Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 mei 2021, 13:23   #1
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard Gerecht dagvaardt verkeerde man... voor kindermisbruik

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05...htbank-leuven/

Citaat:
Kenny V. uit Herentals is gedagvaard om voor de rechter te verschijnen voor de aanranding van een minderjarige, maar eigenlijk was die dagvaarding voor een naamgenoot bedoeld. "Mijn vrouw is samen met mijn 4 maanden oude dochter vertrokken", vertelt hij in "Spits" op Radio 2. "Je denkt dat je dit alleen in films ziet." Het parket van Leuven geeft toe dat ze een fout hebben gemaakt.
Het zal je maar overkomen. Hij had net zo goed zijn job kunnen verliezen, of al zijn klanten, als zelfstandige.
En wat doet het parket ? Ze gaan zich verexcuseren. Maar zijn wel zo schaamteloos om er nog bij te zeggen dat het ook wel gedeeltelijk de schuld van de onschuldige was. Wat een bende.

Citaat:
Het parket benadrukt wel dat ze dezelfde foute Kenny al eerder hadden opgeroepen om te verschijnen voor de raadkamer, maar hij daar niet is komen opdagen. Kenny V. ontkent dan weer dat hij een eerdere brief heeft gekregen. Pas bij de zitting van de correctionele rechtbank twee weken later werd snel duidelijk dat er een vergissing is gemaakt.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 14:18   #2
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05...htbank-leuven/


Het zal je maar overkomen. Hij had net zo goed zijn job kunnen verliezen, of al zijn klanten, als zelfstandige.
En wat doet het parket ? Ze gaan zich verexcuseren. Maar zijn wel zo schaamteloos om er nog bij te zeggen dat het ook wel gedeeltelijk de schuld van de onschuldige was. Wat een bende.
Enkele jaren terug ben ik ook eens gedagvaard geweest voor een snelheidsovertreding, ook door het Gerecht van Leuven. Ik vond het al verdacht dat ik gedagvaard werd zonder ook maar de kans te hebben gekregen om het "in der minne" af te handelen. Bleek nu dat mijn naam en adres verkeerdelijk gekoppeld werd aan een auto van een ander merk dan de mijne, de nummerplaat klopte dan weer wel. Hoe dat is kunnen gebeuren is nog altijd een raadsel. Ik vertelde het aan een vriend wiens dochter toen beginnend advocate was. Zij is gewoon naar die zitting geweest, zonder eerst het Parket te wijzen op hun fouten, om die procureur van dienst zo rood als een tomaat te laten worden . Na de zitting belde ze mij op, en meldde mij licht sarcastisch "je bent vrijgesproken"
T'is daar precies nogal een zootje daar in Leuven.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 14:59   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Ik ben wel eens benieuwd of we iets gaan horen hoe het mogelijk is dat ze zo'n fout maakten.
Zoiets banaals als een griffier die een naam haalt uit het bevolkingsregister zonder verder na te gaan of voornamen, adres ... (nationaal nummer: onbekend juridisch begrip?) kloppen? Omdat er geen link mogelijk is tussen dossier van de flikken en dossier van justitie?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 15:32   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.051
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben wel eens benieuwd of we iets gaan horen hoe het mogelijk is dat ze zo'n fout maakten.
Zoiets banaals als een griffier die een naam haalt uit het bevolkingsregister zonder verder na te gaan of voornamen, adres ... (nationaal nummer: onbekend juridisch begrip?) kloppen? Omdat er geen link mogelijk is tussen dossier van de flikken en dossier van justitie?
Ze zullen zich er waarschijnlijk weeral eens van afmaken met de eeuwige smoesjes "gebrek aan middelen" en/of "tekort aan personeel".
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 15:49   #5
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.132
Standaard

Misschien maken ze tegenwoordig gebruik van een onschuldige kinderhand om de gedagvaarden uit te kiezen...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 15:59   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben wel eens benieuwd of we iets gaan horen hoe het mogelijk is dat ze zo'n fout maakten.
Zoiets banaals als een griffier die een naam haalt uit het bevolkingsregister zonder verder na te gaan of voornamen, adres ... (nationaal nummer: onbekend juridisch begrip?) kloppen? Omdat er geen link mogelijk is tussen dossier van de flikken en dossier van justitie?
Inderdaad...waar dient ons nationaal nummer dan wel voor?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 17:13   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

De minis. van Justitie gebaart van krommen ...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 17:20   #8
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De minis. van Justitie gebaart van krommen ...
oh, van diene zak moet ge niets verwachten buiten een lijntje snuiven en feest vieren.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 18:02   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.977
Standaard

Ik heb oprecht medelijden met die man. Ik heb wel al ondervonden dat er bij de Leuvense magistratuur niet altijd de scherpste potloden uit de doos rondlopen (en dan blijf ik nog diplomatisch).
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2021, 23:32   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.603
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik heb oprecht medelijden met die man. Ik heb wel al ondervonden dat er bij de Leuvense magistratuur niet altijd de scherpste potloden uit de doos rondlopen (en dan blijf ik nog diplomatisch).
Wel ik ook.

Toen ik het bericht zag in één of andere nieuwsuitzending zei ik nog: "Wowwww, wat een misser hebben ze daar gedaan "
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 06:08   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Gedenken we ook de vertrouwenwekkende reactie van zijn madam.
Ik weet niet of zoiets nog goed kan komen...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 06:11   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
oh, van diene zak moet ge niets verwachten buiten een lijntje snuiven en feest vieren.
Wel,

Hier zijn we weer.Een Minister van Justitie KAN en MAG niet intervenieren in concrete juridische dossiers.
Hij/Zij kan hoogstens omzendbrieven schrijven naar de "big holy Untouchable chiefs" van de betreffende gerechtelijke afdelingen met de beleefde vraag of dat iedereen niet een beetje zou willen opletten de volgende keer...En dan nog opletten dat hij/zij aldus niet "interveniert" in een intern proceduretje van betreffend Gerechtelijke afdeling om diegene die fouten maakt te berispen met,bvb,2 koffies per dag minder of zo...

