in Spanje, dat is erg.

of, zoals Di Rupo het zou zeggen, 'heel erk'.
Los daarvan, Spaanse corrida's zijn pure dierenmishandeling, zelfs al zou je die toreros lefgosers kunnen noemen. Het lijkt een overblijfsel van Romeinse spelen, die niet meer thuishoren in de 21ste eeuw.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 17:40   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Los daarvan, Spaanse corrida's zijn pure dierenmishandeling, zelfs al zou je die toreros lefgosers kunnen noemen. Het lijkt een overblijfsel van Romeinse spelen, die niet meer thuishoren in de 21ste eeuw.
Je kan zulke dingen wel zeggen, maar de realiteit is natuurlijk anders.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 17:41   #45
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben best bereid te geloven dat die toreadors en matadors topsporters zijn. Maar het blijven dierenbeulen: lol trappen op de kap van dieren.

Gisteren nog ergens gelezen (misschien zoek ik de link nog op) dat ze die stier vet in zijn ogen smeren om zijn zicht te vertroebelen, en nog een paar dinges lappen om het toch doenbaar te maken.
Er was een foto bij van de stier in zo'n runderkooi, met een grote blinddoek voor zijn ogen.

.
Dat is zo & nog veel meer.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 17:44   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben best bereid te geloven dat die toreadors en matadors topsporters zijn. Maar het blijven dierenbeulen: lol trappen op de kap van dieren.

Gisteren nog ergens gelezen (misschien zoek ik de link nog op) dat ze die stier vet in zijn ogen smeren om zijn zicht te vertroebelen, en nog een paar dinges lappen om het toch doenbaar te maken.
Er was een foto bij van de stier in zo'n runderkooi, met een grote blinddoek voor zijn ogen.

.
Oogdruppels, Visine, omdat de stier beter zou kunnen kijken.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 17:47   #47
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Rond 1100 brachten de Moren het bevechten van stieren vanaf paarden naar het Iberisch Schiereiland. El Cid zou de eerste zijn geweest die echte stierengevechten organiseerde.

Zo zie je maar.

Voor je begint te mekkeren of ik 't er al dan niet mee eens ben; ik ben actief antitaurina.
In Cataluña heb ik dagdagelijks gedemonstreerd, handtekeningen verzameld, actie gevoerd, naar 't Catalaane parlement getrokken met als gevolg dat 't - dankzij ons "wij samen" PROU - er verboden werd.

Ik zet mijn werk hier verder.
Good work
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 17:58   #48
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Los daarvan, Spaanse corrida's zijn pure dierenmishandeling, zelfs al zou je die toreros lefgosers kunnen noemen. Het lijkt een overblijfsel van Romeinse spelen, die niet meer thuishoren in de 21ste eeuw.
Toreros zijn geen lefgozers.
't Dier dat de arena ingejaagd wordt is al razend van angst & pijn.

Worden eerst vetgemest en versterkt met steroiden.
'n Aantal dagen voor de corrida krijgt 't dier zout water te drinken zodat 't verzwakt is van diarree. In de arena zelf wordt hij opgesloten in totale duisternis. Net voordat hij de arena ingejaagd wordt, smeert men petroleum of gewoon handcrème in z'n ogen, daarna wordt hij geslagen in de nierstreek met zware zandzakken, wazig ziend, pijn, gedesorienteerd, angst, de arena ingejaagd worden waar 'n uitzinnig brullende menigte 't dier nog meer afschrikt. 't Enige wat 't dier wil is de uitgang vinden en wegrennen van de martelingen.
Dan komen de helden picadores met hun lansen met weerhaken om de nekspieren te verlammen zodat 't dier zelfs z'n hoofd niet meer kan oprichten. Ook de paarden staan bloot aan zware verwondingen, wordt vaak vergeten...
Uiteindelijk komt de allergrootste held lafaard wat dansbewegingetjes maken, meestal vindt ie 't hart van 't arme, moegetergde dier niet eens en sterft hij 'n langzame, pijnlijke dood, stikkend in eigen bloed.

