Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2012, 20:00   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Sp.a :Steun Kom op tegen Kanker‏

Mijn naam is Elke Roex, ik ben fractieleider voor sp.a in het Brussels Parlement. Maar ik ben ook ex-kankerpatiënt en om die reden fietst ik, samen met 23 andere enthousiaste sp.a'ers, in het Hemelvaartweekend mee met de 1000 kilometer van Kom op tegen Kanker.Ik wil u graag vertellen waarom ik deze fietstocht zo belangrijk vind:

Mijn familie heeft al veel moeten doorstaan. Mijn zusje stierf op 8-jarige leeftijd aan een hersentumor. Mijn mama heeft vorig jaar strijd geleverd tegen borstkanker, en gewonnen. In mijn familie zijn mijn grootmoeder, vier tantes, één oom en één neef op relatief jonge leeftijd door kanker getroffen. Een deel ervan is genetisch bepaald, een ander deel is gewoon brute pech, het slechte lotje.

Op 7 april 2006 kreeg ik zelf het slechte nieuws: ik had borstkanker. Niet onmiddellijk wat je verwacht als je 31 jaar bent, en volop bezig met het ontdekken van nieuwe dingen in je leven en je werk. Ik heb geluk gehad: zes jaar, zeven chemo's, 33 bestralingen en zes operaties later is mijn lichaam definitief veranderd. Het heeft leren afzien en recupereren.

Ik heb ervoor gekozen om preventief mijn tweede borst en mijn eierstokken te laten wegnemen. Dit geeft mij de beste kansen om niet opnieuw die ellendige behandelingen te moeten doorstaan.

Maar ik hoop dat dit in de toekomst anders kan lopen. Daarom ga ik deze sportieve uitdaging aan. Voor mijn zeven neefjes en nichtjes. Omdat kankeronderzoek hen en anderen veel ellende kan besparen. Dat is immers de mooiste erfenis die ik hen als suikertante kan meegeven.

Wilt u ons helpen in onze gezamenlijke strijd tegen kanker? Steun dan Kom op tegen Kanker en sponsor onze teams.

Stort uw bijdrage rechstreeks op het rekeningnummer van Kom op tegen Kanker (733-1999999-83) met vermelding van het sp.a-referentienummer (170-050-797). Giften vanaf 40 euro zijn fiscaal aftrekbaar. Meer informatie vindt u op www.s-p-a.be/1000km en op www.1000km.be.

In naam van mezelf en vele anderen, alvast bedankt.

Elke

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be