Scheiding der machten nietwaar.

In de bedrijfswereld zou het op dergelijke manier omgaan met klanten (wij zijn BURGERS en zouden KLANTEN van Justititie moeten zijn voor rechtsvoering) en het in opspraak brengen van de "firma" leiden tot ontslag....mogelijk zelfs "om dringende reden".

Laatst gewijzigd door kelt : 14 mei 2021 om 06:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 07:09   #13
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Gedenken we ook de vertrouwenwekkende reactie van zijn madam.
Ik weet niet of zoiets nog goed kan komen...
weet het ook niet, hij heeft precies weinig voordeel van de twijfel gekregen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 14:03   #14
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel,

Hier zijn we weer.Een Minister van Justitie KAN en MAG niet intervenieren in concrete juridische dossiers.
Hij/Zij kan hoogstens omzendbrieven schrijven naar de "big holy Untouchable chiefs" van de betreffende gerechtelijke afdelingen met de beleefde vraag of dat iedereen niet een beetje zou willen opletten de volgende keer...En dan nog opletten dat hij/zij aldus niet "interveniert" in een intern proceduretje van betreffend Gerechtelijke afdeling om diegene die fouten maakt te berispen met,bvb,2 koffies per dag minder of zo...

Scheiding der machten nietwaar.

In de bedrijfswereld zou het op dergelijke manier omgaan met klanten (wij zijn BURGERS en zouden KLANTEN van Justititie moeten zijn voor rechtsvoering) en het in opspraak brengen van de "firma" leiden tot ontslag....mogelijk zelfs "om dringende reden".
De Minister van justitie heeft ook een positief injunctierecht: hij mag opdragen dat er vervolging wordt ingesteld. Vervolging laten stilleggen is daarentegen uit den boze.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 14 mei 2021 om 14:04.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 21:08   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Gedenken we ook de vertrouwenwekkende reactie van zijn madam.
Ik weet niet of zoiets nog goed kan komen...
Ik heb de brave maar ongelukkige man bezig gehoord op tv, in die show van Verhulst.
Zijn echtgenote en kindje zijn elders gaan wonen, tijdelijk, na onderlinge afspraak. Omdat Kind en Gezin anders de kleine wel eens zou kunnen onderbrengen in een pleeggezin. Ge laat toch een baby niet achter in zo'n gezin ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2021, 21:12   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel,

Hier zijn we weer.Een Minister van Justitie KAN en MAG niet intervenieren in concrete juridische dossiers.
...

Scheiding der machten nietwaar.
...
1) Er is geen gerechtelijk dossier met die onschuldige man. Er is enkel een flater van het gerecht
2) Anders hoort ge dat Quik-geval niet anders doen dan toeteren.

Mocht ik minister van zustice zijn, ik zou die man, met vrouw en kind, doen ontvangen bij de Fluppen de Laeken. De grootst mogelijke verontschuldiging van de staat tegenover hem en zijn gezin; de grootst mogelijke blaam voor het gerecht. (naast de morele schadevergoeding natuurlijk)
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 09:19   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
1) Er is geen gerechtelijk dossier met die onschuldige man. Er is enkel een flater van het gerecht
2) Anders hoort ge dat Quik-geval niet anders doen dan toeteren.

Mocht ik minister van zustice zijn, ik zou die man, met vrouw en kind, doen ontvangen bij de Fluppen de Laeken. De grootst mogelijke verontschuldiging van de staat tegenover hem en zijn gezin; de grootst mogelijke blaam voor het gerecht. (naast de morele schadevergoeding natuurlijk)
U mag eerst bewijzen:

1. Dat er een fout is gemaakt.
2. Wie er die fout heeft gemaakt.

Tip: wat u gaat betalen aan uw raadsman tijdens die procedures zal een eventuele tegemoetkoming verre te boven gaan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 09:24   #18
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
U mag eerst bewijzen:
1. Dat er een fout is gemaakt.
uiteraard is er geen fout gemaakt
het is hooguit een inschattingsfout van het gerecht
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 09:31   #19
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05...htbank-leuven/
En wat doet het parket ? Ze gaan zich verexcuseren. Maar zijn wel zo schaamteloos om er nog bij te zeggen dat het ook wel gedeeltelijk de schuld van de onschuldige was. Wat een bende.

Tiens, een verkeerde naam op officiële documenten plakken ... waar ben ik dat nog tegengekomen?

Nu, bij de fiscus is het nog erger - niet alleen zeggen ze dat het de schuld is van de verkeerd geviseerde ... ook excuses kennen ze niet.
Ze deinzen er bij onze fiscus zelfs niet voor terug om in een recht op antwoord op het einde van een artikel schaamteloos te liegen.

Je hebt dus gelijk, wat een bende.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 15 mei 2021 om 09:44.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2021, 09:36   #20
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel,
Scheiding der machten nietwaar.
Dat is dikke zever. Een taak van onze politieke klasse is controle uitoefenen op de andere machten. Ze mogen geen invloed aanwenden om een zaak te beïnvloeden maar dat betekend niet dat ze een bende prutsers zo maar hun gang moeten laten gaan.
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be