Ik zet me al jaren actief in tégen dat soort "cultuur".
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 18:31   #49
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Soms wint de stier. Ik wens niemand de dood toe maar dit zoeken ze zelf dus heb ik er ook geen medelijden mee.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...r-gedood.dhtml
Ik heb dit draadje gestart uit verontwaardiging toen ik de beelden zag van het klootjesvolk dat in de arena niet tegen een volwassen stier stond, maar tegen een kalfje van een jaar oud.
Dat dier is kansloos, zelfs de gedegenereerde smeerlappen in kwestie konden het als ze willen in 2 seconden doden. Maar dan hadden ze hun "moment of fame" niet gehad...
Daarom hebben ze dat kalf minutenlang zitten tergen en martelen tot het onvermijdelijke moment dat één van die klootzakken besliste dat hij de held van het circus mocht/wou zijn.

Misschien kunnen ze de volgende keer het kalf zijn poten vastbinden, dan kan zelfs een rolstoelpatiënt ook meedoen aan deze beesterij.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 18:40   #50
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Toreros zijn geen lefgozers.
't Dier dat de arena ingejaagd wordt is al razend van angst & pijn.

Worden eerst vetgemest en versterkt met steroiden.
'n Aantal dagen voor de corrida krijgt 't dier zout water te drinken zodat 't verzwakt is van diarree. In de arena zelf wordt hij opgesloten in totale duisternis. Net voordat hij de arena ingejaagd wordt, smeert men petroleum of gewoon handcrème in z'n ogen, daarna wordt hij geslagen in de nierstreek met zware zandzakken, wazig ziend, pijn, gedesorienteerd, angst, de arena ingejaagd worden waar 'n uitzinnig brullende menigte 't dier nog meer afschrikt. 't Enige wat 't dier wil is de uitgang vinden en wegrennen van de martelingen.
Dan komen de helden picadores met hun lansen met weerhaken om de nekspieren te verlammen zodat 't dier zelfs z'n hoofd niet meer kan oprichten. Ook de paarden staan bloot aan zware verwondingen, wordt vaak vergeten...
Uiteindelijk komt de allergrootste held lafaard wat dansbewegingetjes maken, meestal vindt ie 't hart van 't arme, moegetergde dier niet eens en sterft hij 'n langzame, pijnlijke dood, stikkend in eigen bloed.

Ik zet me al jaren actief in tégen dat soort "cultuur".
Voor mijn part mogen ze eens een torero ontvoeren en hem ongeveer hetzelfde laten ondergaan. Maar niet doden natuurlijk, dit zou te gemakkelijke zijn.

Opnemen en viraal laten gaan.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 18:41   #51
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

En wat ze dan uitspoken met windhonden. Ik vraag me toch soms af wat die Spanjaarden bezielt.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 14:04   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
En wat ze dan uitspoken met windhonden. Ik vraag me toch soms af wat die Spanjaarden bezielt.
Er is veel Moors dna achtergebleven op 't Iberisch schiereiland.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 15:08   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Toreros zijn geen lefgozers.
't Dier dat de arena ingejaagd wordt is al razend van angst & pijn.

Worden eerst vetgemest en versterkt met steroiden.
'n Aantal dagen voor de corrida krijgt 't dier zout water te drinken zodat 't verzwakt is van diarree. In de arena zelf wordt hij opgesloten in totale duisternis. Net voordat hij de arena ingejaagd wordt, smeert men petroleum of gewoon handcrème in z'n ogen, daarna wordt hij geslagen in de nierstreek met zware zandzakken, wazig ziend, pijn, gedesorienteerd, angst, de arena ingejaagd worden waar 'n uitzinnig brullende menigte 't dier nog meer afschrikt. 't Enige wat 't dier wil is de uitgang vinden en wegrennen van de martelingen.
Dan komen de helden picadores met hun lansen met weerhaken om de nekspieren te verlammen zodat 't dier zelfs z'n hoofd niet meer kan oprichten. Ook de paarden staan bloot aan zware verwondingen, wordt vaak vergeten...
Uiteindelijk komt de allergrootste held lafaard wat dansbewegingetjes maken, meestal vindt ie 't hart van 't arme, moegetergde dier niet eens en sterft hij 'n langzame, pijnlijke dood, stikkend in eigen bloed.

Ik zet me al jaren actief in tégen dat soort "cultuur".
dat siert je
Ik probeer ook mijn deel te doen. Gaia krijgt iedere maand 10€ van mij.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 15:32   #54
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat siert je
Ik probeer ook mijn deel te doen. Gaia krijgt iedere maand 10€ van mij.
voor jou. Iemand moet voor hun rechten opkomen.

Ik ook; lid van Gaia & meerdere dierenrechtenorganisaties + vrijwilligerswerk in dierenasiel, hokken sponsoren, baasjes vinden, straatkatten voeden, laten steriliseren & castreren etc., samen met wat anderen/vrienden/kennissen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door SDX : 30 augustus 2016 om 15:33.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 15:49   #55
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Er is veel Moors dna achtergebleven op 't Iberisch schiereiland.
Maar t'is da toch altijd goe weer.
Is het niet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 15:51   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

O men, weer een topic waarin wij met ze alle lekker onze verontwaardiging kunnen uiten. Want o wat zijn die Spanjaarden wreed ! en dat terwijl wij zelf ook gewoon de bio-industrie hebben, omdat mensen een goedkoop stukje vlees belangrijker vinden dat het leven van andere dieren.

Donder op met je hypocriete jank-muil.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 15:52   #57
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
O men, weer een topic waarin wij met ze alle lekker onze verontwaardiging kunnen uiten. Want o wat zijn die Spanjaarden wreed ! en dat terwijl wij zelf ook gewoon de bio-industrie hebben, omdat mensen een goedkoop stukje vlees belangrijker vinden dat het leven van andere dieren.

Donder op met je hypocriete jank-muil.
SDX is daar nochtans gaan wonen.
Je zou denken dat zij zich aan hen zou aanpassen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 16:13   #58
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
SDX is daar nochtans gaan wonen.
Je zou denken dat zij zich aan hen zou aanpassen?
Ik heb me aangepast aan de Spanjaarden/Catalanen die me gevraagd hadden om me aan te sluiten bij hun protestbeweging.

Waarschijnlijk diegenen met 't minst of geen moren dna.

Laatst gewijzigd door SDX : 30 augustus 2016 om 16:14.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 16:15   #59
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb me aangepast aan de Spanjaarden/Catalanen die me gevraagd hadden om me aan te sluiten bij hun protestbeweging.

Waarschijnlijk diegenen met 't minst of geen moren dna.
Dat is ook wat die Sharia4Belgium zeiden...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 17:02   #60
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik heb dit draadje gestart uit verontwaardiging toen ik de beelden zag van het klootjesvolk dat in de arena niet tegen een volwassen stier stond, maar tegen een kalfje van een jaar oud.
Dat dier is kansloos, zelfs de gedegenereerde smeerlappen in kwestie konden het als ze willen in 2 seconden doden. Maar dan hadden ze hun "moment of fame" niet gehad...
Daarom hebben ze dat kalf minutenlang zitten tergen en martelen tot het onvermijdelijke moment dat één van die klootzakken besliste dat hij de held van het circus mocht/wou zijn.

Misschien kunnen ze de volgende keer het kalf zijn poten vastbinden, dan kan zelfs een rolstoelpatiënt ook meedoen aan deze beesterij.
Ik voel absoluut dezelfde verontwaardiging Pandareus. (wie niet trouwens...?)
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 30 augustus 2016 om 17:11.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be